Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Tja, kanskje det faktum at bildet i seg selv er ment som en spøk?

5555460[/snapback]

Jeg gjentar: Hva får deg til å innbilde deg at det er helt ok å tulle med selvmordsrelaterte ting?

5555483[/snapback]

 

Jeg tar verken meg selv eller andre så seriøst at jeg unngår å spøke om ting. Den letteste måten å takle et problem på, er å ta det med godt humør. Skal man ta alt så jævla seriøst, så ender alle opp som suicidale tullinger.

 

Og den vendettaen mot meg er vel egentlig ganske fåfengt, Ernie. I motsetning til visse andre her, så er jeg mentalt stabil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva hadde skjedd om jeg postet det samme bildet til LarsP eller en annen bruker over 16 år, mon tro? Innse det, dere gir ham det han vil ha - oppmerksomhet.

5555279[/snapback]

Det er jo nettopp det - vi kan ikke vite hva som hadde skjedd. Du kjenner sikkert LarsP såpass at du vet at han tar spøken. Men selv om en person svarer slik som LarsP kanskje ville gjort - med latter, eller en spøk tilbake, vet du ikke hvordan personen kanskje egentlig reagerte.

Jeg vet lite om Rxj0n og hans bedrifter her, så akkurat det vil jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
Tja, kanskje det faktum at bildet i seg selv er ment som en spøk?

5555460[/snapback]

Jeg gjentar: Hva får deg til å innbilde deg at det er helt ok å tulle med selvmordsrelaterte ting?

5555483[/snapback]

 

Jeg tar verken meg selv eller andre så seriøst at jeg unngår å spøke om ting. Den letteste måten å takle et problem på, er å ta det med godt humør. Skal man ta alt så jævla seriøst, så ender alle opp som suicidale tullinger.

 

Og den vendettaen mot meg er vel egentlig ganske fåfengt, Ernie. I motsetning til visse andre her, så er jeg mentalt stabil.

5555496[/snapback]

... og med det mener du at jeg er mentalt ustabil? Jøss, på hvilket grunnlag?

 

Uannsett, du har enda ikke svart på spørsmålet mitt. Slik type humør virker veldig variabelt på personer med selvmordstanker. DU kan ikke sitter der og TRO at en person ikke er kapabel til å begå selvmord. Til og med psykolog trår varsomt på det feltet her. At du da kan valse inn med en elendig spøk og tro at alt er ok er merkverdig.

Lenke til kommentar
Har jeg hevdet at du er mentalt ustabil? Nei.

5555527[/snapback]

Pøh! Du antydet det.

 

Og jeg har svart på det jævla spørsmålet ditt. Jeg spøker med det, fordi situasjonen tilsa at det var ok.

5555527[/snapback]

... hvilket du overhode ikke har noe grunnlag for. DU kan ikke vite om han er kapabel eller ei.
Lenke til kommentar

Men jeg har fortsatt besvart spørsmålet ditt. Du tar dette forumet altfor alvorlig. Er det slik at hver gang noen kaller hverandre tøs, så tenker du "uff, han/hun er nok laus", eller at hver gang noen sier fu til noen, så mener de oppriktig at de kan dra til helvete?

 

Og så vidt jeg har lest tidligere så er du vel heller ikke helt stabil?

Lenke til kommentar

Loeve: Det at noen skriker etter oppmerksomhet betyr ikke at de ikke sliter, at de ikke har det vondt, osv. Å skrike etter oppmerksomhet kan faktisk være et skrik etter hjelp. Enn hvor dumt det tilsynelatende virker.

 

Jeg er enig i at hetsen mot enkelte medlemmer er har gått for langt, samtidig som det er forstålig da nevnte brukere strengt tatt har postet mye unødvendig.

 

Men som en sa, de trenger muligens en spark i baken. Det beste en person har sagt til meg når jeg var deppe var ca. følgende "Hvis du er så jævla feig at du tar selvmord så skal jeg personlig pisse på grava di".

 

Fikk meg til å innse hvor idiotisk det var. MEN: å hetse, skjelle ut, osv... hjelper fint lite. Og det i for seg idiotisk(selv om det kanskje kan være morsomt, men i lengden så blir slikt KUN teit uansett.)

Lenke til kommentar
Men jeg har fortsatt besvart spørsmålet ditt. Du tar dette forumet altfor alvorlig. Er det slik at hver gang noen kaller hverandre tøs, så tenker du "uff, han/hun er nok laus", eller at hver gang noen sier fu til noen, så mener de oppriktig at de kan dra til helvete?

5555557[/snapback]

Selvsagt tar jeg ikke underfora i Off topic 100% seriøst, men det rettferdigjør da overhode ikke at man skal spøke med selvmord? Ei heller gjør det DEG i stand til å anta at noen er villig til å begå selvmord eller ikke.

 

Og så vidt jeg har lest tidligere så er du vel heller ikke helt stabil?

5555557[/snapback]

Synes du nektet for det jeg :roll:
Lenke til kommentar

Det noen synes er morsomt, kan noen andre finne stødende. Vi har da en sak som er ekstremt aktuell nå som beviser det, har vi ikke?

 

 

Har egentlig lite å si til de som har det vondt og er deppa. Unntatt...

 

 

Det blir bedre. Jeg lå på en ekstrembunn av livet mitt en stund. Det var ille, og jeg mener virkelig ille. Allikevel, jeg klarte å holde meg unna selvmord, og nå har jeg det mye bedre. Vil anbefale alle å snakke med noen som vet mye om dette. Bare det å snakke ut og få ut følelsene kan hjelpe mye. :)

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Å rømme fra problemene er kanskje ikke det beste da? de er jo fremdeles der når du kommer tilbake. Men kanskje man er litt sterkere etter en pause fra alt..

 

*ønske seg ferie*

5557849[/snapback]

 

Tenkte ikke en pause, tenkte en varig "ferie", hehe

 

Mauro: Kanskje han trenger oppmerksomhet, kanskje han trenger noen å snakke med, noen som kan hjelpe.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...