Nicklas Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hasj og alkohol kan ikke sammenlignes. Har kommet meg vekk fra hasj nå heldigvis... Og jeg kan si at det er bedre med alkohol. Hvis du skal feste og ha det artig så går du for alkohol. Hasj gir ikke noe serlig stor rus. Det passer til å sitte sammen med en annen kamerat og se på en morsom film, med MASSE brus og godteri og en stor kebab. Hvis jeg lettvint skal forklare cannabis rus, så er det sånn cirka det samme som å være brisen på alkohol. Bare at du i tillegg ler enda mer når du først begynner å le og så er det alle de forskjellige følelsene i kroppen som pågår. F.eks at det føles ut som om du har gåsehud over hele kroppen. En følelse av at du koser deg skikkelig. Men ikke la deg lure av at noen forteller deg hvor digg det er. Det er ingen som røyker som forteller om baksidene bortsett fra at du blir sløv. Sånn jeg føler det så blir du "kongen på haugen" av alkohol og baksiden er at du kan bli fyllesjuk... altså bare fysiske ulemper. Med hasj derimot så er det farligere å få hasj i lungene enn vanlig røyk. Men det kan jo spises så det er ikke noe argument. Det som virkelig er noe dritt er at det kødder med hjernen din. Selv jeg som ikke holdt på med det så lenge har fått "skader". Vet ikke hva som har skjedd, men jeg føler at alt er meningsløst og at jeg er aleine, selvom jeg egentlig lever et godt liv med masse gode venner, føler også at jeg aldri har noe å gjøre og at jeg hele tiden kjeder meg. Dette er ikke det værste! Det jeg merker mest er at jeg blir sykelig forbanna bare en liten ting skjer som jeg ikke liker. Det klikker totalt og det skal MYE til for at jeg skal føle meg glad. Så uansett hvor fin hasjrusen høres ut for dere, så ALDRI prøv det. Ikke se, ikke lukt, ikke ta på... Hold dere langt unna det. Det skader sikkert ikke med en joint og det tenkte jeg også. Men så var det litt digg og da førte det til enda en, osv og tilslutt endte det opp med å røyke hver eneste dag i 3 mnd sammen med de idiotene som fortsatt gjør det i dag. Mista mange venner... Det er jo ingen som liker sånne folk. Bare det er grunn nok til å la være å prøve. Stort sett all hasjen du finner i Norge er sendt hit med ett mål, og det er å tjene penger. Derfor er den tilsatt masse annet som egentlig ikke er i cannabis planten for å på en måte "vanne ut" hasjen. Det er veldig vanlig at de tilsetter kokain, heroin eller syre (LSD) i tillegg. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Jeg drikker ikke, men føler selv det blir feil av folk som aldri har drukket å rakke ned på det. Prøv noe før dere snakker nedsettende om det - kanskje dere har det moro. Nicklas, jeg kjenner flere som har røyket hasj mange ganger, og kan ikke si at jeg har merket noen forskjell på de. Endret 23. januar 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Kan noen forklare meg hva som igrunn er så morsomt med å drikke? Jeg klarer ikke å forstå hva som er så morsomt med å drikke seg drita, gjøre masse dumt, for så å våkne opp dagen etter på med en fæl bakrus, og ikke huske noe som helst? Skjønner ikke at det skal være så tøft! 5486477[/snapback] du får spørre noen av disse studentene darkness| prater om =] neida...men ihvertfall, her er de fordelene jeg kan tenke meg: * man blir mer åpen og sosial av seg * man gjør ting man kanskje ikke tør ellers (flørting og sjekking er gjenganger for mange) * man blir generelt "glad" mentalt * ting har en tendens til å bli fryktelig morsomt...de verste latterkrampene forekommer nok i fylla * på fester og utesteder møter man mange folk, som attpåtil også er stort sett åpne og glade selv drikker jeg som sagt ganske sjelden, og synes heller ikke det er altfor kult, målt opp mot kostnader og evt. fyllesyke ...men jeg prøvde ihvertfall å gi deg litt innblikk i hvorfor folk gjør det. Endret 23. januar 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Kan noen forklare meg hva som igrunn er så morsomt med å drikke? Jeg klarer ikke å forstå hva som er så morsomt med å drikke seg drita, gjøre masse dumt, for så å våkne opp dagen etter på med en fæl bakrus, og ikke huske noe som helst? Skjønner ikke at det skal være så tøft! 5486477[/snapback] du får spørre noen av disse studente darkness| prater om =] neida...men ihvertfall, her er de fordelene jeg kan tenke meg: * man blir mer åpen og sosial av seg * man gjør ting man kanskje ikke tør ellers (flørting og sjekking er gjenganger for mange) * man blir generelt "glad" mentalt * ting har en tendens til å bli fryktelig morsomt...de verste latterkrampene forekommer nok i fylla * på fester og utesteder møter man mange folk, som attpåtil også er stort sett åpne og glade selv drikker jeg som sagt ganske sjelden, og synes heller ikke det er altfor kult...men jeg prøvde ihvertfall å gi deg litt innblikk i hvorfor folk gjør det. 5486534[/snapback] Ja, er vel stort sett slik det er Jeg liker alkohol og jeg ser ikke noe galt i å ta seg en dram i helgene. Jeg har hvertfall fått en god del nye venner i fylla. Prøver meg noen ganger på noen jenter og de ringer noen dager etter og spør om å finne på noe. Det har jo med det at du tør å vise deg og du tør å si det du mener... Det er ingen over deg, alle er under... du er kongen, og med slik tankegang og masse selvtillit så skjer det mye kult i fylla. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Alkohol kan har stikk motsatt virkning av det som blir nevnt. Jeg er ikke avholds selv, men jeg synes det blir helt feil å prate så utrolig varmt om noe det rett og slett ikke er noe behov for. Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) ja, alkoholrusen kan gjøre folk aggressive, paranoide, voldelige og deprimerte...har sett alt sammen selv. hvis det skjer bør man selvsagt ikke drikke igjen...det skjønner de fleste, selv om noen idioter ikke forstår at de ikke bør drikke selv om de havner på glattcelle annenhver helg men ihvertfall, så tror jeg allikevel det er et mindretall som opplever sånt. jeg prøver ikke å snakke varmt eller få folk til å drikke, men det er ikke sånn at folk flest fortsetter med akolhol hvis de merker at virkninga er helt jævlig på dem. edit: jeg føler denne tråden kanskje burde handle om depresjoner igjen... Endret 23. januar 2006 av Sondre^^ Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 åååh.. NÅ er det godt denne tråden er her alt er bare arghghergh nå legger jeg meg.. håper alt er bedre når jeg våker.. (håper jeg aldri våkner forresten...og det kan vel ikke bli verken bedre eller verre når jeg våkner.. ) god natt.. 5482779[/snapback] amagaaaad.. ALT er/ble VERRE i dag... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Hasj og alkohol kan ikke sammenlignes. Har kommet meg vekk fra hasj nå heldigvis... Og jeg kan si at det er bedre med alkohol. Hvis du skal feste og ha det artig så går du for alkohol. Hasj gir ikke noe serlig stor rus. Det passer til å sitte sammen med en annen kamerat og se på en morsom film, med MASSE brus og godteri og en stor kebab. Hvis jeg lettvint skal forklare cannabis rus, så er det sånn cirka det samme som å være brisen på alkohol. Bare at du i tillegg ler enda mer når du først begynner å le og så er det alle de forskjellige følelsene i kroppen som pågår. F.eks at det føles ut som om du har gåsehud over hele kroppen. En følelse av at du koser deg skikkelig. Men ikke la deg lure av at noen forteller deg hvor digg det er. Det er ingen som røyker som forteller om baksidene bortsett fra at du blir sløv. Sånn jeg føler det så blir du "kongen på haugen" av alkohol og baksiden er at du kan bli fyllesjuk... altså bare fysiske ulemper. Med hasj derimot så er det farligere å få hasj i lungene enn vanlig røyk. Men det kan jo spises så det er ikke noe argument. Det som virkelig er noe dritt er at det kødder med hjernen din. Selv jeg som ikke holdt på med det så lenge har fått "skader". Vet ikke hva som har skjedd, men jeg føler at alt er meningsløst og at jeg er aleine, selvom jeg egentlig lever et godt liv med masse gode venner, føler også at jeg aldri har noe å gjøre og at jeg hele tiden kjeder meg. Dette er ikke det værste! Det jeg merker mest er at jeg blir sykelig forbanna bare en liten ting skjer som jeg ikke liker. Det klikker totalt og det skal MYE til for at jeg skal føle meg glad. Så uansett hvor fin hasjrusen høres ut for dere, så ALDRI prøv det. Ikke se, ikke lukt, ikke ta på... Hold dere langt unna det. Det skader sikkert ikke med en joint og det tenkte jeg også. Men så var det litt digg og da førte det til enda en, osv og tilslutt endte det opp med å røyke hver eneste dag i 3 mnd sammen med de idiotene som fortsatt gjør det i dag. Mista mange venner... Det er jo ingen som liker sånne folk. Bare det er grunn nok til å la være å prøve. Stort sett all hasjen du finner i Norge er sendt hit med ett mål, og det er å tjene penger. Derfor er den tilsatt masse annet som egentlig ikke er i cannabis planten for å på en måte "vanne ut" hasjen. Det er veldig vanlig at de tilsetter kokain, heroin eller syre (LSD) i tillegg. 5486510[/snapback] Det er samme hva du mener om sammenlignbarheten. Det er seriøse forskere som har sagt at hasj gir mindre fysiske skader enn alkohol. Hasj er helt klart skadelig. Jeg forsøker ikke akkurat å ufarliggjøre hasj her. At alkohol er mer skadelig enn hasj sier egentlig svært lite om hvor skadelig hasj er, og mye om hvor skadelig alkohol egentlig er. * man blir mer åpen og sosial av seg 5486534[/snapback] Dette er en midlertidig effekt som avtar, spesielt ved mye bruk. * man gjør ting man kanskje ikke tør ellers (flørting og sjekking er gjenganger for mange) 5486534[/snapback] Det gjør også at man lettere begår lovbrudd som vold, voldtekt osv.* man blir generelt "glad" mentalt 5486534[/snapback] Ikke nødvendigvis. Drikker man bort et problem blir man bare mer depresiv.* ting har en tendens til å bli fryktelig morsomt...de verste latterkrampene forekommer nok i fylla 5486534[/snapback] Jeg har hatt det mer morro i edru tilstand enn jeg noengang har hatt i påvirket tilstand. Jeg har til og med på en fest hatt det betraktelig mye mer morro i edru tilstand enn jeg noen gang har hatt i påvirket tilstand. PS: Bør vel nevnes at jeg kjenner personer som i en alder av 16-17 år har fått beskjed av fastlege om at "Nå er det på tide å roe det ned" også kjent som at alkoholskadene allerde er omfattende nok. Kjenner også personer rundt min egen alder som rett og slett burde holdt seg unna alkohol pga. mulighet for akutt leversvikt. Dette er overhode ikke personer som under noen grad kan kalles alkoholiker, dette er person som bare har drukket en del ... Men nå er vi vel svært off-topic her Tror vi bør ev. fortsette i en annen tråd. Edit: åååh.. NÅ er det godt denne tråden er her alt er bare arghghergh nå legger jeg meg.. håper alt er bedre når jeg våker.. (håper jeg aldri våkner forresten...og det kan vel ikke bli verken bedre eller verre når jeg våkner.. ) god natt.. 5482779[/snapback] amagaaaad.. ALT er/ble VERRE i dag... 5487183[/snapback] Hva har skjedd? Endret 23. januar 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 vil ikke nevne alt i tråden her tror jeg gitt.. ikke at folk har nytte/bryr seg om det eller.. men skal ikke bry dere med det! prøve å se etter om søvn kan løse noe dette.. er relativt sliten på fysisk og psykisk egentlig :S Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 ernie: selv om det er midlertidig moro, og det KAN gå galt for en del, og selv om _du_ synes drikking er kjipt, så har det store flertallet det mer gøy med alkohol enn uten. det er nemlig stort sett derfor de gjør det. ingenting av det du sier motsier at alkohol=midlertidig moro for flertallet av de som prøver det. du virker en smule fanatisk på dette.. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 @Ernie: Det var jo det jeg sa. Og tro meg; Det er bedre å ha fysiske plager enn psykiske. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 ååå... Får ikke sove, kjæresten min gidd ikkje å sitte oppe å holde meg med selskap.. Han er trøtt stakkar. Min døgnrytme er helt rar, aldri trøtt når jeg burde det og alltid trøtt når jeg ikke burde være det...! Prøvd allt mulig, men jeg får rett å slett i sove.. Grr.. Hjelp noen..? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 bestevennina mi som alltid har vært der for meg ble dopa ned og voldtatt av tre menn her om dagen Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 bestevennina mi som alltid har vært der for meg ble dopa ned og voldtatt av tre menn her om dagen 5488074[/snapback] Herregud!.. Hvordan går det med henne? Du får bare støtte henne så best du kan. Det var jo helt forfærdelig da. Stakkars jente.. Anmeldt det? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Var med hu på legevakta hele tiden utenom når hun snakket med voldtektsteamet... vil ikke diskutere hva som ble funnet på et forum der alle (inkludert de som gjorde det) kan lese det. Har vært hos henne siden. Hun har maks sovet en time tilsammen siden det skjedde for noen dager siden. Får angst og panikkanfall... Hun har ikke orket og anmelde det enda men alt av bevismateriale blir bevart av voldtektsteamet i tre måneder så hun kan vente til hun føler seg klar. Jeg skal inn og ordne time på akuttpsykiatrisk for henne i morgen tenkte jeg. Har selv opplevd seksuelle overgrep som liten og vet at jo lenger man venter med å snakke om det jo hardere er smellen som kommer... Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ai, det der er jævelig kjipt, L4r5. Som sagt, du får være der og støtte henne. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Var med hu på legevakta hele tiden utenom når hun snakket med voldtektsteamet... vil ikke diskutere hva som ble funnet på et forum der alle (inkludert de som gjorde det) kan lese det. Har vært hos henne siden. Hun har maks sovet en time tilsammen siden det skjedde for noen dager siden. Får angst og panikkanfall... Hun har ikke orket og anmelde det enda men alt av bevismateriale blir bevart av voldtektsteamet i tre måneder så hun kan vente til hun føler seg klar. Jeg skal inn og ordne time på akuttpsykiatrisk for henne i morgen tenkte jeg. Har selv opplevd seksuelle overgrep som liten og vet at jo lenger man venter med å snakke om det jo hardere er smellen som kommer... 5488098[/snapback] Anmeld dem og når politiet finner ut hvem det er så drar du bort til dem, tvinger de til å ta en kraftig dose crystal meth (Metamfetamin som du blir drit kåt av), og filmer at de tar hverandre i rompa og så lager du en egen nettside med den filmen på og henger opp masse plakater rundt om kring på homsesteder, så alle får vite om filmen og så slår du av kameraet, banker dritten ut av de og drar hjem. Fra VG.no: Sex i 12 timer På nettsiden forteller Chris om første gangen han prøvde stoffet på en fest i Sør-London. Det endte med at åtte menn hadde ubeskyttet sex med ham de 12 påfølgende timene. Det kan ikke finnes noe verre enn voldtekter, og hadde noen venner eller noen i familien min blitt voldtatt så kunne jeg drept de idiotene som gjorde det. Det er det jeg hater mest av alt her i verden, rett ved siden av koranens syn på kvinner. Endret 24. januar 2006 av Nicklas Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Anmeld dem og når politiet finner ut hvem det er så drar du bort til dem, tvinger de til å ta en kraftig dose crystal meth (Metamfetamin som du blir drit kåt av), og filmer at de tar hverandre i rompa og så lager du en egen nettside med den filmen på og henger opp masse plakater rundt om kring på homsesteder, så alle får vite om filmen og så slår du av kameraet, banker dritten ut av de og drar hjem. Hadde funnet på mye mer morsomme ting om jeg skulle gått etter dem selv. Plasert en syrelapp eller fem i nakken på hva hver av dem i et varmt rom hvor de svetter. Så bundet dem fast til hver sin stol og plasert føttene demmes i en sinkbalje med vann og stå med en avkappa ledning og dyppe nedi av og til høres mye mer gøy ut EDIT: Vil for ordens skyld si at jeg ikke har planer om å gjøre dette men det må da være lov å fantasere litt Endret 24. januar 2006 av L4r5 Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Anmeld dem og når politiet finner ut hvem det er så drar du bort til dem, tvinger de til å ta en kraftig dose crystal meth (Metamfetamin som du blir drit kåt av), og filmer at de tar hverandre i rompa og så lager du en egen nettside med den filmen på og henger opp masse plakater rundt om kring på homsesteder, så alle får vite om filmen og så slår du av kameraet, banker dritten ut av de og drar hjem. Hadde funnet på mye mer morsomme ting om jeg skulle gått etter dem selv. Plasert en syrelapp eller fem i nakken på hva hver av dem i et varmt rom hvor de svetter. Så bundet dem fast til hver sin stol og plasert føttene demmes i en sinkbalje med vann og stå med en avkappa ledning og dyppe nedi av og til høres mye mer gøy ut EDIT: Vil for ordens skyld si at jeg ikke har planer om å gjøre dette men det må da være lov å fantasere litt 5488308[/snapback] Ja, det finnes mye du kan gjøre mot slike idioter. Jeg tror at hvis du gir alle 3 en skikkelig omgang juling så lar politiet deg sikkert gå, for de gidder ikke engang å se på anmeldelsen dems. De hadde garantert gjort det samme. Jeg håper ikke bare noen banker dritten ut av dem, men jeg vil også at jenta skal få MASSE penger i erstatning for den torturen hun har gjennomgått. Dette har sikkert fått varige men for jenta også... Det er vanskelig å glemme noe sånt. Endret 24. januar 2006 av Nicklas Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ja, det finnes mye du kan gjøre mot slike idioter. Jeg tror at hvis du gir alle 3 en skikkelig omgang juling så lar politiet deg sikkert gå, for de gidder ikke engang å se på anmeldelsen dems. De hadde garantert gjort det samme. Jeg håper ikke bare noen banker dritten ut av dem, men jeg vil også at jenta skal få MASSE penger i erstatning for den torturen hun har gjennomgått. Dette har sikkert fått varige men for jenta også... Det er vanskelig å glemme noe sånt. 5488318[/snapback] Man glemmer ALDRI sånt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg