Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Huff ... hvorfor skal det være slik at jeg overhode ikke veit hva jeg føler? Det er grusomt irriterende for jeg klarer ikke skille "god venn" fra tidlig forelskelse og ikke minst aner jeg ikke hva jeg faktisk føler i kroppen utenom et par åpenbare som f.eks. glad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil egentlig bare, ta frem spaden, grave frem et hull, legge meg neddi, og spa over meg selv.

5454579[/snapback]

forstår godt hva du mener... Noen ganger så har jeg lyst til å bare legge meg ned og slutte å puste... vil ikke nødvendigvis dø, men noen følelser er bare helt uutholdelige...

vær stolt for at du kommer deg gjennom dem :)

5454785[/snapback]

Kjenner til den følelsen.

Lenke til kommentar
Huff ... hvorfor skal det være slik at jeg overhode ikke veit hva jeg føler? Det er grusomt irriterende for jeg klarer ikke skille "god venn" fra tidlig forelskelse og ikke minst aner jeg ikke hva jeg faktisk føler i kroppen utenom et par åpenbare som f.eks. glad.

5461100[/snapback]

Aner vi kjærlighets-tråden stoff?

Jeg kan si deg at hvis du nå ikke klarer å skille god venn fra tidlig forelskelse, så skal det ikke mye til for at den forelskelsen slår ut. Skal ikke no mer til enn at hun viser bitte litt mer omtake og oppmerksomhet for deg, så kan det slå ut, dessverre.

Syntes du burte tenke litt på hva du risikerer å miste ved å bli sammens med henne. Nå er hun en god veninne, og du risikerer å miste henne hvis forrholdet går på tryne. Dessuten så kommer ikke hun til å være den samme gode veninnen lenger når dere er sammen. Da kommer du til å oppdage alle de negative sidene ved henne også.

Men på en annen side så er det jo bare fantastisk å være forelsket :D Det er slik det er å være ungdom! :)

Lenke til kommentar

5461100[/snapback]

Vet nøyaktig hva du mener.

SimDaDims råd høres nok en gang fornuftig ut..

Har en venn som har funnet Henne, høres det ut som. Er visst begge stormende forelsket. Gleder meg til det blir min tur! :)

Lenke til kommentar

5461100[/snapback]

Aner vi kjærlighets-tråden stoff?

Jeg kan si deg at hvis du nå ikke klarer å skille god venn fra tidlig forelskelse, så skal det ikke mye til for at den forelskelsen slår ut. Skal ikke no mer til enn at hun viser bitte litt mer omtake og oppmerksomhet for deg, så kan det slå ut, dessverre.

Syntes du burte tenke litt på hva du risikerer å miste ved å bli sammens med henne. Nå er hun en god veninne, og du risikerer å miste henne hvis forrholdet går på tryne. Dessuten så kommer ikke hun til å være den samme gode veninnen lenger når dere er sammen. Da kommer du til å oppdage alle de negative sidene ved henne også.

Men på en annen side så er det jo bare fantastisk å være forelsket :D Det er slik det er å være ungdom! :)

5462644[/snapback]

Vel, var strengt tatt bare generelt sett, men du har jo forsåvidt rett også :blush: Greia er bare det at jeg ikke veit eksakt hva jeg føler til en hver tid, og det gjelder det meste av følelser. Er nesten så det ikke er kontakt mellom hjernen og kroppen. Er jeg f.eks redd så vil jeg i de aller fleste tilfeller ikke klare å skjønne at jeg er det ... :shrug:
Lenke til kommentar
Vel, var strengt tatt bare generelt sett, men du har jo forsåvidt rett også :blush: Greia er bare det at jeg ikke veit eksakt hva jeg føler til en hver tid, og det gjelder det meste av følelser. Er nesten så det ikke er kontakt mellom hjernen og kroppen. Er jeg f.eks redd så vil jeg i de aller fleste tilfeller ikke klare å skjønne at jeg er det ... :shrug:

5463072[/snapback]

Så du merker først etterpå at du har vært redd? :dontgetit:

Jøsses :hmm:

Lenke til kommentar

5463072[/snapback]

Så du merker først etterpå at du har vært redd? :dontgetit:

Jøsses :hmm:

5463109[/snapback]

Mhm, og det er forutsatt at jeg merker det også. Er ikke alltid det skjer heller :hm:

Lenke til kommentar

5461100[/snapback]

Kjenner til den, men det er ikke først og fremst mitt forhold til andre jeg finner forvirrende men ikke minst: hva man føler. Noen ganger føler jeg sterke intense følelser uten å vite hva det er, noen ganger vet jeg ikke en gang om de er negative eller positive.

Dette fører som regel til frustrasjon(greier å gjenkjenne denne følelsen :p)...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

5461100[/snapback]

Kjenner til den, men det er ikke først og fremst mitt forhold til andre jeg finner forvirrende men ikke minst: hva man føler. Noen ganger føler jeg sterke intense følelser uten å vite hva det er, noen ganger vet jeg ikke en gang om de er negative eller positive.

Dette fører som regel til frustrasjon(greier å gjenkjenne denne følelsen :p)...

5463247[/snapback]

Jøss, som jeg skulle sagt det selv :p
Lenke til kommentar
NÅ har jeg rett til å være deppa.. Fattern vil skilles :(

5459437[/snapback]

Skal ikke si jeg vet noe om hvorfor din far vil det, men sansynelighvis er det noe han synes er best for alle. Jeg er sikker på at han ikke vil dere noe vondt. ;)

Skilsmisse er ganske så oppskryt i forhold til andre ting, man lærer seg å leve fra hverandre - Snakker av erfaringer. Som oftest finner man en løsning, feks. å bo litt hos begge, med mindre det blir veldig langt å reise.

Lenke til kommentar
Ja, jo, men ikke på langt nær det samme som jeg og TLZ snakker om ;)

5464162[/snapback]

Nei...

Det er ikke alltid lett å vite hva man føler, og spesielt ikke når det e er skikkelig intenst. Kan kanskje hjelpe å skrive ned ka som skjer i hodet på deg og kroppen når du føler noe men ikke er sikker på hva det er. Etter hvert kjenner du kanskje igjen "tegnene". Du vet kanskje selv hvilke situasjoner du ikke har kontroll over, og da er det gjerne lurt å forberede seg litt mentalt..

At du ikke vet hva du føler kan jo være at du har så mange følelser at du på en måte blir dradd litt til alle kanter. Eg e sånn i hvert fall..sliter derfor veldig med å bestemme meg når det kommer til forhold og vennskap osv..

Lenke til kommentar
Ja, jo, men ikke på langt nær det samme som jeg og TLZ snakker om ;)

5464162[/snapback]

Nei...

Det er ikke alltid lett å vite hva man føler, og spesielt ikke når det e er skikkelig intenst. Kan kanskje hjelpe å skrive ned ka som skjer i hodet på deg og kroppen når du føler noe men ikke er sikker på hva det er. Etter hvert kjenner du kanskje igjen "tegnene". Du vet kanskje selv hvilke situasjoner du ikke har kontroll over, og da er det gjerne lurt å forberede seg litt mentalt..

At du ikke vet hva du føler kan jo være at du har så mange følelser at du på en måte blir dradd litt til alle kanter. Eg e sånn i hvert fall..sliter derfor veldig med å bestemme meg når det kommer til forhold og vennskap osv..

5464192[/snapback]

Kan ikke snakke for TLZ eller andre i tilsvarende situasjon, men jeg føler tidvis ikke en gang noe som helst ... Altså handler det ikke bare om å tolke noe man oppfatter, men også å faktisk oppfatte noe.

Ta f.eks akkurat nå. Eneste jeg føler er at jeg er litt kald på hendene fordi jeg nettopp har kommet inn etter å hva vært ute noen minutter. "That's it", det er det eneste jeg føler akkurat nå.

Edit: Dessuten gjelder det ikke bare følelser overfor det andre kjønn, men også ting som redd, glad, trist, deppa, osv.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Monty Phyton - Always look on the bright side!

Some things in life are bad

They can really make you mad

Other things just make you swear and curse.

When you're chewing on life's gristle

Don't grumble, give a whistle

And this'll help things turn out for the best

And... always look on the bright side of life (whistle)

Always look on the light side of life (whistle)

If life seems jolly rotten

There's something you've forgotten

And that's to laugh and smile and dance and sing.

When you're feeling in the dumps

Don't be silly chumps

Just purse your lips and whistle -- that's the thing.

And... always look on the bright side of life (whistle)

Always look on the light side of life (whistle)

For life is quite absurd

And death's the final word

You must always face the curtain with a bow.

Forget about your sin -- give the audience a grin

Enjoy it -- it's your last chance anyhow.

So always look on the bright side of death (whistle)

Just before you draw your terminal breath (whistle)

Life's a piece of shit

When you look at it

Life's a laugh and death's a joke, it's true.

You'll see it's all a show

Keep 'em laughing as you go

Just remember that the last laugh is on you.

And always look on the bright side of life (whistle)

Always look on the right side of life (whistle)

(Come on guys, cheer up!)

Always look on the bright side of life (whistle)

(Worse things happen at sea, you know.)

(I mean - what have you got to lose?

You know, you come from nothing -- you're going back to nothing.

What have you lost? Nothing!)

Always look on the right side of life...

Lenke til kommentar

5463072[/snapback]

La meg gjette, du er en 17-18 år gammel ? :D Da stiller vi ca i samme bås.

Selv kjenner jeg nå denne følelsen av bare å ha noen i nærheten. Noen å klemme litt på, noen å være litt glad i rett og slett. For tre dager siden klarte jeg å sovne på fanget til ei i kantania f.eks, og det var bare mega-deilig, uten at det har noe med kjærlighet å gjøre gentelig. Savner bare den følelsen at noen er der og bryr seg og klemmer litt :) Dere vet sikkert alle hva jeg snakker om.

Ihvertfall, sist gang jeg hadde den følelsen var ganske nøyaktig for akkuratt et år siden. Det endte med litt knall og fall, som jeg har fortalt om tidligere. Jeg trengte bare noen å være glad i, mens hun var stup forelsket. Det endte med mange frustrerende tanker og følelser for meg, og mange knuste håp for henne, siden jeg ikke tok hintet før etter en uke. Vondt, men sant. Så derfor er det viktig at du klarer å skille. Hvis du er usikker på hva du føler, så er det nok antagelig ikke skikkelig kjærlighet. Da vil du merke det ;)

Men som sagt, det kan være at du står på kanten til det. Hvis det er sånn, så ville jeg bare åpnet en dialog med henne med en gang jeg. Ble ihvertfall mye klarere for meg når jeg fikk snakket litt med henne i høst. Selv om det ikke gikk så bra, så ryddet det veldig opp i følelsene bare det å vite at nå er jeg virkelig forelsket. Slipper det å måtte være usikker på hva man føler hele tiden. Det er ingen tvil :)

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

5463072[/snapback]

La meg gjette, du er en 17-18 år gammel ? :D Da stiller vi ca i samme bås.

5464904[/snapback]

Nope, blir 21 i år, men det er en god stund til.

Selv kjenner jeg nå denne følelsen av bare å ha noen i nærheten. Noen å klemme litt på, noen å være litt glad i rett og slett. For tre dager siden klarte jeg å sovne på fanget til ei i kantania f.eks, og det var bare mega-deilig, uten at det har noe med kjærlighet å gjøre gentelig. Savner bare den følelsen at noen er der og bryr seg og klemmer litt :) Dere vet sikkert alle hva jeg snakker om.

5464904[/snapback]

Huff ... Ja alt for mye.

Ihvertfall, sist gang jeg hadde den følelsen var ganske nøyaktig for akkuratt et år siden. Det endte med litt knall og fall, som jeg har fortalt om tidligere. Jeg trengte bare noen å være glad i, mens hun var stup forelsket. Det endte med mange frustrerende tanker og følelser for meg, og mange knuste håp for henne, siden jeg ikke tok hintet før etter en uke. Vondt, men sant. Så derfor er det viktig at du klarer å skille. Hvis du er usikker på hva du føler, så er det nok antagelig ikke skikkelig kjærlighet. Da vil du merke det ;)

Men som sagt, det kan være at du står på kanten til det. Hvis det er sånn, så ville jeg bare åpnet en dialog med henne med en gang jeg. Ble ihvertfall mye klarere for meg når jeg fikk snakket litt med henne i høst. Selv om det ikke gikk så bra, så ryddet det veldig opp i følelsene bare det å vite at nå er jeg virkelig forelsket. Slipper det å måtte være usikker på hva man føler hele tiden. Det er ingen tvil :)

5464904[/snapback]

Problemet mitt er bare det at ting har bare ligget og bølget fra det ene til det andre.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...