Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som har hatt en jevla dritdag i dag? Kom først på det nå, at det er fredag den 13. i dag. Tror faktisk nå at det ligger noe i den fredag den 13. greia. På skolen i dag ble jeg tatt ut i matten for og møte 3 av mine lærere til slik elev lærer møte bare for at de skulle klage på at jeg gjorde lite i timene og la hodet på pulten og slik. Kommer hjem så sitter alle og nerder jevla møkkspillet wow og ingen gidder og finne på noe. FINT sitte alene og kjedeseg, på en fredag! Spør om kanskje noen jenter vil være med og se på film, men unnskyldninger og mere unnskyldninger...

 

Føler bare at jeg har lyst til og gi opp. Faens dritfredag! om en time skal det faenmeg feires. Uff! Flere som får en følelse av at fredag den 13. er en drittdag?

 

Fredag sux! for første gang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fredag den 13. har ingen verdens ting med saken å gjøre. Det er bare en dårlig unnskyldning for å ikke ta tak i problemene selv. "Å, det er jo fredag den 13. så da er det jo ikke min feil da!"

5436077[/snapback]

Ganske sant. Hadde null uflaks i går, heller flaks ... Onsdag 11. og torsdag 12. derimot ... :no:

Lenke til kommentar

de siste 2-3 ukene har jeg hatt masse syke drømmer når jeg sover og gått og hvert deppa så å si hele tida,

jeg vet ikke hvorfor, men tror det kan komme av stress fra skolen, jeg føler jeg ikke lengre har tid til å leve lengre.. har bare hvert konstant skole hele tida, jeg burde egentlig sitta med skole arbeid nå men jeg greier det ikke lengre, det blir for mye for meg... noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å gjøre det bedre?

inni hodet mitt nå er det en slags kobinasjon av selvmordstanker, depresive tanker, stress, og ellers masse andre syke tanker :ermm:

Lenke til kommentar
de siste 2-3 ukene har jeg hatt masse syke drømmer når jeg sover og gått og hvert deppa så å si hele tida,

jeg vet ikke hvorfor, men tror det kan komme av stress fra skolen, jeg føler jeg ikke lengre har tid til å leve lengre.. har bare hvert konstant skole hele tida, jeg burde egentlig sitta med skole arbeid nå men jeg greier det ikke lengre, det blir for mye for meg... noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å gjøre det bedre?

inni hodet mitt nå er det en slags kobinasjon av selvmordstanker, depresive tanker, stress, og ellers masse andre syke tanker :ermm:

5436174[/snapback]

 

Kjenner veldig godt til dette selv. Kan virkelig bli for mye for mange med alt som skjer rundt en. Beste er å få litt tid til seg selv, da mener jeg ikke skole. Gjøre noe man liker med gode venner. Ikke det vanlige men kanskje noe dere ikke har gjordt på lenge. Feks. har ikke jeg bowla, kjørt gocart eller dratt på sverigetur( :blush: ) på lenge og gleder meg til jeg skal det igjen, få litt kutt i det syke A4 livet som det ofte blir. Jævla rutine dag inn og dag ut, forventningspress hele tiden.. :no:

Lenke til kommentar
de siste 2-3 ukene har jeg hatt masse syke drømmer når jeg sover og gått og hvert deppa så å si hele tida,

jeg vet ikke hvorfor, men tror det kan komme av stress fra skolen, jeg føler jeg ikke lengre har tid til å leve lengre.. har bare hvert konstant skole hele tida, jeg burde egentlig sitta med skole arbeid nå men jeg greier det ikke lengre, det blir for mye for meg... noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å gjøre det bedre?

inni hodet mitt nå er det en slags kobinasjon av selvmordstanker, depresive tanker, stress, og ellers masse andre syke tanker :ermm:

5436174[/snapback]

 

Forsøk å la være å spise noe de siste timene før du køyer. Jeg har bare drømmer drsom jeg spiser "kvelds" rett før jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Synes det er idiotisk at skoler av og til "suger" til seg så mye av en persons fritid. Er noe faenskap.

5437559[/snapback]

mhm, spess når man bruker 2 timer daglig på buss i tilleg til de 8 timene med skole så forventer dem at vi skal gjøre noe på fritiden oxo...

min rutine går som følger:

- 05:20 klokka ringer å jeg står opp

- 06:45 bussen går

- 07:45 skolen begynner

- 15:20 skolen slutter

- 17:00 endelig hjemme

- 22:00 - 23:00 jeg er helt utmattet å går å legger meg

 

dvs jeg har 5-6 timers fritid... å det er ikke ofte jeg får gjort noe på disse timene, som dere sikkert forstår så er det ikke gøy å begynne å stresse med skole arbeid etter en lang dag på skolen osv...

å da blir det til at jeg sitter å må gjøre dette i helgene.

men sammtidig så går jeg med dårlig sammvitighet fordi jeg ikke gjør noe av dette som jeg egentlig burde gjort :hrm:

3 dager etter vi begynte på skolen igjen etter jule ferien følte jeg at jeg alleredet trengte en ny ferie :(

 

og en annen ting jeg heller ikke liker med dette er at jeg har mista så å si all interessen for faget etter jeg begynte på denne linja..

Lenke til kommentar
Synes det er idiotisk at skoler av og til "suger" til seg så mye av en persons fritid. Er noe faenskap.

5437559[/snapback]

mhm, spess når man bruker 2 timer daglig på buss i tilleg til de 8 timene med skole så forventer dem at vi skal gjøre noe på fritiden oxo...

min rutine går som følger:

- 05:20 klokka ringer å jeg står opp

- 06:45 bussen går

- 07:45 skolen begynner

- 15:20 skolen slutter

- 17:00 endelig hjemme

- 22:00 - 23:00 jeg er helt utmattet å går å legger meg

 

dvs jeg har 5-6 timers fritid... å det er ikke ofte jeg får gjort noe på disse timene, som dere sikkert forstår så er det ikke gøy å begynne å stresse med skole arbeid etter en lang dag på skolen osv...

å da blir det til at jeg sitter å må gjøre dette i helgene.

men sammtidig så går jeg med dårlig sammvitighet fordi jeg ikke gjør noe av dette som jeg egentlig burde gjort :hrm:

3 dager etter vi begynte på skolen igjen etter jule ferien følte jeg at jeg alleredet trengte en ny ferie :(

 

og en annen ting jeg heller ikke liker med dette er at jeg har mista så å si all interessen for faget etter jeg begynte på denne linja..

5437854[/snapback]

Er nesten skummelt og si det, men er i samme situasjon selv. Har blitt litt bedre nå, men er der nok fortsatt enda. Jeg har lenge gått rundt og vært dritlei av det A4-livet skolen har gitt meg og tenkt selvmordstanker jeg og. Det er ikke noe hyggelig. Det skal være sikkert og visst.

 

Videre har jeg vært jevnlig deprimert og ønsket meg til andre steder. Jeg har funnet ut at det blir alt for lite tid til å sosialisere seg når man har så mye lekser og så stort prestasjonspress fra foreldre og lærere. Skulle av og til ønske at jeg hadde vunnet 100 millioner i lotto for ikke trenge å gjøre noe mer resten av livet mitt.

 

Jeg vet hvordan situasjonen er og føler med deg. Er ikke noe hyggelig liv det her. Men en overlever da. Selv har jeg fått det mye bedre i det siste. Skal se om jeg ikke skal roe an litt ned med leksene og starte i en politisk ungdomsorganisasjon, sosialisere litt få nye venner osv.

 

Du får ha lykke til uansett da.

Lenke til kommentar

i går (fredag 13) datt søstra mi i første klasse av huska på skolen, skallet i isen,fikk hjernerystelse og lå på sykehuset til lørdag.(det går bra nå)

i dag,lørdag, døde farfar....

er ganske innvikla familiehistorie egentlig, men ingen har hatt kontakt med han på kjempelenge.nå på slutten begynte lissom folk å prate med han...

er jo trist selv om det er nesten et år siden jeg så han...

han hadde bektrev,svulst på hjernen og har røyka hele livet så det var egentlig ikke no bombe at han døde nå :no:

Lenke til kommentar
Skulle av og til ønske at jeg hadde vunnet 100 millioner i lotto for ikke trenge å gjøre noe mer resten av livet mitt.

5440046[/snapback]

det er godt å ha noe å gjøre, men til en viss grad

 

og Spazz, jeg føler med deg.. det er sørgelig når slikt skjer :cry:

 

EDIT: Earendil jo jeg har tenkt på hybel, jeg bodde på hybel i 2 uker men det gjorde liksom ikke ting noe bedre, anbefaler ingen å bo i bofelleskap :ermm:

Endret av Firesky
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Synes det er idiotisk at skoler av og til "suger" til seg så mye av en persons fritid. Er noe faenskap.

5437559[/snapback]

mhm, spess når man bruker 2 timer daglig på buss i tilleg til de 8 timene med skole så forventer dem at vi skal gjøre noe på fritiden oxo...

min rutine går som følger:

- 05:20 klokka ringer å jeg står opp

- 06:45 bussen går

- 07:45 skolen begynner

- 15:20 skolen slutter

- 17:00 endelig hjemme

- 22:00 - 23:00 jeg er helt utmattet å går å legger meg

 

dvs jeg har 5-6 timers fritid... å det er ikke ofte jeg får gjort noe på disse timene, som dere sikkert forstår så er det ikke gøy å begynne å stresse med skole arbeid etter en lang dag på skolen osv...

å da blir det til at jeg sitter å må gjøre dette i helgene.

men sammtidig så går jeg med dårlig sammvitighet fordi jeg ikke gjør noe av dette som jeg egentlig burde gjort :hrm:

3 dager etter vi begynte på skolen igjen etter jule ferien følte jeg at jeg alleredet trengte en ny ferie :(

 

og en annen ting jeg heller ikke liker med dette er at jeg har mista så å si all interessen for faget etter jeg begynte på denne linja..

5437854[/snapback]

 

 

Hva gjør du i mellomtiden fra 15:20 til 17:00?

Jeg vet hvor kjipt det kan være:( Jeg hadde det slik også, bare at jeg ikke hadde fri i feriene=/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...