Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Strangeway og fredrikrb:

 

Takk, takk for hva jeg vil kalle hyggelige tilbakemeldinger, situasjonen tatt i betraktning. Ja, jeg må innrømme at jeg blir sjalu. Jeg vet heldigvis ikke hvem henne treffer og jeg vil heller aldri vite det. Det er jo heller ikke deres "skyld". Det er hun som vil ha det på denne måten.

Ja, dette er selvpining til de grader. Anbefales overhode ikke. Allikevel skulle jeg så inderlig ønske at det var en måte jeg kunne ihvertfall beholde henne som venn, for hun er det nydeligste mennesket jeg noen gang har møtt. På grunn av dette får jeg ikke sove, jeg spiser nesten ikke, jeg får ikke gjort jobben min. Alt går rett og slett til helvete. Jeg er så sinnsykt lei meg, jeg kan faktisk ikke huske å ha vært så lei meg noen gang. Ikke engang da eksen min var utro og ikke da jeg mistet bestefaren min som jeg var utrolig glad i. Skulle gjort alt, jeg mener ALT for å få henne. Jeg kan bare ikke slippe henne som venn, og jeg vet at vennskapet vårt er ekte, også fra hennes side. Hun har bevist dette, uten at jeg trenger å gå innpå dette, for det er en heeelt annen historie som ikke er passende her.

 

Og, fredrikrb: ja, distansering er noe vi også har vært inne på. Hun har hele tiden vært "redd" for at jeg skal bli for "avhengig" av meg, så vi hun har derfor prøvd å distansere seg fra meg på de dagene vi ikke møtes. Hun gjør jo egentlig alt riktig, ikke noe med vond mening. Det er sikkert ikke lett å være henne i denne situasjonen heller, langt ifra. Jeg har fortalt henne halve sannheten om alt dette, men jeg vurderer og ta en liten cut & paste fra denne tråden slik at hun skal få se det, selv om jeg er livredd for å kanskje skremme henne vekk og miste henne.

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
howzer: Det typiske, være en bra sønn med bra utdanning som vet mye om verden og kan diskutere politikk foran folk så pappa kan føle seg stolt over sin sønn..

5358859[/snapback]

 

 

Hva vil du da?

5358886[/snapback]

 

Tja, velge noe i livet jeg selv trives med, noe jeg synes er verdt å bruke tida mi på. :ermm:

 

fredrikrb: Takk for at du bryr deg. Men jeg ha forsøkt det meste, uten hell. Men snart er jeg 18 år, så jeg får vente til den tida og se hva som skjer. Håper han fortsatt ikke har makta over meg da :roll:

Lenke til kommentar

hmm, så va det nytt år igjen. Huff, har nå fått nokk av utsette problemene med alkohol. Livet er kipt, men jula i år har da vært bra mere soial enn jeg har vært i hele år. Har nå fått selvfølesen opp litt etter jeg kom ordentlig i gang med treninga i sommer, men savner nå noen å dele godene med jeg.

Hadde bestandig trodd penger ville være best å ha og alt ville ordne seg, så jaget etter de kommer bestandig i veien for det som virkelig teller. Er nå heldigvis nytt år og prøve med åpent sinn, blir værtfall en bra start på året ikke alene men ilage familie og venner. :love:

Lenke til kommentar
Strangeway og fredrikrb:

 

På grunn av dette får jeg ikke sove, jeg spiser nesten ikke, jeg får ikke gjort jobben min. Alt går rett og slett til helvete.

5361668[/snapback]

 

du er med andre ord veldig forelsket :) Jeg er relativt ung iforhold til deg og jeg har aldri opplevd forelskelse til den grad at jeg slutter å spise, men jeg kjenner faktisk en som har hatt det på samme måte. Det jeg kan anbefale deg å gjøre, er antageligvis det du går å drømmer om å gjøre hele tiden. Mann deg opp, og snakk med henne.

 

få gjerne rådgivning av en psykolog, en god venn, eller om du ikke stoler/orker disse alternativene, kan du skrive inn til klara klok hvor spørsmålet ditt blir behandlet anonymt og av proffe folk.

 

også vil jeg gjerne legge til at den første posten din var rørende og veldig dyp! hvis du er like flink til å ordlegge deg som du er til å skrive, så skal det ikke være no prob å overbevise denne dama! Ingen damer kan motså mannfolk som kan beskrive følelsene sine. hehe

 

lykke til!

Lenke til kommentar

OK! Det er nyttårsaften idag! Den viktigste dagen i året spør du meg. Jadda... skulle kose oss skikkelig idag vet du. Men så satt damen seg ned ved siden av meg idag tidlig og sa.. "du.. eg må si deg noe".. dere kan jo tippe utfallet. et par dager etter hun sa at hun elsket meg, eg var det beste som hadde skjedd hun og eg gjorde noe helt spesielt med ho. et par dager etter dette blir eg altså dumpet fordi hun ikke er glad i meg på den måten lenger.. så får eg høre at eg er så fantastisk og den beste kjæresten hun har hatt, men allikevel vil ho tilbake til xen som er en drittsekk.. dette sa ho faktisk.. han hadde begynt å sende meldinger igjen med hun og angret vel på at han dumpet hun for en annen dame for noen månedere siden.. men siden hun skulle ut og selge avviser måtte eg sitte å vente hos hun siden vi skulle til byen etterpå. vi skulle vistnok late som vi reiste til byn sammen allikevel sånn at foreldrene ikke oppdaget noe.. de var visstnok blitt så glad i meg. men det orket eg bare ikke og skrev en lapp og la det sammen med et smykke på puten hennes og gikk hjem.. fuckings 2 timer tok det meg.. nå skal eg ligge meg ned i sengen og gråte så får dere andre ha en fin nyttårsfeiring...

Lenke til kommentar

Lord Swag, det høres helt forjævlig ut! Skulle ønske ingen noen gang måtte komme i den posisjonen du er nå.

 

Gode råd er nok dyre i denne sammenhengen her, men jeg kan prøve å komme med noen:

 

For det første, prat med henne om dette! Det er hun som trenger å vite det, ikke vi. Hun fortjener faktisk å vite dette, det er henne det handler om! Jeg tror hun vil bli glad samtidig som hun kanskje vil bli skremt når du sier det. Hun blir glad for at du er så åpenhjertig og bryr deg så mye om henne, men sikkert litt skremt fordi du ikke har sagt no om dette tidligere.

 

Det andre du skal tenke på, er om dette egentelig noen gang vil fungere mellom dere? Jeg mener, slik som hun oppfører seg nå, er hun virkelig noe å spare på? Gjør hun deg mest godt eller mest vondt?

 

Tenk litt på det. Du kan ikke tvinge henne, hun må falle for deg for at det skal funke. Faller hun ikke for deg, ender dette bare med skikkelig masse følelser og mye dritt. Ingen kan tvinges inn i et forhold.

 

Jeg tror kanskje det er også litt av det du syntes er vondt. Innerst inne så har du innsett at det kanskje ikke kommer til å funke mellom dere, og det er det du er redd for å høre hvis du åpner deg for henne. Men det er jo faktisk slik virker det som! Slik hun er nå så funker det jo ikke! Du må gjøre noe for å få henne til å endre på sitt standpunkt og skjønne hva dette dreier seg om!

 

Så mitt råd vil være, først, fortell henne om dette. du har gode evner til å gjøre dette. Etter at du har fortalt henne om dette, se hvordan hun tar det. Deretter ville jeg jobbet litt med meg selv. Tenkt litt seriøst over dette. Om det egentelig vil funke i det heletatt med tanke på hvordan hun har oppført seg mot deg i det siste. Tenk litt stygge tanker om henne, det pleier å hjelpe.

 

Ellers så får du ha lykke til, og håpe det nye året byr på mindre smerte og mer gleder :D Lykke til!

 

BTW: Ta en tur innom kjærlighetstråden så vil du få mer gode svar og god trøst der. Har blitt en ganske sammenspleiset gjeng der inne :)

Lenke til kommentar
howzer: Det typiske, være en bra sønn med bra utdanning som vet mye om verden og kan diskutere politikk foran folk så pappa kan føle seg stolt over sin sønn..

5358859[/snapback]

Hvordan skal du kunne vite mye om verden hvis du ikke får oppleve den? Bøker og utdannelse er fint, men uten livserfaring så blir det liksom litt tynt...

 

Faren din må innse at du er en person som skal leve ditt eget liv også, og ikke bare være foreldrene dines gallionsfigur.

Lenke til kommentar
howzer: Det typiske, være en bra sønn med bra utdanning som vet mye om verden og kan diskutere politikk foran folk så pappa kan føle seg stolt over sin sønn..

5358859[/snapback]

Hvordan skal du kunne vite mye om verden hvis du ikke får oppleve den? Bøker og utdannelse er fint, men uten livserfaring så blir det liksom litt tynt...

 

Faren din må innse at du er en person som skal leve ditt eget liv også, og ikke bare være foreldrene dines gallionsfigur.

5363512[/snapback]

 

Ok, howzer. La meg fortelle deg min dag idag.

 

Jeg står opp kl. 12, pappa blir sur fordi dette er etter hans mening seint og at jeg får dårlig søvnrytme (eller hva det heter) av det. Greit nok, jeg driter i det. Setter meg foran PCen, leker litt med programmering som vanlig. Pappa blir sur igjen, for IP-telefonens kvalitet på linja er dårlig. Jeg er ikke koblet opp mot internett engang, broren min dro kabelen ut igår fordi han skulle prate med dama. Jeg må være med til en kurdisk fest idag, helt uventet. Vel, kult sier noen av dere, men kurdiske fester er som slektsmøter. Samler oss, litt musikk med kurdisk dans og alt går litt greit, for jeg møter en gammel klassevenn og prater. Men neida, jeg skal filme festen. 1 time og 31 minutter video blir det.

Og jeg setter meg ned med broren min, han og noen venner diskuterer politikk. Intressante saker.. ehh..

 

Klokka er 24, dagen er sløst bort. Ting blir ikke bedre etter at jeg ser alle folka fra gamleskolen fyrer opp fyrverkeri og har det gøy. Jeg må ut av bilen og filme ute. Ble så kald på henda at jeg fortsatt kjenner kuldesmertene.

 

Så nå, kl. 01, må jeg legge meg, for det er skole om fire dager og jeg må begynne å studere igjen. Jeg smugla PCen inn på rommet, sitter her og og skriver litt om min dag. Tja, noen som vil bytte liv med meg?

 

Men fortsatt sitter jeg her, prøver å smile, holder motet oppe, for jeg vet jeg kommer til å få et rikt liv, selv om jeg har får mine første 18 år sløst bort :yes:

Endret av pavlion
Lenke til kommentar

Lord Swag: Wow, nøyaktig slik jeg også har hatt det i år 2005 også! Det er sinnsykt vondt. Vi brøt kontakten i høst etter ca 1 års "kos", hvis du skjønner. Etterhvert fant hun på unnskyldninger for å ikke komme eller at jeg ikke kunne komme til henne. Skjønte etterhvert hva som foregikk, så jeg slettet henne fra MSN og fjernet mobilnumre, bilder og alt annet som hadde med henne å gjøre.

 

For et par uker siden kontaktet hun meg på MSN, og jeg begynte å tenke på henne igjen (Irriterende ettersom jeg endelig hadde klart å glemme henne). Hun ville ikke noe. Så møter jeg henne på en fest (Fest som egentlig skulle være for mine nære venner). Jeg mister festlysten fordi hun kom, og drar hjem.

 

Like før nyttårsaften får jeg endelig sagt hva jeg føler og hvor drittsekk hun har vært, og jeg avslutter med "ha det bra, håper jeg aldri ser deg igjen".

 

Nå på nyttårsaften får jeg greie på at hun skal ut på fest med en av mine beste venner og han spør om jeg vil bli med. Jeg svarer da nei.

 

Nå har jeg sett på en del gode filmer, bl.a. Buddy og gitt faen i raketter, feiring og alt det der. Ser litt lysere på ting nå (takket være Buddy ;) ). Håper du får det bra!

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar

Vell, dette er vel kanskje ikke noe store greier å deppe for, men jeg gjør det uansett..

 

Jeg var på nyttårsfest hos noen folk, plutselig begynner ei jente jeg nesten ikke kjenner å "fotflørte" med meg. Veldig tydelig at det var flørting. Etter hvert som kvelden går, utvikler det seg bare mer og mer. Hun begyner og spørre meg om jeg er trøtt o.l. Og lurer på om jeg ikke skal komme og legge meg sammen med henne i sengen, på ett rom. Jeg var så dum at jeg faktisk gjorde det. Eller det jeg mener er at jeg føler egentlig ikke noe for henne, og vil ikke såre henne. Så jeg tenkte den beste måten å ungå det på var å bli med på rommet, bare rett og slett sove. Men det blir da ikke sånn, det blir mer enn soving. Uten at jeg skal gå i detaljene. Føler meg dum nå. Føles liksom ut som om jeg har utnyttet henne, jeg må neste fortelle henne hva jeg føler, men hvordan? Måtte bare stikke derfra, klarte ikke være der mer. Ja, jeg vet jeg muligens er feig, ikke stort jeg kan gjøre med det nå. :(

 

Lettere påvirket, så skrivefeil følger med..

Lenke til kommentar

ja, og her har vi alle hatt en dårlig nyttårsaften.. x kjærsten min rota med alle vennene mine, jeg kalte henne en fitte, og tilgav henne etter en time. vi satt å kysset og koste i hva som føltes som en evighet, og nå får jeg ikke tak i henne...

 

takk gud for sovepiller og senger.

 

godt nyttår

Lenke til kommentar

mads89, først så burte du være stolt av at du faktisk føler vondt ovenfor henne. En god del gutter ville bare driiiiti lang mars i henne, og bare tenkt på seg selv. Du har en god samvittighet!

 

Kontakt henne da vettu ;) Beklag deg. Men vær veldig ærlig med henne. Hvis det viser seg at hun faktisk har følelser for deg, så er det du som kan komme med "kravene" til hvordan dette skal fungere. Jeg ville da med en gang spurt henne om å være 100% ærlig med deg _uansett_ hvor vanskelig det måtte være. På samme måte må du være det ovenfor henne.

 

Slik er det nok lettest for begge å "jobbe" seg litt ut av det. Si hva dere føler for hverandre, og hvordan dere har tenkt til å håntere det.'

 

Det med at du føler at du utnyttet henne, hva er det? Ok, først av alt, vi gutter har et urinstinkt som ofte tar litt overhånd. Jenter er mye flinkere til å gjemme litt på det, men de har det de også. Altså, det som skjedde, det skjedde. Ingen ting å få gjort med det nå, annet en at du tenker deg om neste gang.

 

Hvis du på noen måte føler at du begynnte å ta initsiativ selv med det dere gjorde, så kanskje du burte unnskylde deg litt for det? Vær høffelig mot henne.

 

Og forresten, hun sitter nok med like mye skyllfølelse som deg ;)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

eg har det helt jævlig nå og har hatt det helt forferdelig i hele dag. Prøver å glemme men e ikke så lett. Var faktisk så dum at eg drakk i dag. Endte opp på en fest og så begynte folk å spørre. Måtte bare komme meg vekk der ifra. Satt bak et hus og gråt for meg selv i en time eller noe før søsteren min kom og hentet meg. Muttern var visstnok så bekymret for at eg skulle hoppe i havet eller noe. Føler at ho som nå er Xen min har missbrukt meg og lekt med følelsene mine.. gjør så uffatelig vondt. Snakket litt med besteveninnen hennes og ho sa akkurat det som eg trodde. Ho var fortsatt forelsket i Xen sin når vi ble sammen, men ville satse på meg siden eg var det beste som hadde hent ho. Det er jo bare så bullshit som det går ann å bli. har egentlig mye mer å skrive men nå vil eg bare sove... godt fuckings nyttår

Lenke til kommentar

Oi, tusen takk for overveldende mange reflekterte og gode råd til problemet mitt. Det varmer dypt i hjerterota.

 

Kommenterer bare litt kort. Ja, det er nok forelskelse, men ikke på den måten jeg har følt før. Det er mer en forsterket vennskapsfølelse som er litt vanskelig å sette ord på. At det er noe håp for et forhold i denne situasjonen tror jeg også mindre på, men problemet mitt ligger heller i det å akseptere at hun "har seg" med andre og om jeg klarer å være venn med henne på grunnlag av dette når mine følelser er så sterke.

 

Jeg har tatt et valg. Jeg skal besøke henne senere i dag og legge kortene på bordet. Jeg er forberedt på at ting kan gå skikkelig dritt, men da vet hun ihvertfall hvordan ting er for meg. Kanskje hun forstår og kan komme med noen forslag. Hun har tross alt bevist at hun er en god venn og hun sitter med endel erfaring selv (hun er 30, så hun er i en litt annen kategori enn mange av jentene dere treffer, på godt og vondt).

 

Å fortelle henne alt dette blir det tøffeste jeg har gjort på lenge, siden jeg er en person som sjelden forteller noe i det hele tatt, men på grunnlag av denne tråden så gjør jeg det.

 

Tusen takk alle sammen så lang. Lover en tilbakemelding i kveld eller i morgen, alt avhengig av hvordan dette måtte gå.

 

Pinguvin:

 

Det du går igjennom har jeg vært med på før, og ikke bare en gang. Det er sinnsykt vondt og det er ingenting jeg kan gjøre for at ting kan bli bedre. Jeg kan derimot som en litt voksen person med endel erfaring komme med noen velmente kommentarer.

 

At du endte på fest er i mine øyne bare bra, selv om det ikke gikk så bra. Å komme seg ut og treffe folk er uhyre viktig i den situasjonen du er i. Ikke for å glemme, men for å ha noe annet å tenke på. At du også prater med familien din er utrolig viktig, det letter på "trykket" selv om det kanskje ikke føles sånn umiddelbart. Det du gjør nå er helt riktig. Fortsett med det. Ingenting hjelper over natten, men jeg skal love deg at ting vil gå bedre etterhvert.

 

Liquid Crystal:

 

Huff. Å miste et dyr er noe av det verste som finnes. Jeg er selv oppvokst med mange hunder og katter, og når en dør så er det en fæl følelse. Det viktigste er at ikke katten din lenger har det vondt. Håper du etterhvert kanskje får glede av en ny liten pus. :)

Lenke til kommentar

pavlion, det høres ikke ut som et givende liv nei... Hvis du snart er 18 år så holder du nok ut skal du se. Men litt av det med livet er at man må gjøre sine egne feil og lære av disse, men hvis du plutselig blir kastet ut i det når du er 18 så må du holde tunga rett i munnen og f.eks. ikke falle for fristelsen å bli det helt motsatte av det du er nå (altså havne på kjøret, begynne med dop eller kriminalitet, el.l.).

 

Men du virker som en reflektert ung mann, så jeg er sikker på at det går bra til slutt - bare du er oppmerksom på hva du gjør. Kanskje må du bryte med familien, men de må innse at de ikke kan behandle deg som en eiendel. Du er et individ som skal leve ditt eget liv, tross alt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...