Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

For å koke det ned til noe klart: Det er slik man blir alkoholiker.

5253273[/snapback]

Nei. :)

5253930[/snapback]

Altså den der synes jeg virkelig du burde backet ordenlig. Å bare si "Nei. :)" er utrolig useriøst.

Du kan gjerne si de er avhengig av alkohol osv. men det er i bunn og grunn bullshit. Jada, de er avhengig av alkohol, MEN det er ikke den avhengigheten som gjorde at de startet. Det er i svært mange tilfeller at man ville drikke bort et problem. Det er et faktum at mange personer med angst og depresjon tyr til alkohol for å dempe problemene. Hvis du så absolutt mener noe annet så får du ty til litt kilder. Her har jeg en, og jeg kan nok komme opp med ørten til om du trenger det.

ERNIE: Jeg tror deg ikke, ikke i mitt tilfelle.

5253260[/snapback]

Da foreslår jeg at du leser http://www.thefarm.nu/44.htm og tenker deg litt om. Jeg sier ikke at du blir en alkoholiker hvis du skulle drikke bort problemene. Jeg sier bare at du blir ekstra utsatt og at jeg synes det er en særdeles dårlig ide.

 

Hvorfor drikker vi?

Det finnes mange og ulike årsaker til at mennesker med angst og depresjon tyr til alkohol for å dempe sine sykdomsplager.

En kan for eksempel oppleve at alkoholrusen

 

- stenger ute vanskelige tanker

- stenger ute traumatiske minner

- gjør det mulig mestre situasjoner en ellers ikke mestrer

- øker selvfølelsen

- hever stemningsleiet

- reduserer spenninger eller uro i kroppen

- reduserer bekymring

- demper fortvilelse, sorg og annen følelsesmessig smerte

- kamuflerer virkeligheten eller ens egen situasjon

- reduserer angstsymptomer

- gjør det lettere å sovne

 

*snipp*

 

Til tross for at det finnes mange rimelige grunner til at en i en vanskelig situasjon benytter alkohol for å dempe plagsomme symptomer, er det dessverre mye forskning som viser at denne formen for selvmedisinering er svært uheldig, og kan lede en inn i enda mer kompliserte problemer.

 

Som sagt, tenk deg godt om.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du sa var dette:

Trist -> drikke vekk sorgene -> alkoholiker

5254741[/snapback]

Har da aldri sagt at alle som drikker bort problemene blir alkoholiker. Har sagt at det er et skritt mot å bli det. Det er en forskjell der.

5254869[/snapback]

Å miste jobben er også et skritt mot det å bli alkoholiker, men det er ikke akkurat relevant for diskusjonen...

Lenke til kommentar

Veldig lett å bare kaste dette ut som ingenting; men prøve å treffe nye venner?

Reise vekk er et godt alternativ om du vil :), men i mitt tilfelle kommer det veldig an på hvem jeg reiser med.

 

Kjenner følelsen av å ha ingenting å gjøre i høytider, bare sitte foran pc'en og ikke ha noe å finne på :(

 

 

Hva mener du egentlig med venner ble til gjenger?

Lenke til kommentar

Qwseyvnd:

Jeg hadde det slik som deg på ungdoms skulen. Ser ar du er født i '87, da gjør det deg ( :hmm: ) 18 år?

 

Jeg trur LAN, og dataparty er gode steder å møte folk :) Det kan du jo prøve.

Det kan være greit å reise bort i julen, jeg for min del reiser til bestemoren min i julen (sammen med broren og fatter'n) Dette er kjempekoselig.

Det er alltid koselig å feire jul hos bestemødre evt. tanter :)

 

Ja, hva mener du med at venner ble til gjenger?

Lenke til kommentar
Værsting i dag.

Det ble slutt i dag med kjæresten. Går det ann at det blir verre?

Nå er jeg så lei meg..

5273649[/snapback]

Det skal ikke være lett Anders. Me har samme navn :D

"Alt er logisk, utenom Windows og kvinner"

 

Slik som jeg ser så har du 2 valg:

 

1: Prøv å vinne hennes hjerte igjen.

 

2: Get over it! Det er vanskelig å utføre, og frekt av meg å si, men slik er er livet :nei:

Det er plenty fisk i havet.

 

Jeg for min del har "vunnet" hjertet til kjæresten min tilbake etter at vi slo opp for en stund siden. Det var på en måte bedre etter me ble sammen igjen enn før :ermm:

 

Lykke til!

 

Mvh: Anders ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Det er julebord til helgen som kommer nå (har mye heller lyst til å være hjemme, men det er noe jeg nesten må være med på). Lurer på om jeg skal spørre en om hun vil være med, men vet ikke helt om det er så smart alikevel.. Tenker fortsatt på ex'n. Har heller ikke noen spes følelser for henne jeg har lyst til å spørre. Kjenner henne nesten ikke heller. Kommer sikkert til å få dårlig samvitighet hvis jeg gjør det, det er bare litt over 3 uker siden hun døde. Det skal ikke være lett :(

Lenke til kommentar
Værsting i dag.

Det ble slutt i dag med kjæresten. Går det ann at det blir verre?

Nå er jeg så lei meg..

5273649[/snapback]

Det skal ikke være lett Anders. Me har samme navn :D

"Alt er logisk, utenom Windows og kvinner"

 

Slik som jeg ser så har du 2 valg:

 

1: Prøv å vinne hennes hjerte igjen.

 

2: Get over it! Det er vanskelig å utføre, og frekt av meg å si, men slik er er livet :nei:

Det er plenty fisk i havet.

 

Jeg for min del har "vunnet" hjertet til kjæresten min tilbake etter at vi slo opp for en stund siden. Det var på en måte bedre etter me ble sammen igjen enn før :ermm:

 

Lykke til!

 

Mvh: Anders ;)

5273677[/snapback]

 

Tusen takk Anders! hehe

Lenke til kommentar
Det er julebord til helgen som kommer nå (har mye heller lyst til å være hjemme, men det er noe jeg nesten må være med på). Lurer på om jeg skal spørre en om hun vil være med, men vet ikke helt om det er så smart alikevel.. Tenker fortsatt på ex'n. Har heller ikke noen spes følelser for henne jeg har lyst til å spørre. Kjenner henne nesten ikke heller. Kommer sikkert til å få dårlig samvitighet hvis jeg gjør det, det er bare litt over 3 uker siden hun døde. Det skal ikke være lett :(

5275018[/snapback]

Jepp, livet suger. Man blir født, bare for å dø en gang senere. Men i mellom tiden kan du gjøre så mye som du får til! Gå opp til Mount Everest for eksempel...

Siden det har gått bare 3 uker så ville jeg personlig slappe av. Ta det med ro vertfall en måned eller to... Da hadde jeg nok fått tid til å tenke over det.

Vet ikke om det hjelper, men du kan gå til graven hennes og "snakke" med henne der. Jeg for min del har lyst til det (til min bestemors og bestefars grav).

 

Værsting i dag.

Det ble slutt i dag med kjæresten. Går det ann at det blir verre?

Nå er jeg så lei meg..

5273649[/snapback]

Det skal ikke være lett Anders. Me har samme navn :D

"Alt er logisk, utenom Windows og kvinner"

 

Slik som jeg ser så har du 2 valg:

 

1: Prøv å vinne hennes hjerte igjen.

 

2: Get over it! Det er vanskelig å utføre, og frekt av meg å si, men slik er er livet :nei:

Det er plenty fisk i havet.

 

Jeg for min del har "vunnet" hjertet til kjæresten min tilbake etter at vi slo opp for en stund siden. Det var på en måte bedre etter me ble sammen igjen enn før :ermm:

 

Lykke til!

 

Mvh: Anders ;)

5273677[/snapback]

 

Tusen takk Anders! hehe

5275257[/snapback]

Bare hyggelig Anders :D
Lenke til kommentar
Qwseyvnd:

Jeg hadde det slik som deg på ungdoms skulen. Ser ar du er født i '87, da gjør det deg ( :hmm: ) 18 år?

 

Jeg trur LAN, og dataparty er gode steder å møte folk :) Det kan du jo prøve.

Det kan være greit å reise bort i julen, jeg for min del reiser til bestemoren min i julen (sammen med broren og fatter'n) Dette er kjempekoselig.

Det er alltid koselig å feire jul hos bestemødre evt. tanter :)

 

Ja, hva mener du med at venner ble til gjenger?

5273165[/snapback]

 

Før kunne jeg prate med de fleste uten problemer, nå er det blitt gjenger og de viker andre som de er ikke intr i.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...