Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH
skremt? neinei jeg ble ikke skremt...

hadde det kommet et lass med militante kvinneforkjempere å tatt livet av meg hadde ikke jeg brydd meg....

 

alle her har hatt den følesen av å være helt tom?

jeg hadde den for en stund siden, jeg hopte på det skulle gradvis fylles med en smule glede men der tok jeg feil....

nå føler jeg meg full av psykisk smerte og selvmorstanker ( ikke begynn med alle advarslene om at familie osv kommer til å sutre seg ihjel siden jeg har ikke tenkt å gjøre det )

men problemet mitt er at jeg ikke har noen å prate med, jeg har problemer som har bygget seg opp inni meg i nå 6-7 år elns

jeg må bli kvitt disse problemene...

men sammtidig tør jeg ikke å snakke om dem med venner eller kjente fordi jeg er en pyse ( ja jeg ser på meg selv som en pyse og jeg er ikke hvert en dritt )

men jeg skal slutte å skrive nå fordi jeg tror jeg er midlertidig fucka i huet :dontgetit:

5223474[/snapback]

 

Hva med å snakke med en nøytral person? Kan egentlig være hvem som helst men f.eks helsesøster og fastlege har taushetsplikt. Fastlegen kan også henvise deg videre til f.eks. en psykolog om han/hun syns det er nødvendig.

Lenke til kommentar

jeg får se det litt ann....

akuratt nå føler jeg bare for å ikke tenke på det i heletatt :(

 

jeg har sitta å fundert på hvorfor vi mennesker føler slikt smerte inni oss..

å det er jo faktisk egentlig bare våre egne tanker som går litt amokk,

men så er det slik at det er ikke tankene som styrer oss ( iallefall ikke slik det skal være ) det er vi som styrer tankene....

derfor skal jeg gjøre mitt beste på å holde en mest mulig positiv holdnig å se om det hjelper :roll:

Lenke til kommentar
I’m on the road, I miss my home

I keep on driving, to the break of dawn

And every house looks all the same

I can’t tell the difference

Who am I to blame

 

Yeah, it’s alright to smile

Got no complaints

Yeah, I’m all right

Claim to be the same

But I’m not, anymore

That’s for sure

 

If I start all over again

Would I have done it different?

Would I be the same?

Just as every love, that grows to be strong

I can’t be there right now, another turn comes along

 

Yeah, it’s alright to smile

Got no complaints

Yeah, I’m all right

Claim to be the same

But I’m not, anymore

 

I do the show then off I go

I’ve done the best that I can

And as the sea goes up and down

So do we there’s nothing wrong with that

I’m on my way back again

Towards better and greater things

If I stumble will you be there?

Could use a hand

Can I count on you?

Yeah, it’s alright to smile

Got no complaints

Yeah, I’m all right

Claim to be the same

 

Yeah, I’m alright to smile

Got no complaints

Yeah, I’m all right

Claim to be the same

But I’m not, anymore

That’s for sure.

 

I don’t mind if you treat me bad again

I don’t care anymore

Life’s too short to make trouble out of small things

It is better this way

I'm sort of laidback today

 

I close my ears when words come flying out

I have heard them all before

Just a lot of hope flushing down the drain

It is better this way

I am going away

 

I’ve tried and then some more

Instead of dragging the both of us down

Divide, separate ways

It’s never easy this way

It’s never easy this way

 

My palms are sweating

I’m barely aware

Of what I’m turning down

It’s all for life that is what I’ve been told

I think it’s better this way

I will regret it one day

 

I’ve tried and then some more

Instead of dragging the both of us down

Divide, separate ways

It’s never easy this way

It’s never easy this way

 

Talk to me, throw the ball back

I’ve been here before, there is no turning back

Talk to me, just tell it like it is

Just two afraid souls

Going at each other, at each other

We’re at the crossroads going separate ways

Time to say it as it is

And if we bump into each other one day

It will be better, then

Maybe we can start all over again

 

I’ve tried and then some more

Instead of dragging the both of us down

Divide, separate ways

It’s never easy this way

It’s never easy this way.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å ta en så formell tone overfor meg da, er ikke kongelig akkurat..

 

 

Formell tone? Det er bare slik jeg skal forsette å snakke her på forumet. Vertfall prøve :tease:

 

Psykologene skal "grave" seg inn Deres problemer og prøve å finne en løsning på det. Men hvis dette ikke er aktuelt for Dem så foreslår jeg å snakke ut med en vennine, og jeg vet; det er vanskelig. Hvis du fortale litt om henne og slikt kan dette gjøre at De vil føle Dem bedre. Men dette trur jeg ikke De bør gjøre hvis De ikke stoler på oss (F. eks. hvis De trur vi skal snakke om det til våres andre venner/vennniner)

 

Hyggelig å hjelpet, det hjelper til og med selv at jeg hjelper Dem. Jeg får selv høgere selvtillit. :) Og glad for at jeg har hjelpet noen.

Endret av askogli
Lenke til kommentar

skrev først i SO men tar det her istedefor.

 

Dagen i dag har virkelig vært en hyggelig dag!

 

Begynte med at mamma vekte meg klokken 06.30 fordi sikringen hadde gått og den ikke ville på igjen, da måtte jeg stå opp og begynne å trekke ut diverse ting helt til den gikk på igjen.Så våknet jeg av at det ringte på døra klokken 09, mamma lukket opp og de snakket sammen så tok de med seg mamma og gikk. Satt og lurte på hva dette var helt til mamma kom hjem igjen ved 12 tiden og jeg fikk fortalt at jeg må være alene hjemme en liten stund fordi noen visstnok har anmeldt mamma til politiet og sagt at hun antaster lillesøsteren min på 10 år!

Jeg vet jo at det ikke er sant, mamma vet det og lillesøsteren min vet det, men mens saken går sin gang har barnevernet tatt lillesøsteren min og plassert hun hos noen folk vi delvis kjenner og mamma vil være på noe hvilehjem noen dager, da hun tidligere har vært mye deppet og vurdert å ende alt sammen og er redd for å få de tankene igjen. gjett hvem som kommer til å sove godt i natt! :no:

 

Sikkert mye skrivefeil og slikt men det får bare være....

Lenke til kommentar
Dagen i dag har virkelig vært en hyggelig dag!

 

Begynte med at mamma vekte meg klokken 06.30 fordi sikringen hadde gått og den ikke ville på igjen, da måtte jeg stå opp og begynne å trekke ut diverse ting helt til den gikk på igjen.Så våknet jeg av at det ringte på døra klokken 09, mamma lukket opp og de snakket sammen så tok de med seg mamma og gikk. Satt og lurte på hva dette var helt til mamma kom hjem igjen ved 12 tiden og jeg fikk fortalt at jeg må være alene hjemme en liten stund fordi noen visstnok har anmeldt mamma til politiet og sagt at hun antaster lillesøsteren min på 10 år!

Jeg vet jo at det ikke er sant, mamma vet det og lillesøsteren min vet det, men mens saken går sin gang har barnevernet tatt lillesøsteren min og plassert hun hos noen folk vi delvis kjenner og mamma vil være på noe hvilehjem noen dager, da hun tidligere har vært mye deppet og vurdert å ende alt sammen og er redd for å få de tankene igjen. gjett hvem som kommer til å sove godt i natt! :no:

 

Sikkert mye skrivefeil og slikt men det får bare være....

5225347[/snapback]

 

Svarer på dette fra Zed-smeltelim som postet dette i SO4...

 

Uff, dette var ikke hyggelig å høre. Dette med sikringene er nok bare småsaker, men det kan gjøre dagen værre når slike ting som at moren din blir anmeldt.

 

Jeg vet ikke helt hva De kan gjøre i denne sammenhengen. Men det meste blir bedre når De snakker ut om det. En psykolog kan hjelpe, dog dette koster penger. Venner er gratis, men værre å snakke om problemer med.

 

Mine foreldre er skilte og dette har jeg levd med i mange år nå. Og jeg er meget glad Dem ikke har kranglet om foreldreretten. Men tilbake til Deres problem. Vi får håpe på at klagene blir droppet og moren din kommer seg til hektene igjen. Vet De hvorfor folk har kommet med disse klagene om Deres mor?

 

Håper jeg var til hjelp for Dem, og håper alt blir bra til slutt :)

*Klapper Dem på skulderen*

Lenke til kommentar
Vet De hvorfor folk har kommet med disse klagene om Deres mor?

 

Håper jeg var til hjelp for Dem, og håper alt blir bra til slutt :)

*Klapper Dem på skulderen*

5225425[/snapback]

 

Vi aner ikke hvem, hva eller hvorfor de som har sagt det har sagt det og det er sinnsykt irriterende! Regner med at mamma kommer hjem igjen om ett par dager, men det jeg har blitt fortalt er at lillesøsteren min mest sansynelig ikke får komme hjem på en stund og det er ganske kjipt, bare håper det ikke blir så lenge at det ødelegger julen.

Lenke til kommentar
Vet De hvorfor folk har kommet med disse klagene om Deres mor?

 

Håper jeg var til hjelp for Dem, og håper alt blir bra til slutt :)

*Klapper Dem på skulderen*

5225425[/snapback]

 

Vi aner ikke hvem, hva eller hvorfor de som har sagt det har sagt det og det er sinnsykt irriterende! Regner med at mamma kommer hjem igjen om ett par dager, men det jeg har blitt fortalt er at lillesøsteren min mest sansynelig ikke får komme hjem på en stund og det er ganske kjipt, bare håper det ikke blir så lenge at det ødelegger julen.

5225459[/snapback]

Okei. Hvis det er sånne folk som seier det for å ødlegge for Dere så blir jeg sint. Jeg, og sikkert mange andre, hater slike folk. Vi får alle håpe at De får en fin jul.

 

Hvis de trekker klagen så slipper vel barnevernet lillesøsteren Deres hjem ganske fort.

Dette kan kanskje styrke følelsene Deres, gjøre slik at Dere vil holde sterkere sammen :) Så du bør se det på den positive siden ;)

 

EDIT: Har Dere ikke rett til å få vite hvem som har anmeldt Deres mor da?

Endret av askogli
Lenke til kommentar
Okei. Hvis det er sånne folk som seier det for å ødlegge for Dere så blir jeg sint. Jeg, og sikkert mange andre, hater slike folk. Vi får alle håpe at De får en fin jul.

 

Hvis de trekker klagen så slipper vel barnevernet lillesøsteren Deres hjem ganske fort.

Dette kan kanskje styrke følelsene Deres, gjøre slik at Dere vil holde sterkere sammen :) Så du bør se det på den positive siden ;)

 

EDIT: Har Dere ikke rett til å få vite hvem som har anmeldt Deres mor da?

5225496[/snapback]

 

Vi har vel kanskje rett til å få vite hvem det er, har aldri vært borti noe sånt som det her før så jeg vet ikke. Prøver å se det på den positive siden, ting ordner seg nok til slutt.

 

Takker for betryggende ord :)

Lenke til kommentar

Er det sært av meg å føle at eg isje e komplett før eg har fått oppleve det å ha en kjæreste... det at noen er glad i meg... noen savnet meg... se ansikte til en jente lyse opp når hun ser meg...

 

Eg føler bare at noe mangler... at noe isje er som det burde.. før eg har kjent den følelsen... føler at alle rundt meg har opplevd det.. men eg sitter der...

 

Hold godt kjeft dere som faktisk har vært sammen med noen... å fått oppleve det et forhold medfører.... :p

 

Noen her som er singel.. og aldri har vært med noen... viss... ka føler du anngående det å ja.. ha en kjæreste?

 

Lengter bare noe sykt etter dette for tiden... lengte lengte lengte lengte.. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Var sikkert ment som at hvis man virker for desperat så skremmer man folk vekk. Selvsagt kan dette bli en ond sirkel, jo mer man ønsker seg kjæreste jo mer "desperat" virker man, og jo mindre sjanse har man for å finne seg en.. Der kommer jo fenomenet "alle damene legger an på meg når jeg har kjæreste" fra. Det var sikkert ikke vondt ment...

Lenke til kommentar
Er det sært av meg å føle at eg isje e komplett før eg har fått oppleve det å ha en kjæreste... det at noen er glad i meg... noen savnet meg... se ansikte til en jente lyse opp når hun ser meg...

 

Eg føler bare at noe mangler... at noe isje er som det burde.. før eg har kjent den følelsen... føler at alle rundt meg har opplevd det.. men eg sitter der...

 

Hold godt kjeft dere som faktisk har vært sammen med noen... å fått oppleve det et forhold medfører....  :p

 

Noen her som er singel.. og aldri har vært med noen... viss... ka føler du anngående det å ja.. ha en kjæreste?

 

Lengter bare noe sykt etter dette for tiden... lengte lengte lengte lengte..  :(

5228386[/snapback]

Jeg vet hva du mener, dog jeg har kjæreste nå.

Når jeg var singel så var alle damer drømmen min :p

Det å ha noen å kose med, noen å holde i hende når du, noen å holde rundt når man ser film :love:

 

Nå som jeg har kjæreste så er jeg fortapt. Hver gang jeg er med henne så kan jeg sitte i timesvis bare å se på henne og høre på henne....

 

Noen her på forumet vil nok ikke synest hun er så fin, men hun er faktisk det.

(Hun er ikke kraftig bygd eller noe sånt. Helt vanlig. brunt hår)

 

Hver gang jeg er med henne får jeg lyst til å la hendene gå oppdagelsetur...

Okei! Jeg skal ikke si mine fantasier her....

 

Chills: Prøv å kom i kontakt med kvinner på din egen alder, eller yngre... Jeg har en liten regel:

 

Hvis du er 16 så er 14 den minste alderen for en partner.

18 år så er 16 den minste alderen 20 så er 17 den minste alderen

22 så er 17 den minste alderen... Dog dette er for mannfolk :) Du er vel en gutt, ike sant Chills :)

 

Lytt til de du er med, hold øyenkontakt. Ikke gå for fort frem.

Kvinnfolk er et djevels dyr av og til.

Lytt til dem, se på kroppspråket... Spander :)

 

Lykke til i jakten på kjæreste/partner :thumbup:

Lenke til kommentar

Mhm... lengter noe sykt.. men viser det isje.. egentlig for noen.. er veldig sjenert av meg.. å holder vel egentlig godt kjeft så langt det lar seg gjøre...

 

Om det hva ondt ment... vet jeg ikke men liker ikke det ordet... for viss jeg vil rote med noen så kan jeg alltid tutle meg av gårde på en fest å utnytte en lett bedugga fjortis.. noe jeg mener er patetisk men men...

 

Jeg er 18 å har kontakt med en 16 år gammel jente.. går helt greit liksom....

Hun er liksom tingen for meg... jentene i klassen er faktisk utrolig sexy.. men eneste eg gjør er å dagdrømme om hun andre på skolen... :hrm:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...