Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Det er ikke så veldig utrolig, tvert imot ganske logisk. Det å være glad i noen gjør at man stiller krav til seg selv. Man vil gi best mulig inntrykk og prestere best mulig. Dette gir utslag på flere steder, men kanskje primært i senga. Man får kort og godt prestasjonsangst. Dette gjelder utvilsomt begge kjønn. "Er jeg bra nok nå?", "Var det riktig av meg å gjøre slik og slik?", "Pushet jeg han/henne for mye nå?", "Var dette regelrett dumt av meg?" osv.

 

Jeg kjenner ingen som fester... og viss jeg hadde kjent så hadde jeg ikke ja.. gått på fest.. sosial sperre + fest = ikke sannsynlig..

:roll:

5196543[/snapback]

Pøh! Ikke sett stopper for deg selv nå ;) Noe av tricket er jo å faktisk tørre å gå på steder hvor man ikke nødvendigvis kjenner folk. Det er ikke noe skummelt for folk hvis en vilt fremmed person kommer bort og sier "Hei :-)". Vi i Norge gjør faktisk slikt mye oftere enn andre. Iallfall hvis man skal tro innvandrere. De er faktisk overrasket over hvor vanlig det er å faktisk bare starte en samtale med en vilt fremmed person. Tenk hvordan det ville vært for deg om noen kom bort til deg og startet en samtale. Hadde du hatt noe mot det? Som regel ikke, og det gjelder alle andre også. Mennesker er sosiale vesner. Med andre ord er det ikke noe dumt å snakke med andre mennesker ;)

 

Selvsagt er jeg klar over hvor vanskelig det er å få til av og til, men tenk litt over det i det minste ;)

Uff det er så kjipt ass.. skulle ønske at eg bare kunne hoppe rett inn i et forhold med drømme jenta.. det hadde vært og blir en drøm :cry:

5196543[/snapback]

Så enkel er ikke verden. Skal man få noe deilig må man satse litt også. Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det å starte med alkohol mener nå jeg er å begynne i feil ende da. Hvis du starter med det for å hevde deg og tørre mer, så burte du absolutt holde deg unna. Du kommer til å angre.

 

Utrolig bra sagt ernie, når man blir glad i noen stiller man veldig strenge krav til seg selv! Jeg har selv opplevd dette på verste måte nå disse ukene jeg har hatt følelser for ei. Du analyserer alt du gjør, prøver å endre på deg selv til det bedre, oppfører deg anderledes for å virke tøffere, og prøver konstant å få oppmerksomhet fra henne. Dette har i mitt tilfelle, og sikkert i mange andre også, bare ført til mye unødvendig slit for meg. Blir irritert på meg selv fordi jeg tror jeg gjør noe feil, og passer hele tiden på å gjøre det jeg tror er riktig, ikke det jeg ellers ville gjort.

 

Heldigvis så har det vist seg i mitt tilfelle at hun ikke legger så mye merke til hvordan jeg prøver å oppføre meg. Hun er glad i den jeg er, ikke den jeg prøver å være. Det er viktig å huske på! Hvis hun skal bli glad i deg, må du være deg selv, ellers så lurer du bare henne og deg selv. En dag kommer sannheten frem uansett. Du kan ikke gå å spille en annen resten av livet!

 

Jaja, nok om det :p

Lenke til kommentar

Jøss :dontgetit: Hva i helvete har skjedd med meg de siste 6-7 timene :cry: Jeg er regelrett sjokkert. Jeg kjenner meg overhode ikke igjen ... :hm:

 

Forige innlegg: Plenty av følelser for henne.

Nå: Ikke en jævla bit "what so ever" :ohmy: Iallfall ikke av den typen man burde ha for å ha et slikt forhold jeg var på jakt etter.

 

Ja, jeg har totalt mistet følelsene for henne, og jeg klarer overhode ikke å forklare hvordan det har skjedd. Eller ... egentlig burde jeg ikke være overrasket i det heltatt. Sammenligner jeg det hele med tidligere erfaring burde jeg fatte at noe var galt. I bestefall har hele meg gitt opp, men dette er rett og slett ikke logisk. Man skal ikke kunne klare å ignorere følelser for noen i løpet av 6-7 timer. Slikt bare skjer ikke.

 

Det mest logiske er nok en del mer hard og sårende for meg. Jeg tror det er på tide å snu litt på tingene. Her er det nok ikke hun som kanskje har forsøket å utnytte meg, men JEG som ubevist har forsøkte å utnytte HENNE. Jeg har ubevist søkt etter TLC. Det er ingen hemmlighet at jeg trenger det, og skulle hun like meg så ... ja, det er en veldig lett måte å dekke mer av det kravet.

Her må jeg være smertelig ærlig med meg selv: Jeg har vært sykelig forelsket i henne, det har rett og slett ikke vært ekte.

 

Når jeg tenker tilbake til august ser jeg egentlig hele tegningen. Det lille jeg føler for henne nå er så og si eksakt det samme som det jeg følte da. Jeg har vært advart, jeg har vist jeg har kunnet utvikle falske følelser, men så ekte? Virkelig så ekte? Virkelig sååååå ekte følelser...? :cry:

 

Nei, fra nå av bør jeg holde meg til mørke brunetter med mørke øyne. Da veit jeg ganske sikkert at jeg ikke lurer meg så utfattelig grundig. Dette her har jeg bare ufattelig vanskeligheter med å skjønne noe av ...

 

Fant frem to bilder og plasserte de rett ved siden av hverandre. Henne og ei anna jente jeg har møtt i sin tid som jeg hadde enorme og fortsatt har litt følelser for. Forskjellen var pinlig åpenbar ... Får utrolig lyst til bare å gjemme meg på ubestemt tid. Det her bare skjønner jeg ingenting av ...

 

Jeg har klart å såre meg selv ... heeeeeeeeeelt alene ... :cry: *deppe ....... tungt* :cry:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Kjærlighetsgreine skal neimen ikke være lett...

 

Selv får jeg meg til å si de idiotiske ting i hytt og gevær som klarer å ødelegge så godt som alt, selv om det er ment godt innerst inne.

Jaja, klarer vel å leve uten. :)

5198959[/snapback]

Vel det her har ingenting med kjærlighet å gjøre. Det her er ... ja hva faen er det her tro :hmm: Jeg veit ikke engang det jo :huh:

 

Hmm ... Det er en falsk følelse for at jeg uten moralske problemer skal kunne klare og utnytte en annen persons følelser til mitt eget velbefinnende.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Tja si det. Russetida var mitt første og hittil eneste kyss. Det er nå over et halvt år sida, og jeg har blitt 19år.

 

Jeg depper ikke over det, og satser på at ting skjer når de skjer. Frem til da er det bare å leve livet.

5195505[/snapback]

Takk. Endelig litt stå på-vilje her inne. :)

 

Nå skylder jeg deg faktisk en pils. Mormors, here we come. ;)

Lenke til kommentar
Hmm, det å starte med alkohol mener nå jeg er å begynne i feil ende da. Hvis du starter med det for å hevde deg og tørre mer, så burte du absolutt holde deg unna. Du kommer til å angre.

Tull. Det kommer helt an på hva slags forhold du har til alkohol. Hvis du drikker for å drukne sorgene så er det et faresignal, men hvis du drikker for å slappe av og kose deg så er det bare positivt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...