Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, er i en litt rar periode nå, kanskje andre her har følt seg på samme måten?

 

Saken er at nå denne høsten og vinteren har jeg begynt å få små perioder iblant da jeg føler meg rett og slett deprimert.

Som regel kan jeg ikke peke på hva som gjør meg deppa, jeg bare går rundt og føler meg nedfor. Dette varierer i intensitet, heldigvis har det bare vært et par ganger så langt at jeg har følt det helt ordentlig jævlig.

Selv om jeg vet at jeg må se lyst på livet og fortsette er det ganske vrient, for det føles som om at ingenting i verden appellerer noe særlig til meg akkurat da.

Heldigvis varer som regel disse periodene ganske kort, men det er likevel ganske ille og jeg skal innrømme at jeg frykter at de skal utvikle seg og eventuelt bli permanente.

I dag morges hadde jeg også et slags stress/angstanfall, noe jeg ikke har opplevd på en 4-5 år. Kan for øvrig nevnes at på den tiden hadde jeg også en periode da jeg var mye nedfor, men det gav seg etterhvert. Tok ganske lang tid, da, over et år...

Som regel tenker jeg ikke noe særlig på dette når jeg er sammen med venner eller i aktivitet med noe, det er mest når jeg sitter på egenhånd og har tid og mulighet til å tenke i fred dette oppstår.

 

Er det noen her som er i/har opplevd lignende perioder og har kommet ut av det med livet og gleden i behold? Er som sagt redd for at det skal utvikle seg til å bli noe permanent, for det er slettes ikke hyggelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Chills: Hvorfor?.....

5193311[/snapback]

 

 

Genrellt.. alt sammen... hvordan mennekser lever.. hvordan samfunnet er.. alt..

Det er helt latterlig..

Eg må bare slå meg til ro med at eg isje passer inn å vil aldri gjøre det.. så enkelt er det.. når eg aksepterer det er det enklere for meg å leve.. enn om eg kaver med å forstå det resten av livet også dø gråtene som en 90.

Lenke til kommentar
Uenig. Det er ikke akkurat det at jeg føler noe veldig synd på henne eller noe slikt, men det er ingen god grunn å bryte kontakten med henne.

Det er det hvis du ikke får noe igjen, annet enn et desperat håp om at hun plutselig skal begynne å like deg på den måten du ønsker.

 

For meg virker det som du kommer med unnskyldninger for å fortsette en evig og håpløs jakt på jentas kjærlighet.

 

Hvis hun bare vil "være venner", men du vil mer, så gjør du best i å kutte kontakten.

Lenke til kommentar

Hva er normalt når det kommer til sex/kjæreste og alder?

 

Jeg blir noe helt sinnsykt deppa når jeg tenker på jenter... og min "erfaring"... eg mener deppa.. helt jævlig..

Folk som går på ungdomskolen har jo faen mer erfaring på alle områder... :cry:

Lurer på om jeg har noe å være deppa over egentlig... har aldri kyssa en jente.. å er 18 år.. har eg god grunn til å være deppa?

Lenke til kommentar
Hva er normalt når det kommer til sex/kjæreste og alder?

 

Jeg blir noe helt sinnsykt deppa når jeg tenker på jenter... og min "erfaring"... eg mener deppa.. helt jævlig..

Folk som går på ungdomskolen har jo faen mer erfaring på alle områder... :cry:

Lurer på om jeg har noe å være deppa over egentlig... har aldri kyssa en jente.. å er 18 år.. har eg god grunn til å være deppa?

5195487[/snapback]

Tja si det. Russetida var mitt første og hittil eneste kyss. Det er nå over et halvt år sida, og jeg har blitt 19år.

 

Jeg depper ikke over det, og satser på at ting skjer når de skjer. Frem til da er det bare å leve livet.

Lenke til kommentar
Ble sittende og fundere litt. Hvor i alle dager går grensen mellom en vennetjeneste og utnytting? Den grensen klarer jeg ikke å helt definere :hmm:

5190908[/snapback]

Og med det mener du hva da?

5194283[/snapback]

Bokstavlig talt hvor grensen mellom vennetjeneste og utnytting går. Når blir vennetjenester til utnyttelse.

 

Uenig. Det er ikke akkurat det at jeg føler noe veldig synd på henne eller noe slikt, men det er ingen god grunn å bryte kontakten med henne.

Det er det hvis du ikke får noe igjen, annet enn et desperat håp om at hun plutselig skal begynne å like deg på den måten du ønsker.

 

For meg virker det som du kommer med unnskyldninger for å fortsette en evig og håpløs jakt på jentas kjærlighet.

 

Hvis hun bare vil "være venner", men du vil mer, så gjør du best i å kutte kontakten.

5194761[/snapback]

Du har vel litt rett i det du sier. Jeg ønsker nok akkurat nå å forfølge håpet. Dessuten, jeg får da faktisk noe igjen. Noe som heter erfaring, og det både generelt sosialt og med jenter. Det trenger jeg sårt. Selvsagt vil det være sårende om det ikke er gjensidig, men er ikke det en sjanse man må ta? Jeg synes "alle" sier at man bare må ta sats og se hva som skjer når det kommer til kjærlighet. Jeg kan ikke regne med at hun kommer til meg automatisk. For alt jeg veit kan hun sitte og drømme om meg uten å si noe om det. Ja, det er et naivt håp, men det er et håp de aller, aller fleste har før de "får" noen, eller tar jeg feil nå?

 

Hva er normalt når det kommer til sex/kjæreste og alder?

 

Jeg blir noe helt sinnsykt deppa når jeg tenker på jenter... og min "erfaring"... eg mener deppa.. helt jævlig..

Folk som går på ungdomskolen har jo faen mer erfaring på alle områder... :cry:

Lurer på om jeg har noe å være deppa over egentlig... har aldri kyssa en jente.. å er 18 år.. har eg god grunn til å være deppa?

5195487[/snapback]

Jeg fyller 20 neste lørdag. Fortsatt ikke kysset noen. Det bryr meg mitt bak at det er slik. Det betyr ikke at jeg aldri vil "få" noen. Det betyr bare at jeg ikke har erfaring. Nå begynner jeg å komme opp i en alder hvor jenter skjønner litt mer at "badboys" faktisk ER noen drittsekker, og ikke bare noe "vi snille" påstår.

 

Det sies at de som "får" alle i ung alder vil slite seinere, og at de som sliter i ung alder ikke vil gjøre det i voksen alder. Jeg har veldig tro på akkurat det der ...

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Jeg vet og tenker sånn som deg anngående det tema Ernie... MEN:

 

Jeg føler at jeg liksom har kastet bort ungdomstiden min, at eg har sløsa vekk tid som eg aldri får igjen. Vil eg få sjansen til å f.eks ha en jente å kysse på i friminuttene....

Eg føler at alt eg har gjort opp til nå... egentlig bare er bortkasta.. jeg har ikke fått noen spesielt god karakterer 4,2-4,5 i snitt..... jeg har kasta bort tiden min på data. programmering.. og ja generelt data.

Skulle drept for å kunne skru tilbake tiden.. tilbake til 8.klasse.. la meg liksom få en sjangse til.. finne meg en kjekk jente.. en å hvere glad i...

 

Men igjen så vet eg at livet mitt netopp har begynt osv osv osv.. og at ved å bare whine her i stedet for å hvere ute med folk så kaster jeg bort denne tiden og.. osv osv osv..

 

Men det er bare så jævlig kjipt.. jævla person som går i 8.klasse kysser og har mer erfaring enn meg.. uansett.. tenk då.. første jenten.. skal kysse..(med tungen).. kommer til å bli den jævligste og mest pinligste hendelsen i mitt liv.. viss eg noen gang kommer dit.. då.. hun har liksom store forventninger også kysser eg som en dritt unge..

 

Eg trenger en å være glad i... eg vet at det nødvendigvis isje vil løse noe problem egentlig.. (dypere greiene) men det ville hjulpet selvtilliten min å finne meg en jente..

øker selvtilliten så øker ALT ANNET finne meg jobb... trene... bedre karakterer på skolen.. osv osv osv..

 

Hadde eg kunne det hadde eg kutta ut alt som har med jenter... bare rett og slett blir skikkelig KALD ovenfor dem.. men eg har jo så lyst.. eg har jo så mye og gi at det funker isje.. jenter suger til seg hver bittelille bit av konsentrasjon eg har.. hele tiden tenker eg på ja.. den spesielle jenta no....

 

Også e eg så lei.. og liksom bare jobbe hardt med alt og begrave meg i data, programmering, lekser.. alt liksom også bare late som om alt er bra..

 

Men igjen så er det så vanskelig å si noe om jenter.. for har jo ingen erfaring WHAT SO EVER.. men en ting er no sikkert.. inntil eg får avmystifisert.. det derre med jenter.. så kommer eg til å slite.. depresjon.. sosial angst..

Eneste eg tenker når eg ser et par kysse i friminutte og i timen for den slags skyld på skolen er.. HVORFOR HAR ISJE DU EN JENTE PÅ FANGET DITT NO..

også tenker eg og tenker og tenker.. og tenker... liksom ka faen feiler.. deg koffor e du ensom.. også blir eg bare noe helt sinnsykt deppa av det. og utmattet.. av å tenke på det... :(

Derfor sosial angst.. blir rett og slett deppa av å være på skolen.. minner meg på meg.. og ka eg e blitt for noe :no:

Endret av chills
Lenke til kommentar

Kjenner meg litt igjen chills. Hele u.skole tiden min gikk med til data. Hadde 0 kontakt med motsate kjønn annet en veninner. Tenkte seff mye på det, og hadde jo veldig lyst til å finne meg ei jente. Skulle ønske meg tilbake til den tiden nå jeg også.

 

Men det har seg slik at i sommer så fikk jeg min første kjæreste. Det varte riktignok bare et par dager, men uansett, det viste seg at hun var akkuratt like usikker og fersk som meg. Jeg hadde jo ikke trodd dette. Hun virket jo så perfekt, pen og "i gamet", men neida, jenter har det på samme måte som oss gutter de også ;)

 

Så ta det med ro, ikke forhast deg. Jeg har akkuratt vært igjenom et litet følelses-helvete selv om det ikke var noe forrhold. Jeg var og fortsatt er mega glad i henne, og hun sa hun følte noe tilbake. Seff hadde hun type, og dette har gjort meg meget mye vondt. Serlig når hun unngår meg. Har ødelagt et par uker på dette.

 

Så ikke alt godt følger med dette med jenter. Innpakkningen ser fin ut, men det er en gave man går fort lei av ;)

Lenke til kommentar

Selv den fineste jente lider på samme måte! Har selv sett det! Er litt rart, men sånn er det uti den store sprø verden! Sier bare en ting til dere som har litt sosiale sperrer: Dra på fest! Da tenker jeg på populære fester. Fesk russefesten! Finnes også fest for de som var old russ også ;) Har ikke så mange råd å komme med... Bare ikke tenk på det!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...