Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teoretisk kan man ha hatt maks uflaks og bare truffet på "feil" personer.

Delvis har man kanskje møtt på feil personer, delvis har man kanskje ikke vært proaktiv nok selv til at det har ført til noe voldsomt, det er mange faktorer som spiller inn, uten at jeg prøver å spekulere mest mulig rundt dette. Så vidt jeg kan skjønne må det greieste være å få litt oversikt over hva en faktisk ønsker, og så handle basert på dette, heller enn en eller annen merkelig statistikk, teorier eller fordommer.

Det er helt sikkert feil av meg, men jeg føler på en måte at jeg trenger å ha noen som bryr seg om meg selv om det kanskje er "fake".

Det er da ingen grunn til at det skal være noe voldsomt falsk vennskap? Personlig synes jeg det høres ut som en forholdsvis god situasjon du er i, om man ser på mulighetene og gledene heller enn begrensningene. Ikke at jeg forsøker å undervurdere problemer eller potensielle konflikter, men et godt vennskap i seg selv er faktisk verdt vanvittig mye i mine øyne.

Kanskje verdt å si det til henne en eller annen gang. Vise at jeg virkelig satte pris på den kommentaren.

Definitivt! :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at alle jeg trodde var okei folk viser seg å være de største drittsekkene på jord..?  :ermm:

5188885[/snapback]

Tell me about it! Jeg har venner som plutselig har snudd seg totalt og oppført seg som drittsekker, bare for å imponere andre(?) Oppfører seg som 13 åringer i en alder av 20. Jeg blir flau :roll:

5188898[/snapback]

 

Hmm... Alt går lissom litt til H*** for tiden. Føles ut som hele livet mitt er bare blitt et stort rot og jeg ikke har kontroll på noe. I tillegg har mine to beste venner gått helt fjortiss og gått inn for å få meg til å føle meg så utenom som bare mulig.. De går første året på vidregående, likevell oppfører de seg som to umodne 3 åringer.

Generelt sett så har jeg bare fått så mangen negative aha opplevelser i det siste. Folk jeg trodde var okeie mennesker... Dritt når folk skuffer ass :no:

Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at alle jeg trodde var okei folk viser seg å være de største drittsekkene på jord..?  :ermm:

5188885[/snapback]

Tell me about it! Jeg har venner som plutselig har snudd seg totalt og oppført seg som drittsekker, bare for å imponere andre(?) Oppfører seg som 13 åringer i en alder av 20. Jeg blir flau :roll:

5188898[/snapback]

 

Hmm... Alt går lissom litt til H*** for tiden. Føles ut som hele livet mitt er bare blitt et stort rot og jeg ikke har kontroll på noe. I tillegg har mine to beste venner gått helt fjortiss og gått inn for å få meg til å føle meg så utenom som bare mulig.. De går første året på vidregående, likevell oppfører de seg som to umodne 3 åringer.

Generelt sett så har jeg bare fått så mangen negative aha opplevelser i det siste. Folk jeg trodde var okeie mennesker... Dritt når folk skuffer ass :no:

5188926[/snapback]

Jeg veit! Jeg har en kamerat som jeg har hengt en del med og han har vært grei mot meg osv. Men på en fest møtte han en tulling (som ikke har forandra seg siden barneskolen ironisk nok) Så da begynner begge to å skjelle og bråke som to fjortisser! Jeg veit ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg blir bare flau. De tror JEG ikke har forandra meg siden barneskolen... Øh! Her sitter jeg sammen med folk og snakker og hygger meg så begyner de å snakke om det! Ironiskt alt sammen... Blir lei...

Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at alle jeg trodde var okei folk viser seg å være de største drittsekkene på jord..?  :ermm:

5188885[/snapback]

Tell me about it! Jeg har venner som plutselig har snudd seg totalt og oppført seg som drittsekker, bare for å imponere andre(?) Oppfører seg som 13 åringer i en alder av 20. Jeg blir flau :roll:

5188898[/snapback]

 

Hmm... Alt går lissom litt til H*** for tiden. Føles ut som hele livet mitt er bare blitt et stort rot og jeg ikke har kontroll på noe. I tillegg har mine to beste venner gått helt fjortiss og gått inn for å få meg til å føle meg så utenom som bare mulig.. De går første året på vidregående, likevell oppfører de seg som to umodne 3 åringer.

Generelt sett så har jeg bare fått så mangen negative aha opplevelser i det siste. Folk jeg trodde var okeie mennesker... Dritt når folk skuffer ass :no:

5188926[/snapback]

Jeg veit! Jeg har en kamerat som jeg har hengt en del med og han har vært grei mot meg osv. Men på en fest møtte han en tulling (som ikke har forandra seg siden barneskolen ironisk nok) Så da begynner begge to å skjelle og bråke som to fjortisser! Jeg veit ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg blir bare flau. De tror JEG ikke har forandra meg siden barneskolen... Øh! Her sitter jeg sammen med folk og snakker og hygger meg så begyner de å snakke om det! Ironiskt alt sammen... Blir lei...

5188939[/snapback]

 

Ja ikke sant.. Er det meg som er laim fordi jeg føler meg for gammel for sånt tull de driver med eller? Jeg føler bare jeg er kommet langt forbi den derre fjortissfasen ( ja vi har alle vært der ).. Akkuratt no så vil jeg ta skolen litt seriøst og jobber jo oxo. De blir bare for dumt når jeg må gjøre meg dummere enn jeg er for å kunne føle meg på sammme nivå som dem.... Finne meg nye venner? :ermm:

Lenke til kommentar

Ja ikke sant.. Er det meg som er laim fordi jeg føler meg for gammel for sånt tull de driver med eller? Jeg føler bare jeg er kommet langt forbi den derre fjortissfasen ( ja vi har alle vært der ).. Akkuratt no så vil jeg ta skolen litt seriøst og jobber jo oxo. De blir bare for dumt når jeg må gjøre meg dummere enn jeg er for å kunne føle meg på sammme nivå som dem.... Finne meg nye venner? :ermm:

5188946[/snapback]

Ja det er jo en mulighet, men det er vanskelig å finne venner som er som man vil da på en måte.. Jeg har holdt sammen med de fleste vennene mine siden barneskolen, men har (heldigvis) andre venner også, som ikke oppfører seg fjortiss hele tiden. Må bare si at det er flaut å være med folk på 20 år som snakker penis og fitte hele tiden. Og "Morra di" osv. Men kan jo ikke gjøre noe med det. De får vokse opp på egen hånd...

Lenke til kommentar

Ja ikke sant.. Er det meg som er laim fordi jeg føler meg for gammel for sånt tull de driver med eller? Jeg føler bare jeg er kommet langt forbi den derre fjortissfasen ( ja vi har alle vært der ).. Akkuratt no så vil jeg ta skolen litt seriøst og jobber jo oxo. De blir bare for dumt når jeg må gjøre meg dummere enn jeg er for å kunne føle meg på sammme nivå som dem.... Finne meg nye venner? :ermm:

5188946[/snapback]

Ja det er jo en mulighet, men det er vanskelig å finne venner som er som man vil da på en måte.. Jeg har holdt sammen med de fleste vennene mine siden barneskolen, men har (heldigvis) andre venner også, som ikke oppfører seg fjortiss hele tiden. Må bare si at det er flaut å være med folk på 20 år som snakker penis og fitte hele tiden. Og "Morra di" osv. Men kan jo ikke gjøre noe med det. De får vokse opp på egen hånd...

5188955[/snapback]

 

Jeg å... Bor på et lite sted så har god kontakt med veldig mange fra barneskolen. Seff har jo jeg flere fra andre steder, trening, U-skolen osv... Kjipt bare når jeg kjenner de to såpass godt, vært venner med dem i evigheter. Så oppfører se deg så utrolig teit. Akkuratt som de bevist går inn for at jeg skal vite at når jeg er med dem så er jeg utenom.. Orker ikke å løpe etter dem hele dagen. Dilting etter folk er ikke min stil. Kommer bare til å ende opp med å ikke snakke med dem i det hele tatt. Kjip å miste venner på den måten.... Men så igjen , orker jeg ikke å la dem deppe meg heller. Gutter ja, hehe... Men er ikke dere alle umodne da..? :p

Neida, skjønner ka du mener. Det blir for dumt. Kanskje de er veldig usikre da, ikke vet helt hvordan de skal oppføre seg?..

Lenke til kommentar
Men er ikke dere alle umodne da..?  :p

Neida, skjønner ka du mener. Det blir for dumt. Kanskje de er veldig usikre da, ikke vet helt hvordan de skal oppføre seg?..

5188966[/snapback]

Haha! Vi er nok ikke alle umodne ;) selv om det er mange av oss. Umoden ja! Kan kalle to av mine nærmeste for det hvertfall.. Men jeg gidder hvertfall ikke følge etter de jeg heller. Er meg selv og bra er det! Er så lei av folk som dilter etter alle andre hele tiden som du sa.. Svake mennesker :p

Lenke til kommentar
Men er ikke dere alle umodne da..?  :p

Neida, skjønner ka du mener. Det blir for dumt. Kanskje de er veldig usikre da, ikke vet helt hvordan de skal oppføre seg?..

5188966[/snapback]

Haha! Vi er nok ikke alle umodne ;) selv om det er mange av oss. Umoden ja! Kan kalle to av mine nærmeste for det hvertfall.. Men jeg gidder hvertfall ikke følge etter de jeg heller. Er meg selv og bra er det! Er så lei av folk som dilter etter alle andre hele tiden som du sa.. Svake mennesker :p

5188977[/snapback]

 

Hehe.. kanskje jeg bare henger med feil type gutter? :ermm: Neida, dere er flotte dere! De fleste av dere i vertfall. Kjedelig uten. Ja, dilting er for tapere. Vil heller være aleine enn "leke" noen annen. Svake mennesker ja. Men for all del, skjønner godt dem som bare vil blende inn. Mye enklere..

Lenke til kommentar
Hehe.. kanskje jeg bare henger med feil type gutter? :ermm: Neida, dere er flotte dere! De fleste av dere i vertfall. Kjedelig uten. Ja, dilting er for tapere. Vil heller være aleine enn "leke" noen annen. Svake mennesker ja. Men for all del, skjønner godt dem som bare vil blende inn. Mye enklere..

Ja det er det. Men det er så vanskelig med venner som man tror er greie og alt det der, men plutselig er de ikke den personen lenger, men en som står og slenger dritt rett i trynet på en.. Hmmm, jeg henger hvertfall med feil typer :p hehe. Men så lenge man ikke oppfører seg som de andre så er det greit med "dilting" De får gjøre som de vil...

Lenke til kommentar
Hehe.. kanskje jeg bare henger med feil type gutter? :ermm: Neida, dere er flotte dere! De fleste av dere i vertfall. Kjedelig uten. Ja, dilting er for tapere. Vil heller være aleine enn "leke" noen annen. Svake mennesker ja. Men for all del, skjønner godt dem som bare vil blende inn. Mye enklere..

Ja det er det. Men det er så vanskelig med venner som man tror er greie og alt det der, men plutselig er de ikke den personen lenger, men en som står og slenger dritt rett i trynet på en.. Hmmm, jeg henger hvertfall med feil typer :p hehe. Men så lenge man ikke oppfører seg som de andre så er det greit med "dilting" De får gjøre som de vil...

5188984[/snapback]

 

Hehe.. dine ord. Slenger dritt i trynet på deg sånn helt uten videre er lit drøyt da. Sånne kutter man ut kontakten med. De er ikke verdt det. Folk får gjøre som de vil ja. Jeg vet nå hva jeg gjør så...

Lenke til kommentar
Gutter ja, hehe... Men er ikke dere alle umodne da..?  :p

Neida, skjønner ka du mener. Det blir for dumt. Kanskje de er veldig usikre da, ikke vet helt hvordan de skal oppføre seg?..

5188966[/snapback]

Ånei, alle gutter er nok ikke umodne nei. På akkurat samme måte som ikke alle jenter kan kalles modne.

Anyway, de fleste umodne guttene er det av den enkle grunn at de rett og slett ikke tåler å skille seg ut. De er bare nødt til å være "kul" og være en del av "gjengen". Vi som har vokst opp litt skjønner at det overhode ikke er slik. Det er positivt å skille seg ut.

 

Teoretisk kan man ha hatt maks uflaks og bare truffet på "feil" personer.

Delvis har man kanskje møtt på feil personer, delvis har man kanskje ikke vært proaktiv nok selv til at det har ført til noe voldsomt, det er mange faktorer som spiller inn, uten at jeg prøver å spekulere mest mulig rundt dette. Så vidt jeg kan skjønne må det greieste være å få litt oversikt over hva en faktisk ønsker, og så handle basert på dette, heller enn en eller annen merkelig statistikk, teorier eller fordommer.

5188923[/snapback]

Tror nok det er det greieste ja.

 

Det er helt sikkert feil av meg, men jeg føler på en måte at jeg trenger å ha noen som bryr seg om meg selv om det kanskje er "fake".

Det er da ingen grunn til at det skal være noe voldsomt falsk vennskap? Personlig synes jeg det høres ut som en forholdsvis god situasjon du er i, om man ser på mulighetene og gledene heller enn begrensningene. Ikke at jeg forsøker å undervurdere problemer eller potensielle konflikter, men et godt vennskap i seg selv er faktisk verdt vanvittig mye i mine øyne.

5188923[/snapback]

Er det jeg også synes, bare får litt følelsen av at det kan bli feil av og til også.

 

Kanskje verdt å si det til henne en eller annen gang. Vise at jeg virkelig satte pris på den kommentaren.

Definitivt! :)

5188923[/snapback]

Da var det bare å finne en passende anledning da :) Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Okey, nå har jeg fått den i trynet. Hu kan faktisk drive og unytte meg, eller hu er nesten dømt til å gjøre det. Ironisk nok er det eksakt det hu sa i går som er grunnlaget for det. Personer som har eller har hatt de problemene hu nevnte er svært utsatt for å bedrive manipulasjon og utnytting av andre. Ikke fordi de vil, det er jo ikke bevist, men fordi de ikke kan eller "veit" annet. Man kan forsåvidt sammenligne det med foreldre som slår barna sine. Det er en overhengende fare for at de en gang i tiden ble slått av sine foreldre.

 

Uannsett, jeg vil så gjerne klamre meg til den lille sjansen for at det ikke er sant, men det vil bare såre meg før eller siden om det skulle være sant. Vel, vel. Jeg her en stor fordel. Jeg veit at det er en stor sjanse, og det har jeg en stor fordel og et vesentlig valg. Jeg kan dilte etter og la meg utnyttes eller jeg kan faktisk sette ned foten og si "Hit, men ikke lengre". Det er et såre enkelt valg å velge det siste, men da må jeg være klar over at det er en fare for at hun kan virkelig såre meg. Straks jeg setter grenser er det en stor nok fare for at slike personer kan ta seg ufattelig nær av det og kutte kontakten 110%. Igjen, det er bare sånn det er ... Dog må jeg si det er litt ironisk at jeg for en gangsskyld bør høre på farene og den uggne følelsen kroppen gir meg :confused:

 

Edit: På den positive siden har man at hu ikke gjør det bevist. Ergo er det ikke vondt ment fra hennes side, og det er jo bra :)

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Du sparer deg selv ved å si stopp og kutte all kontakt. Ved å beholde kontakten og la deg utnytte så piner du bare deg selv.

5190399[/snapback]

Uenig. Det er ikke akkurat det at jeg føler noe veldig synd på henne eller noe slikt, men det er ingen god grunn å bryte kontakten med henne. Hun har et problem og det aksepterer jeg. At problemet medfører andre ting har jeg heller ingen problemer med. Da blir det feil å flykte unna. Hu er ingen dårlig person bare fordi hu har/har hatt et problem som medfører andre ting. For alt jeg veit er hu ikke en gang klar over det her. For at hu skal være klar over det må noen ha fortalt det til henne. Det er overhode ikke noe man åpenbart blir klar over av seg selv. Da blir det iallfall feil å flykte synes jeg.

 

Greit nok, mulig jeg kommer til å pine meg selv ved å gjøre det her, men som sagt kan hu ikke noe for det. Så da må jeg bare bli vant til at hu kanskje balanserer litt vel mye mellom utnyttelse og vennetjeneste. Det er forskjell på "siden du alikevel skal på butikken. Gidder du å kjøpe med deg [bla bla bla] for meg?" og "Kan du være så snill og stikke på butikken og kjøpe [bla bla bla] for meg?". Hittil har hu ikke spurt meg om å gjøre noe det ikke ligger en god grunn bak. F.eks nå hu spurt meg om å kjøre henne et sted så har det alltid vært fordi hu har vært beruset. Det er det ingenting galt i. Dessuten har det hittil aldri blitt noe overdrevent. Med andre ord har hu ikke spurt meg om noe jeg har hatt motforestillinger mot eller ikke ønsket å gjøre der og da.

 

Så for å summere opp hele greia så har jeg ikke hatt noen slike "problemer" med henne hittil.

Lenke til kommentar
I det siste har to av fedrene til to gode kamerater dødd; han ene døde av kreft for en stund siden og det er jo ikke like trist, men han andre døde natt, utenforsval, til i dag. Kameraten min var med på hele gjennopplivingsprosessen. Hva skal jeg si?

5190487[/snapback]

 

Si at du er der for han. Det funket veldig bra for meg.

 

Var forøvrig igjennom det samme, var med på gjenopplivningsprosessen jeg også, når faren min strøyk med.

Lenke til kommentar
I det siste har to av fedrene til to gode kamerater dødd; han ene døde av kreft for en stund siden og det er jo ikke like trist, men han andre døde natt, utenforsval, til i dag. Kameraten min var med på hele gjennopplivingsprosessen. Hva skal jeg si?

5190487[/snapback]

Bare si at du er der for han og at hvis han skulle føle for det kan snakke ut om det. Det er viktig å snakke ut om slike ting, men det er også viktig å ikke bli presset til det. Derfor lønner det seg å "bare" stille seg til disposisjon :)
Lenke til kommentar

Enig med Ernie og Volcov (rett skreve :ermm: )

Jeg har selv ikke vært oppe i den situasjonen, men har fått snakket ut med mine problemer med en som var til støtte for meg (En god kamerat)

Følte meg mye bedre etterpå, og etter det var jeg klar for nye bekymringer.

 

Det vil sikkert gå lengre tid for han, jeg har selv ikke "oppfattet" / kommer over at min bestemor er død, samt at begge mine bestefedre er døde (var liten da). Så lytt når han snakker, evt. kroppskontakt (holde hender o.l.) mener jeg at hjelper. Beskytt han, vil tru han er sårbar etter et slik dødsfall....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...