Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
Hehe.

Det kan høres ut som at du har lav selvtillit, noe som jeg også har.

Det jeg gjorde var å la håret gro og skifte klesstil.... Selvtilliten min har høynet seg noen få hakk :)

5180452[/snapback]

Selvtillit er viktig ja! Å føle seg bra øker selvtilliten. Å gå til psykolog tror jeg ikke hjelper like mye.

5180557[/snapback]

Trening gjør veldig mye med selvtilliten. Nå er det ganske lenge siden jeg trente fast noe som gjør at jeg føler meg helt for jævlig nå sammen med andre ting..

Jeg tror trening er mye bedre enn psykolog. Trenger man å få ut noe er det aller beste en god venn som man kan stole på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Straks man gjør noe fordi "alle andre" gjør det så er det noe feil ...

5179637[/snapback]

Er egentlig enig, men når jeg tenker meg om så er det egentlig generelt sett utrolig mye en gjør pga andre. Det kalles kultur og normer. For min del så vil jeg si at det ikke er noe galt i å følge andre så lenge enn tenker igjennom det man følger og ikke følger noe blindt.

Lenke til kommentar
Hmf! :hrm: Av og til får jeg en følelse av at mine følelser for "henne" er gjensidige. Akkurat nå er en slik "av og til". Det er jo overhode ikke noe unormalt med det. Man vil jo helst ytre følelsene og si hva man føler til vedkommende osv.

 

Uannsett, akkurat nå lapper hodet mitt sammen alle tegnene jeg har "fått". Det utgjør en fin, lang, logisk linje hvor hu bare MÅ ha følelser for meg, men en gang i blant klarer jeg å karre meg ned på jorda igjen, og da er det ikke like sikkert lengre. Hvorfor kan jeg ikke bare få et ordentlig godt reelt tegn fra henne? Hvorfor kan ikke jeg bare få et tegn selv realisten meg må innse er sikkert?

 

Fant noen highres. bilder av henne. Gjett hvem som ble sittende og stirre på de :love:

 

Sikkert veldig galt av meg om jeg skulle finne på å gjøre det, men jeg får utrolig lyst på å legge ut noen ting i nicket (initilarer + (l) f.eks) eller et eller annet tvetydig rart noe rundt det hele bare for å "provosere" frem en kommentar på det og slipper deler av eller alt ut. Legge alle kortene på bordet og se hva som skjer hadde vært noe ... Eneste er at det kan såre henne osv, og det er noe av det absolutt siste jeg ønsker å gjøre akkurat nå.

5184088[/snapback]

 

Er du med henne i løpet av veken / daglig?

Hvis du er det: Smil til henne, åpne dørene får henne, hold øyenkontakt.... (Vet der er vanskelig og litt flaut, vertfall for meg)

Og hvis du kjenner henne, så kan du gi henne jakken din når det er kaldt eller det regner :) Det gjorde vertfall jeg ;)

Lenke til kommentar
Er du med henne i løpet av veken / daglig?

Hvis du er det: Smil til henne, åpne dørene får henne, hold øyenkontakt.... (Vet der er vanskelig og litt flaut, vertfall for meg)

Og hvis du kjenner henne, så kan du gi henne jakken din når det er kaldt eller det regner :) Det gjorde vertfall jeg ;)

5185618[/snapback]

Nei, dessverre blir det stort sett med snakkingen :angry: MEN jeg stikker av og til på lørdager innom jobben hennes på kjøpesenteret. Da blir vi stående et par minutter og snakke før det kommer litt kunder. Da klarer jeg faktisk å se henne rett i øynene ... og det leeeeeeeenge ... :love: Falt meg ikke inn å anse det som flaut, selv om jeg veit "alle andre" anser det som det :p Hadde det vært en random jente så hadde jeg definitivt ansett det som flaut. Veit ikke helt hvorfor det er slik, men jeg tror det kan ha noe med at hvis hu liker meg så har det strengt tatt ingenting å si hvordan jeg ser ut. Liker hu meg så liker hu meg, og da har jeg ingenting å skjule. Skal heller ikke se bort ifra at jeg begynner å bli kvitt litt fordommer mot å se folk i øynene også.

 

Anyway, stiller opp for henne når det måtte være. Seinest på lørdag, midt på natta, kjørte jeg henne + ei venninne langt oppi gokk for å ta et aldri så lite oppgjør med en viss venninnes type (jævla idiot av en gutt :thumbdown: Posta vel delvis et innlegg om det i går tror jeg ...). Brukte til og med hennes bil av alle ting :) Hu ble faktisk litt imponert over mine evner bak rattet :love: Hadde ingen problemer med å kjøre bilen "what so ever", selv om det var grusomt kort clutch til bensindrevet bil å være osv. På veg tilbake fra åstedet ble det litt snakk om gutter. Hvor idiotisk enkelte av de er osv. Alle gutter var noen fordømte idioter. 2 sek etterpå la hu til at det var med untak av meg ... Hvordan kan man egentlig tolk det der? Altså, ja, jeg er jo utrolig snill av meg så det vil jo overhode ikke være noe merkelig at hu sier det som enn venn, men jeg kan jo ikke akkurat la være å tenke i andre baner også da ... :hmm:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
2 sek etterpå la hu til at det var med untak av meg ... Hvordan kan man egentlig tolk det der? Altså, ja, jeg er jo utrolig snill av meg så det vil jo overhode ikke være noe merkelig at hu sier det som enn venn, men jeg kan jo ikke akkurat la være å tenke i andre baner også da ... :hmm:

5186045[/snapback]

Det betyr sannsynligvis at hun ser på deg som en venn. Og det er mulig at hun bruker deg fordi du tilbyr deg det, og du er enkel å tvinge rundt lillefingeren?

 

http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html

Lenke til kommentar
2 sek etterpå la hu til at det var med untak av meg ... Hvordan kan man egentlig tolk det der? Altså, ja, jeg er jo utrolig snill av meg så det vil jo overhode ikke være noe merkelig at hu sier det som enn venn, men jeg kan jo ikke akkurat la være å tenke i andre baner også da ... :hmm:

5186045[/snapback]

Det betyr sannsynligvis at hun ser på deg som en venn. Og det er mulig at hun bruker deg fordi du tilbyr deg det, og du er enkel å tvinge rundt lillefingeren?

 

http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html

5186310[/snapback]

Tanken har unektelig streifet meg, selv om hu ikke akkurat virker som den typen som gjør slik. Hu får iallfall ettertrykkelig høre det hvis det skulle stemme.
Lenke til kommentar
Jo takk for det :) Godt å føle litt fremgang selv om den nok er litt frustrerende fra tid til annen :hmm:

5186152[/snapback]

Frustrerte er vi alle i blandt. :)

5186168[/snapback]

Så sant, så sant.

5186207[/snapback]

Bedre enn totalt håpløshet :D

 

Tror foresten ikke at hun "bruker" deg eller noe. I så fall ikke bevisst. Alle kvinner/jenter er tross alt ikke manipulerende hekser heller.. :p

 

Ta det som en fin ting at hun syns du er et bra unntak fra andre gutter hun kjenner.

Lenke til kommentar
Jo takk for det :) Godt å føle litt fremgang selv om den nok er litt frustrerende fra tid til annen :hmm:

5186152[/snapback]

Frustrerte er vi alle i blandt. :)

5186168[/snapback]

Så sant, så sant.

5186207[/snapback]

Bedre enn totalt håpløshet :D

 

Tror foresten ikke at hun "bruker" deg eller noe. I så fall ikke bevisst. Alle kvinner/jenter er tross alt ikke manipulerende hekser heller.. :p

5186569[/snapback]

Nei, som sagt så virker hun ikke som den typen, og hun er iallfall langt unna luremus-stadiet. Forsåvidt greit nok om hun ubevist "bruker" meg. Det gjør vi vel alle med de fleste vennene vi har fra tid til annen. Det som ikke er greit er når det blir bevist gjennomført.

 

Ta det som en fin ting at hun syns du er et bra unntak fra andre gutter hun kjenner.

5186569[/snapback]

Jada, det er jo definitivt en bra ting, men på den andre siden er det jo også ganske åpenbart. På den uvitenskaplige testen jeg tok hos psykologen så fikk jeg et fientlighetsnivå på rundt 4-5-del av normalen. Med andre ord kan man med god sikkerhet si at jeg blir for lite sur og sint på andre, noe jeg selv definitivt erkjenner er et faktum. Da er det ikke lange veien til at jeg åpenbart er veldig snill :hmm:

 

Interessant link du har der. Venter spent på å se om det dukker opp noe som backer den litt opp. Hittil har det vært veldig mye "sånn er det", og det lytter jeg ikke veldig mye til. Straks det kommer noe litt mer håndfast som bekrefter det blir det virkelig interessant.

Lenke til kommentar

Interessant link du har der. Venter spent på å se om det dukker opp noe som backer den litt opp. Hittil har det vært veldig mye "sånn er det", og det lytter jeg ikke veldig mye til. Straks det kommer noe litt mer håndfast som bekrefter det blir det virkelig interessant.

5186847[/snapback]

Bare for å fortsette på kommentaren til den linken. Jeg klarer ikke å ta den for god fisk sånn her og nå. Vedkommende viser overhode ikke til noe eksternt og sier bare "sånn er det bare" eller "hadde du fulgt med hadde du fått med deg [bla bla bla]". Jeg er særdeles dårlig fan av slik argumentasjon. Dog må jeg innrømme at det står teori, men på den andre siden fremstilles det som et faktum.

 

Det finnes en annen teori som utvilsom har en mer vitenskapelig bakgrunn. Den går på hormoner (egentlig to stk, oxytocin og en til som jeg ikke kommer på i farten) og er basert på et genetisk/fysisk og kjemisk plan.

 

Edit: Et lite interessant faktum er at hvis man tar tallene bokstavlig skal det være en knippe på 20-30 kvinner i Norge som ikke går i kategorien "bitch", og tilsvarende 20-30 menn som ikke er "badboy". Her tror jeg de fleste ser at det er noe som ikke stemmer. Når jeg sier 20-30 så inkluderer dette mennesker i alle aldre og en herlig feilmargin.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Okey, hvis hu prøver å vikle meg rundt og utnytte meg så er det faen meg utspekulert. Angivelig er jeg den eneste som veit en ganske seriøs og alvorlig ting om henne, og ærlig talt setter dette en bråstopp for "provosere frem noe"-tankene mine. Det er definitivt ikke noe jeg vil flykte unna for, det er bare det at jeg tør overhode ikke å utsette "alt" sånn med vilje. Jeg prioriterer heller å være en venn og holde følelsene mest mulig ved sjakk enn å "prøve meg" og feile. Nå er det rett og slett ikke verdt sjansen lengre.

 

Ja, det er selvsagt mulig hu lyver om alt sammen for å kunne holde meg i nærheten osv, men i såfall er det overhode ikke ei jeg vil ha et slikt forhold med. Da kjører jeg heller en sikker "plan" og er en venn i stedet. "Who knows", kanskje hu stopper å utnytte meg og ser meg som en reelt god venn hvis hu i det heltatt unytter meg, noe jeg synes ligner mer og mer på en sannsynlighet på størrelsen med et atom. Ærlig talt tror jeg det må finnes en moral i henne som tilsier at man ikke spøker med så alvorlige ting. Vi snakker jo faktisk om selvmord++ her. Nei, tror jeg skal roe ned tankene rundt om hva hu føler for meg. Akkurat nå stoler hu på meg, og jeg på henne. Det for holde inntil videre, og seriøst, det er ikke noe nederlag å stoppe på god venn heller.

 

Dessuten, plutselig kan det skje noe ... Jeg har alltids den delen å klamre meg til, selv om det er ufattelig naivt.

Lenke til kommentar
Et lite interessant faktum er at hvis man tar tallene bokstavlig skal det være en knippe på 20-30 kvinner i Norge som ikke går i kategorien "bitch", og tilsvarende 20-30 menn som ikke er "badboy". Her tror jeg de fleste ser at det er noe som ikke stemmer. Når jeg sier 20-30 så inkluderer dette mennesker i alle aldre og en herlig feilmargin.

5187186[/snapback]

Definitivt interessant, men, jeg kan glatt konstatere at jeg ikke går godt fryktelig overens med mange jenter, og hvis vi da antar at jeg er en del særere enn snittet [1] sitter man igjen med en overveldende majoritet av mennesker man ikke passer godt sammen med. En mulighet er å bli deprimert over alle mulighetene en ikke har, et godt alternativer er å innse at det er nok av muligheter igjen.

 

Det for holde inntil videre, og seriøst, det er ikke noe nederlag å stoppe på god venn heller.

Et fornuftig poeng. Det eneste farlige er de som ikke klarer å bestemme seg for om de egentlig er fortrolige med «vennesituasjonen», og på grunn av dette ikke klarer å bestemme seg for hvordan de skal oppføre seg.

 

Uansett, du later til å ikke være en gjennomsnittlig drittsekk av en gutt [2], så hun har jo faktisk all grunn til å si at du «ikke er som andre» selv om hun ikke prøver å utnytte deg på noen måte.

 

Selvfølgelig må det legges til at min innsikt i situasjonen er ekstremt begrenset, så sånn sett er vel dette innlegget kanskje rimelig bortkastet, men om ikke annet får jeg reflektert litt rundt noen problemstillinger for min egen del, praktisk det også.

 

1: En helt sinnsvak underdrivelse, når sant skal sies... ;)

2: Dette er kun positivt ment, den egentlige implikasjonen er vel at jeg at en ikke er mannsjåvinist på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Et lite interessant faktum er at hvis man tar tallene bokstavlig skal det være en knippe på 20-30 kvinner i Norge som ikke går i kategorien "bitch", og tilsvarende 20-30 menn som ikke er "badboy". Her tror jeg de fleste ser at det er noe som ikke stemmer. Når jeg sier 20-30 så inkluderer dette mennesker i alle aldre og en herlig feilmargin.

5187186[/snapback]

Definitivt interessant, men, jeg kan glatt konstatere at jeg ikke går godt fryktelig overens med mange jenter, og hvis vi da antar at jeg er en del særere enn snittet [1] sitter man igjen med en overveldende majoritet av mennesker man ikke passer godt sammen med. En mulighet er å bli deprimert over alle mulighetene en ikke har, et godt alternativer er å innse at det er nok av muligheter igjen.

5188769[/snapback]

Vel, nå er det heldigvis(?) ingenting av undersøkelser, forskning osv. som støtter teorien. Så tjaaa, noen er vel mer selektive enn andre :shrug: Kommer jo også veldig an på hvem man har møtt. Teoretisk kan man ha hatt maks uflaks og bare truffet på "feil" personer.

 

Det for holde inntil videre, og seriøst, det er ikke noe nederlag å stoppe på god venn heller.

Et fornuftig poeng. Det eneste farlige er de som ikke klarer å bestemme seg for om de egentlig er fortrolige med «vennesituasjonen», og på grunn av dette ikke klarer å bestemme seg for hvordan de skal oppføre seg.

 

Uansett, du later til å ikke være en gjennomsnittlig drittsekk av en gutt [2], så hun har jo faktisk all grunn til å si at du «ikke er som andre» selv om hun ikke prøver å utnytte deg på noen måte.

5188769[/snapback]

Ja, jeg er klar over den fellen der med vennsituasjon, men jeg kan jo ikke gjøre annet enn å forsøke. Alternativet er å a. satse og ev. "flykte" eller b. bare la det bli med venn.

Uannsett så takler jeg nok å bli en teddybjørn og kosebamse. Det er helt sikkert feil av meg, men jeg føler på en måte at jeg trenger å ha noen som bryr seg om meg selv om det kanskje er "fake". Dessuten kan da venner bry seg om hverandre. Det er egentlig litt synd at verden har blitt litt "hard" av seg. Som den ene onkelen min sa det: "Vi må kunne tåle å si av i elsker familie og venner også, og ikke bare kjæreste, samboer, kone osv.". Han har utrolig rett der synes jeg. Det burde være mulig å kunne si rett ut at man liker personen og reelt bry seg om vedkommende uten at det behøver å være en forhold.

 

En ting er sikkert, jeg er overhode ingen "som alle andre gutter". I sin tid, når jeg var 1 eller 2 år, var det en eller annen kvinne som påsto/"spådde" at jeg var et edelt menneske. Jeg tror ikke vedkommende tok så veldig feil der. Jeg tror egentlig at vedkommende ikke veit hvor rett hun fikk. Er det noe jeg skal være stolt ved meg selv så er det akkurat den delen. Så når hu (hu jeg liker) sa at jeg ikke er som andre gutter så har hu ufattelig rett. Kanskje verdt å si det til henne en eller annen gang. Vise at jeg virkelig satte pris på den kommentaren.

 

Selvfølgelig må det legges til at min innsikt i situasjonen er ekstremt begrenset, så sånn sett er vel dette innlegget kanskje rimelig bortkastet, men om ikke annet får jeg reflektert litt rundt noen problemstillinger for min egen del, praktisk det også.

5188769[/snapback]

Nei, det er nok vanskelig å få den store oversikten, men du er til hjelp alikevel :) Det store bak det å hjelpe andre er ikke det å komme med løsninger, men faktisk det å få vedkommende til å snakke ut om problemet. For å få noen til å snakke ut om et problem trenger man ikke den helt store innsikten i problemet. Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Hvorfor er det slik at alle jeg trodde var okei folk viser seg å være de største drittsekkene på jord..?  :ermm:

5188885[/snapback]

Tell me about it! Jeg har venner som plutselig har snudd seg totalt og oppført seg som drittsekker, bare for å imponere andre(?) Oppfører seg som 13 åringer i en alder av 20. Jeg blir flau :roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...