Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Funker med fastlege også da, men uannsett gis de ikke ut med mindre man faktisk har en grunn til det. (Kognitiv) terapi før piller.

Edit: Er du over 16, Jonas, så kan du gå til lege etc. uten at foreldre trenger eller har rett til å vite det ;)

Edit2: Etter en kjap titt i profilen så ser jeg du er 15 år. Hvis du bare MÅ holde det unna mamma ++ så venter du til februar.

5161328[/snapback]

Ja, jeg blir 16 i februar, så jeg får vel bare vente da..

Men hvordan kommer jeg i kontakt med fastlegen min? Er slikt gratis? Når jeg tenker meg om vet jeg jo egentlig ikke hvem fastlegen min er en gang.. Jeg vet jo ingen ting om dette, er det meningen at jeg skal det?!

5162133[/snapback]

Siden du er under 18 har du samme fastlege som foreldrene (uten å være 100% sikker er det vel samme om du velger mammas eller pappas). For å en legetime ringer du bare til legekontoret til legen og ber om en legetime. Disse er ikke gratis og teller på personlig egenandelskort siden du er blir 16 (når du har betalt ca 1580kr i egenandel vil du få frikort). En standard legetime koster vel 150kr omtrent.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting. vet at dette er en tråd for og komme med positive innlegg. Men ikke gjør det værre for han med og kødde med at dama hans har hjerteproblemer. Seriøst, det må være skikkelig drit. Vet litt ossen det føles og ha ei jente som du vet at har noen problemer som ikke kan fikses\ er vanskelige og fikse. Skjønner dere ikke at gutten sliter nå a? Gi han litt støtte, ikke mobb han. var ikke derfor han kom hit.

 

Dere trenger ikke håne meg for at jeg stopper moroa deres, men tenk over det dere skriver først.

 

mvh TnN

5160323[/snapback]

Takk :)

 

Akkurat når jeg skulle til å lese historien din Tnn så kom Ozzy Osbourne - Mama, I'm coming home på iTunes.... Da ble det litt ekstra gripende synest jeg.

 

Takk for støtten Dotten :thumbup: Det var hyggelig :) Vi har kommunikasjon, men jeg og hun er litt sjenerte så det blir noen stille stunder, og jeg synest det er flaut/kjedelig....

Nå skal jeg og til moren min så da kommer jeg ikke til å se henne på flere dager i strekken :cry: Men jeg får ta bussen inn der ofte :)

 

Har dere noen gode råd for en sjenert 16årig som vil bli litt mer sosial?

Lenke til kommentar

Først tok dere personligheten min. Det var ikke bra nok å være bergenser. Jeg var ikke god nok for dere. Så jeg endret meg. Ble en "makrell" fra sørlandet.

 

Så var jeg ikke god nok til å synge. Dere stengte meg ute. Jeg var ikke god nok for å være med i musikken. Kunne dere ikke bare sagt sannheten helt fra begynnelsen. Da hadde jeg sluppet å tro at jeg var god.

 

Så tok dere den siste gleden i livet mitt. Fotballen. Jeg visste selv at jeg ikke var spesiellt god, men det er ikke vits i å lage så stort poeng av det vell?

Jeg skjønnte det godt da dere måtte ta stein, saks, papir for å finne ut hvem som skulle ha meg. Det jeg ikke skjønnte var hvorfor dere måtte krangle mer om det etterpå.

 

Nå har dere tatt fra meg alt. Måtte dere få et lykkelig liv.

Lenke til kommentar

Bergensere er bra folk, kjæresten min er "halvt bergenser" :)

Sørlandet er idylisk :love: Greie folk der og.

Jeg kan love deg at jeg er verre enn deg i fotball, og man kan trenes opp :thumbup:

 

Håper dette bringte litt glede inn i livet ditt :)

 

Forresten har alle noe som de er bedre en andre på ;) Prøv å finn det og bruk det! :)

Lenke til kommentar

tror litt av det volcov prøver å komme fram til er at ting går bedre hvis du har en mer avslappa holdning. Du har helt sikkert andre egenskaper som er bra. Og du er ikke den første som har gått på en smell som den der.

 

Men hvis du hadde forklart litt mer hva som skjedde, kanskje hadde det vært lettere å skjønt hvorfor du tar det så tungt?

Lenke til kommentar
Ja men jeg har levd med dette i 7 år. De  har sakte men sikkert tatt fra meg hver av mine egenskaper. Jeg duger ikke til noe lengre. Jeg har ingenting å bygge på videre i livet. Ingen lyspunkt. Man ge som har vært der jeg har vært, og de har som oftest løst det på en måte jeg frykte, men snart føler er nødvendig...

5165034[/snapback]

Hvilken måte er det da? Forstod ikke helt hvilken måte du ville frem til :blush:

 

Jeg har blitt mobbet i gjennom hele grunnskolen (ikke u .skolen)

Dette ble så gale at jeg og familien flyttet når me var ferdig med barneskolen, samt at det var bedre jobbmuligheter for mamma her :)

 

Det er bare 4-5 stykker her jeg bur nå som vet om min fortid, selv ikke kjæresten min vet om den :ermm:

Vell, nå vet dere på forumet om den også...

 

Koster det noe å gå til psykiater? Er det skummelt? Jeg er pysete når det gjelder å gjøre nye ting skjønner dere :(

 

Nå skal jeg fortelle dere noe som ingen andre vet....;

Jeg er grinete :blush: Og jeg er 16 :no: Jeg vet ikke hvorfor jeg er det heller. Får lett tåre i øynene når jeg ser filmer og sånt... Har faktisk lyst til å trille noen tårer nå :blush:

 

Er dette normalt?

Lenke til kommentar

jaa, det er normalt :) Det er samme egenandel på offentlige psykiatere og psykologer som det er hos lege. Sånn ca 160 kr per gang, til du kommer opp til egenandelsgrensa, og etter det er det gratis ut året (lege, psykolog, 'blå-resept'-medikamenter, osv..) Hvis du vil gå til privat-praktiserende kan det koste opp til en 5-600kr pr. time. Det er ikke skummelt å gå til psykiater eller psykolog, de er trent i å ta imot nye klienter og kikker ikke rart på deg eller noe når du kommer inn døra. ;)

Lenke til kommentar
jaa, det er normalt  :) Det er samme egenandel på offentlige psykiatere og psykologer som det er hos lege. Sånn ca 160 kr per gang, til du kommer opp til egenandelsgrensa, og etter det er det gratis ut året (lege, psykolog, 'blå-resept'-medikamenter, osv..) Hvis du vil gå til privat-praktiserende kan det koste opp til en 5-600kr pr. time. Det er ikke skummelt å gå til psykiater eller psykolog, de er trent i å ta imot nye klienter og kikker ikke rart på deg eller noe når du kommer inn døra.  ;)

5165541[/snapback]

Okei, men har de sånn "seng-stol" der? Slik som i filmer?

Hvordan er det der?

Men jeg vil ikke fortelle mamma om det heller :ermm:

Lenke til kommentar

Rxj0n: No offence, men du gir intrykk av å være litt "drama-queen". Godt mulig at du har det vondt, men du virker til å overdrive og prøve å være litt litterær. :shrug:

 

Og forresten, prøv litt forksjellige ting, de fleste har noe de er god på evt. kan bli god på. Og hvis du liker å synge så er det jo bare å øve til å bli bedre... ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...