Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Denne diskusjonen hører vel inne under sammfunn og politikk askogli, men kan delvis si meg enig i synet ditt.

 

Jeg har ingen ting imot innvandrere som kommer til norge, og prøver å intrigrere seg. Oppfører seg som en vanelig europeer med fornuft nok til å skille mellom rett og galt. Da blir jeg bare stolt, og kjempe glad på deres vegne. Få ting gleder meg mer en folk som har dårlige forutsetninger, og som klarer å oppnå noe.

 

Men idet noen begynner å ødelegge, da ødelegger de for resten også. Jeg skal ikke legge sjul på at det er lettere å se dem en skandinavire. Det er nok også derfor jeg har lettere for å dømme dem fremmfor skandinavire. Noen av de frekkeste folk på min alder jeg noen gang har møt har vært innvandrere, og det setter desverre ikke noe godt lys på dem. Selv om jeg vet at over halvparten er kjempe snille, og sikkert mye bedre mensker enn meg, så er det bare noe med det at når man først har opplevd noe, så er man mer forsiktig neste gang.

 

Så til alle dere som skal kalle meg en rasist nå; go ahead. Jeg fortjener det til den graden at jeg ofte misstolker mennesker med annen bakrund en meg selv. Men det har seg slik at jeg også prøver å lære av mine feil ;)

 

Tilbake til Topic :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel livet mitt om dagen er bra shitty.

 

1: Nedbemanning på jobben. Og selvfølgelig er det jeg som måtte gå... :(

2: Den fordømte eksen min gjør livet mitt enda surere med å finne seg en av "kompisene" mine. Fordømte kjerring

3: Måtte flytte hjem igjen pga. ingen penger.

4: Vel aetat er ubrukelig!

 

Ellers da? Noen lystige kommentarer?

Lenke til kommentar
Vel livet mitt om dagen er bra shitty.

 

1: Nedbemanning på jobben. Og selvfølgelig er det jeg som måtte gå... :(

2: Den fordømte eksen min gjør livet mitt enda surere med å finne seg en av "kompisene" mine. Fordømte kjerring

3: Måtte flytte hjem igjen pga. ingen penger.

4: Vel aetat er ubrukelig!

 

Ellers da? Noen lystige kommentarer?

5156035[/snapback]

 

Well, atleast you got your health!

Lenke til kommentar
Vel livet mitt om dagen er bra shitty.

 

1: Nedbemanning på jobben. Og selvfølgelig er det jeg som måtte gå... :(

2: Den fordømte eksen min gjør livet mitt enda surere med å finne seg en av "kompisene" mine. Fordømte kjerring

3: Måtte flytte hjem igjen pga. ingen penger.

4: Vel aetat er ubrukelig!

 

Ellers da? Noen lystige kommentarer?

5156035[/snapback]

 

 

Såååå enig!

På to år har ikke aetat klart å skaffe meg en eneste jobb. Og jeg har stått på også. Gå til vikarbyråer isteden. De funker som regel.

Lenke til kommentar
0 svar til mitt innlegg?

 

seff.. :hm:

5157702[/snapback]

Må si at jeg føler nesten det samme som deg, bare at jeg alltid har vore en "outsider"

Stammer og greier... Snakker utydlig. Det er faen meg ikke lett :cry:

 

Men ble litt glad i dag da det begynte å regne. :xmas:

 

Så føler jeg det sånn av dama begynner å avslå meg, og jeg begynner å miste lysten for henne :(

Noen tips til å "sprite" opp forholdet, alt unten sex.... Hun er under 16 :hm:

Lenke til kommentar
Kognitiv terapi ..

----

Føler det er veldig stillestående hos meg. Ingen markant progresjon lengre, bare på stedet hvil. Akkurat nå har jeg veldig lyst på en lett vei ut av det hele. Nei, takk og pris er det ikke selvmord, men visse typer antidepresiva. Greit nok, det tar kanskje en måned og noen uker før det tar ordenlig effekt, men det vil gi meg et bedre liv fra dag 1. Eller det er ialfall det jeg tror :whistle:

5154128[/snapback]

Finnes det anti-deprisive midler? Hvordan fungerer det?

Vil man føle seg bedre hvis depresjon er et problem? Er det noe hvem som helst kan få, eller trenger man en eller annen form for resept?

 

Ikke at det har noe med dette å gjøre, men hva betyr kognitiv? Fikk ikke noe greit svar fra ordlista..

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Kognitiv terapi ..

----

Føler det er veldig stillestående hos meg. Ingen markant progresjon lengre, bare på stedet hvil. Akkurat nå har jeg veldig lyst på en lett vei ut av det hele. Nei, takk og pris er det ikke selvmord, men visse typer antidepresiva. Greit nok, det tar kanskje en måned og noen uker før det tar ordenlig effekt, men det vil gi meg et bedre liv fra dag 1. Eller det er ialfall det jeg tror :whistle:

5154128[/snapback]

Finnes det anti-deprisive midler? Hvordan fungerer det?

Vil man føle seg bedre hvis depresjon er et problem? Er det noe hvem som helst kan få, eller trenger man en eller annen form for resept?

 

Ikke at det har noe med dette å gjøre, men hva betyr kognitiv? Fikk ikke noe greit svar fra ordlista..

5158602[/snapback]

Jepp, det finnes anti-depresive midler for sosialfobi. Disse virker på det serotonerge system i hjernen (ikke spør meg hva det er :p) og vil ha en meget god effekt vist nok. De er feilaktig kjent som "lykkepiller". Ingen friske blir ekstra lykkelige over de. Personer med psykiske problemer derimot ...

 

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j

 

Edit: dokpro gir vel ikke så veldig mye mer mening på ordet kognitiv, men for å si det slik. Kognitiv terapi vil i dette tilfellet bety å lære sosiale ferdigheter slik at man kan reagere mer korrekt seinere. Man lærer på sett og vis hvordan tidligere tankemønster har bygd opp frykten og angsten, og hvordan man kan endre tankemønsteret til noe mer konstruktivt som vil hjelpe å redusere frykt og angst.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...