Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Det er definitivt negativt (iallfall synes nå jeg det). Blir litt skeptisk når folk kan ha godt humør 24/7. Det er overhode ikke bra og en svært lang vei fra naturlig. Det er sunt og naturlig å være sur og ha dårlig humør fra tid til annen.

5100457[/snapback]

Det er ikke det at jeg har godt humør 24/7, men jeg har alltid dårlig humør enten etter jeg har blitt overbrisen på fest, eller når jeg er alene. Og når jeg har dårlig humør og kommer på f.eks. skolen, klarer jeg alltid å smile uansett. Dermed får jeg liksom ikke vist folk helt hva jeg føler, jeg blir på en måte ikke ekte. Jeg er helt enig i det du skriver... :yes:

Og SimDaDim: Så sant, så sant. Skolen er den fremste sosiale "fronten" for ungdommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

smeboe, har litt de same faktene selv. Selv om jeg har masse å tenke på selv, og egentelig ikke er så veldig glad en dag, så vil jeg ikke "smitte" noen andre med det. Derfor har jeg en tendens til å fake smil, og ikke svare helt ærlig på sp.mål som "har du det bra" osv ;)

Med mine nermeste venner og kamerater så pleier jeg ofte å være meg selv uansett hvordan jeg måtte være. Er jeg sur, sier jeg det til dem, og sier hva det er. Da slipper de å gå og lure på det resten av dagen, pluss at det er deilig for meg å kunne dele det med noen.

Lenke til kommentar

Få henne til å tenke på alt det positive hun har opplevd iløpet av livet sitt. Og alt det videre positive hun kommer til å oppleve. Hun har jo bare såvidt smakt på livet!

Problemet er jo som du sier at hun ikke vil snakke så mye med deg. Kan være at hun tenker veldig mye og ikke aner hva hun egentelig gjør. Har du no mulighet til å få kontakt med noen andre venner av henne? Be dem ringe henne hvis du ikke får tak i henne, eller evt stikke innom henne en tur om det er så?

Stå på! Det er nå du ser hvor viktig du er for henne!

Lenke til kommentar
Hva i guds navn gjør man når en nær venn truer med og ta selvmord?

Jeg finner ingenting og si til henne, jeg er helt blank!

5101984[/snapback]

Koseprating fører ingen vei, her må det kjefting til. Fortell henne at du ikke aksepterer at hun gjør slikt mot seg selv.

Og ja, jeg har vært i den situasjonen flere ganger.

Lenke til kommentar
Kanskje farmor... som har alzheimer. =(

5105000[/snapback]

Unnskyld meg, men hva tjener du på å tenke så negativt om andre? Selvsagt er det noen som bryr seg, det alltid noen som bryr seg. I det heltatt, hva er det som får deg til å tro at ingen bryr seg? Jeg bryr meg iallfall nok til å skrive det innlegget her ...
Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men hva tjener du på å tenke så negativt om andre? Selvsagt er det noen som bryr seg, det alltid noen som bryr seg. I det heltatt, hva er det som får deg til å tro at ingen bryr seg? Jeg bryr meg iallfall nok til å skrive det innlegget her ...

5105103[/snapback]

Man blir litt håpløs og automatisk litt ekstra paranoid når man er skikkelig deppa. La han rase det fra seg, når han får tid til å tenke, vil han uansett være enig med deg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...