Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrev for noen timer siden en melding til eksen min der jeg spurte om vi kunne kutte ut kontakten for en stund...Jeg savner han bare sånn, har ikke kommet over han i det hele tatt. Han har lyst til at vi skal være venner forsatt, men hver gang jeg snakker med han så minner han meg bare på hvor mye jeg savner han. Og alt det vi hadde sammen. Har vel gått 2 måneder no og jeg tenker på han hele tiden.... Han bare depper meg sånn. Jeg vet jo at vi ikke passer sammen, men vi var vel mer eller mindre sammen i 2 år. Så sykt rart å ikke ha han i livet mitt lengre. Jeg kan ikke huske hvordan det ikke var å være forelsket, eller bare være "aleine" Håper dette vil hjelpe meg og endelig komme over han... Gjorde jeg det rette med å sende den meldingen eller..? :(

Lenke til kommentar
Skrev for noen timer siden en melding til eksen min der jeg spurte om vi kunne kutte ut kontakten for en stund...Jeg savner han bare sånn, har ikke kommet over han i det hele tatt. Han har lyst til at vi skal være venner forsatt, men hver gang jeg snakker med han så minner han meg bare på hvor mye jeg savner han. Og alt det vi hadde sammen. Har vel gått 2 måneder no og jeg tenker på han hele tiden.... Han bare depper meg sånn. Jeg vet jo at vi ikke passer sammen, men vi var vel mer eller mindre sammen i 2 år. Så sykt rart å ikke ha han i livet mitt lengre. Jeg kan ikke huske hvordan det ikke var å være forelsket, eller bare være "aleine" Håper dette vil hjelpe meg og endelig komme over han... Gjorde jeg det rette med å sende den meldingen eller..?  :(

5074741[/snapback]

Uff, det er ikke lett å være i den posisjonen du er nå tror jeg. Prøv å tenk positivt. Svarte han noe på den meldingen?

Hvis du ikke klarer å la være å holde deg unna han, prøv å ta kontakt og snakk med han om det. Kanskje det kan hjelpe?

Nå vet ikke jeg hva som står i veien for at dere ikke er sammen lenger, men det funket jo i 2 år. Kanskje dette må til for at dere skal bli enda mer glad i hverandre?

Lenke til kommentar

Hmm ... hvordan er dette mulig. Jeg er i godt humør og depper på et eller annet slags vis samtidig.

Jaja, anyway. "(l) In love(l)" står det helt tilslutt i nicket hennes på MSN. Jeg klarer fortsatt ikke å legge vekk tanken på at det kan være meg. Burde kanskje spørre hvem i alle dager det der eller noe i den retningen. Problemet er at jeg er livredd for å skremme henne bort eller på en eller annen måte klare å såre henne.

Sitter og blar igjennom en hel del bilder av henne i bloggen hennes. Tror jeg forsøker å finne litt mot til å si et eller annet eller gjøre et eller annet. Aner ikke hva det er riktig nok :hmm:

Jaja, kanskje jeg skal "tilfeldigvis" stikke på CC Mart'n og "tilfeldigvis" gå forbi der hu jobber så jeg "tilfeldigvis" kan stikke snuten innom og si "Hei!" :love:

Lenke til kommentar

Jeg er for ærlig jeg... Om mamma spør om maten var god, sier jeg det jeg syns. Og hun blir sur. Er egentlig kritisk til alt.

Så nå har jeg sakt til mamma at jeg skal la være å snakke med henne. Meningsløst gjort... av henne. Hun klagde jo på at jeg var altfor ærlig.

Lenke til kommentar
Jeg er for ærlig jeg... Om mamma spør om maten var god, sier jeg det jeg syns. Og hun blir sur. Er egentlig kritisk til alt.

Så nå har jeg sakt til mamma at jeg skal la være å snakke med henne. Meningsløst gjort... av henne. Hun klagde jo på at jeg var altfor ærlig.

5076126[/snapback]

altså; ofte er det en god ting å være ærlig, men ofte glemmer man at det er andre som skal ta imot beskjeden.

Husker eks bestevennen min sa "sier bare sanheten", og det rettferdiggjorde alt hun sa. Vel, det var jo sårende hver gang hu skulle være ærlig om ditt og datt, for det virket som ikke noe var bra.

Tror moren din føler at ærligheten din går for langt, at du burde "begrense" deg litt. Tenk hvordan det hadde vært om du skulle høre at maten du brukte en halvtime-time på ikke smakte noe godt. Du ville jo følt deg truffet på en eller annen måte. Noen reagerer kanskje ikke, men andre kan reagere veldig fordi de føler seg truffet på noe de trodde de var flink med :)

Lenke til kommentar
Skrev for noen timer siden en melding til eksen min der jeg spurte om vi kunne kutte ut kontakten for en stund...Jeg savner han bare sånn, har ikke kommet over han i det hele tatt. Han har lyst til at vi skal være venner forsatt, men hver gang jeg snakker med han så minner han meg bare på hvor mye jeg savner han. Og alt det vi hadde sammen. Har vel gått 2 måneder no og jeg tenker på han hele tiden.... Han bare depper meg sånn. Jeg vet jo at vi ikke passer sammen, men vi var vel mer eller mindre sammen i 2 år. Så sykt rart å ikke ha han i livet mitt lengre. Jeg kan ikke huske hvordan det ikke var å være forelsket, eller bare være "aleine" Håper dette vil hjelpe meg og endelig komme over han... Gjorde jeg det rette med å sende den meldingen eller..?  :(

5074741[/snapback]

Uff, det er ikke lett å være i den posisjonen du er nå tror jeg. Prøv å tenk positivt. Svarte han noe på den meldingen?

Hvis du ikke klarer å la være å holde deg unna han, prøv å ta kontakt og snakk med han om det. Kanskje det kan hjelpe?

Nå vet ikke jeg hva som står i veien for at dere ikke er sammen lenger, men det funket jo i 2 år. Kanskje dette må til for at dere skal bli enda mer glad i hverandre?

5075142[/snapback]

Nei, det er ikke det... Han svarte, og skrev at han helst ville vi skulle være venner. Men ville respektere om jeg ville være i fred for en stund...

Tror dette er for det beste. Det hjelper på en rar måte å vite at jeg selv har tatt det valget å ikke snakke med han. Jeg har på en måte overtaket... Hater å føle meg så avhengig av han, at mitt humør skal være påvirket av hva han sier og gjør i en så stor grad er bare kjipt... Spess siden vi ikke er sammen lenger.

Vil bare gå videre...

Lenke til kommentar

5076126[/snapback]

altså; ofte er det en god ting å være ærlig, men ofte glemmer man at det er andre som skal ta imot beskjeden.

Husker eks bestevennen min sa "sier bare sanheten", og det rettferdiggjorde alt hun sa. Vel, det var jo sårende hver gang hu skulle være ærlig om ditt og datt, for det virket som ikke noe var bra.

Tror moren din føler at ærligheten din går for langt, at du burde "begrense" deg litt. Tenk hvordan det hadde vært om du skulle høre at maten du brukte en halvtime-time på ikke smakte noe godt. Du ville jo følt deg truffet på en eller annen måte. Noen reagerer kanskje ikke, men andre kan reagere veldig fordi de føler seg truffet på noe de trodde de var flink med :)

5076307[/snapback]

Forstår ikke slikt. Klart det er bedre at han sier sannheten, enn å f.eks tvinge i seg maten og late som alt er bra. Men man må si sannheten med måte og konstruktivt. Ikke 'fy faen hva er dette for noe graps' liksom :)

Lenke til kommentar

konstruktiv kritikk er oppskrytt :p

har enda å møte en ungdom eller jevnaldrende (for den saksskyld) som greier det.

Men hvordan i alle dager kan du si at å kritisere moren din sin matlaging er å være konstruktiv?

Hvis vi følger prinsippet ditt, så skal alle si hva de syns om andre helt 100% ærlig. Hadde jeg visst hvor mange som syns jeg er en drittsekk for å ha tråkket dem på føttene, eller vært gjerrig noen ganger....regner med at jeg hadde ligget på blakkstad.

For gudsskyld, man kan være ærlig, men ha litt omtanke for de som skal ta imot ærligheten og. Er det din fiende så kan jeg forstå det, men når du på død og liv skal være ærlig om alt og så forvente! at personen ikke skal ha lov å reagere på det du sier, vel da begynner det hele å bli litt dumt syns jeg :)

Lenke til kommentar

Fikk vite at min bestevenn har leukemi i går :cry: Jeg synes at det er drit kjipt naturligvis,tør ikke tenke på hva han går igjennom akkurat nå.Har ikke prata med han enda for han er nokk sikker skuffet og lei seg.jeg håper legene i Malmø er flinke og får en stopp på kreften men det er vel lite sansynelig desverre

Lenke til kommentar
Fuck the world for all it's worth, every inch of planet earth.

5074727[/snapback]

Å kun ta første linjen så tar du teksten litt ut av sammenheng IMO, men bra sangtekst er det uansett. (Selv om den kanskje er litt for direkte...)

Truly, fuck the world,

for all it's worth,

every inch of planet Earth,

fuck myself,

don't leave me out,

but don't get involved,

don't corner me

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

The bodies were still warm as we awoke time took past away we dragged what was left to the shores all just to see death burn holes through the black depths in deliverance of the ocean nymphs all just to see death burn holes through the black depths and past saturn's' rings such beautiful things these screaming voices of bloodless corpses time will take that away come to me with the tales and travels of the true living dead come to me legends, gods and mystery as my brothers in rock send secret whispers to thee legends, gods, and mystery.

*puh*

Lenke til kommentar
Men hvordan i alle dager kan du si at å kritisere moren din sin matlaging er å være konstruktiv?

Opplys moren om hva man liker og hva man ikke liker. Jeg f.eks takler ikke mat fra havet, og det vet moren min. Så hvis hun lager noe slik, pleier hun å legge fram varer slik at jeg kan lage noe selv. Hun vet hva hun selv, faren min og jeg liker, så vi har flere standard retter vi alle liker. Hvis familien til The_Fire ikke har det, så kikk på internett og i bøker etter retter som virker interessante og gi forslag til hvordan retter han liker. Etter hvert vil man alltid finne noen som hele familien liker. Så kan man bytte litt mellom retter som noen i familien liker, men ikke alle. Så får alle det rettferdig.

Hvis vi følger prinsippet ditt, så skal alle si hva de syns om andre helt 100% ærlig. Hadde jeg visst hvor mange som syns jeg er en drittsekk for å ha tråkket dem på føttene, eller vært gjerrig noen ganger....regner med at jeg hadde ligget på blakkstad.

Hvis jeg hadde visst hvor mange som syns jeg er en drittsekk, så hadde jeg hvertfall visst hvor jeg hadde dem. Folk er forskjellige, og alle kan ikke like alle. Verden trenger forskjeller, vi trenger folk som har forskjellige verdier og meninger. Og det aksepterer jeg, jeg akseptere at det fins folk som ikke liker meg. Da er det bedre at jeg vet hvem, slik at vi kan forholde oss etter det. Det er jo bedre enn å oppføre oss falskt rundt hverandre hele tiden.

For gudsskyld, man kan være ærlig, men ha litt omtanke for de som skal ta imot ærligheten og. Er det din fiende så kan jeg forstå det, men når du på død og liv skal være ærlig om alt og så forvente! at personen ikke skal ha lov å reagere på det du sier, vel da begynner det hele å bli litt dumt syns jeg

Hvis det er min 'fiende', så hadde jeg ikke vært ærlig med alt. Men familie og venner bør klare å forholde seg til meningene mine, så kan de være ærlige med sine meninger, og jeg skal forholde meg til dem. Men å reagere med sinne og f.eks bryte kontakten løser ingenting. Det gjør bare alt verre. Alle må kunne gjøre komprimisser for å løse en konflikt.

Lenke til kommentar
Fikk vite at min bestevenn har leukemi i går :cry: Jeg synes at det er drit kjipt naturligvis,tør ikke tenke på hva han går igjennom akkurat nå.Har ikke prata med han enda for han er nokk sikker skuffet og lei seg.jeg håper legene i Malmø er flinke og får en stopp på kreften men det er vel lite sansynelig desverre

5076764[/snapback]

Bestevenninnen min har hatt leukemi 2 ganger, så jeg vet akkurat hvordan du har det. Ble kjent med henne første gang hun hadde det og rett før hun skulle bli erklært helt frisk så fant de plutselig flere kreftceller, det var absolutt ikke noe gøy å få telefon fra henne hvor hun spurte om jeg kunne komme å besøke henne på sykehuset fordi hun hadde fått kreft igjen. :cry:

Nå har hun vært frisk i noen år, så det gikk jo bra og jeg håper det går bra for vennen din.

Lenke til kommentar

5076764[/snapback]

Bestevenninnen min har hatt leukemi 2 ganger, så jeg vet akkurat hvordan du har det. Ble kjent med henne første gang hun hadde det og rett før hun skulle bli erklært helt frisk så fant de plutselig flere kreftceller, det var absolutt ikke noe gøy å få telefon fra henne hvor hun spurte om jeg kunne komme å besøke henne på sykehuset fordi hun hadde fått kreft igjen. :cry:

Nå har hun vært frisk i noen år, så det gikk jo bra og jeg håper det går bra for vennen din.

5077621[/snapback]

Den slås som oftest tilbake uansett. Er få som blir helt friske desverre. Men nyt den tiden man har med det menneske. Man vet aldri når den personen ligger som en grønnsak :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...