Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
18mai begge to...  :!:

Velkommen etter... hvordan skulle jeg vite det då?

Forresten e du blond?

5074137[/snapback]

Lurer på om det var i den tråden her omtrent for en måneds tid tilbake at vi hadde et skikkelig søskenoppgjør, var det ikke?

5074143[/snapback]

Eg e blond jah..men mørkeblond då if that helps :p

Vel..vi kranglet litt, men vi synes ikke at det var noe søskenoppgjør akkurat. Det kunne sikkert oppfattes slik da ..hehe..sånn er det ofte når vi krangler

Lenke til kommentar

Hvis det er flere jenter som meg der ute så bør du ikke være for sikker på at stempel som nerd gjør det mindre attraktiv. Eg elsker nerder :D de e skjønne, omtenksomme og bryr seg mer enn f.eks. en fyr som e super populær og "vet" at han kan få kem som helst. Greit så sliter noen nerder litt med å uttrykke seg av og til..men sånt kommer seg med tiden..arroganse derimot..uff

Du kan jo spørre om noen av de du e med på skolen vil finne på noe etter skolen en dag. Se en film og spis grandis..trenger ikke være så heavy.

Og ikke stress over at du fremdeles liker jenta fra leirskolen. Du kan bare ikke sette en grense for hvor lenge man får lov å "sørge"..

men om du virkelig vil videre så burde du prøve å komme i kontakt med andre jenter..

Lenke til kommentar
Føler meg alene, vil snakke med noen.

Problemet er bare at det er ingen å snakke med  :ermm:

Jeg er bare 15 så skal ikke klage så mye, for det høres vel bare ut som vanlige tenårings-problemer. But here it goes:

1. Kjærlighet

Jeg møtte den mest fantastiske jenta jeg noensinne har møtt da jeg begynte på ny skole for litt over et år siden. :love: Kjemien var der med en gang, og vi flørta i et par mnd'r før vi ble sammen. Leirskole  :yes:

Inni meg var jeg utrolig glad og følte meg klar for et "forhold". Hun følte det samme, problemet var bare at beege to var utrolig sjenerte og forholdet våres utviklet seg ikke og det ble et "vennskaps-forhold". Jeg synes selv jeg virkelig prøvde, men at jeg ikke fikk noen respons fra henne. Tror nok at hun følte det samme på en måte... Jeg likte henne utrolig godt da hun sa: "At jeg ikke tror det funker, er ikke noen spesiell grunn. Håper vi fortsatt kan være venner."

Jeg var langt nede, tenkte at ingen som henne kom til å like meg igjen. Selvtilliten min har altid vært utrloig dårlig... Idag er det ca Nøyaktig 300dager siden hun slo opp, og jeg "elsker" henne fortsatt. Vi er bestevenner. Hun ser på meg som den beste vennen av det mptsatte kjønn. Og selv om vi ler sammen, smiler er jeg helt sikker på at hun ikke liker meg.

Har dere noen forslag på hvordan man kommer over noen? (og ja, jeg vet jeg burde ha kommet over hu for ca 290dager sida  :dontgetit: )

Har dere noen ideer på hvordan jeg kan møte "nye" jenter?

For jeg er helt sikker på at jeg er og vil altid være en venn hos de jeg kjenner nå.

Tror nesten ikke dere aner hvor mye jeg lenter etter noen å holde i klemme med.

Ha noen som er glad i meg  :dontgetit: 

2. Venner.

Jeg er jo selvfølgelig ikke en av de "poplulære blandt de populære". Alle synes jeg er snill, og jeg har et par gode venner. Problemet er bare at det blir med skolen. Jeg gjør nesten aldri noe med venner på fritida. Jeg fester ikke (det er ikke meg uansett) Men jeg føler virkelig at jeg går glipp av noe der.  Jeg er god på skolen, og da blir man selfølglig stempla som nerd. Noe som hadde brydd meg veldig lite, hvis ikke det ga meg et dårlig rykte. Spesielt for jentene.

Trenger virkelig noen å snakke med!

:dontgetit:

5074156[/snapback]

Ta det med ro, det er helt normalt å lengte tilbake til jenta. Men hvis du er helt sikker på at hun ikke liker deg, må du allikevel prøve å finne andre, som du selv foreslår.

Da vil jeg anbefale at du starter med ditt punkt nr. 2, venner. Tenk ALLTID på å skaffe venner før du skaffer deg dame. Da har du på en måte en plattform å stå på til du en gang får en jente. Inviter med deg de du kjenner hjem, be dem ut på kino, finn ut om deres interresser, og alltid vær med på det de sier, konsentrer deg når du er sammen med dem. Jeg vet at dette er vanskelig når du ikke er blant de mest populære, kjenner godt til det undomsskolehierarkiet. Men alltid vær snill, forsøk å være morsom, og vær åpen mot alle. Kødd litt med gutter i klassen som du ikke kjenner så godt, prøv å skape en kameratslig stemning. Det finnes ingen oppskrift på å skaffe venner, noen får du bare før du vet ordet av det...

Lenke til kommentar
Føler meg alene, vil snakke med noen.

Problemet er bare at det er ingen å snakke med  :ermm:

Jeg er bare 15 så skal ikke klage så mye, for det høres vel bare ut som vanlige tenårings-problemer. But here it goes:

1. Kjærlighet

Jeg møtte den mest fantastiske jenta jeg noensinne har møtt da jeg begynte på ny skole for litt over et .......... OSV

5074156[/snapback]

Uff, syntes vanvittig synn på deg!

Venne forhold er ikke noe deilig når du ikke klarer å kvitte deg med slike følelser. Prøvd å snakke med henne om det?

Som jeg har sagt tidligere i dag så er jeg veldig fan av telefonen. Man er sånn akkuratt passe personelig over den. Du får sagt det du mener, lite rom for misstolkninger, og det blir ikke alt for personelig.

Hvis dere virkelig er så gode venner så syntes jeg bare du skal ta motet til deg og snakke om det. Hvis du stoler fult og helt på henne, så sier hun ikke dette videre, og kommer til å tenke over det. Hun er jo tross alt glad i deg fortsatt, og vil nok gjøre alt for at du skal føle deg bedere.

Det å slokke en gammel flamme med en ny en tror jeg ikke alltid er mirakelkuren. Man skyver på problemet, og risikerer bare å forværre det. Kjærlighet er noe som oppstår av seg selv, ikke noe man fremprovoserer. Da kan det ofte bli feil.

Så mitt råd, snakk med henne om det! Jeg tror de fleste jenter liker ærlige gutter, og siden du allerede kjenner henne så godt, så tror jeg hun takler en dose ærlighet fra deg. Skulle det mot all formodning slå feil, la henne få tenke litt på det. Gi henne litt rom. Hvis hun skyver deg fra seg, så er det fordi hun tenker mye på deg og ikke vet helt hvordan hun skal takle det. Bare prøv å vær der som en venn for henne ;)

Ang det med at du føler at du har en litt dårlig sosial status. Ikke la dette gå inn over deg. De som virker som at de har alt her i verden har akkuratt de samme problemene som deg, bare at de er veldig flinke til å sjule de, og at de har de i andre fomer. Ikke streb etter å bli noe du ikke er. Hvis du er den som bare har et par nærme venner, vær den. Du kan risikere å miste disse vennene hvis du prøver å være noe annet en deg selv. Og hvis du prøver å være noen annen en deg selv så vil dette bli veldig tungt etterhvert, og du vil slite deg helt ut.

Ang dette med "nerd" osv. du kommer til å være kjempeglad for dette når du går videre med skolegangen. På videregående så er det ingen ting som er bedre en "det husker jeg jo fra u.skolen!". Lærdom er aldri bortkastet.

Jeg er heller ikke noe festløve selg, og jeg drikker ikke. Hender jeg blir bedt med på noen fester av gode venner, og takker seff ikke nei til dette. Prøver da bare å være en godt venn, og være meg selv. Det er det som det står respekt av! Ikke av alle de som prøver å gjemme seg selv under et dårlig skuespill ;)

*EDIT: Er ikke helt enig med denne "Venneplattform" ideen. Man kan ikke endre den man er. Det vil bare føre til større komplikasjoner den dagen man er dritt lei av å bære på maska. Støtt deg på de vennene du har, og stol på de. Bygg deg opp blandt de. De bryr seg om deg!

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar
Uff, jeg liker ikke denne tanken med å drepe en gammel kjærlighet med en ny... Få det gamle vekk før man starter på nytt. Noe dritt om du finner deg ei ny ei og hun gamle kommer tilbake og sier hun angrer, og du fortsatt har følelser for henne. Da er det enda vanskligere ;)

5074255[/snapback]

Men da har han et luksusproblem. Bedre å ha 2 enn ingen, etter min mening. Det blir vanskelig for ham, da...

Men husk at jeg gikk ut i fra at det han sa var sant. At jenta ikke elsker ham lenger, og at hun bare vil være hans bestevenn.

Lenke til kommentar

Det jeg er bekymret for er at hvis Sippini ikke er sikker på hvor han selv står, så burte han ikke utfordre dette no mer. Jo mer sikker på hvor han selv står, jo bedre kjangs har han til å forutse om dette skulle skje igjen, og jo mer kontrol har han. Det finnes knapt noe værre en følelser ute av kontroll ;)

Lenke til kommentar

Følelser ute av kontroll er hverdagen min :) Jeg har selv gått videre fra en forelskelse ved å hoppe inn i en annen. Og det er befriende å tenke at du ikke har noen følelser igjen for henne what so ever.

Men nå tar jeg kvelden, en fornøyelse å snakke med dere, folkz! Ble mye liv her i natt...

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener sippini. Jenter på din (og min) alder har en tendens til å menge seg (for ikke å si monge seg) med de "tøffeste" som egentelig ikke er så veldig tøffe når karakterbøkene kommer.

Jenter er noen vanskelige vesner sammtidig som de er noe av det vakreste og mest uunværlige på jord. Følelser kommer deretter. De er skumle fordi man ikke kan styre de, og jeg har en del av de samme problemene som deg sippini, jeg er redd for å såre noen.

Kan eks. nevne det at hun jeg er forelsket i om dagen har en annen type. Jeg klarer ikke å snakke noe nedsettende om han når jeg snakker med henne. En gang sa hun at hun var dritt lei han. Jeg svarte med "Tenk hvordan han har det", "han er nok mer glad i deg no en noen gang", osv. selv om jeg egentelig bare ville at han skulle pelle seg vekk fra henne ;)

Følelser er like herlige som de er vonde ;)

Lenke til kommentar
Lurer på en ting. Er det possitivt å være så sær at man noen ganger liker å være helt alene?

5074373[/snapback]

Det synes jeg også er godt inniblandt!

Men ikke for ofte, noe som det har en tendens til å bli.

Om det er positivt vet jeg nå ikke..

Men nå skal jeg sove..

Endret av Sippini
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...