Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg er mektig imponert over hvorlenge du er glad om gangen, kanskje like lenge så du har vært deppa?

*stolt av deg Ernie*  *cyperklem* :p

5064439[/snapback]

Tror de siste dagene har inneholdt mer godt humør enn depping på de dagene jeg har deppet sett hver for seg.

Er jo utrolig deilig å få så mye positive tilbakemeldinger da :)

Lenke til kommentar

Okey, dette innlegget føler kanskje mange er litt teit, men når jeg er deppa så prøver jeg å gjøre så mye som mulig. Jeg jogger, gjøre alle leksene mine, rydder rommet etc. og dette hjelper enormt! Du føler da at det er litt mer mening med livet enn hvis du bare sitter der foran skjermen og ikke gidder å gjøre noe. Vet at dette er vanskelig, men hvis du f.eks setter deg opp en liste over ting du skal få gjort en dag og krysser dem ut etter som du gjøre dem, kan jeg garantere at du vil føle deg vel på slutten av dagen =)

jeg er egentlig ikke så mye deppa, men de periodene jeg er det er som oftest i de periodene jeg gjøre minst eller utretter minst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Chills: Dette er noe bare jeg tror, men jenter rundt min alder 14/15/16 tror jeg liker "voksne" gutter.

5064663[/snapback]

Stort sett feil, de liker bilene som de på 18 har, personen følger egentlig bare med bilen på en måte for 14'is jentene..

Lenke til kommentar
Tror det er 4 innlegg før i denne tråden av meg som  ingen sier noe om.. Er jo ikke vits å skrive innlegg idet hele tatt.

5067885[/snapback]

De 4 innleggene er korte og sier lite om hva du egentlig tenker og føler, og grunnene til at du føler slik. Som du ser her i tråden, er ca. hvert 5-6 innlegg lange oppramsinger av HVORFOR livet er jævlig for oss. Det er slike innlegg som får mange svar, fordi da kjenner vi bedre til omstendighetene rundt

Skriv mer om hvordan du føler det, hvorfor, og dine egne tanker rundt saken.

5068311[/snapback]

Ja du har et poeng.... Men det er vanskelig å forklare hva jeg føler. Nærmest umulig.

Lenke til kommentar
Tror det er 4 innlegg før i denne tråden av meg som  ingen sier noe om.. Er jo ikke vits å skrive innlegg idet hele tatt.

5067885[/snapback]

Neivel :p

Når det er sagt så skjønner jeg jo utmerket godt hvor du vil hen. Er jo alltid godt å få litt oppmuntring og kommentarer når man depper litt her. Men det er jo som smeboe sier, de er på en måte nesten følelse- og tankeløse. Det blir liksom litt vanskelig å angripe saken når man ikke helt vet hva problemet er for å si det slik.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Ja du har et poeng.... Men det er vanskelig å forklare hva jeg føler. Nærmest umulig.

5068588[/snapback]

Du er nok ikke alene om det, språk suger trossalt til å utrykke følelser.

Uansett, vil tippe at grunnen til at en del inlegg har blitt lange er netopp det at de har i hvertfall prøvd å utrykke seg, gjerne på flere måter. Prøv selv, bruke gjerne metaforer eller ligninger hvis det hjelper deg. ;)

Lenke til kommentar

5068588[/snapback]

Du er nok ikke alene om det, språk suger trossalt til å utrykke følelser.

5068760[/snapback]

:yes: Skulle vært sånn at man kunne laste opp et "bilde" av slik man føler og som alle andre kunne laste ned og føle på :love: Det hadde jo vært noe. Minuset hadde vel vært at følelser ble litt "no big deal" siden man kunne dele den hele tiden når man (ironisk nok) føler for det.
Lenke til kommentar
:yes: Skulle vært sånn at man kunne laste opp et "bilde" av slik man føler og som alle andre kunne laste ned og føle på :love: Det hadde jo vært noe. Minuset hadde vel vært at følelser ble litt "no big deal" siden man kunne dele den hele tiden når man (ironisk nok) føler for det.

5068779[/snapback]

Veldig for det forslaget der, det skulle vært et enkelt følelsesspråk... Men når noen av dere andre har satt deres følelser på trykk, kjenner jeg igjen akkurat hvordan dere føler det. Det blir selvfølgelig vanskeligere hvis jeg aldri har hatt lignende følelser.

Det som er med følelser er at det preger hele kroppen din. Det som skjer oppe i hodet, alle små bevegelser og stillinger med kroppen, ansiktsuttrykket ditt og hvordan du puster (har merket at når jeg tenker og føler, puster jeg gjerne ikke så dypt som ellers. Åndedrettet står mer stille).

Lenke til kommentar

Dææææææven ... :dontgetit: Nå logga hu som er veldig hyggelig og som jeg har kjent i "alle år" på. Jeg sier "Hei", hun sier "Hei på deg!!" og samtalen er i gang. Da mener jeg en samtale som i en sammenhengende samtale uten noen lange, ukomfortable stopp. Også samtale som i alt bare går lett ut av meg og jeg gir meg selv ut helt uten noen problemer.

*Være veldig stolt av seg selv* :w00t:

Edit: Nevnte jeg at jeg ikke har snakket med henne i det heltatt det siste halvåret?

Edit2: Nå må jeg virkelig le litt. Nå legger JEG merke til at det er vanskelig å snakke med folk som ikke "spør tilbake". Når jeg f.eks spør noen om hvordan de har det og hva de har gjordt idag så er det søren meg ikke alltid de spør hvordan jeg har hatt det og hva jeg har gjordt. Nesten så man skulle tro de ikke har sosiale antenner jo :roll:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...