Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

hei ernie :) kan du ikke bare droppe hele usikkerheten for en gang? stikk bort til henne og bare si hei eller noe. Ikke snakk til folk gjennom msn og pc hele tiden, det fucker opp både selvtilliten og sosialintelligensen din! bare prøv å snakke med henne! bedre å gjøre det mens du fortsatt er ung og sjarmerende, enn å bare gå gjennom livet uten å gripe noen sjanser!

lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes dette høres veldig bra ut, Ernie! Altså at du faktisk klarer å ta deg selv i nakken og gjøre noe med tingenes tilstand. Kan ikke skjønne annet enn at det er utrolig positivt. Ønsker deg virkelig lykke til.

Om det så skulle gå dårlig har du i hvert fall prøvd, og hadde du ikke prøvd ville du angret skikkelig. Men det trenger absolutt ikke gå dårlig. Har tro på deg. :wee:

5049683[/snapback]

Vel, det er på tide at jeg slipper meg selv litt løs og tar sjanser. Alle andre ser ut til å gjøre det, og da bør søren meg jeg også kunne klare det. Blir for dumt at jeg da skal sitte isolert og ikke være sosial. Så da er det virkelig på tide å ta seg god i nakken og gjøre noe med det.

Edit:

hei ernie :) kan du ikke bare droppe hele usikkerheten for en gang? stikk bort til henne og bare si hei eller noe. Ikke snakk til folk gjennom msn og pc hele tiden, det fucker opp både selvtilliten og sosialintelligensen din! bare prøv å snakke med henne! bedre å gjøre det mens du fortsatt er ung og sjarmerende, enn å bare gå gjennom livet uten å gripe noen sjanser!

lykke til!

5049828[/snapback]

Vel, skal jeg ta det face-2-face så blir det håpløst sånn i første omgang. Først må jeg kunne klare å holde en ok samtale med nesten helt fremmede personer uten at det går helt feil. Det kan jeg garantere ikke går helt bra face-2-face. Okey, det er ikke helt optimalt å gjøre det slik, men et sted må jeg starte. Skriftlig er eneste stedet jeg klarer å uttrykke meg omtrent slik jeg vil. Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Gjennombrudd folkens, gjennombrudd...

Jeg gleder meg til å gå på skolen.. for første gang på mange år...

Livet er ikke bortkastet, livet er vakkert...

Jeg skal slutte med skulkinga.. sett bortifra kommende uke.. :p

Ja rett og slett bli mer sosial...

:D

Frem til nå har alt vært mørkt og trist... men nå..

Det har åpent seg... jeg har så utrolig mye energi..

Har lyst å jogge en tur elns.. ..

Lenke til kommentar
Hehe ja. Det hjelper litt da. Men det må uansett være "deg" hun snakker med.

5049994[/snapback]

Ja, men det er det jo. Greia er jo det at jeg faktisk tør mer å si det jeg føler og mener. Jeg blir ingen andre fordi jeg tør å faktisk si det jeg mener :)
Lenke til kommentar

Tror ikke det er for mange her som kjenner meg, men legger bare inn et innlegg uansett. Bra jobbet chills og Ernie, dere har klart det jeg strever med å få gjort.

Kanskje jeg skal mekke en blogg? en slags mental søppelbøtte, så slipper jeg å bry dere med meningsløse innlegg som dette.. vel, bare et heads-up fra en liten forumlurker fra the US of A, keep up the good work!

Lenke til kommentar
De to siste åra gikk jeg på GK Elektro og VK1 elektro...

De to åra så jeg ut av vinduet bort på legevakten... og fikk en drøm.

Vel og merke en drøm, absolutt ikke realistisk...

Jeg hadde gode karakterer på yrkeskolen og klaget helt siden 10 klasse at det var almenne jeg skulle gått og når jeg først begynner på GK almenne som 18 åring.... får jeg ikke gjort en jævla drit...

Lege var drømmen.... den tok u sikkert... Lege er jo et vakkert yrke.

Men bare seksere, uff... nei og viss eg får dårlig på en prøve altså 4 elns så er jo eg deppa og det er verdens undergang...

Får vel bare dra meg ned på jorden... neste år blir det vel enten læretid eller vk1 elektronikk...  :hrm:

EDIT:

Drømmen kommer vel også litt av at de to sista åra har jeg sett på the E.R på discovery ver jævla lørdag :cry:

5039894[/snapback]

Vel da vil jeg fortelle deg noe viktig. Du har mulighet til å bli lege hvis det er det du vil. Til og med jeg trodde man kunne bare ha 6 for å bli lege, fant ut i fjor at jeg lett kunne komme inn på legestudiet selv om jeg ikke hadde en eneste 6 på vitnemålet fra VGS. :tease:

Du får noe som heter poeng. Til medisin får du også poeng for relevant praksis, vekttall du har tatt (trenger ikke å være medisin en gang),. Eneste kunnskapen du må ha i tillegg er matte og slikt (noe jeg ikke hadde pga manglende mulighet til det på skolen jeg gikk).

Så lykke til :thumbup:

Edit: http://www.uio.no/studier/program/medisin/...sjon/index.html

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Chills: Gledesutbrudd....

5049994[/snapback]

Jeg er egentlig litt drit lei av å se deg prøve å filtrere vekk ting fra deppetråden (og til tider andre steder). Du eier ikke denne tråden, og jeg synes det passer veldig bra at chills forteller om dette her, da han tidligere har sluppet oss inn på mye dette "gledesutbruddet" handler om.

Et eksempel er din egen «überstore kjærlighetstråd» der du skriver følgende:

Klarer ikke å se en grunn til å poste om kjærester på deppetråden. Mange som har mange større problemer. Dessuten gir denne tråden også en mulighet for forumbrukere å fortelle om gode ting de har opplevd med kjæresten...

HVORFOR ikke?

--

Men, jeg får vel ikke lov til å ytre min mening her. Dette innlegget forsvinner vel snart.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Må vel si meg enig med fredrikrb. Det er litt greit å få høre hvordan det går og ikke bare hele tiden få "*deppe* *deppe* Livet suger maks! :(" for hvert innlegg. En del av denne tråden går jo også faktisk ut på å hjelpe litt, og da er det jo greit å få vite hvordan det gikk.

Tror ikke denne tråden hadde vært noe særlig om alle innleggene skal være gjennomført svart og deppende. Det må være lov å faktisk poste noen hvite innlegg også. Enkelte her inne har større og alvorlige problemer som kan få en tragisk utgang hvis det får "være i fred". Noen oppløftende ord og tips kan i verstefall være svært utslagsgivende.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Uff i dag gikk det ikke bra. Våknet og var så svimmel at når eg prøvde å reise meg så datt eg bare rett ned. Hele rommet gikk rundt og rundt! bløe liggende etter det da. Det merkelige e at det der pleier å skje av og til og så går det over av seg sjøl etter en dag.

Gikk glipp av viktig norsk prøve som e 1/3 av min skriftlige karakter i det faget. Får eg muligheten til å ta den om igjen så blir det midt oppi en stor, viktig matteprøve som garantert blir mye stress. :(

Lenke til kommentar
Må vel si meg enig med fredrikrb. Det er litt greit å få høre hvordan det går og ikke bare hele tiden få "*deppe* *deppe* Livet suger maks! :(" for hvert innlegg. En del av denne tråden går jo også faktisk ut på å hjelpe litt, og da er det jo greit å få vite hvordan det gikk.

Tror ikke denne tråden hadde vært noe særlig om alle innleggene skal være gjennomført svart og deppende. Det må være lov å faktisk poste noen hvite innlegg også. Enkelte her inne har større og alvorlige problemer som kan få en tragisk utgang hvis det får "være i fred". Noen oppløftende ord og tips kan i verstefall være svært utslagsgivende.

5052446[/snapback]

Ja! Akkurat. Synes man skal la alle få lov til å ha en liten utblåsning her om de vil, og kunne fortelle om det går bedre. Jeg håper folk kan få hjelp til problemene, eller bli kvitt de, og om\når det skjer, så synes jeg faktisk det er veldig positivt, og blir glad på andres vegne. Det kan muntre opp andre enn bare personenen det gjelder. :)

Lenke til kommentar
Chills: Gledesutbrudd....

5049994[/snapback]

Jeg er egentlig litt drit lei av å se deg prøve å filtrere vekk ting fra deppetråden (og til tider andre steder). Du eier ikke denne tråden, og jeg synes det passer veldig bra at chills forteller om dette her, da han tidligere har sluppet oss inn på mye dette "gledesutbruddet" handler om.

Et eksempel er din egen «überstore kjærlighetstråd» der du skriver følgende:

Klarer ikke å se en grunn til å poste om kjærester på deppetråden. Mange som har mange større problemer. Dessuten gir denne tråden også en mulighet for forumbrukere å fortelle om gode ting de har opplevd med kjæresten...

HVORFOR ikke?

--

Men, jeg får vel ikke lov til å ytre min mening her. Dette innlegget forsvinner vel snart.

5052333[/snapback]

Ja riktig. Det forsvinner.

Kan jeg også få ytre min mening. Skal prøve å gjøre dette uten personangrep.

Det jeg mener er at det finnes alt for mange tråder, og altfor få som poster riktig.

Ved å opprette kjærlighetstråden prøvde jeg å filtrere vekk alle som "søt" som at de mangler kjæreste o.l.

Det er mange her som har problemer med som psykiske og sosiale ting, såvell som og "fysiske skader". Derfor prøvde jeg å sile vekk dette slik at det finnes en tråd for gode og dårlige tider blandt kjærligheten. Jeg sier ikke med dette at du ikke kan gi en notis i deppetråden om det, bare at det finnes en tråd for enhver ting :)

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at det finnes alt for mange tråder, og altfor få som poster riktig.

Ved å opprette kjærlighetstråden prøvde jeg å filtrere vekk alle som "søt" som at de mangler kjæreste o.l.

Det er mange her som har problemer med som psykiske og sosiale ting, såvell som og "fysiske skader". Derfor prøvde jeg å sile vekk dette slik at det finnes en tråd for gode og dårlige tider blandt kjærligheten. Jeg sier ikke med dette at du ikke kan gi en notis i deppetråden om det, bare at det finnes en tråd for enhver ting :)

5053218[/snapback]

Og jeg spør, er du personen som skal bestemme dette? Vi har moderatorer som bestemmer hva som skal hvor.

For å kommentere det om "syting" over kjærester og kjærlighetsliv. Om noe er galt i et forhold kan det gi alvorlige psykiske problemer.

Jeg tror grensen for hva vi får lov til å diskutere her er nådd nå. Meningen min er kommet frem.

Hva mener du med "Ja riktig. Det forsvinner."? Dine skjulte moderatorkrefter trår til igjen?

La moderatorer gjøre jobben sin.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...