Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har forferdelig lyst å bli Lege, men jeg er rett slett ikke smart nok

5027671[/snapback]

Grunnen til at du ikke kan bli lege er at du undervurderer deg selv.

Hvis du gidder å jobbe hardt så kan du nok bli lege, men da må du jobbe for det. Du får ikke legeutdannelsen i fanget for å si det sånn...

Lenke til kommentar
jeg har forferdelig lyst å bli Lege, men jeg er rett slett ikke smart nok

5027671[/snapback]

Grunnen til at du ikke kan bli lege er at du undervurderer deg selv.

Hvis du gidder å jobbe hardt så kan du nok bli lege, men da må du jobbe for det. Du får ikke legeutdannelsen i fanget for å si det sånn...

5027712[/snapback]

Ja, det var det då.

Men tanken å gå de neste 10 årene på skolen og alltid prestere max gjør meg kvalm...

Så det forblir nok med drømmen... eller kanskje når jeg er moden nok til å begynne på noe slikt... akkurat nå må jeg "fixse" hue mitt... etter mange års forfall :!:

Lenke til kommentar
Ernie:

Skriv ut det du skreiv her... ta det med psykologen :yes:

5027659[/snapback]

Huff *grøsse*
Jeg holder selv på å skrive et "brev" som jeg skal ta med meg til fastlegen, alt stopper egentlig opp hos meg når jeg skal snakke med andre om min situasjon...

Så skriv det ut, ta det med... og snakk om det!

5027659[/snapback]

Dobbelt huff og dobbelt *grøsse*

Må iallfall snakke med han om det. Får notere det ned på en lapp og lese den før jeg drar til psykologen.

Nei, jeg sliter selv og er egentlig litt redd for å uttale meg..

Mitt syn på livet er egentlig litt twisted så tørr egentlig ikke å komme med noen andre råd ;)

5027659[/snapback]

Hehe der sier du noe. Er litt sånn for meg også, alikevel klarer jeg å spytte ut noen råd her nå og da :huh:

Aner ikke hva jeg føler akkurat nå, men et normalt menneske vil vel kanskje si det er redd :shrug:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Ernie : ta en gjenstand som har betydnig for deg (eller ikke, tror ikke det er så viktig). men hvertfall en mobil gjennstand, ha den i lomme boka . Og hver gang det stopper opp, tar du og holder gjenstanden og snakker på en måte.. skønner? vet ikke om det virker, men er vel verdt ett forsøk?

chills: min far skulle bli advokat, men han skulle bare gå så lenge han gadd. Endte opp som sivilingenør. kanskje ikke den tryggeste takktiken menmen

Endret av mR_cRaZy
Lenke til kommentar
chills:  min far skulle bli advokat, men han skulle bare gå så lenge han gadd. Endte opp som sivilingenør. kanskje ikke den tryggeste takktiken menmen

5028998[/snapback]

Advokat og Siv.ing er like lang utdannelse...

Siv.ing vel i dag heter det mastergrad i teknologi, krever så mye real fag.. :hrm:

Ernie:

Ja, du gir mange gode råd her... kanskje på tide å følge dem selv? ;)

Endret av chills
Lenke til kommentar
snip

5027023[/snapback]

snip

5027247[/snapback]

Glakristen gidder jeg overhode ikke forsøke å gjøre engang. Den tror jeg på forhånd kommer til å gå dårlig når jeg overhode ikke er kristen eller religiøs fra før. Meditasjon virker derimot ikke så dumt :hmm:

Ernie :  ta en gjenstand som har betydnig for deg (eller ikke, tror ikke det er så viktig). men hvertfall en mobil gjennstand, ha den i lomme boka . Og hver gang det stopper opp, tar du og holder gjenstanden og snakker på en måte.. skønner? vet ikke om det virker, men er vel verdt ett forsøk?

5028998[/snapback]

Alt er jo verdt et forsøk da, men "ta en gjenstand som har betydnig for deg" var litt verre.

Meneh....

:w00t: :w00t: :w00t: Nå føler jeg meg ordenlig stolt her :w00t: :w00t: :w00t: Jeg har ringt et vilt fremmed nr. og snakket med et vilt fremmed menneske så jeg endelig kan se å trene igjen. NÅ fortjener jeg en belønning her :) *tygge på kokesjokolade*

Ernie:

5029119[/snapback]

Hehe joda, forsøker jo så godt jeg kan å følge de selv, men jeg vet jo selv hvor vanskelig det er ... Endret av Ernie
Lenke til kommentar

... :(

Nå om dagen blir jeg lei altså..

Skolen går rett til helvette nå, skulle egentlig ha levert inn 4 elevraportter i Natur og mijø, men har ikke orket\giddet og skrive dem. Eier ikke lyst til og gjøre noe mere og går bare rundt og er trøtt.. Også blir jeg så sint på meg selv. Jeg søler bort livet mitt på tull, i dag kjørte jeg 2 mil på mopeden og brukte opp bensin penga som skulle vare ut uken. Må prøve og få meg noe jobb snart også, her hjemme for jeg nesten ikke penger mer.. :mad:

Tror jeg har kommet inn i en slik dårlig sirkel av noe slag, blir skikkelig lei meg på kvelden. Også skulle jeg aldri ha dratt til syden. Det var bare et jevla stress. Nå som jeg kom hjem er ingen ting som det var før liksom.. alt blir bare tull.. På skolen, hjemme, venna.. Jeg føler at jeg har så jevlig dårlig tid. Det eneste som fortsatt gjør meg litt glad er ei jente. beste jeg har om dagen. Vi fikk egentlig 4mbit her like før juni, men fattern laster ned så mye filmer og dritt så jeg må vente i 2 minutter bare for og få opp en side. Blir så lei pcen min, men det er jo der jeg er vant med og sitte en del og nå blir alt bare begrenset. Internett stikker kl 24 HVER dag, til og med i helga.. det er så dritt, jeg får nesten ikke sagt det. sitter og snakker med en del folk og så plutselig henger pcen.. åja klokka er 24..

Vet det er for dumt og bli sur over noe slikt. men det er liksom det som jeg har. Internett er en så stor del av livet mitt... alikevell skal Muttern og fattern rive det vekk.

Føler nesten at jeg har mest lyst til og legge meg og sove, leeenge.... få alt bort. men det går ikke.. jeg hater Allmenne fag, det er så jevlig kjedelig. Hadde jeg fått valget nå skulle jeg enten tatt et friår eller begynt\søkt på Medier og komunikasjon. mye mer linja for meg. greit nok, i teorien var jeg ganske flink på skolen, men nå føler jeg liksom at jeg ikke har lyst til og lese om noen jevla forfattere og regne jevla sannsynlighets oppgaver der vi skal finne ut sannsynligheten for ditt og datt... jeg vil gjøre noe med henda, noe praktisk!

Jeg er sliten... :(

Ferie nytter ikke, har jeg prøvd.. men nå blir det bare til at jeg driter i alt. og det er jo faen ikke godt for noe! Da kommer jeg jo ingen vei.. føler at jeg må skjerpe meg, men det blir for mye for meg, jeg sier ja til alt nesten så plutselig finner jeg ut at det ikke går alikevell og så må jeg skuffe noen eller utsette noe.. da blir det så mye tull..

Klassa mi var egentlig ganske grei den.. men så driver alle og bytter linje og klasse og ja, vi var 8 gutter. det var liksom perfekt da, var så vi kunne være 2 gutter i et par i gymmen og sitte 2 og 2 gutter på hver pult. men nå blir jeg liksom satt utenfor nesten.. en gutt har bytta linje, og da blir det til slutt jeg som må sitte alene, eller gå sammen med ei jente i gymmen... er ikke noe galt med det, men jeg får aldri vært i par med dem jeg vil :( og liksom alt bare pakker seg på og så blir det til en eneste stor klump med dritt.. Er så mange småting som gjør meg lei.. tror jeg er for lettåpåvirkelig.. ting fungerer ikke riktig mer.. noe er galt.. for bare et par uker siden var jeg i tipp topp humør.. nå går jeg alene og er deppa.. men jeg vil jo ikke være det. Jeg vil være blid og glad slik jeg var før.

Er så irriterende at småting skal ødelegge alt. Bare og stå opp om morgenen er så dritt, jeg vet at jeg må gå alene i friminuttene og sånn, sitte alene i matfri.. ikke ha noen plass og gå.. det er så dritt.. før høstferien var ikke dette noe problem. men det er det nå! :( 1 uke, ikke mer skal til for og rassere livet du hadde.. Alle er liksom missundelige fordi jeg fikk fri, fordi jeg fikk dra til syden.. Det var ikkenoe gøy, var bare masse stress.. Ikke blir jeg brun heller.. ÆSJ!

Ungdomskolen har også satt dype spor i selvtilliten min, og det hater jeg! Hver gang jeg ser 2 visse personer får jeg helt dødshat på de, Dem håner meg som jeg ikke var noe for dem. Har mest lyst til og gjøre noe som ikke er spesielt lurt med dem, men jeg føler også at jeg vet at dem ikke har det lett, vet hvor mye de sliter.. MEN MÅ DET GÅ UT OVER MEG? Jeg blir så sint bare av og tenke på det!, klarer aldri og være meg selv på skolen. Blir bare meg utenpå.. ikke det som er inni.. åå.. Skulle øsnke jeg kunne formet alt på nytt, pusset bort deler av fortiden min.. Spilt på nytt og gjort alt riktig. Det hadde endra så mye. Når jeg tenker på det er hver dag nesten som et mareritt, begynner nesten rolig så utvikler det seg til dritt utover dagen..

Musikk betyr mye for meg. Er så godt og høre på sanger som jeg har hørt på sammen med noen eller når jeg har hatt spesielle øyeblikk med noen. Men av og til blir man uvenner eller mister kontakten og da føler jeg at når jeg hører sangen så opplever jeg alt på nytt.. er et par sanger jeg vet om som er kjempe fine, men de er ødelagt. Orker ikke høre på dem lenger, blir bare sint..

Jeg sitter og repeter mye av det jeg har sagt før, vet det, men selv om jeg snakker enda så mye om det så har det fortsatt skjedd.. :( Ligger og bobler inni meg helt til det sprekker.. og da blir det værre for hver gang..

Jeg har vel egentlig altid vært ganske spesiel, da jeg var liten skjela jeg så øya var sånn: :blink: Men hadde en operasjon og fikk retta opp det meste, så er ikke så stygt nå mer liksom.. Men når jeg ser andre som skjeler får jeg skikkelig dårlig samvittighet.. Helt utrolig hvor vondt det føles.. er som jeg vil le av dem og gråte fordi jeg synes synd og denge meg selv for og være dum samtidlig. Det er fælt.. føler meg som er rasshøl som tenker humoristiske tanker over andre personer som kanskje ikke har det serlig godt pga at øynene står litt skjeift. Det er så stygt av meg. Og når andre sier at det ser dumt ut og sånn, ja jeg vet jo ikke hva jeg skal si.. uff..

Jeg sitter igjen og skriver jeg, føler meg så trygg på forumet. Er liksom blitt et slags hjem. Vi er nok en eneste stor familie på Hardware.no, Vi diskuterer og trøster hverandre, snakker sammen og krangler. Må nesten stoppe nå snart.. for idag liksom. Internett stikker jo snart.. :roll: Et nytt mareritt venter i morgen.. men nye uhyggelige overaskelser... jaja, det blir ikke stort værre en der er da.. men det er jo ingen trøst det heller.. :ermm:

Jaja, det var vel mine tanker for i dag.. de samme tankene som altid, har mange til, men de er litt, ja , personlige...

TnN... :(

Lenke til kommentar
chills:  min far skulle bli advokat, men han skulle bare gå så lenge han gadd. Endte opp som sivilingenør. kanskje ikke den tryggeste takktiken menmen

5028998[/snapback]

Advokat og Siv.ing er like lang utdannelse...

Siv.ing vel i dag heter det mastergrad i teknologi, krever så mye real fag.. :hrm:

Ernie:

5029119[/snapback]

Du må ha mere realfag for å ta medisin da...

Og tro meg, legeyrket er ikke så glamorøst som det høres ut.(Pappa er lege, han jobber alt for mye. Det er ikke akkurat noen åtte til fire-jobb)

Lenke til kommentar

Livet er stortsett ikke verdt og leve... det er faen ikke mange stunder der man føler at alt er verdt det :cry:

Faen ta følelser, faen ta tanker, faen ta det som gjorde at jeg ble født.

Nei, jeg passer ikke inn i det hele tatt.. ikke her en gang :cry:

EDIT:

Noen som vet hvordan man kan bli kvitt alt som heter følelser... jeg har prøvd og "temme" kjærlighet så lenge at jeg er... blæ..

Jeg takler ikke den slags følelser det er slik jeg er... hvordan bli kvitt de..?

Låse seg inne på et rom og kaste nøkkelen teller ikke :cry:

Då må det være uten internet i allefall

Endret av chills
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man kan bli kvitt alt som heter følelser... jeg har prøvd og "temme" kjærlighet så lenge at jeg er... blæ..

Jeg takler ikke den slags følelser det er slik jeg er... hvordan bli kvitt de..?

Låse seg inne på et rom og kaste nøkkelen teller ikke :cry:

Då må det være uten internet i allefall

5032273[/snapback]

Ikke se vedkommende og ikke tenk på vedkommende så roer det seg.
Lenke til kommentar
(Pappa er lege, han jobber alt for mye. Det er ikke akkurat noen åtte til fire-jobb)

5031833[/snapback]

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal si...

En drøm er en drøm... best den forblir slik... blir bare deppa av tanken på det... legeyrket.. vet liksom at jeg aldri kan bli det... men igjen så var det den drømmen då...

Nei... hue mitt må "fixes" før jeg kan tenke utdannelse :yes:

EDIT... prøver jeg prøver ernie.. men jeg tror vi alle her kan være enig om at livet ikke er enkelt...

Tnn:

Jeg går almenne GK i år... etter å ha gått GK elektro og Vk1 elektro... jeg kommer vel egentlig til å skulke meste parten av året.. savner yrkeskolen jeg.. 12-15 i klassen lite lekser og mye praksis.. veldig mye... 2 timer forelesning i starten av dagen og resten var arbeidsordre.... koble om en 3-faset motor med ditt og datt... oh.. det var tider det

Endret av chills
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...