Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva er viktigst?

på skolen vår er lærerne syke og borte hele tia så vi ha rmange timer uten lærere hvor klasse ner å smarte og finner ut at vi skal gå med en gang, mens mamma har fått vite om dette og synes at JEG skal ta ansvar og skaffe lærer til timene så noe blir gjort, og for å få gode karakterer. Men jeg gidder jo ikke det hvis hele klassen går, da går såklart jeg og, men jeg trives ikk emed det akkurat. Så hva mener dere?

Lenke til kommentar
Verden er urettferdig. Livet with it.

Nei faktisk ikke... Hadde det ikke vært for at jeg faktisk har noe mellom ørene hadde eg blåst hue av meg for mange år siden...

Livet er tungt og meningsløst... ka faen e eg ... en klump med biologisk materiale som kan tenke.....

Det får jo ikke akkurat noen konsekvenser om jeg skulle blåse hue av meg...

Jeg takker for meg og drar litt tidligere av gårde til de evige jaktmarker

SO WHAT... livet ender med død... så er og med tanke på at det ikke er mer morro en drit så......

Eneste en sparer seg for er jævlig mye drit, tårer og problemer så å blåse hue av seg mens man faktisk gjør noe gøy kunne jo være aktuelt... for det onde jævlig og tårene er rett rundt hjørne!!!

:cry:

Lenke til kommentar
hva er viktigst?

på skolen vår er lærerne syke og borte hele tia så vi ha rmange timer uten lærere hvor klasse ner å smarte og finner ut at vi skal gå med en gang, mens mamma har fått vite om dette og synes at JEG skal ta ansvar og skaffe lærer til timene så noe blir gjort, og for å få gode karakterer. Men jeg gidder jo ikke det hvis hele klassen går, da går såklart jeg og, men jeg trives ikk emed det akkurat. Så hva mener dere?

Moren din virker litt som en hønemor. Noen burde ta det opp med ledelsen på skolen din, men det er så absolut ikke din jobb å løpe og lete etter lærere. Uansett så skal ikke dette ha noe påvirkning på karakteren din. Hvis det er fordi du ikke får nok undervisning, så kan du vel heller lese selv?

Lenke til kommentar
Her er man like motivert som vanlig.

Jeg vet at det er vanskelig.

har en jævlig dag tårene renner... :cry:

EDIT:

Eg e så deppa at eg datt i andre tanker og måtte ja for å si det slik... abs på biler skal vanligvis ikke koble seg inn ved normal kjøring....

Og det værste.... eg syntes sensoren på biltilsynet e helt skutt i hode... eg kjøre rævva...

Jeg burde ikke ha lappen... jeg svever bort i andre tanker lett og må konsenterer meg noe sykt for å følge med...

Under opplæringen sovet jeg på sengen etter en kjøretur på 1,5 timer!

Endret av chills
Lenke til kommentar
Jeg er jente, jeg er underlegen menn. Slik burde forventes av meg.

Kanskje det første fornuftige jeg har hørt av en kvinne :!:

chokke: Moren din er urettferdig. Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg presentert en halvsannhet som f.eks. at skolen ikke har råd til vikarer. Det skjer ofte på skolen min, og sikkert din også...

chills: Virker som en jævlig enkel løsning når du sier det sånn. Jeg er i utgangspunktet veldig imot selvmord, men når du sier det på den måten, er det nesten forlokkende :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg 18, sosialt sett så er jeg inkompetent... jeg forlater kun huset når jeg skal på skolen... noe jeg har gjort de siste 6 årene... ungdomskolen...

Jeg er mer eller mindre redd for sosiale ting... jenter er så vanskelig :cry:

Begynn på universitetet til neste år.

Beste som har hendt meg. :love:

JEG ER SOSIAL!

Lenke til kommentar
Hvis du får deg en jobb, så vil kanskje ting være enklere? Jeg vet om mange som aldri har trivdes på skolen, men å komme ut i jobb gjør at du faktisk må prate med folk. Du kan ikke bare gjemme deg i mengden. Veldig god sosial trening.

Du har rett i det... jeg går nå GK allmenne.. men jeg har gått GK elektro og Vk1 elektro så jeg kan jo egentlig satse på å¨finne meg en læreplass... :yes:

Takker...for ny motivasjon til å skrive søknader.... hadde vært vakkert og slippe det helvete på skolen hver dag hele uken... også er det en ny uke.. og samme helvete gjentar seg... men det blir jo liksom noe nytt viss eg finne læreplass :hmm:

Takker igjen... skal så utrolig... lite till å få tårene til å dabbe av og et lite smil kommer fram.. ....

Gi nå f** i skolen da!

Jeg hata skolen!! strøyk i nesten alle fag på ungdomsskolen, men så begyndte jeg på elektro. Og da ble det bedre, men da jeg begyndte som lærling ble ting virkelig gøy!

Hvis dere virkelig sliter, så slutt på skolen og bli lærling i 4 år. Eller få dere en eller annen jobb. Er nok ganske mange flere som burde gjort det spør du meg. for enkelt av oss så er skolen KUN ødeleggende.

Chills: Vet det er vanskelig å komme seg ut, men du kan jo bare gå en tur eller noe alene... Er ikke så bra for humøret å sitte inne hele tiden. Men virker litt som du har endel angst?? Har ikke prøvd å få noe hjelp (psykolog) eller prata med noen i familien eller venner om problemene dine??

EDIT: kan prate med meg og PM knappen finnes jo :thumbup:

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Gi nå f** i skolen da!

Jeg hata skolen!! strøyk i nesten alle fag på ungdomsskolen, men så begyndte jeg på elektro. Og da ble det bedre, men da jeg begyndte som lærling ble ting virkelig gøy!

Hvis dere virkelig sliter, så slutt på skolen og bli lærling i 4 år. Eller få dere en eller annen jobb. Er nok ganske mange flere som burde gjort det spør du meg. for enkelt av oss så er skolen KUN ødeleggende.

Chills: Vet det er vanskelig å komme seg ut, men du kan jo bare gå en tur eller noe alene... Er ikke så bra for humøret å sitte inne hele tiden. Men virker litt som du har endel angst?? Har ikke prøvd å få noe hjelp (psykolog) eller prata med noen i familien eller venner om problemene dine??

EDIT: kan prate med meg og PM knappen finnes jo :thumbup:

Nei, gå for all del på skolen, hvis du ikke føler noe sterkt for å bli lærling... Skole betaler seg, og det utsetter valget for deg enda en stund. Fullfører du almenn, har du mange nye valgmuligheter.

Lenke til kommentar
Gi nå f** i skolen da!

EDIT: kan prate med meg og PM knappen finnes jo  :thumbup:

Nei, gå for all del på skolen, hvis du ikke føler noe sterkt for å bli lærling... Skole betaler seg, og det utsetter valget for deg enda en stund. Fullfører du almenn, har du mange nye valgmuligheter.

Ja ikke misforstå smeboe, men jeg kjenner et par som sleit ordentlig på videregående. Ikke bare med skolen, men med livet.

Og da er det kanskje en ide å gjøre noe annet. Tror ikke det er så bra for mange å pine seg igjennom 3 harde år på videregående for så og fortsette på universitet og høyskole.

Livet er langt kan begynne og jobbe eller reise og så begynne på skolen igjen senere når du har det bedre med deg selv.

Mener for all del ikke at alle som synes skolen er kjedelig skal slutte, var kanskje litt uklar der :blush:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...