Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vanlige jenter(Marit Bjørgen teller selvsagt ikke) fortjener ikke karakteren 6. Utrolig få som faktisk fortjener karakterer over 3.

Hvorfor? De er fysisk underlegne.

Karakter-stigen er satt annerledes for jenter enn gutter, nettopp fordi de som oftest er fysisk svakere enn gutter. Derfor fortjener også noen 6.

Lenke til kommentar
I gym trenger man kun å ha vagina for å få en god karakter. :)

Gymlæreren min er homo. :(

Han flørtet konstant med guttene og slenger stygge kommentarer til oss jentene. Jævla dusten, men har hørt at han er snill med karakterer. Så vi får se.

Er forresten ikke alltid man får sekser samme hvor god man er. Vennina mi fikk fem på teorien, hun er norgesmester i høyde for vår alder, hun skal på vm på andre siden av jordkloden osv.. Er supersprek og siden de trener variert på friidretten er hun også god i f.eks. basket. Hun er alltid positiv og gir alt, men neida. Hun fikk femmer.. :no: Er to skoler fra Amerika som har ringt henne og sendt kataloger på mail som vil ha henne til neste år, selvfølgelig helt uten kostnader. Men hun har takka nei, skjønner ikke det..

Lenke til kommentar
Mulig, men hadde det vært så galt? :) Om man ikke tok gym, måtte man ha fylt opp med andre fag, det kunne ha vært studentens valg.

Hva er så galt med å ha gym da? Jeg likte aldri gym. Men jeg likte aldri KRL eller geografi heller.

Jeg tror mange barn i dag har godt av fysisk fostring. Derimot synes jeg at gym burde vært frivillig på VGS.

Lenke til kommentar
Vanlige jenter(Marit Bjørgen teller selvsagt ikke) fortjener ikke karakteren 6. Utrolig få som faktisk fortjener karakterer over 3.

Karakter-stigen er satt annerledes for jenter enn gutter, nettopp fordi de som oftest er fysisk svakere enn gutter. Derfor fortjener også noen 6.

Da burde karakterskalaen vært annerledes i heimkunnskap også?

Lenke til kommentar

Håpløs dag i dag.

Våknet opp med øyekatarr, det har rent konstant i hele dag. Horribel skoledag der vi bl.a. lærte norrøn gramatikk og andre banaliteter. Skulle låne Raging Bull på biblioteket, men ble hindret pga 18-årsgrense (er 18 om 3 mnd.). Da jeg kom ut hadde jeg fått parkeringsbot på 700,-... på moped!! Herre Jesus. Dessuten sitter jeg her og bekymrer meg over store innleveringer jeg ikke har startet på, som har frist til fredag. I morgen har jeg ikke tid, da jeg jobber hele dagen etter skolen.

Lenke til kommentar
Mulig, men hadde det vært så galt? :) Om man ikke tok gym, måtte man ha fylt opp med andre fag, det kunne ha vært studentens valg.

Hva er så galt med å ha gym da? Jeg likte aldri gym. Men jeg likte aldri KRL eller geografi heller.

Jeg tror mange barn i dag har godt av fysisk fostring. Derimot synes jeg at gym burde vært frivillig på VGS.

Vel, det var egentlig vgsnivå jeg tenkte på også. Skulle kanskje ha uttrykt meg bedre...jeg synes ikke gym er så forbannet jævlig. Det spørs hvilken type lærer man har...

Lenke til kommentar

Ord :w00t:

Heimkunnskap, tekstil mm burde gi gutter handicap.

Og jo, vi trenger gym. Helt idiotisk å foreslå det som valgfag. Fordi vi trenger å røre på oss og vi må lære om hvordan kroppen vår fungerer.

Nå skal det sies at jeg tror (uten å vite sikkert, det vet vel ingen) at kravene som stilles til jenter i gym RELATIVT sett er lavere enn kravene som stilles til gutter. Gymlærerne forventer at gutter skal være sportsnørds og at jentene skal "ha mensen" hele tiden og skal absolutt være så forståelsesfulle overfor dem. Dessuten er et overveldende flertall av gymlærerne mannlige (iallefall de skolene jeg har gått på), og er du mann, forstår du lettere hvor harde prøver du setter guttene på enn tilsvarende med jenter.

EDIT: ja, dere forstod hva som var feil :p

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Da burde karakterskalaen vært annerledes i heimkunnskap også?

Hehe. Du er så dårlig til å provosere :)

Jeg mener det faktisk seriøst.

Dessuten så kunne jeg tenke meg å få tilbake den gode gamle "gutter=sløyd" og "jenter=tekstil/tegning"-ordningen. :thumbup:

Lenke til kommentar
at kravene som stilles til jenter i gym RELATIVT sett er lavere enn kravene som stilles til jenter.

Mener gutter? :p

Hehe. Kravene i skriveferdigheter burde egentlig senkes for gutter.

Nuhvel. Finnes mange med dårligere skriveferdigheter på forumet.. håper jeg... :ermm:

Men det var jo faktisk riktig det jeg skrev også da, at noen jenter har det lettere enn andre jenter. sånn er det med gutter også...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...