Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I teorien så synes jeg ikke selvmord er feigt, men bare for å svare på ditt innlegg:

Så du vil heller dø? Det må da finnes andre måter? Få seg nye venner? Vise at du er noe, og at de er tapere? Selvmord er siste utvei. Tar du selvmord så viser du ikke noen NOEN ting. Du ender alt, og da er det ingen vei tilbake. Ofte er det slik at man tenker på sin egen begravelse, hvordan det kommer til å bli, hvem som kommer, hva de andre tenker: Men du kommer aldri til å få se din egen begravelse. Du kommer aldri til å få vite. Det er best å leve videre, så får du vite at du var vinneren, og de taperne.

Lenke til kommentar
I teorien så synes jeg ikke selvmord er feigt, men bare for å svare på ditt innlegg:

Så du vil heller dø? Det må da finnes andre måter? Få seg nye venner? Vise at du er noe, og at de er tapere? Selvmord er siste utvei. Tar du selvmord så viser du ikke noen NOEN ting. Du ender alt, og da er det ingen vei tilbake. Ofte er det slik at man tenker på sin egen begravelse, hvordan det kommer til å bli, hvem som kommer, hva de andre tenker: Men du kommer aldri til å få se din egen begravelse. Du kommer aldri til å få vite. Det er best å leve videre, så får du vite at du var vinneren, og de taperne.

Ja det har du sikkert rett i. Har ikke planer om å gjøre noe dumt lenger....

Men synes allikevell at de som har tatt selvmord burde bli sett på med respekt og ikke bli kallt feiging. Du kan heller tenke igjennom hva du burde gjort/ikke gjort for å bedre situasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at de som faktisk har mistet en person i nærmeste omgangskrets ser på personen som en feiging. De som har vært i situasjonen tenker nok annerledes enn alle de andre bedreviterne.

Jeg er oppdratt til å respektere de døde, noe jeg synes alle burde. Dog, å ta selvmord er ikke noe som bringer respekt over personen i seg selv.

Bra at du ikke har planer om å gjøre noe dumt lenger. Jeg trodde ikke du mente noe med det heller. :) Du minner meg veldig om gamle bestekompisen min (mye pga utseendet). Ta det som et kompliment. Han er en veldig søt og god kar, men noen ganger veldig vanskelig å forstå seg på. Nå har vi desverre vokst i fra hverandre, men jeg vet i hvert fall at han har mye godt i seg. Han slet litt med at han tenkte alt for mye tidligere, men tror han har det ganske så greit nå. Det kommer nok du til å få det også :)

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at de som faktisk har mistet en person i nærmeste omgangskrets ser på personen som en feiging. De som har vært i situasjonen tenker nok annerledes enn alle de andre bedreviterne.

Jeg er oppdratt til å respektere de døde, noe jeg synes alle burde. Dog, å ta selvmord er ikke noe som bringer respekt over personen i seg selv.

Bra at du ikke har planer om å gjøre noe dumt lenger. Jeg trodde ikke du mente noe med det heller. :) Du minner meg veldig om gamle bestekompisen min (mye pga utseendet). Ta det som et kompliment. Han er en veldig søt og god kar, men noen ganger veldig vanskelig å forstå seg på. Nå har vi desverre vokst i fra hverandre, men jeg vet i hvert fall at han har mye godt i seg. Han slet litt med at han tenkte alt for mye tidligere, men tror han har det ganske så greit nå. Det kommer nok du til å få det også :)

Takk. Jeg kjenner vell ei som er som deg og. Ligner utseende messig thou.

Hun jeg klarte å rote det til med. Jaja, det samme skjer vell med meg. Vi vokser vell fra hverandre :cry:

Lenke til kommentar

smeboe: Sagt det før og sier det igjen, tror diskusjonen vår bunner i vår's forskjellige oppfatning av hva "fake" er. :shrug:

(Kunne ha skrevet ørten tusen linjer mer her, men skal prøve å la vær siden jeg skrev at vi skulle la det ligge :p)

Lenke til kommentar
Når noen tar selvmord er det som oftest fordi de vil skåne seg selv fra videre smerte.

Noe som ikke er akkurat modig. Jeg kan forstå at folk tar selvmord, har hatt selvmordstanker mange ganger selv, men jeg vil likevel kalle det feigt.

Så kan de også si. Tenk på alle de som bli sittende igjen.

Ja hva med de? Nå ha de brukt mesteparten av fritiden for å lage et helvette for deg. Så   

sier at de bli lei seg osv.

Hvis folkene rundt deg lager et helvete for deg så fortjener de ikke å være en del av livet ditt, forlat dem. Du vil alltid finne noen bedre. (I noen tilfeller som fks. ungdomskoletiden må du muligens vente, men gode ting kommer til den som er talmodig.)

De som faktisk gidder å bruke tid på å lage et levende helvete for deg vil jo omtrent får "MISSION SUCCESSFUL" hvis de greier å drive deg til selvmord. De vant. Du tapte.

Den som tok selvmordet fikk ihvertfall sin frihet....

Frihet hadde han fått ved å gjøre ende på sin smerte uten å gjøre enda på livet.

(Vet, dette er JÆVLIG mye enklere sagt enn gjort....)

Skal være sagt at jeg respekterer folk som har selvmordstanker eller har tatt selvmord selv om HANDLINGEN i seg selv er feig. Det er grenser for hvor mye mennesker kan tåle, og mye kan drive dem ned til å gjøre slike ting. Men selvmord vil aldri bli en spesielt... "modig" handling.

Det som ikke tar livet av deg, gjør deg sterkere

Indeed. Men det er viktig at du jobber deg igjennom dem, ikke fortreng ting!

Stakkars de da! Forsvant lekedokken deres? Har dere ikke lenger en dere kan holde på med/ikke bry seg om? Synd på dere da!

Hvis det er noen som faktisk virkelig bryr seg om deg(noe det garantert er, og gjerne mange som du ikke vet om) så ser de ikke på deg som lekedokke.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Mitt problem:

Jeg har alltid tenkt at jeg skulle ta høyere utdannelse. Ingen i min nærmeste familie har høyere utdannelse, og jeg har alltid hatt et ønske om å få meg en jobb som er godt betalt. Har alltid hatt gode karakterer på VGS. Gikk ut med 5 i snitt. Desverre har jeg ikke generell studiekompetanse. Tok fagbrev i IKT i høst. Fikk til og med karakteren beståt meget godt. Hah.. som om det har noe å si..

Jeg møtte kjæresten min i mai, og bestemte meg for å flytte fra Bergen til Hønefoss for å bo med ham. Han er verdens beste kjæreste, og vi har det kjempebra, men livet mitt går bare down hill. Jeg må reise 2 timer hver vei med buss til skolen, jeg har vært mer borte enn jeg har vært der, og fysikk og matte får jeg rett og slett ikke til. Nå har jeg bestemt meg for å rett og slett gi opp hele drittskolen.

What to do?

Jeg har søkt på masse jobber, både i Ringerike og Oslo, men får ikke jobb uten høyere utdannelse. Sjekket aetat sine sider i dag, og det er ikke en eneste heltidstilling i Ringerike. Ikke engang en butikkjobb. Foreløpig får jeg jo studielån, men når skolen gir beskjed til Lånekassen om at jeg ikke studerer der lenger, så kommer ikke jeg til å ha penger mer. Aner ikke hva jeg skal leve av. Siden jeg har vært lærling frem til august, så har jeg sikkert ikke tjent nok penger til å få dagpenger engang.

Jeg gleder meg sånn til den nye leiligheten vår blir ferdig i juli, men begynner nå å lure på hva jeg skal betale husleie med.

Jaja, visste ikke at jeg var en slik taper. En quitter som ikke klarer å ta forkurs engang. Ikke klarer jeg å få jobb heller.

Edit: Leste igjennom innlegget mitt nå. Greier ikke engang å skrive et ryddig innlegg. Jaaajaa. :roll:

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha hjelp, jeg vil ha jobb!

Problemet er at, la oss si at jeg tar allmenn påbygg et år (noe som ville blitt jævlig hardt å overleve på, da man bare får 3500kr i borteboerstipend). Det ville ikke vært tilstrekkelig til å studere noe IT-studie pga det gir ikke matte- og fysikk-kompetansen som kreves.

Nå er det også gått for lang tid til å begynne på noe slikt, og jeg måtte da ha ventet et helt år. Hva skulle jeg gjort i mellomtiden? Kan ikke det bare for helvete finnes en normal jobb i denne bondebyen??! Jeg blir så forpult lei av at det ikke finnes en dritt her. Grunnen til at jeg måtte reise 2 timer til skolen, er at det ikke engang finnes forkurs i Hønefoss. Drammen har, Kongsberg har, men Hønefoss? Neeeeiida.

Ikke er det jobb, og ikke er det studier. Hvordan overlever folk? Ved å jobbe på rimi og vaske ringerike vgs?

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Jeg søkte på allmenn påbygg, men kom ikke inn. Hvorfor? Jeg har ikke rett på mer skolegang. Jippi.

Privatist? Joda, det tar jo bare et år å ta alle fagene. Hva skal jeg leve av i mellomtiden?

Studere? Joda, der kommer man jo langt, jeg har ikke 2mx og 2fy.

De aller rikeste i Norge har ikke engang halvparten av den utdanningen.

Endret av chris
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...