Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

chills:

For å bli i sykelig god form må du gjøre trenning til livet ditt. Jeg har ikke sagt at en skal gjøre det, men trene litt innimellom. Det er lurt å trene litt rett og slett fordi det er sunt. (overtrening er ikke sunt). En blir i bedre humør, bedre selvtillit, orker meg, osv. :)

Jenter skal trenge JÆVLIG MYE for at de i det hele tatt skal få definerte muskler, så mye at det er godt gjort hvis de i det hele tatt greier det. Dessuten så er det mange forskjellige typer trenning, langt i fra alle fører til store muskler.

Er forøvrig enig i det der med øverste hylle greiene..(men vil påpeke at hvordan hyllene er plasert varierer fra person til person

Skal vi starte en misantropisk organisasjon som tar sikte på en endelig løsning for absolutt alle? :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trening frigir endorfiner i hjernen...de gjør deg lykkelige :)

Du kan bli rusa på det, derfor så mange kjendiser e avhengige av å trene ørten timer i dagen..

Som goophy sa: du får mye bedre selvtillit. Gir deg en følelse av å mestre noe. Alltid greit om alt annet i livet har gått til h******.

Lettere og bli kjent med folk og om du har et sunt og friskt ytre. A healthy mind in a healthy body ;)

Lenke til kommentar
Nettopp. Det er så sinnsykt mye kjedeligere å sitte hjemme i lengden. Jeg vil ha jobb nå!

Er det ikke en eneste jobb ledig? Ikke engang som dasstømmer et eller annet sted?

Men hvorfor trene, hvorfor være i syklig god form.... det er absolutt ikke noe poeng...

Bortforklaringer, unnskyldninger... :)

Du kommer ikke i "sykelig god form" av å trene litt. Hva er "sykelig god form"? Du er kanskje negativ til trening fordi du egentlig ikke har lyst til å trene?

Men faktum er at trening har en positiv effekt på hjernen din. En sunn kropp gjør at hjernen får det bedre.

Lenke til kommentar
du er ikke akuratt feit da, etter det jeg har sett på bilder.

til goofy

Neida, men har ikke akkurat markerte magemuskler, noe idealmannen idag så absolutt må ha.

Hadde det etter fysioterapien i fjor sommer og følte meg helt jævelig.

Greia er ihvertfall at man kan trene uten å ende opp som folk i undertøysreklamene.

Lenke til kommentar
Trening frigir endorfiner i hjernen...de gjør deg lykkelige :)

Du kan bli rusa på det, derfor så mange kjendiser e avhengige av å trene ørten timer i dagen..

Som goophy sa: du får mye bedre selvtillit. Gir deg en følelse av å mestre noe. Alltid greit om alt annet i livet har gått til h******.

Lettere og bli kjent med folk og om du har et sunt og friskt ytre. A healthy mind in a healthy body ;)

Så flott mitt liv suger... jeg er overvektig, 18 ikke en drit å gjøre hver dag... slutta på skolen!

Enten det eller jeg begynner å drikke... trene hørtes ut som et kult rus :hrm:

Lenke til kommentar
Men hvorfor trene, hvorfor være i syklig god form.... det er absolutt ikke noe poeng...

Bortforklaringer, unnskyldninger... :)

Du kommer ikke i "sykelig god form" av å trene litt. Hva er "sykelig god form"? Du er kanskje negativ til trening fordi du egentlig ikke har lyst til å trene?

Men faktum er at trening har en positiv effekt på hjernen din. En sunn kropp gjør at hjernen får det bedre.

Jeg har sikkert sosial angst så ja jeg har medlemskap i sats har betalt 400 kroner i månenden i snart et år og jeg har godt 2 ganger... faen et værste stedet jeg har vært

Jeg er også livredd for å dette dau om av overanstrengelser... men men så ekke jeg helt god i hue heller då! :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg har et stort selvtillitsproblem,

Dra en tur ut i marka når det er bekkmørkt med hodelykt alene. Da kan du lære om selvtillit. Det gjorde jeg når jeg var litt deppa i forrige uke. Det skjerpet sansene.

Hvordan mener du man lærer om selvtillit av det? at man overvinner frykt for det som er i mørket eller noe? Jeg bare lurer, er ikke kritisk...

Lenke til kommentar
Det er greit nok at man har personlighet og særpreg nok til å definere en som person, men å vike fra enhever form for tilpassning blir veldig trangsynt. Du kan iallefall ikke vente å bli oppfattet som omgjengelig med den innstillingen.

La oss snu på det andre veien, er det ikke trangsynt av allmennheten å ikke gi rom for særegenheter? (Nå stemmer dette ikke helt, for den gir jo det til en hvis grad, men kommer ann på miljøet da).

Men de fleste synes ikke jeg er omgjengelig, MEN noen føler seg mer omgjengelig med meg enn med noen andre. Og disse kommer jeg som regel _svært_ godt over ens med... Bedre å være veldig godt likt av noen, og litt mislikt av flertallet enn å være litt likt av alle... :p

Men jeg har da ikke sagt at jeg viker unna all komformitet, hvis jeg ser noe flertallet jeg som jeg _selv_ også kan være enig med så er jeg jo selvfølgelig med på dette. Jeg er ikke forskjelig for å være forskjellig, jeg er forskjellig fordi jeg er... forskjellig.

At du ikke liker oss komeloner kan vel ha noe med din egen instilling og ikke minst tilpasning til forskjellige typer mennesker.

Jeg sier ikke at jeg misliker kamelon-type folk(har noen venner som er av den typen), men at de ikke akkurat er typen som jeg blir bestevenner med. Mao. jeg passer ikke fult så godt sammen med slike, folk er forskjellige og passer med forskjellige folk. (Hvorfor synes så mange at det er galt å være forskjellig? :dontgetit:) (dog, noen kamelon folk misliker jeg, men det er fordi de ikke EIER personlighet I DET HELE TATT, det er HELT kamelon.... INGENTING med dem som definerer dem.... men vil kalle de mer overfladiske enn kamelon-personalistiske)

Når det gjelder musikk, låser du deg ved en smal sjanger grunnet din knallsterke personlighet? (Bare et spørsmål).

Forskjell på å være sta og ha sterk personlighet(synes forøvrig ikke den er "knallsterk", men vil ikke kalle den svak heller :p).

Jeg hører først på metal, men vil absolutt ikke kalle dette en smal sjanger da den har ca. ørten tusen undersjangere med store variasjoner. Jeg LÅSER meg ikke til denne, er åpen for det meste, enten om det er metal, rap, techno, pop, jazz, osv.. Men det at jeg er åpen for alt betyr jo ikke nødvendigvis at jeg liker alt.(noe ingen jeg, selv om noen påstår at de gjør det. Disse som påstår dette liker som regel det som er på VG-lista. Mao. de liker for det meste pop-orientert musikk.) I tillegg til metal så hører jeg mer og mer på prog. Og litt elektronika har jeg alltid hørt på.(hørte mye mer på det før da, gikk bare i det, men så gav jeg metal en sjangse ;))

Hører også på noen få artister/band/komponister innen pop, klassisk. Egentlig så kunne jeg tenkt meg å høre på mye mer forskjellig, men det er begrenset hvor mye du kan høre på musikk og derfor blir de sjangerne jeg nevner som faovritter som blir prioritert...

Kort svar: Nei, låser meg ikke fast. ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Jeg er også livredd for å dette dau om av overanstrengelser... men men så ekke jeg helt god i hue heller då! :hrm:

Nei, det... :ermm:

Neida, bare tuller :p

Hva er galt med sats? spør deg selv hvorfor du ikke liker å trene der. Er det fordi du synes du ikke passer inn (dårlig selvbilde)? Eller er det fordi du rett og slett synes det er kjedelig å trene?

Hvis det er det siste, forsøk å holde følge med hvordan du presterer fra du starter å trene (i morgen!) til du har holdt på en stund. Når du ser resultatene, vil det garantert bli morsommere. Hvis det er fordi du ikke synes du passer inn, så tren allikevel. Etter noen ukers trening vil du ikke tenke på det lenger. Jeg synes i starten jeg var for pinglete og følte meg mindreverdig på treningsstudioet. Jeg er nok mer pinglete enn de fleste andre nå, men jeg bryr meg ikke. Jeg er ikke på sats for å vise meg frem, jeg er der for å trene.

Lenke til kommentar

En fin balansegang er å ha mye personlighet og særpreg, samtidig som man mestrer kunsten å tilpasse seg nye miljøer og forskjellige mennesker. Jeg sier ikke at man skal komme godt overens med alle, men å bastant kjøre sitt eget løp kan bli sett på som egoistisk av mange.

Lenke til kommentar
Jeg har lenge tenkt å trene, men kommer ikke i gang. Har startet noen ganger, men "faller av" etter noen uker. Tips?

Struktur. Det hjelper ikke å dra på treningsstudio et par tilfeldige dager i uken og pumpe litt jern. Sett deg ned, sett opp et treningsprogram og aller viktigst; sett deg mål! Vær konsekvent, og ikke hopp over fastsatte treningsøkter. Klarer du dette, vil du se resultater, nå mål, og få ny giv til videre trening.

Et fint sted å lese om trening samt få ideer til treningsprogram er her: http://www.tn.no/default.asp?go=trening&aid=64

Lenke til kommentar
En fin balansegang er å ha mye personlighet og særpreg, samtidig som man mestrer kunsten å tilpasse seg nye miljøer og forskjellige mennesker. Jeg sier ikke at man skal komme godt overens med alle, men å bastant kjøre sitt eget løp kan bli sett på som egoistisk av mange.

Du argumenterer hele tiden med "alle synes ditt og datt."

Men du har nok litt rett, uansett så tror jeg folk har forskjellige "balanser", noen vil nok helle mer til en side. Jeg lener litt mot den individualistiske.

Jeg har lenge tenkt å trene, men kommer ikke i gang. Har startet noen ganger, men "faller av" etter noen uker. Tips?

Struktur.

Var det jeg tenkte meg. Struktur er noe jeg sliter med generelt sett(på flere plan). Har du tips til det og? :p

Men ellers takk for hjelpen. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

For å være ærlig, så er jeg selv en nokså lite strukturert person. Så rådene jeg gav deg er ikke representativt for meg som sådan. Men la oss droppe alt annet og fokusere på treningen. Sett deg fastsatte tider for trening. Denne tiden SKAL brukes til trening, intet annet. Treningsprogrammet bør inneha en konstant progresjon, dvs at du løfter litt mer/løper litt lenger/sykler litt fortere for hver uke. Det er da mye lettere å se resultater, samt å holde motivasjonen oppe.

Linken jeg ga deg har et utmerket ferdigprogram som tar utgangspunkt i dine maksløft, på nåværende tidspunkt, i de forskjellige øvelsene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...