Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjenner en sånn jente! :love:

Kan jeg ta på deg?

Og kan du signere på Blackadder-T-skjorta mi?

TLZ: Tror ikke du tar VÅRT poeng. Selvfølgelig skjønner jeg at de ikke vil være glad i DEG, det er klart. De får jo ikke se deg! Men de vil allikevel være glad i den du gir deg ut for å være, det betyr at de er glad i iallefall en av personlighetene dine. Istedet for å føle deg tom og dum hele tiden, kommer du til å føle deg tom og dum når du er alene og tenker over hvordan du skaffer venner, men du føler deg også oppstemt og glad når du er sammen med vennene dine... :thumbup:

Og hvis du kommer med mer Peer Gynt-pjatt nå, kommer jeg ikke til å svare :cool:

Rxj0n: Trene er bra! Det får opp selvtilliten og gir deg ekstra motivasjon i hverdagen...

Lenke til kommentar
Han har faktisk et godt poeng!

Edit: LarsP altså!  :p

Indeed. Hadde ei jente sett ut som ei jente og hatt personlighet lik mine kamerater, hadde jeg nok blitt forelsket på flekken.

I respectfully disagree. En forelsker seg da ikke bare i pupper, langt hår og en mus. Kan du tenke deg kompisen din stryke deg gjennom håret samtidig som dere promper, drikker øl og ser fottballkamp? "Kvinnelig" ersonlighet er sentralt, selv om det ikke kan defineres.

Jenter som er på hugget er en ting, men det går en fin grense *nynne kaninkoker*

Lenke til kommentar
Dessuten bommer TLZ på et område her: Hvis du til stadighet "faker" en annen identitet, vil jo denne til slutt bli en del av deg og din personlighet. La oss si man ønsker å forandre seg til det bedre, skal man da forkaste den tanken grunnet en tåplelig livsfilosofi. Bedre å være den man er, og bli hatet av alle...

Forskjell på å forandre seg og fake en personlighet. Det er langt fra en selvfølgelighet at denne personligheten vil bli internalisert. Personlighet er mer enn ditt ytre og hvordan folk ser på deg, det er ditt indre, dine verdier(som kanskje ingen vet om), osv...

Hvis en ønsker å forandre seg så må en begynne med sitt indre, det ytra bør være enn "utstrekning" av det indre. Å bare oppføre seg som noen andre vil ikke forandre så mye. Og merk, nå snakker jeg ikke om fks. vaner. For der er det jo en god trening å prøve å holde dem, men man må også ha grunnverdier som de bunner i.

Det er en selv som kontrollerer hva en sier og gjør.

Om man gjør noe man vanligvis ikke ville gjort, for å imponere noen, så er det framdeles DEG de liker.

En person er mer enn det en gjør og sier. En person er bla. det en tenker, en person er verdier. Hvis en gjør og sier ting som er fulstendig konflikt med det en tenker, verdier, personlighet, osv så vil jeg kalle det faking av personlighet. En har kanskje definert seg selv på en måte, men det er bare persepsjonen folk har av deg, ikke hvem du ER. Mao. de liker da projeksjonen du sender ut til folk, ikke deg, ikke dine verdier, ikke din personlighet. Faken's personlighet, faken's verdier, osv. Derimot, hvis disse verdiene faktisk ER dine så liker de DEG. Men da er det heller ingen fake.

Poenget mitt er at hvis en faker seg selv, bla. skjuler sider av seg selv så vil forsatt folk hate den personen. Bare at de er ikke klar over det. Skaphomofile er vel bra eksempel på dette. De later som de er hetro, og homofober liker dem gjerne for det. Men de utrykker samtidig hatet sitt for homofile og dermed hater de den personen. De er ikke klar over det selv, men den personen vil helt klart merke det.

Forøvrig så er det forskjell på å prøve å være selvtittlitsfull og fake det. (førstnevnte er noe jeg oppfordrer samtlige som sliter med selvtillit til å gjøre.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Indeed. Hadde ei jente sett ut som ei jente og hatt personlighet lik mine kamerater, hadde jeg nok blitt forelsket på flekken.

Kan du tenke deg kompisen din stryke deg gjennom håret samtidig som dere promper, drikker øl og ser fottballkamp?

Nei, men jeg kan tenke meg ei jente gjøre det. :yes::love:

Men ærlig talt, nå tenkte jeg ikke på å adoptere alle maskuline fakter. Litt guttete humor og interesser hadde dog ikke vært å forakte.

Lenke til kommentar

I respectfully disagree. En forelsker seg da ikke bare i pupper, langt hår og en mus. Kan du tenke deg kompisen din stryke deg gjennom håret samtidig som dere promper, drikker øl og ser fottballkamp? "Kvinnelig" ersonlighet er sentralt, selv om det ikke kan defineres.

Jenter som er på hugget er en ting, men det går en fin grense *nynne kaninkoker*

Jeg tror det er tiltrekkende, men kanskje det bare er fordi det er uvanlig at jenter oppfører seg sånn. Over tid tror jeg ikke det er tiltrekkende. Men, jenter, dersom dere vil gjøre et godt førsteinntrykk på en gutt, kanskje det hjelper å leke litt gutt i starten...

Lenke til kommentar
Min tur å deppe litt.

Føler meg bare så ekstremt ensom her. Har mange venner å sånn, men føler meg bare så ensom. Ingen som forstår meg liksom,å alt går bare til h******e når det gjelder gutter. Føler at jeg ikke får kontakt... Hva er det dere gutter foretrekker? En som går rett på sak eller litt mer tilbaketrukket å venter på at gutten skal ta første steget? Virker som hva enn jeg gjør så blir det feil liksom... :(

Vær deg selv, vær pragmatisk. Hvis noen ser på det som du gjør som dumt hadde dere ikke passet sammen uansett. Hvordan du får kontakt med gutt kan jo være alt fra å prøve å "lokke" dem med blikk til å være direkte å bare gå rett på ham og fks utrykke at du vil bli kjent med ham. Hva gutter liker blir en slags smaksak, selv synes jeg sistnevnte er utrolig kult når jenter gjør. ;)

Gutter(akkurat som jenter) er ikke en homogen masse, vi er indivder som har forskjellige meninger og "smak".

Lenke til kommentar
TLZ: Nå er det da en gang slik at man ikke er faststøpt til én personlighet, tankegang eller vesen fra fødselen av. Disse kan forandre seg på lik linje med de signaler du gir utad.

Har jeg sagt noe annet? Jeg bare sier at så lenge du bare faker en ytre personlighet og det du er på innsiden er noe helt annet så er det ikke DEG de får en projeksjon av. Du kan helt klart forandre personlighet. Men å forandre personlighet og fake et ytre er 2 forskjellige ting.

Forøvrig er det jo NOEN få ting som er om ikke faststøpt ganske fast. Hva dette er er forskjellig fra person til person men å prøve å forandre dem ender med å benekte dem, altså undertrykke deg selv. Og tro meg(dette vet jeg av erfaring) verke føles godt eller er godt for sjela. (Har selv prøvd deres fake-strategi, joda folk liker "meg"...)

Generelt sett, så er det lurt å være seg selv da det er mye større sjangs for at folk vil oppdage at de liker den da.

Dette blir også litt komplisert med tanke på "kamelonoppførsel" er en personlighetstrekk i seg selv. At en tilpasser folk. Så, for all del, hvis du er typen så liker å tilpasse deg andre og ikke har så sterk indre personlighet. Go ahead!

(tipper de som er mot meg her har en litt "kamolonistisk" personlighet ;))

Rent personlig så liker jeg som regel ikke denne typen folk, no offence. Er bare slik "smaken" min er.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
TLZ: Tror ikke du tar VÅRT poeng. Selvfølgelig skjønner jeg at de ikke vil være glad i DEG, det er klart. De får jo ikke se deg! Men de vil allikevel være glad i den du gir deg ut for å være, det betyr at de er glad i iallefall en av personlighetene dine. Istedet for å føle deg tom og dum hele tiden, kommer du til å føle deg tom og dum når du er alene og tenker over hvordan du skaffer venner, men du føler deg også oppstemt og glad når du er sammen med vennene dine...  :thumbup:

Hvis det er en del av personligheten du viser så er det jo ikke faking. :)

Forøvrig så tror jeg en del ville følt seg dum hvis folk ga utrykk for at de kun likte den ytre de kjente, og gav utrykk for at de ikke likte den slags som er det indre på ham. (Se eksempelet jeg har nevnt)

Jeg hadde ikke følt meg oppstemt og glad hvis vennen mine hvis jeg visste at de kun likte meg for et falskt ytre og ikke for _meg_.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hvordan kan du vise at du har selvtillit?

Vis deg fram! Ikke stå bakom og gjem deg. Stå for det du gjør. Og tabb deg ut. Med stil.

Mange som sliter med dårlig selvtillitt... Har gjort det selv også til tider.. Gjør ting du liker, tenk positivt om deg selv. Bli kjent med deg selv, lik deg selv, og vær fornøyd med deg selv. Jeg tenker alltid på om jeg ville likt meg selv hvis jeg møtte meg...

Jeg kommer til og husker på dine ord... Dette hjalp!

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig rimelig mye mot dette å trene. Selvfølgelig er det viktig å se bra ut, men som oftest bli muskler brukt for å skape frykt.

My two gay pennies in the fountain

Så tren utholdenhet! Du behøver ikke å bli King Kong 2, men du får pågangsmot av å føle at du lykkes med treningen.

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig rimelig mye mot dette å trene. Selvfølgelig er det viktig å se bra ut, men som oftest bli muskler brukt for å skape frykt.

Det er forskjell på å trene for å være i form og på å være boler... :shrug:

Og muskler blir ikke nødvendigvis brukt å skape frykt(selv om de kan det).

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å trene for å være i form og på å være boler... :shrug

Men hvorfor trene, hvorfor være i syklig god form.... det er absolutt ikke noe poeng...

Greit nok så har vi det derre med at jenter liksom bare ****** det som ser bra ut...

Men det er en psykisk feil hos de... selv om de ikke ser bra ut i det hele tatt vil de velge fra øverste hylle .. og når de ser bra ut.... så skal de ha noe bra selv... noe skikkelig sexy noe ja super modell aktish... faen ta samfunnet faen ta alt...

"nuke the world", ny is tid .. jippi la oss starte om igjen for samfunnet vi har i dag er faen sykt! :nei:

Lenke til kommentar
Dette blir også litt komplisert med tanke på "kamelonoppførsel" er en personlighetstrekk i seg selv. At en tilpasser folk. Så, for all del, hvis du er typen så liker å tilpasse deg andre og ikke har så sterk indre personlighet. Go ahead!

(tipper de som er mot meg her har en litt "kamolonistisk" personlighet ;))

Rent personlig så liker jeg som regel ikke denne typen folk, no offence. Er bare slik "smaken" min er.

Det er greit nok at man har personlighet og særpreg nok til å definere en som person, men å vike fra enhever form for tilpassning blir veldig trangsynt. Du kan iallefall ikke vente å bli oppfattet som omgjengelig med den innstillingen.

At du ikke liker oss komeloner kan vel ha noe med din egen instilling og ikke minst tilpasning til forskjellige typer mennesker.

Når det gjelder musikk, låser du deg ved en smal sjanger grunnet din knallsterke personlighet? (Bare et spørsmål).

Lenke til kommentar
Men hvorfor trene, hvorfor være i syklig god form.... det er absolutt ikke noe poeng...

Jo, det er svært befriende å trene.

Man får fort veldig mye bedre selvtillitt av å holde seg i form.

I tillegg føler man et stort velbehag ved å merke at en kommer i bedre og bedre form.

Det er stort sett eneste grunnen til at jeg trener, hadde jeg vært sykelig opptatt av utseendet hadde jeg nok deffet ned til en 7-8 i fettprosent, noe jeg ihvertfall ikke gidder.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...