Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Vel, de elsker jo ikke deg da. Det elsker noen andre, den karakterer du faker. Så hvis alle hater deg så hater alle deg uansett. Så liek, hvorfor ikke være seg selv?

Dette har også med miljøer å gjøre, de fleste vil finne et miljø en passer inn i hvis en bare leter. DEssuten så har alle forskjellige sider av seg selv som de kan hvise...

Men hvis du faker en elskelig person, får du i det minste kjærlighet.

My point exactly!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser dere inlegget mitt? Her er en reformulering:

Når du faker en person som er "elskelig" så du sier(noe som i seg selv er et teit utrykk da hva som er elskelig er svært subjektivt), så er det denne faken som får kjærlighet. Ikke personen bak. Denne fake-personligheten eksisterer jo ikke en gang, ingen får kjærligheten. Å undertrykke seg selv er også ikke direkte sunt eller godt.

Jeg nevnte i sted at hva som er elskelig er subjektivt, sånn er det med det som er hatelig og. Jeg hater folk som er veldig overfladiske og bare har slike fake personlihet. Og ofte så ser jeg når folk faker, ja man kan se det. Mao. så er ikke disse folkene så elskelig for alle uansett. Jeg vet at det er MANGE som også ikke akkurat liker fake-personligheter.

Lenke til kommentar

Når du faker en person som er "elskelig" så du sier(noe som i seg selv er et teit utrykk da hva som er elskelig er svært subjektivt), så er det denne faken som får kjærlighet. Ikke personen bak. Denne fake-personligheten eksisterer jo ikke en gang, ingen får kjærligheten. Å undertrykke seg selv er også ikke direkte sunt eller godt.

Jeg nevnte i sted at hva som er elskelig er subjektivt, sånn er det med det som er hatelig og. Jeg hater folk som er veldig overfladiske og bare har slike fake personlihet. Og ofte så ser jeg når folk faker, ja man kan se det. Mao. så er ikke disse folkene så elskelig for alle uansett. Jeg vet at det er MANGE som også ikke akkurat liker fake-personligheter.

Men okey, tenk helt matematisk på det da.

Hvis du ikke faker, så liker ingen deg: 0 personer liker deg

Hvis du faker, vil det alltid være noen som liker det, og noen som er for dumme til å forstå at du faker: Flere personer liker deg.

Uansett en altfor hypotetisk situasjon da ingen er så hatet anyway...

Lenke til kommentar

Så du er enig i meg når jeg sier at dette utsagnet ikke fungerer i praksis?

Lenke til kommentar

Så du er enig i meg når jeg sier at dette utsagnet ikke fungerer i praksis?

WTF?

Du mistolker.

Lenke til kommentar

Forstår dere ingenting? Når du faker en person så liker de ikke DEG, men faken! Jeeezes....

Liker IKKE deg. Ikke deg. Faken. Men faken er ikke deg. (derfor den er FAKE). Hadde faken vært deg så hadde den ikke vært fake.

Stor nok teskje for dere?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Forstår dere ingenting? Når du faker en person så liker de ikke DEG, men faken! Jeeezes....

Liker IKKE deg. Ikke deg. Faken. Men faken er ikke deg. (derfor den er FAKE). Hadde faken vært deg så hadde den ikke vært fake.

Enig med TLZ. Burde strengt talt ikke være vansklig å forstå.

Uansett, du blir ikke lykkelig av at folk liker den personen du utgir deg for å være. Du ender opp tom og alene da. Vær deg selv og la det stå til!

Det er vansklig nok som det er om du ikke skal måtte bekymre deg for å spille rollen din riktig hele tiden. Som deg selv gjør du ikke feil. Du gjør ditt beste og det er nok :)

Lenke til kommentar

I au forstår.

Det beste er å være seg selv. Ha tålmodighet gutter, dere finner dere en jente en gang, bare spørsmål om tid (dog må du gidde å gjøre noe, kan ikke bare sitte inne og synest synd på deg selv og spille cs). Ut og sjekk damer! Ta en tur ut med kompisene en fredags- eller lørdagskveld, drikk litt og snakk med mye damer. Jeg sier ikke at dere skal prøve å få alle til snegs, eller springe fra dame til dame, men gjør dere vant til å snakke med damer. Dette gir god trening til dere møter den spesielle dere virkelig vil satse på.

Lenke til kommentar

Min tur å deppe litt.

Føler meg bare så ekstremt ensom her. Har mange venner å sånn, men føler meg bare så ensom. Ingen som forstår meg liksom,å alt går bare til h******e når det gjelder gutter. Føler at jeg ikke får kontakt... Hva er det dere gutter foretrekker? En som går rett på sak eller litt mer tilbaketrukket å venter på at gutten skal ta første steget? Virker som hva enn jeg gjør så blir det feil liksom... :(

Lenke til kommentar

Kremt.. Bakgrunnen for diskusjonen var vel strengt tatt å vise mer selvtillit utad enn det du egentlig innehar, ikke å skape seg en fullstendig forskjellig identitet. En liten forskjell der.

Dessuten bommer TLZ på et område her: Hvis du til stadighet "faker" en annen identitet, vil jo denne til slutt bli en del av deg og din personlighet. La oss si man ønsker å forandre seg til det bedre, skal man da forkaste den tanken grunnet en tåplelig livsfilosofi. Bedre å være den man er, og bli hatet av alle...

Lenke til kommentar
Min tur å deppe litt.

Føler meg bare så ekstremt ensom her. Har mange venner å sånn, men føler meg bare så ensom. Ingen som forstår meg liksom,å alt går bare til h******e når det gjelder gutter. Føler at jeg ikke får kontakt... Hva er det dere gutter foretrekker? En som går rett på sak eller litt mer tilbaketrukket å venter på at gutten skal ta første steget? Virker som hva enn jeg gjør så blir det feil liksom... :(

For det første vil jeg si at jeg ofte føler meg akkurat som deg. Har mange folk rundt meg osv. men er allikevel ensom.

Hva gutter foretrekker er vanskelig å svare på, siden det er et så individuelt spørsmål. Jeg er sjelden den som tar det første steget, er litt sjenert og tilbaketrukket. Hadde satt pris på ei jente som var frampå og viste interesse. Men igjen, så har du de guttene som selv vil stige frem og kontrollere. Uansett; det at du viser interesse for den andre personen kan ikke komme ut negativt.

Lenke til kommentar
*snip*

Jenter som tar første steget er knall!

Er så ufattelig skummelt akkurat det, aner ikke om det er riktig å prøve seg eller ei og om den andre parten føler det samme etc.

Var igjennom akkurat det der for en 20 timer siden, huff. :no:

Lenke til kommentar
Min tur å deppe litt.

Jenter som tar det første steget liker alle gutter.

Lenke til kommentar

Åherregud... Man definerer selv hvem man er.

Det er en selv som kontrollerer hva en sier og gjør.

Om man gjør noe man vanligvis ikke ville gjort, for å imponere noen, så er det framdeles DEG de liker.

Jeg kan skjønne at du vil fram til at de vil like deg for en annen "personlighet"

Men så lenge du oppfører deg slik du gjør vil det alltid være deg.

Det er ikke som at personen vil like et annet menneske!

Du som person vil få kjærligheten. Det er fakta og kan ikke benektes.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...