Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Så kutt kontakt da. Enklere å kommer over henne på den måten.

Bare synd hun er min beste venn... :cry:

Hun er ikke det. Det er bare noe du tror. Hun er din største fiende, fordi hun kan ødelegge selvfølelsen din og selvrespekten din fullstendig. Kanskje hun ikke gjør det med vilje, men det skjer likevel.

Kom deg unna.

støttes. Slik oppførsel blir som regel regna som "Playing". Jeg ble "playa" en god stund før jeg sa "fuck it" og droppa kontakt til "Det nødvendige" nivå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høsten; Selvmordstid nr1

Lurer på om jeg skal ta utfordringen...kan ikke skade mer liksom.

I sommer, med en gang jeg begynnte å snakke om dette, brydde alle seg. Ellers brydde de seg aldri....

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.

Folk glemmer, og ikke minst, folk tror man klarer seg bedre etter en stund med problemet. Også har man alltids de som ikke tør å si noe ;)

Lenke til kommentar
Høsten; Selvmordstid nr1

Lurer på om jeg skal ta utfordringen...kan ikke skade mer liksom.

I sommer, med en gang jeg begynnte å snakke om dette, brydde alle seg. Ellers brydde de seg aldri....

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.

regel nr1: du tar IKKE selvmord....

regel nr2: Fiks psyket ditt så mye du kan når du føler deg deppa.

regel nr3: snakk med noen du har lit til.

Lenke til kommentar

Selvmord frister ikke så mye når man innser at det eneste man oppnår er å ødelegge livet til flere mennesker, særlig de som står en nærmest. Det er disse som ikke "så signalene", kanskje fordi den som tok livet sitt ikke ga noen signaler, eller skjulte dem.

Det er bedre å jobbe for å få det bedre enn å ødelegge livet til enda flere.

Lenke til kommentar
Tjaa...

Ok du har reddet meg...

Jeg skal være her for må gi all verdens av folk en ny lekedokke. Ingen som bryr seg så hvorfor i helvette skal jeg gidde...

Klarer du ikke å se lyst på livet?

Jeg har gått gjennom mye av det du prater om, jeg vet at det er hardt. jeg vet at galgen frister.

Finn deg noe som du kan ''holde fast'' i. Det blir bedre, tro meg. Bare du holder hodet opptatt, slik at du slipper å tenke på alt du hater, så er det et lite lys et sted der framme.

Det tok meg totalt åtte måneder å komme ut fra helvetet, selv om det kom oppturer og nedturer i hytt og pine..

Lenke til kommentar
Tjaa...

Ok du har reddet meg...

Jeg skal være her for må gi all verdens av folk en ny lekedokke. Ingen som bryr seg så hvorfor i helvette skal jeg gidde...

Klarer du ikke å se lyst på livet?

Jeg har gått gjennom mye av det du prater om, jeg vet at det er hardt. jeg vet at galgen frister.

Finn deg noe som du kan ''holde fast'' i. Det blir bedre, tro meg. Bare du holder hodet opptatt, slik at du slipper å tenke på alt du hater, så er det et lite lys et sted der framme.

Det tok meg totalt åtte måneder å komme ut fra helvetet, selv om det kom oppturer og nedturer i hytt og pine..

Nei klarer faktisk ikke å se lyst på noe. Hver gang jeg finner noe lyst noe, ender det bare med at det finner noe skarpt å stikke i ryggen på meg.

Jeg skal f.eks ikke være hjemme i høstferien, være med venner o.l. Jeg skal være på Geilo med familien der vi skal pynte på hytten etter at farmoren min døde i sommer. Sånn er det hve jævla gang. Jeg gidder det faen meg ikke!

Lenke til kommentar
Selvmord frister ikke så mye når man innser at det eneste man oppnår er å ødelegge livet til flere mennesker, særlig de som står en nærmest. Det er disse som ikke "så signalene", kanskje fordi den som tok livet sitt ikke ga noen signaler, eller skjulte dem.

Det er bedre å jobbe for å få det bedre enn å ødelegge livet til enda flere.

Jeg er helt enig, man kan jo tenke seg at så vondt man har det på det tidspunktet man ikke vil mer, vel så vondt kommer antagelig en eller flere av de som sitter igjen til å ha det i årevis.

Og sorry ass men:

At de rundt deg 'tilsynelatende' ikke bryr seg så derfor kan de ha det så godt

er en tåpelig holdning.

Lenke til kommentar

Nei klarer faktisk ikke å se lyst på noe. Hver gang jeg finner noe lyst noe, ender det bare med at det finner noe skarpt å stikke i ryggen på meg.

Jeg skal f.eks ikke være hjemme i høstferien, være med venner o.l. Jeg skal være på Geilo med familien der vi skal pynte på hytten etter at farmoren min døde i sommer. Sånn er det hve jævla gang. Jeg gidder det faen meg ikke!

Hey! Du har da ett lyspunkt! Du har bursdag på samme dag som meg! :w00t: 20. november ftw!

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...