Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på om jeg kan være litt manisk depresiv :hmm:

Hvor får man testa slikt? hos legen antakeligvis men :p

Dette merker du når du får mange nye venner men utrolig vanskelig for å bestemme deg for ting..

Det er vel ikke akkurat definisjonen av manisk depressivitet.

Manisk depressive folk har ofte et mønster i når de er deprimert, og når de har glad-periode. De er ofte enten veldig langt oppe, eller veldig langt nede. En lege/pyskolog vil nok kunne hjelpe deg til å finne ut av det.

Lenke til kommentar

Trenger bare å få ut ting som jeg har hatt nedgravd en en stund nå. Måtte bare se hvordan det ser ut, å lese det istedet for å bare føle det.

Saken er at jeg ikke skjønner hvorfor jeg er deppa. I år kommer til og bli/er det beste året i livet mitt så langt. Alt går på skinner på en måte, men jeg er kanskje enda mer deppa enn noen gang. Litt historie så dere hvertfall har mulighet til å se hva som står på. 2år siden, i 2002/2003 begynte jeg på vk1, på den linja jeg ville og med de personene jeg alltid har kjent. Men her startet problemene, fant meg aldri til rette og føltes ut som jeg blei dratt mellom flere miljøer. Brukte mye penger på å "kjøpe" meg kamerater for en tur til butikken, lovte bort mat o.l bare for å være litt sammen med de gamle vennene.

Året gikk og jeg kom mer eller mindre helskinnet fra det. Men, så kom jeg ikke inn på samme skole i fjor 2004/2005, Jeg måtte flytte på hybel i uka og gå på skole langt hjemmefra. Her fant jeg meg i ett moralsk helvette, har hele livet gått rundt og fordømt dop. Men etter å først ha prøvd det var det som en gratis bilett til ett perfekt liv. I livet kunne ingenting skade meg, jeg var på topp og trengte ikke tenke på livet mitt i de timene rusen varte. Etterpå blei alt som før. Jeg har en sparekonto som jeg, som navnet tilsier, egentlig skulle spart. Men etter jeg fikk tilgang til denne brukte jeg 30000 kr på 2mnd. Jeg var sinnsykt deppa og tenkte på å ta livet mitt, derfor dreit jeg i pengene og brukte de på festing og dop. Jeg overlevde året, men sitter igjen med en konto på 3000 der det egentlig skulle vært 35000. Foreldrene mine vet ikke om dette og jeg vet ikke hvordan det går når de får vite det.

Ett annet problem,skal vel egentlig ikke være ett problem, er at jeg får sånn medfølelse for folk jeg ser har det vondt. Kan sitte å gråte for folk selv om jeg egentlig har mer enn nok med meg selv.

Begynte også å kutte meg på armene og kroppen og sitter igjen med skjenerende arr som jeg ikke tør å vise noen.

Noe av følelsene skyldes nok en ingrodd negl som jeg har gått med i 3år nå. Tåa har blitt feiloperert 2 ganger og jeg har gått med tåregulering før operasjonene.

Noen ganger når jeg er ute å kjører bil får jeg mange ganger lyst til å kjøre av veien og inn i ett fjell/tre. Eneste som stopper meg er at bilen står på moren min og jeg ikke vil ødelegge bonusen hennes. Som dere kanskje ser er det nok ikke "ekte" selvmordstanker siden jeg ikke ville følt skyldfølelse for det men det har vært ganske nære ett par ganger.

Blei mye her men føler at dette på en måte kunne blitt en side i dagboken min som jeg ikke har.

Hvis noen har noen råd så er jeg mer enn takknemmlig.

Lenke til kommentar

1. snakk med foreldrene dine, de vill deg alt godt. selv om de sikkert kommer til og klikke!

2. hvis ikke nr 1. ta kontakt med psykolog, psykise lidelser er ikke til og spøke med.

3. hvis du er avhengig av dop gå på rehabelitering

Er klar over at jeg er "helse søster" nå, men det jeg sier er sant. Har selv aldri vært i situarsjonen, og håper jeg ikke kommer der. er helt sikker på at jeg ikke skjønner prblemene dine! men husk! det er altid noen som er glad i deg, og vil hjelpe!

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg kan være litt manisk depresiv :hmm:

Hvor får man testa slikt? hos legen antakeligvis men :p

Dette merker du når du får mange nye venner men utrolig vanskelig for å bestemme deg for ting..

Det er vel ikke akkurat definisjonen av manisk depressivitet.

Manisk depressive folk har ofte et mønster i når de er deprimert, og når de har glad-periode. De er ofte enten veldig langt oppe, eller veldig langt nede. En lege/pyskolog vil nok kunne hjelpe deg til å finne ut av det.

Det jeg vet sikkert om manisk depressiv er at det er nasty shit. Det er en alvorlig diagnose. Det kan være helt random åssen humøret er tror jeg.

Diagnosen heter bipolar, og legen kan sikkert hjelpe.

Lenke til kommentar
Ett annet problem,skal vel egentlig ikke være ett problem, er at jeg får sånn medfølelse for folk jeg ser har det vondt. Kan sitte å gråte for folk selv om jeg egentlig har mer enn nok med meg selv.

Ja samme har jeg problemer med...kan hate en person over alt på jord men med en gang jeg ser den personen komme opp i en kjip situasjon eller at personen får det ondt på en eller annen måte så føler jeg kjempe masse med den personen.. synes rett og slett synd på personen som jeg har hatet hele livet... kan til og me finne på og forsvare personen å har også mange ganger lyst t å gråte når jeg ser noen ha det ondt...:(

Har mer enn nok å stri med selv som om jeg ikke skulle slite med å bry meg så mye om andre sine problemer også...:(

Lenke til kommentar
Det var ei kjempedelilig helg, men når jeg kjørte henne til flyet igjen, ble det tungt. Når hu forsvant inn på flyet, tok jeg bilen å kjørte på siden av flyplassen slik at jeg kunne se flyet lette fra siden. Den siden jeg viste at hun satt på. Jeg ventet til klokken ble 21:20 og så flyet gikk opp i luften. Jeg blinka med langlysene mot flyet med håp om at hun skulle se det. Det var skikkelig ekkelt å se flyet stikke av med kjæresten min. Jeg gråt hele veien hjem mens jeg så opp mot flyet på himmelen som ble mindre og mindre.

Hadde jeg bare hatt kjæresten min her... Det er så lite som skal til før vi krangler på telefonen. Det er ikke morsomt. Skulle ønske hun var her. Det hadde gjort ting så mye lettere. Jeg elsker henne!

Vakker post. Det må jeg bare si. Du höres på mange måter ut som meg...dama mi dro til Japan for 11 dager siden, er ikke tilbake för i Februar (utvekslingsstudent). Tida går utrolig sakte, unntatt når jeg er på skolen...

Håper ting ordner seg for deg. Er neppe en lett situasjon! :)

Lenke til kommentar
Helvette, hvordan skal man vise en jente at man liker hu? Jeg kjenner henne ikke sån veldigt godt:( Var på fest med hun i går klarte å bli full:( men hu bare satt der. Livet er kjipt:(

ehhh, gå bort og prate er et hett tips. Du har jo også noen sjekkereplikker du kan bruke. Be henne om en dans, vis interresse for henne.

Sier smeboe, som ikke har hatt noe seriøst gående på gud vet hvor lenge, og er lenger unna nå enn noengang.

:cry:

PS: så fuglene fly i plogformasjon nå nettopp.. Høsten er over oss... selvmordsdagene begynner..

Lenke til kommentar
Helvette, hvordan skal man vise en jente at man liker hu? Jeg kjenner henne ikke sån veldigt godt:( Var på fest med hun i går klarte å bli full:( men hu bare satt der. Livet er kjipt:(

Du heller en desiliter kloroform utover en gammel tskjorte, holder den foran munn og nese til hun sovner og haster avsted til din hemmelige seriemorderkjeller.

Neida, alle liker når man er sosial, som smeboe sier.

Lenke til kommentar

Du heller en desiliter kloroform utover en gammel tskjorte, holder den foran munn og nese til hun sovner og haster avsted til din hemmelige seriemorderkjeller.

Neida, alle liker når man er sosial, som smeboe sier.

Så må du si: "Lukter dette som kloroform?"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...