Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nye venner? det er så lett for alle andre og si.. det er ikke dere som sliter med alt deg jeg har måttet kare meg oppigjennom... skjønner bare ikke hvorfor jeg gidder og leve enda.. kall meg gjerne en furt men ingen kjenner meg... alle bare tror jeg er gla og snill

..

men egentlig hater jeg livet

mest lyst til og ende på det nå... er så sliten..

Lenke til kommentar
nye venner? det er så lett for alle andre og si.. det er ikke dere som sliter med alt deg jeg har måttet kare meg oppigjennom... skjønner bare ikke hvorfor jeg gidder og leve enda.. kall meg gjerne en furt men ingen kjenner meg... alle bare tror jeg er gla og snill

..

jet VET hvordan det er!

har en slik dag i dag selv...

er så langt nede jeg kunne havna, jeg sitter her å føler ingen bryr seg og gir fulstendig faen i meg...

jeg vet ikke hvorfor jeg er slik men det sa plutselig PANG i huet mitt å alt det positive ble negativt...

jeg er lei av å leve men vil heller ikke ta selvmord...

jeg har ikke tenkt å ta selvmord fordi jeg vet at alle meningene mine kan være det tvert motsatte i morgen...

hvem vet?

Lenke til kommentar

Jeg har vært i den sitasjonen at jeg må få meg nye venner 4 ganger. Har opplevd veldig mye dritt, og det er faen ikke like enkelt. Ble mobbet fra jeg var 5 til jeg var 14. Blitt banket opp av en psyko stefar i 3 år. Sett på at faren min døde når jeg var 15. + + +

Har prøvd å ta selvmord 2 ganger, og tenkt på det veldig mye. Er jævlig glad for at jeg ikke gjorde det! Har aldri hatt det bedre enn jeg har det nå.

Lenke til kommentar

venner? det tok meg et halvt skoleår å få noen nye venner på ungdomskolen.

Nå prater jeg ihvertfall med folk ( går gk nå ) men har ikke fått noen nye venner ennå, og jeg kjenner bare et par folk som jeg veit hvem er fra ungdomskolen.

Er ikke bare du som sliter med venner.

Alle trur jeg klikker hele tida, og nå har jeg fått høre at de rett og slett sprer det rundt.

"Ole Christian, Åja det er han som kaster stoler på folk hver fredag og sånt det, han som klikker og bare er sur"

Lite hyggelig å høre.

Lenke til kommentar

..

ok såpass alvorlig uttalelser tar jeg alvorlig.

Jeg syns du burde begynne å fokusere på noe annet enn det negative. Heller det nøytrale/positive. Først må du finne ut hva DU liker, bare slutt å tenke, stopp for en stund, tenk nå, HVA LIKER egentlig DU? Begynn å gjøre det, begynn å gjøre ting som ikke er vanlig for deg å gjøre. Gå til bowling, ut på byen, for din skyld, GJØR NOE. ta deg en runde med bingo for den saks skyld, kan bli morro ut av det.

Saken er at du må få din fokus på noe annet. Bare gjør det uten noe som helst omtanke. "Jeg er så sliten, orker ikke mer" "Oi, se så fint vær ute. Gå ut en tur kanskje?" Noe i den stilen. Jeg har hatt mine ræva 2 år i dype deppresjoner, med selvmordstanker og ikke langt fra forsøk heller. Hvor endte jeg nå? Jeg lever. Jeg har gleden av å oppleve ting jeg vanlighvis ikke opplever. Dra og fiske, dra på by`n og kose meg, høre på go`musikk, treffe venner ett sted i nærheten, snakke med dem på msn, what have you. Har ikke venner? Fuck`em. Det er mitt moral. For min del, når jeg blir jævlig deppa og ikke orker mer, blir jeg jævlig hissig og "pissed" på alt som plager. Hvor fører det meg hen? jo, jeg løser ett problem om gangen. Konsentrer dine krefter på ett problem om gangen og løs det. Ikke tenk på noe annet.

Dessuten, hjelper det å ha digge momenter når du rett og slett sitter hjemme, eter chips, drikker cola og ser på film alene i all stillhet. Enda bedre, med noen andre du kjenner/liker.

håper dette ga deg litt mer krefter og ork for å dra videre på den lange veien av livet. Du er verdt for mye til å tas vekk fra verden. Husk det.

Lenke til kommentar
nye venner? det er så lett for alle andre og si.. det er ikke dere som sliter med alt deg jeg har måttet kare meg oppigjennom...

Tror du ikke noen av oss har gått gjennom nøyaktig det samme og enda verre? Når jeg greide å dra meg opp av all den helvetes møkka i livet mitt så klarer faen meg du det samme. Du gjør bare vondt verre når du begraver deg selv i all elendigheten istedet for å gjøre noe med det. Det første du skal gjøre er å høre på Alf Prøysen - Du skal få en dag i mårå. Sett i gang!

Lenke til kommentar
"Ole Christian, Åja det er han som kaster stoler på folk hver fredag og sånt det, han som klikker og bare er sur"

Lite hyggelig å høre.

syns det er genial, det m8 :D jeg hadde bare ledd evig mye av det ;D

Håper du ikke tar nær av min kommentar, jeg bare syns det ikke er så ille :) Gjør om det negative til det positive.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...