Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har det jævlig :(

Jeg liker en i klassen. Jeg har lenge et hjerte ved siden av nicket mitt i msn, og hun har lenge hatt en ":D" i ved siden av hennes nick. Hun er litt vanskelig å snakke med, men innerst inne tror jeg hun liker meg. Og så ser jeg i dag at hun også har et hjerte ved siden av nicket sitt, min reaksjon: Jeg blir kjempetrist. Og jeg har ikke peiling på hvorfor. Eller, jeg har jo det, jeg er redd for at hjertet skal stå for en annen.

Life sucks akkurat nå :(, til og med selvom Nytt på Nytt går på tv.

Lenke til kommentar

Jeg liker en i klassen. Jeg har lenge et hjerte ved siden av nicket mitt i msn, og hun har lenge hatt en ":D" i ved siden av hennes nick. Hun er litt vanskelig å snakke med, men innerst inne tror jeg hun liker meg. Og så ser jeg i dag at hun også har et hjerte ved siden av nicket sitt, min reaksjon: Jeg blir kjempetrist. Og jeg har ikke peiling på hvorfor. Eller, jeg har jo det, jeg er redd for at hjertet skal stå for en annen.

sett bort fra alt msn-nick greiene er jeg i en nesten lik situasjon.

Liker henne VELDIG godt, men er redd for at det ikke kommer til å funke siden vi er i samma klasse. Har sett mange "klassepar" gjennom tidene, og de fleste har ikke gått så veldig bra.

Dessuten har jeg vært i "vennesonen" veldig lenge.

vanskelige greier ass.

Lenke til kommentar

veit det er stygt å le,men dude,du kan jo ikke bli deppa over det?

hva hun har i nicket er vel samma f,så lenge det ikke står at hun hater deg :p

Spør henne da... er jo bare å spørre om hu har noen i kikkerten...ting sklir lissom videre derfra.... go for it man!! :D

Lenke til kommentar

Du kommer da ingen vei uten å spørre henne...spørr henne, det krever mot ja, men hey, bedre å leve i uvisshet en å ikke spørre.

Kanskje det er deg hun har et hjerte for..

Lenke til kommentar

har omtrent det samme problemet som Mongo fury selv...

Er litt stress, men jeg har det ikke jævlig, men er ikke lett å være med en du tror liker deg :( fordi om du har det kjekt, jeg har det fint når jeg er med henne, men jeg vil alltid mer på en måte, men finner aldri øyeblikket :ermm:

Lenke til kommentar

Dere har rett :)

Siste 2-3 dagene har jeg deppa over dette, uten å egentlig vite hva det er. Jeg har snakket med venninnen hennes, hehe, som gikk rett på og spurte om jeg likte henne :)

For et øyeblikk siden spurte mamma om jeg hadde spist matpakka mi på skolen, noe jeg ikke hadde. Hun ble ikke sur eller noe, men jeg ble trist.

Kanskje jeg bare er litt deppa for øyeblikket?

Lenke til kommentar

yea,sånn er livet vettu...noen ganger er ting helt greit,andre ganger er det kjipt...

Hvis venninna hennes gikk rett på å spurte om du likte henne,så kan det være en indikator på at hu dama liker deg... sånn har jeg opplevd det før i værtfall....snakk med henne..du har ikke no å tape,bare masse å vinne ;)

Lenke til kommentar

Jeg er deppa nå:(

Sku egentlig ha glattkjøring på mandag, men gjett hva; læreren min sa i dag at klassen skal på sikkerhetskurs på norske skog på mandag... Gjett en gang hvem som måtte avlyse glattkjøringa......:(:(

Jeg som hadde gledet meg sånn......

Lenke til kommentar
Jeg er deppa nå:(

Sku egentlig ha glattkjøring på mandag, men gjett hva; læreren min sa i dag at klassen skal på sikkerhetskurs på norske skog på mandag...  Gjett en gang hvem som måtte avlyse glattkjøringa......:(:(

Jeg som hadde gledet meg sånn......

finn ut hva som er viktigst da? blir det stress hvis du er ''syk'' og ikke kan gå på skolen på mandag?

*edit: Propaganda er i DR.Phil humør og vil hjelpe alle han kan :D

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
yea,sånn er livet vettu...noen ganger er ting helt greit,andre ganger er det kjipt...

Hvis venninna hennes gikk rett på å spurte om du likte henne,så kan det være en indikator på at hu dama liker deg... sånn har jeg opplevd det før i værtfall....snakk med henne..du har ikke no å tape,bare masse å vinne ;)

Venninna sa at hun hadde snakket med henne, og hun hadde nevnt for venninna at jeg hadde "spurt henne om masse på msn", som hun sa det så "søtt." Venninna har også sett at jeg har sett på henne i klassen (en veldig god del) og la to og to sammen. Hun jeg liker er ganske sjenert, og sier ikke så mye hvem hun liker og slikt.

En annen ting som plager meg grenseløst er at hun er så vanskelig å snakke med på msn, det er veldig sjeldent at hun spør om noe, ofte svarer hun bare "nope", eller "okai."

Faen jeg er lei.

Lenke til kommentar

ja,den er kjip... det med msn samtalene mener jeg...

hvor tøff er du da? har du mot nok til å bare spørre henne rett ut om hun vil være med ut eller no? ikke dra hu med på kino,er så dumt å dra ut for å sitte musestille i 2 timer :p ... ta hu med ett sted der dere kan snakke.

Som jeg nevnte tidligere...spør henne om hun har noen i kikkerten,ting løsner vanligvis derfra...bare husk å ikke vær for påtrengende :)

Lenke til kommentar

Hei, tror ikke jeg har noen innlegg i denne tråden fra før, men en gang må jo være den første. Jeg har egentlig aldri vært glad særlig mer enn et par dager av gangen, livet mitt har oftest bestått av mobbing. Jeg begynte på vgs nå og syntes det var utrolig bra. Noe av det beste som har skjedd meg. Men så, måtte det jo bli en slutt på alt det gode som skjedde. Jeg forelska meg i feil jente og nå har de som har mobbet livet mitt ned på et veldig veeeeldig lavt nivå SELFØLGELIG begynt på samme skole. :( faen.. blir sikkert 3 nye år med mobbing og dritt.

for ikke lenge siden i sommerferien var jeg helt på bunn. følte ikke at noen brydde seg at ingen så at jeg trengte noen og snakke ved. jeg var nesten så lei at jeg hadde mer lyst til og ende hele livet kort. En av de beste tingene som har hendt meg må ha vært da jeg fikk internett, har aldri fått så mye nytt og drive med, kjeder meg aldri mer. Men jeg spiller CS og enkelte dager er ikke humøret helt godt og spillingen blir deretter. Jeg satt på rommet kl 5 om natta og klikka på pcen og da vekka jeg muttern. smart.. så halveis inn i sommerferien kutta dem internett tilgangen min etter kl1. jeg har aldri blitt så lei meg før. Det er seriøst som om noen kutter meg i to når internett forsvinner så tidlig, værtfall i sommerferien. Hele sommerferien min besto for det meste av og være deppa. ikke bare på grunn av internetten! ikke misforstå, men jeg var bare depp. Klart det er godt med ferie, men alle de som drar bort. Jeg savnet dem så, ingen og snakke med. Så jeg bare tok en sjans og gikk inn på chat.no og traff på ei jente. fikk msn og slikk. bare snakka. første natta jeg snakka med a satt vi oppe hele natta til kl 6 om morgenen. jeg bare dreit i alt. følte at hun betydde mye for meg alt.

Men slik en overtroisk tosk jeg er, klarte jeg og forelske meg i henne. ville bare snakke med hun. hele tiden. men hun bodde så langt unna. så en dag gadd jeg ikke sitte og vente lenger og sa at jeg trodde jeg var forelska i henne. hun hadde snakket om at søstern hennes hadde møtt typen sin på nettet og at de var gift nå. men enkelte folk passer ikke sammen. etter at jeg sa at jeg trodde jeg elska henne. svarte hun bare på en melding. Jeg sa at jeg syntes hun var grei og at selv om vi ikke passet sammen så kunne vi være venner. fikk aldri noe svar. blir litt lei meg av sånt. jeg var så nede i sommerferien og slikt småtteri hjelper ikke akkuratt på liksom.

Men noen nye folk møter du altid. du vet fort om du liker dem som en venn. noen er frekke og sjenerte. andre åpne og greie. Har møtt ei som jeg er blitt god venn med. jeg tør nesten ikke spørre jenter og slike kjærlighets ting mer. er så lei av å bli avvist. men hun jeg blei kjent med, hun skjønte problemet mitt og hun har vært en kjempe god person og ha. jeg har grått med henne og snakket leeeenge med henne. hun som alle andre var helt nede på bunn en gang her for litt siden. en hun kjente hadde tatt selvmord. og bestemora lå for døden mens faren lå på sykehus han og. jenta var helt knust stakkar. men jeg ville ikke bare slutte og snakke. det er så teit. folk som ikke kan bry seg, som ikke viser at de har et hjerte, bør aldri snakke med folk som er lei seg eller folk de ikke kjenner, de kan såre følelsene så jevlig lett! jeg snakka med jenta hjalp a med og få ut det vonde. tømme seg. hun har ikke sluttet og snakke til meg. vi er gode venner. og akter og bli det.

En annen ting jeg har lyst til og fortelle om var noe som skjedde på Ungdomskolen. den værste perioden i livet mitt. Jeg hadde 3 jevlige år der. det starta i 8. klasse. full mobbing og ingen som gadd og høre på meg eller være venn. fikk aldri noen ordentlige venner på ungdomskolen. bare svikere! folk som er greie utenpå men som ikke gidder og bry seg på insiden. Jeg vil bry meg! tenker ikke bare på meg selv. Jeg og en nabo\kamerat skulle fikse pcen til en i klassa mi. Hadde ikke vi sagt at vi kunne gjøre det hadde kanskje han vært død nå. På pcen lå det mange brev der han hadde skrevet alt det vonde i livet hans. Jeg og nabon kunne jo ikke risikere noe. vi viste jo ikke om han mente og gjøre noe ut av dette. så vi sa ifra til lærerne at noen kanskje ikke kom på skolen på mandag igjen liksom. de ordna opp og han fikk hjelp. lever enda, fått bort selvmordstankene og slikt.

Så på den siste dagen i 10. avsluttningsdagen, kom en av kontaktlærerne bort til meg og ville at jeg skulle ta imot en blomst og en takk for at jeg hadde sagt ifra. tenk hva som kunne ha skjedd. hva ville jeg og nabon ha følt? det er slike småting som får meg til og drive videre. jeg vil ikke at noen skal finne meg i garasjen eller noe. kunnne jeg aldri ha gjort. jeg vil jo egentlig. men faen heller. Har i det siste nå prøvd og åpne meg for folk jeg kjenner og vet at har det vondt. det er ei jente. hu sjokka meg og ha nabon. var på linking hos han og hadde cam med hun på msn. pluttselig satt hun og gråt. hun hadde det vondt. for 5 dager siden gjorde jeg det jeg skulle gjort da. jeg sa ifra til henne at jeg viste at hun hadde det vondt og at hun kunne snakke med meg. sa at hun er ikke den eneste som gråter. har gjort det mange ganger selv. hun ble litt gladere da. hun syntes liksom at jeg brydde meg. det er godt og vite at noen bryr seg.

vet ikke om dette har noen mening, eller om det bryr noen av dere. Men vær så snill, tenk dere om. slike småting som egentlig er en spøk kan såre folk invendig. Folk sier at de ikke tar ting innpå seg. men det gjør de. og til slutt så blir det nok.

Jeg vil ikke at dere skal føle synd på meg eller noe. jeg har mine egne problemer som jeg skal takle selv. men tenk på vennene deres. de som ikke svikter deg. vær grei mot de. du får aldri nok venner! men du kan ende opp med ingen....

Takk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...