Firesky Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Uff... Føler at jeg sitter så jævlig fast. Er en del folk jeg kjenner sånn halvveis, men alle de har liksom sin vennegjeng rundt seg selv. Folk de finner på ting med og sånt, mens jeg snakker bare med halvvennene mine på skolen og tusler hjem på egenhånd. Kommer til å si hei stadiet, men ikke videre.. Irreterende jeg vet nøyaktig hva du prater om.. det er 3. gangen jeg er i samme situasjonen, så du er ikke alene som oftest blir man kjent med dem man går i klasse med å ender opp med å holde seg med dem Lenke til kommentar
Coke lovin chick Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Kom ikke i klasse med noen eg kjenner på vdg. Føler meg ganske fortapt til tider ...har ikke lyst å dilte etter folk som så tydelig viser null interesse for å omgås noen andre enn de sin egen snevre omganskrets Bestevenninen min holder på å gli fra meg og eg vet ikke ka eg skal gjøre?! Hun har mange andre skikkelig gode venner fra alle plasser og har blitt kjent med mange nye no. I sommer så eg hun nesten ikke selv om eg prøvde å få til litt jentekvelder og sånt. Men etter at eg fikk kjæreste så virker det som om hun har gitt meg opp. Hun har på en måte bestemt for meg at eg ikke har tid til hun lengre...og det e så fælt No har eg blitt syk også ... Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Uff... Føler at jeg sitter så jævlig fast. Er en del folk jeg kjenner sånn halvveis, men alle de har liksom sin vennegjeng rundt seg selv. Folk de finner på ting med og sånt, mens jeg snakker bare med halvvennene mine på skolen og tusler hjem på egenhånd. Kommer til å si hei stadiet, men ikke videre.. Irreterende Jeg kjenner problemet etter jeg begynte på undomskolen har alt blitt værre vennene mine har funnet seg nye og de bare ignorer meg(de gamle vennene mine dvs de juger om at vi skal finne på noe sammen de løper når jeg kommer så jeg blir sittene der aleine hele dagen) så da tusler jeg til bussen hjem kan det være noen rundt hjørnet som kan komme til å banke meg helt uten grunn han som det gjeller har måttet bytte sole flere ganger pga at han banker lærere og elever truet folk med kniv og sånt(dette er grunnen til at jeg bare blir sittene inne hele dagen aleine bare meg og datamaskien) blir mobbet av folk i klassen uten at noen bryr seg fler ganger har jeg bare tengt å gjøre det slutt etter å ha blitt brutalt mobbet og folk har banket meg fordi jeg bare er anderledens eng gang sa jeg til rektor på skolen hva som hadde skjedd og skulle si i fra men dt gjorde han ikke og nå har livet mitt blitt et helvete etter vennene mine forlot meg fikk jeg dårlige venner (han som skal banke meg nå var fatktisk venn før men så lurte han med meg på dumme ting som skulking og han spurte om jeg ville ha røy og sånn i 6 klasse sågikk jeg ikke med han mer og da han prøvde å dra med seg den største tapren på hele skolen sa jeg at han ikke måtte bli med han fordi han er bare en sikkelig taper som tror han er sikelig kul men han er egenlig bare en stygg homo og etter dette har hann leitet etter meg og sakt at han skal banke meg hvis han ser meg Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Uff... Føler at jeg sitter så jævlig fast. Er en del folk jeg kjenner sånn halvveis, men alle de har liksom sin vennegjeng rundt seg selv. Folk de finner på ting med og sånt, mens jeg snakker bare med halvvennene mine på skolen og tusler hjem på egenhånd. Kommer til å si hei stadiet, men ikke videre.. Irreterende Jeg kjenner problemet etter jeg begynte på undomskolen har alt blitt værre vennene mine har funnet seg nye og de bare ignorer meg(de gamle vennene mine dvs de juger om at vi skal finne på noe sammen de løper når jeg kommer så jeg blir sittene der aleine hele dagen) så da tusler jeg til bussen hjem kan det være noen rundt hjørnet som kan komme til å banke meg helt uten grunn han som det gjeller har måttet bytte sole flere ganger pga at han banker lærere og elever truet folk med kniv og sånt(dette er grunnen til at jeg bare blir sittene inne hele dagen aleine bare meg og datamaskien) blir mobbet av folk i klassen uten at noen bryr seg fler ganger har jeg bare tengt å gjøre det slutt etter å ha blitt brutalt mobbet og folk har banket meg fordi jeg bare er anderledens eng gang sa jeg til rektor på skolen hva som hadde skjedd og skulle si i fra men dt gjorde han ikke og nå har livet mitt blitt et helvete etter vennene mine forlot meg fikk jeg dårlige venner (han som skal banke meg nå var fatktisk venn før men så lurte han med meg på dumme ting som skulking og han spurte om jeg ville ha røy og sånn i 6 klasse sågikk jeg ikke med han mer og da han prøvde å dra med seg den største tapren på hele skolen sa jeg at han ikke måtte bli med han fordi han er bare en sikkelig taper som tror han er sikelig kul men han er egenlig bare en stygg homo og etter dette har hann leitet etter meg og sakt at han skal banke meg hvis han ser meg ot men punktum er jo en fin bil Lenke til kommentar
jebus2 Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) ot men punktum er jo en fin bil Hehe, well said, sleit litt med å lese det. Men fra tid til tid føler jeg det likt. Det meste handler egentlig om å ta intiativ osv. Om de gamle kun er drittsekker - prøv å skaff nye.. Sikkert ikke så lett som jeg sier det er, men det er ikke noe gale i å prøve? Endret 18. august 2005 av jebus2 Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) ot men punktum er jo en fin bilIkke komenter det da! Ser ut som at det "Little Slaks" skriver er så alvorlig, at han ikke har tid til å sette inn punktum. stop it! Endret 18. august 2005 av SimDaDim Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 ot men punktum er jo en fin bilIkke komenter det da! Ser ut som at det "Little Slaks" skriver er så alvorlig, at han ikke har tid til å sette inn punktum. stop it! Det der var ikke flaming, det er fakta at innlegget var litt rotete skrevet. Det er okay at man ikke skal hugge ned for skrivefeil, men noen ganger blir det rett og slett vanskelig å lese. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Føler meg så oppgitt. Sitter bare hjemme hele dagen. Ingenting å gjøre. Ikke noe skole, ingen jobb. Bare sitter foran PC'n dag ut og dag inn. Skal på sosialmøte snart (igjen) og har nesten ikke vært noen jobber jeg engang kan SØKE på de siste 3 mnd. Bare sitter her å depper. Orker ikke gjøre noenting. Kommer meg ikke noe sted heller, for bilen er hogd opp i bittesmåbiter og pressa sammen til en firkanta, trist, liten ball. Det morsomste jeg har gjort denne uka var en winamp-plugin som gjorde at lysene blinka på tastaturet. Jeg er så trist. Tror alle vennene mine med jobb tror jeg er tilbakestående eller noe siden jeg bare sitter hjemme hele dagen. Er ikke akkurat sånn at jeg kan løpe etter katta inni skogen og leke med den der.. Skal på fest i mårra. blir sikkert første gang på, vel... jeg husker ikke. Sitter bare å bekymrer med for det. Blir sikkert kjedelig som vanlig, og jeg bare får lyst til å dra hjem, og sitter på fest å tenker på hvordan jeg skal komme meg hjem, og om de andre skal på byen (for jeg kommer ikke inn noe sted) eller at ingen egentlig liker meg og bare sitter der og snakker for å være hyggelige. huff. er så fortapt Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ikke meningen å flame han. Bare nevner det.....det er flere her som har lyst å hoppe utfor hustak vettu Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 huff, nå gruer jeg meg til skolen... Fikk klipt meg igår osv for å ikke se ut som en dass på håret, og har kjøpt nye klær. Men er jeg bra nok går gjennom hodet mitt hele tia fordi på min forrige skole som noen av dere har lest var det press på klær og hvor mye penger man hadde hele tia, og det sitter igjen og jeg vil ut av stemplet som "nerd"... Men er jeg bra nok? Er keg det? hva skal til for å være bra nok? Ikke vet jeg hva "de kule" snakker om, sikkert hvor mye de drakk eller hvor mange de hadde sex med, men jeg har ikke prøvd noen av de tingene. unnskyld dårlig formulering, men er ikke min sterke side... Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 huff, nå gruer jeg meg til skolen...Fikk klipt meg igår osv for å ikke se ut som en dass på håret, og har kjøpt nye klær. Men er jeg bra nok går gjennom hodet mitt hele tia fordi på min forrige skole som noen av dere har lest var det press på klær og hvor mye penger man hadde hele tia, og det sitter igjen og jeg vil ut av stemplet som "nerd"... Men er jeg bra nok? Er keg det? hva skal til for å være bra nok? Ikke vet jeg hva "de kule" snakker om, sikkert hvor mye de drakk eller hvor mange de hadde sex med, men jeg har ikke prøvd noen av de tingene. unnskyld dårlig formulering, men er ikke min sterke side... Det må da være lov å være annerledes, blir så dumt hvis man MÅ være som de såkalte "kule" guttene med rådyre klær, lommeboka full av penger, og en kasse øl hver helg. Nei, vær deg selv sier jeg. Kan forstå at det er vanskelig i et sånt miljø, men det må da være noen andre elever som er som deg. Husk en ting, hvis du alltid sammenligner deg med andre, og prøver å leve deg inn i en rolle som ikke er deg, da blir du aldri lykkelig. Det kommer nok til å bli bedre med tida, skal du se. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Nå har chokke gått for "Brannfjell II" skolen, men som Sidious sier, så er det lov å være annerledes, og det funker antakelig bare du prøver lenge nok. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Nå har chokke gått for "Brannfjell II" skolen, men som Sidious sier, så er det lov å være annerledes, og det funker antakelig bare du prøver lenge nok. vel, han kom ikke inn på brannfjenn 2, men manglerud. takk gud for det (tror jeg) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Ja, da har jeg endelig fått time til samtale hos en psykolog. Det har altså tatt meg cirka 4mnd for å få time hos en psykolog ... Det her kaller vi altså en del av et velferdssamfunn Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 Uff... Føler at jeg sitter så jævlig fast. Er en del folk jeg kjenner sånn halvveis, men alle de har liksom sin vennegjeng rundt seg selv. Folk de finner på ting med og sånt, mens jeg snakker bare med halvvennene mine på skolen og tusler hjem på egenhånd. Kommer til å si hei stadiet, men ikke videre.. Irreterende Jeg kjenner problemet etter jeg begynte på undomskolen har alt blitt værre vennene mine har funnet seg nye og de bare ignorer meg(de gamle vennene mine dvs de juger om at vi skal finne på noe sammen de løper når jeg kommer så jeg blir sittene der aleine hele dagen) så da tusler jeg til bussen hjem kan det være noen rundt hjørnet som kan komme til å banke meg helt uten grunn han som det gjeller har måttet bytte sole flere ganger pga at han banker lærere og elever truet folk med kniv og sånt(dette er grunnen til at jeg bare blir sittene inne hele dagen aleine bare meg og datamaskien) blir mobbet av folk i klassen uten at noen bryr seg fler ganger har jeg bare tengt å gjøre det slutt etter å ha blitt brutalt mobbet og folk har banket meg fordi jeg bare er anderledens eng gang sa jeg til rektor på skolen hva som hadde skjedd og skulle si i fra men dt gjorde han ikke og nå har livet mitt blitt et helvete etter vennene mine forlot meg fikk jeg dårlige venner (han som skal banke meg nå var fatktisk venn før men så lurte han med meg på dumme ting som skulking og han spurte om jeg ville ha røy og sånn i 6 klasse sågikk jeg ikke med han mer og da han prøvde å dra med seg den største tapren på hele skolen sa jeg at han ikke måtte bli med han fordi han er bare en sikkelig taper som tror han er sikelig kul men han er egenlig bare en stygg homo og etter dette har hann leitet etter meg og sakt at han skal banke meg hvis han ser meg Leste alt dette...Ganske alvorlig og tenker ofte at dette skal skje med meg...Men vet moren pg faren din om dette? Lenke til kommentar
pogcj Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 huff, nå gruer jeg meg til skolen...Fikk klipt meg igår osv for å ikke se ut som en dass på håret, og har kjøpt nye klær. Men er jeg bra nok går gjennom hodet mitt hele tia fordi på min forrige skole som noen av dere har lest var det press på klær og hvor mye penger man hadde hele tia, og det sitter igjen og jeg vil ut av stemplet som "nerd"... Men er jeg bra nok? Er keg det? hva skal til for å være bra nok? Ikke vet jeg hva "de kule" snakker om, sikkert hvor mye de drakk eller hvor mange de hadde sex med, men jeg har ikke prøvd noen av de tingene. unnskyld dårlig formulering, men er ikke min sterke side... Det må da være lov å være annerledes, blir så dumt hvis man MÅ være som de såkalte "kule" guttene med rådyre klær, lommeboka full av penger, og en kasse øl hver helg. Nei, vær deg selv sier jeg. Kan forstå at det er vanskelig i et sånt miljø, men det må da være noen andre elever som er som deg. Husk en ting, hvis du alltid sammenligner deg med andre, og prøver å leve deg inn i en rolle som ikke er deg, da blir du aldri lykkelig. Det kommer nok til å bli bedre med tida, skal du se. Det er normalt at folk er unormal...Husk dette... Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 19. august 2005 Del Skrevet 19. august 2005 tris lesning little slask. Uskolen er tøff... Husk at de som er de "tøffe gutta" der i fleste tilfeller ender opp som tapere senere. I alderen på uskolen skjer mye og det er en slags fase vil jeg si og noen år senere er allt mye bedre. Du vil få venner det lover jeg deg! Du har sikkert en hard tid nå men det vil bli bedre! vær hyggelig og snill med folk og du vil få venner. Husker da jeg begynnte der selv, en utlending i 10ende spurte om å låne solbnrillene mine jeg sa nei og svarte han frekt noe som resulterte i juling og bank ofte. husker han la meg over en benk og slo meg i nakken meg hoggjern. Men tro meg slike stakkarslige tapere vil forbli på stadiet når andre drar forbi dem. Ikke gi opp prøv å hev deg over lev videre og vær hyggelig med folk. Om de oppfører seg dårlig eret deres roble ikke ditt! lykke til Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 huff, nå gruer jeg meg til skolen...Fikk klipt meg igår osv for å ikke se ut som en dass på håret, og har kjøpt nye klær. Men er jeg bra nok går gjennom hodet mitt hele tia fordi på min forrige skole som noen av dere har lest var det press på klær og hvor mye penger man hadde hele tia, og det sitter igjen og jeg vil ut av stemplet som "nerd"... Men er jeg bra nok? Er keg det? hva skal til for å være bra nok? Ikke vet jeg hva "de kule" snakker om, sikkert hvor mye de drakk eller hvor mange de hadde sex med, men jeg har ikke prøvd noen av de tingene. unnskyld dårlig formulering, men er ikke min sterke side... stå for det du sier/gjør ha egne meninger! snakk om det du har lyst til (kanskje ikke om det samme hele tiden ) når dere sitter i klasse rommet, ta kontakt. for hvis du sier "hei, mitt navn er petter dass" eller lignende, har du et forsprang. men hva enn du gjør, ikke sett deg ned og bare se rett fram hvis noen hilser på deg! og husk, alle der er jo på en ny skole! Husk stå for DINE meninger, det er det respekt av! Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 U skolen er noe dritt hvis det finnes slike folk på skolen. Jeg var heldig som ikke hadde så mange av dem, og de som var litt sånn, var jeg på godfot med. Merk deg det etter at du begynner på vgs at de fleste av disse "kule" kommer til å velge linjer som mekken eller helse og sosialfag (uten å si at det er noe negativt ved de linjene). Flesteparten av de vil droppe ut iløpet at det første året, noe til og med før jul. Det er da du ser hva de må betale for å ha lagt på seg den vanen å mobbe og utstøte folk. Altså, gled deg til vgs, og gjør det beste ut av tiden på u.skolen. Jobb med karakterene dine. Det har du mye igjen for senere! Lenke til kommentar
howzer Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg brukte hevn som et relativt begrep. Du sier at det ikke er mye å hevne seg over, da sier du også at hun ikke får se på noe jeg gjør som hevn siden vi ikke er sammen lenger. La oss kalle det et øye for et øye heller. Jeg mener ikke at jeg har rett å diktere noens liv, selv om det kanskje virker sånn. Du forstår vel at gjør jeg noe så blir hun lei seg og omvendt? Ergo; jeg kan bruke begrepet "hevn" fordi det er lett for begge to å påvirke hverandres følelser. Indirekte makt heter det vel. ... Herein lies the answer. Det du sier er hvis jeg gjør noe som får henne til å føle seg dårlig, er hevn? Saken er, hvis du bare lever ditt eget liv og tilfeldigvis gjør noe som sårer henne, så er det ikke hevn. Da er du ikke et menneske som er hevngjerrig og ønsker å "straffe" andre for at de lever sitt liv. Men hvis du gjør noe for å såre henne for at hun skal få det vondt, så er det hevn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg