Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Huff, nå har jeg kranglet meningsløst mye med madammen.

Dag på dag på dag.

Ikke på naturlig vis.

Nei - men over MSN.

Alltid.

Hun klager over at hun ikke vil krangle over MSN o.l.

Men det er bare der hun/jeg klarer å starte det skikkelig.

Hva kan gjøres? Hun har sagt selv hun tror forholdet går i dørken snart.. Selvom det var i sinne/frustrasjon.

Hun kommer stadig med ting jeg må forandre.

Som om hun ikke liker den jeg er - joda jeg er en sær person.. men hvorfor ble hun da sammen med meg.. og hvordan har hun holdt ut 6 måneder med meg.. *sukk*

Høres kanskje brutalt ut, men. Si til henne at du er den du er; hvis hun ikke liker det, kan hun foirsvinne. Du vil ikke forandre deg, hvis det er noe som må forandres, er det meningene hennes om deg. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag på dag på dag.

Ikke på naturlig vis.

Nei - men over MSN.

Alltid.

Hva kan gjøres? Hun har sagt selv hun tror forholdet går i dørken snart.. Selvom det var i sinne/frustrasjon.

Som om hun ikke liker den jeg er - joda jeg er en sær person.. men hvorfor ble hun da sammen med meg.. og hvordan har hun holdt ut 6 måneder med meg.. *sukk*

Høres kanskje brutalt ut, men. Si til henne at du er den du er; hvis hun ikke liker det, kan hun foirsvinne. Du vil ikke forandre deg, hvis det er noe som må forandres, er det meningene hennes om deg. ;)

Er enig i det, men dama trenger ikke overdrive med å vise eller snakke mye om det til eksen.. Da er det på sin rette plass med hevn

Lenke til kommentar

Dag på dag på dag.

Ikke på naturlig vis.

Nei - men over MSN.

Alltid.

Er enig i det, men dama trenger ikke overdrive med å vise eller snakke mye om det til eksen.. Da er det på sin rette plass med hevn

Føler med deg..akkurat dette har jeg opplevd, jeg har alltid vært meg selv..til slutt sa jeg til henne om hun ville akseptere eller forsvinne og hun valgte å forsvinne..dette likte jeg ikke å spørre, men jeg måtte ellers ville jeg blitt en gal man som blir en "tjener" for henne :p Nå har jeg det bedre uten henne, vent og se du.

Lenke til kommentar

Dag på dag på dag.

Ikke på naturlig vis.

Nei - men over MSN.

Alltid.

Føler med deg..akkurat dette har jeg opplevd, jeg har alltid vært meg selv..til slutt sa jeg til henne om hun ville akseptere eller forsvinne og hun valgte å forsvinne..dette likte jeg ikke å spørre, men jeg måtte ellers ville jeg blitt en gal man som blir en "tjener" for henne :p Nå har jeg det bedre uten henne, vent og se du.

er helt enig. Greit at man kan prøve å få ting til å fungere, men at man skal drive å forandre på den personen man er syns jeg er helt høl i huet.. man kan liksom ikke drive å late som om at man er noe, som man egentlig ikke er...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis eks-dama har hatt seg da du var hennes eks så er det vel ikke så mye å hevne seg for, er det vel?

Er jo det. Gjør jo vondt selv om vi ikke er sammen. Nå ser det likevel ut til at begge to er ganske snille.

Nå fikk jeg veldig lyst til å komme med en stygg kommentar om hvordan man kan skjønne hvorfor det ble slutt når du ser ut til å være en person som tydeligvis tror du har rett til å diktere andres liv, men i stedet skal jeg nøye meg med å anbefale deg å gå inn i deg selv og innse at du ikke har noe med andre individers liv å gjøre, og du har ingen rett til å hevne deg for noe som helst når to frie individer gjør noe sammen som ikke du har noe med.

Jeg brukte hevn som et relativt begrep. Du sier at det ikke er mye å hevne seg over, da sier du også at hun ikke får se på noe jeg gjør som hevn siden vi ikke er sammen lenger. La oss kalle det et øye for et øye heller. Jeg mener ikke at jeg har rett å diktere noens liv, selv om det kanskje virker sånn. Du forstår vel at gjør jeg noe så blir hun lei seg og omvendt? Ergo; jeg kan bruke begrepet "hevn" fordi det er lett for begge to å påvirke hverandres følelser. Indirekte makt heter det vel.

Selvfølgelig har jeg noe med noen andres liv å gjøre, på en moderat måte. Alle liv jeg er del av og de som er del av mitt, har noe i og med livet mitt å gjøre.

du har ingen rett til å hevne deg for noe som helst når to frie individer gjør noe sammen som ikke du har noe med.

Herein lies the answer. Det du sier er hvis jeg gjør noe som får henne til å føle seg dårlig, er hevn? Noe jeg gjør ville iallfall vært hevn, såpass kommer frem i innlegget ditt. Hvis hun hadde gjort noe med noen andre så hadde det vært moralsk urett av meg å gjøre det samme? Du svarer sikkert nei på det, og vips; der er hevnen tilbake igjen.

Kjernen i min sak er at jeg ikke ville gjort det samme som henne bare for å ha gjort noe. Jeg vet det var det jeg sa, men jeg får kalle det en liten punch line. Jeg mener likevel at det hadde vært lettere for meg å bevege meg videre hvis hun hadde gjort noe og når jeg sier det mener jeg å "meet other people". Det er jeg rimelig sikker på at hun ville kalt hevn, så jeg la hennes ord litt i min munn tidligere.

Fuck det uansett. Jeg er over henne nå. Iallfall nok...

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt OT, men håper det går greit.

Jeg har lest en god del av innleggene til folk her, og synes det er en ting som går igjen; at damene til gutta her inne vil "endre" dem. Hva faen er det for noe a? Vi er som vi er, kan de ikke takle det så kan de bare dra dit peppern gror. De er så maktsyke, mange av dem, at jeg blir helt ute av meg. Makan til forlangende vesner skal du lete lenge etter. Ikke finn dere i alt mulig gutter, hvis dem hvem som er sjefen. En gang tøffel, alltid tøffel. Jeg er snill med jenter, å ja, men det går en grense. Den må dere sette gutter. Si åssen det ligger an. Gi dem et ultimatum. Takk!

Lenke til kommentar

Dag på dag på dag.

Ikke på naturlig vis.

Nei - men over MSN.

Alltid.

blokker henne, eller enda bedre; slett msn.. utifra måten du skriver er du ikke en fjortiss, og dermed kan du droppe det latterlige programmet som bare skaper problemer og dritt

Lenke til kommentar

Uff, søsteren min ligger hjemme med feber og diâre, og som den hypokonderen jeg er, begynner jeg å føle at jeg må på do :no:

jeg vil bare ikke være sjuk når jeg skal begynne på videregående.

Men hun har nå vært sjuk i tre dager uten at ingen andre har blitt sjuk, så jeg håper det går den rette veien. :hmm:

Lenke til kommentar

Dag på dag på dag.

Ikke på naturlig vis.

Nei - men over MSN.

Alltid.

Hvorfor må du forandre på ting.... du er den du er..

INGEN ANDRE!!!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jebus2 sitt inlegg.

blokker henne, eller enda bedre; slett msn.. utifra måten du skriver er du ikke en fjortiss, og dermed kan du droppe det latterlige programmet som bare skaper problemer og dritt

Er det ikke bare å la være å krangle. Du må ikke slette hele programmet eller blokke, bare avtale at dere fortsetter neste gang dere sees.

Lenke til kommentar

Fra den dag vi blir født her på jorden og stavrer oss ut av moders favn, så ser vi litt av alt liv som er skapt, av det liv som er blitt oss til gavs. Det er for rikt til å fatte, er for stort til å skildres med sang, men det stiger en sol som et mektig symbol for alle oss i vår evige gang, i den sirkel av liv, den som favner alt, alt fra sorg og savn til kjærlighet, der vi finner vår plass på den vei vi vandrer...i en sirkel, en sirkel av liv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...