Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eks er man deprimert pga få venner, og er relativt innadvent. Så snu det til at du ikke har noe å tape og vær utandvendt som faen og oppsøk folk!

Er ikke gjordt sånn over natta heller da. Ei heller er det så lett å gå fra å være innadvent til utadvent. Man er faktisk ikke innadvent uten grunn. Veldig lett å peke sosialfobi. Er vel ganske sant også antar jeg...

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Eks er man deprimert pga få venner, og er relativt innadvent. Så snu det til at du ikke har noe å tape og vær utandvendt som faen og oppsøk folk!

Er ikke gjordt sånn over natta heller da. Ei heller er det så lett å gå fra å være innadvent til utadvent. Man er faktisk ikke innadvent uten grunn. Veldig lett å peke sosialfobi. Er vel ganske sant også antar jeg...

Nei selvfølgelig :) Men er en tanke en kan ha i bakhodet for å komme seg opp.

Ketches: Hvis hun er deprimert så still opp for henne. Da vet hun virkelig hvor mye du er verdt for henne, og da vil hun nok ikke gjøre det slutt!

Lenke til kommentar
Ketches: Hvis hun er deprimert så still opp for henne. Da vet hun virkelig hvor mye du er verdt for henne, og da vil hun nok ikke gjøre det slutt!

Muligens litt optimistisk? Hvis jeg skulle slå opp med damen hadde det vært noe jeg hadde tenkt godt og lenge på, og da hadde det ikke vært nok at hun var der for meg de siste dagene før jeg bestemte meg for å gjøre det slutt.

Sier ikke dette for å være negativ (og du bør absolutt være der for jenten, i tilfelle du tar feil og hun ikke skal slå opp), men det er farlig å få for høye forventninger, eller satser på lettvinte løsninger.

Lenke til kommentar

Muligens litt optimistisk? Hvis jeg skulle slå opp med damen hadde det vært noe jeg hadde tenkt godt og lenge på, og da hadde det ikke vært nok at hun var der for meg de siste dagene før jeg bestemte meg for å gjøre det slutt.

Sier ikke dette for å være negativ (og du bør absolutt være der for jenten, i tilfelle du tar feil og hun ikke skal slå opp), men det er farlig å få for høye forventninger, eller satser på lettvinte løsninger.

Jeg tolket det som at hun var deprimert og som følge av det gjorde hun det slutt..

Hvis det er motsatt: hun tenker på å gjøre det slutt og derfor er deprimert. Er det sannt som du sier. Men ha dog i bakodet at 89modeller er veldig opp og ned og har en av/på bryter på ryggen for følelser. (Overdrevet og satt på spissen så ikke drep meg, men dere vet hva jeg mener)

Uansett ketchez så er det alltid håp!

Lenke til kommentar

Nei selvfølgelig :) Men er en tanke en kan ha i bakhodet for å komme seg opp.

Sant nok :)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Jeg tolket det som at hun var deprimert og som følge av det gjorde hun det slutt..

Hvis det er motsatt: hun tenker på å gjøre det slutt og derfor er deprimert. Er det sannt som du sier. Men ha dog i bakodet at 89modeller er veldig opp og ned og har en av/på bryter på ryggen for følelser. (Overdrevet og satt på spissen så ikke drep meg, men dere vet hva jeg mener)

Hvis han faktisk vet hvorfor jenten er deprimert er jo saken en helt annen, men det er farlig å spekulere.

Uansett: be there for jenten.

Lenke til kommentar

Ble sikkelig deppa igår ( på fest) noe som holdt på å gå galt, drakk LITT for mye sprit og endte med å rote meg bort i en skog. Alt pga. jeg har rota det til med eks. kjærsten :(

Longstoryshort:

Jeg holdte på med en jente i høst og sa ifra at jeg ikke syntes ting fungerte før jul. Men hun fortsette å like meg og fikk vel et stort drøss meldinger som jeg ikke svarte på framtil etter påske. Vi går på samme skole og på Vår ballet dro vi sammen fordi hun hadde spurt om det. Jeg trodde det ikke var et "gettogether" oplegg og dro på ballet med henne, da hun lurte på om vi ikke kunne fortsette som før sa jeg nei og hun drakk seg drita. (Hele det ballet ble tragikomisk for min del)

Hvertfall nå går vi begge ut i 10klasse og vi har vært litt på flørtern de siste ukene. Og i forigårs kom jeg hjem klokken ti (om morgnen) og logget meg på MSN, hadde en del bakrus og kroppen var litt treig pga. søvmangel. Hun var på og det endte med at hun stripet over MSN, som en slags "hadebragave". (jeg lo meg nesten skakk og trykket "prtscn" gjentatte ganger. Hovedgrunne til at hun gjorde dette var fordi vi ikke kom til å se hverandre på en stund, og hun har en veldig fjortis personelighet (noe som var grunnen til at jeg slo opp med henne). Grunnen til at hun ikke trodde at vi kom til å se hverandre på en stund var fordi vi skulle ta fly til London i går og derfor kunne jeg ikke komme på avsluttningsfesten. Men det ble omgjort etter at hun hadde strippet og jeg kom på festen (tar fly fredag morgen istedet). Hun fikk småsjokk og ble drit sur på meg. Men hun vet ikke at jeg tok bilder av det (jeg har ikke sent de til noen) og jeg lurer på hvordan jeg kan si det til henne uten at hun blir enda mer leiseg. Var aldri meningen at noen skulle bli leiseg. Og for å gjøre alt bedre så klarte jeg å si til noen venner hva hun gjorde og de vil ha bildene, gir de ikke bildene, men er redde for at de skal begynne å mobbe henne for det.

Høres teit ut, men vil egentlig ikke sitte igjen med dritt etter 10ende. Hadde det veldig hyggelig sammen med klassen min og dette ble bare en kjipt avsluttning, noen som har noe tips til hva jeg kan si til henne?, har veldig dårlig sammvitighet.

Lenke til kommentar
historie

Du har ikke gjort noe galt etenom å si det til andre.. Håper de du sa det til var nære venner som holder kjeft. Å ta bildene kan du ikke klandres for, hvem hadde ikke gjort det.

Foruten det har du ingen ting å ha dårlig samvittighet for. Bare forklar henne sannheten!

Lenke til kommentar

:yes:

Ser ikke noe håp jeg...gitt opp...

Da er det bare å åpne øynene! Fatter ikke hvordan du kan være så negativ. En ting er å være depresiv noe annet er å være negativ!

Du vet like godt som meg at 99% sikkert er ikke dette kvinnen du gifter deg med. Du er bare 15 år og det i seg selv er ingen grunn til å gi opp! Se på deg selv, du kan plukke jenter fra øverste hylle!

Uansett lykke til med dama, er sikkert ikke så ille som du tror :)

Lenke til kommentar

Huff... dette er definitivt ikke min uke. :(

Regn, regn og atter regn første uken i sommerferien, lillebror tar livet at båtmotoren, og høyttalerene mine tok kvelden pga. et filmklipp på forumet. :(

Jeg blir så sint når ting blir ødelagt. :mad::(:cry:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Rxj0n, hvis du virkelig har det så ille som du får det til å virke som her, søk profesjonell hjelp. syntes det blir for ille det her. Slutt å si at du skal ta selvmord, det er bare helt latterlig. snap out. det er tette som er glad i deg, og du vet det selv! Hvis jenta du er keen på snakker til deg, ligger du ikke langt nede i det hele tatt!

har du noensinne tenkt på hva som skjer etter du evt setter pistolen mot tinningen? du blir borte... Hvis du regner med å komme til himmelen så anbefaler jeg deg sterkt til å tenke om igjen på hva du vurderer (ikke noe vondt ment mot kristne, men man skal ikke støtte deg på denne tanken, det blir for risky)

hvilken klasse går du i? syntes jeg husker at du begynner på videregående til høsten, og da har du masse å glede deg til! Det er alltid en helt ny opplevelse å møte så mye mennesker! Prøv å åpne deg opp og vær imøtekommende, så får du med en gang masse venner! Dette skjer selfølgelig ikke av seg selv, du må jobbe for å kunne leve livet!!

Håper denne hjalp :)

James! :thumbup:

Lenke til kommentar
Rxj0n, hvis du virkelig har det så ille som du får det til å virke som her, søk profesjonell hjelp. syntes det blir for ille det her. Slutt å si at du skal ta selvmord, det er bare helt latterlig. snap out. det er tette som er glad i deg, og du vet det selv! Hvis jenta du er keen på snakker til deg, ligger du ikke langt nede i det hele tatt!

har du noensinne tenkt på hva som skjer etter du evt setter pistolen mot tinningen? du blir borte... Hvis du regner med å komme til himmelen så anbefaler jeg deg sterkt til å tenke om igjen på hva du vurderer (ikke noe vondt ment mot kristne, men man skal ikke støtte deg på denne tanken, det blir for risky)

hvilken klasse går du i? syntes jeg husker at du begynner på videregående til høsten, og da har du masse å glede deg til! Det er alltid en helt ny opplevelse å møte så mye mennesker! Prøv å åpne deg opp og vær imøtekommende, så får du med en gang masse venner! Dette skjer selfølgelig ikke av seg selv, du må jobbe for å kunne leve livet!!

Håper denne hjalp :)

James! :thumbup:

Du kan virkelig få sakt det du. ;)

Keep up the good work.

Lenke til kommentar
Da er det bare å åpne øynene! Fatter ikke hvordan du kan være så negativ. En ting er å være depresiv noe annet er å være negativ!

Noe annet..?

De tingene henger sammen skal jeg si deg..

Du har vel hørt om onde sirkler?

Å være depressiv gjør deg negativ som igjen gjør deg depressiv...

Kan tenke meg at Ketchez er fanget i en slik en, det er bare å ta seg i nakken og komme seg ut... Det er kanskje vanskelig, men du får ihvertfall prøve.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...