Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bortkastet

Livet suger, mange er sosiale, andre er smarte, til og med noen er begge deler.

Jeg har verken sosiale antenner eller faglig ekspertise. Jeg føler meg smart men kan ikke bruke det til egen fordel, hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Gjest Gjest1234

Jeg er en gutt på 24 år som tror jeg sliter. Jeg studerer, og rent faglig gjør jeg det svært bra. Karrieremessig har jeg ikke noe å frykte. Jeg er dessuten sunn og frisk, og har ikke hatt noen problemer i oppveksten.

Likevel virker det som om alle andre går rundt i solskinn mens jeg lever i et uvær: livet er kaldt, mørkt og trist. Og jeg vet egentlig ikke hvorfor.

Jeg vet imidlertid at jeg er singel og at jeg har ganske få venner. Jeg trivdes ikke i den studentgjengen jeg tilhørte, og har for lengst glidd ut av den. Andre venner og bekjente har flyttet eller sluttet.

Det kan nok være at mitt sosiale liv (eller mangel på sådant) er årsaken til at alt ser så mørkt ut. Samtidig tror jeg ikke det er så mange som vil ha så mye å gjøre med en som alltid er melankolsk. Så jeg vet ikke hva som er årsak til hva.

Jeg sitter mye alene på lesesalen - ingen kollokvier, sjelden lunsj med noen andre. Når det blir kveld, går jeg hjem og sitter alene på hybelen. Det er til å gråte av. Jeg drar sjelden ut på byen, for jeg har nesten ingen å dra ut sammen med.

Jeg treffer få jenter. Og jeg er stort sett håpløs overfor dem jeg treffer.

Studietiden skal liksom være en av de beste periodene i livet, men for meg er den ikke det. Og det verste er at jeg tror det blir enda verre når jeg begynner i arbeidslivet. Framtiden ser mørk ut.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få et lysere og bedre liv? Jeg vet sant å si ikke hva jeg skal gjøre - jeg vurderer å gå til studentpsykologen for jeg frykter jeg vil bryte sammen en dag.

Tusen takk for alle konstruktive råd...

Lenke til kommentar

Gå til studentpsykologen, det er nok lurt. Ellers anbefaler jeg å prøve å bli kjent med nye mennesker. Er ikke alle man passer like godt med, men du finner nok noen etter hvert. Det viktigste med nye bekjentskap er å være positiv og smile og le. Det kommer du langt med :)

Lenke til kommentar

Jeg blir gal!

Er siste halvåret av 10. klasse nå. Har stått på bare fått 5ere i Matte, 6 og 5 i Norsk osv osv. Men i Engelsk og Samfunnsfag har vi en drittlærer som sier man ikke kan forvente bedre enn 2er på kortet om man ikke snakker i timen ....

Fikk 5er på den ENE engelskprøven i muntlig vi har hatt. Men han sier at jeg ikke kan få bedre enn 2er siden jeg ikke snakker i timen. Men det er bare fordi han er üüüüüüberskummel!

BLIR GAL!

Lenke til kommentar
Gjest ståle

Sliter med heftige bivirkninger fra medisin, har angstfølelse hele tiden, jeg blir sprø av det! Klarer ikke gå på skolen nå, klarer så vidt å gjøre noe, hjelp...

Lenke til kommentar

Man må bare tvinge seg og si til seg selv at det ikke er farlig.

Man blir tullete av og føle det slik, har det slik selv.

Får ikke jobbet, har ikke sosialt liv og hele den forbanna suppa der.

Men du sier bivirkninger av medisin, har du gått på noe lenge og bare kuttet ut?

Eller gått på en type veldig lenge?

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest tjukken

Fy faen jeg er SVAKT menneske!! Gikk ned fra ca. 100 kg til 56 kg på 1,5 år, og fra jul og til nå har jeg gått opp igjen til 70 kg! Jaja, nå blir det ut å løpe igjen. MASSE.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Fy faen jeg er SVAKT menneske!! Gikk ned fra ca. 100 kg til 56 kg på 1,5 år, og fra jul og til nå har jeg gått opp igjen til 70 kg! Jaja, nå blir det ut å løpe igjen. MASSE.

Hvor gammel og hvor høy er du? Siden du åpenbart syntes 70 kg.gjør deg tjukk går jeg ut i fra at du er jente/dame? Uansett. Å ta skippertak for deretter å legge på seg, om hverandre vil ikke fungere i det lange løp. Kanskje du bør gjøre noe med livsstilen/matvanene? De kan neppe være veldig gode med de vekstendringene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...