Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest gutt_17

Nei, det er ikke noe galt med deg. I alle fall ikke når det ikke er selvpåført engang. Bit tennene sammen og hold ut, det blir snart bedre. =)

Vel, det er på en måte selvforskyldt da jeg klarte å få spiseforstyrrelse (selv om det kom av mobbing o.l, men gidder ikke snakke om det.)

IM SOOOOO BORED!!!! :s

Har sitti å sett på Lost (5 episoder) i hele kveld...

Lenke til kommentar

Spiseforstyrringar er sjeldan meir sjølvpåførd enn andre psykiske sjukdommar. Om du ikkje hadde verte mobba er sjansen stor for at det hadde vore noko anna som førte til spiseforstyrringa. Dårleg sjølvtillit, ønskje om å gå ned i vekt (ja, det kan vere så enkelt) osv., det meste av forsking visar at det kun trengs ein utløysande faktor for at begge delane av eit tvillingpar (brukar det som eksempel siden det er det einaste eg veit det er gjort spesifikk forsking på) skal utvikle spiseforstyrringar sjølv om dei er oppvekst på to forskjellege plassar og i forskjellege samfunnslag. Så du treng nok ikkje å ta på deg skulda for spiseforstyrringa di.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke noe galt med deg. I alle fall ikke når det ikke er selvpåført engang. Bit tennene sammen og hold ut, det blir snart bedre. =)

Vel, det er på en måte selvforskyldt da jeg klarte å få spiseforstyrrelse (selv om det kom av mobbing o.l, men gidder ikke snakke om det.)

IM SOOOOO BORED!!!! :s

Har sitti å sett på Lost (5 episoder) i hele kveld...

Nei, det er ikke din skyld.

Blir det samme som og si at de tingene jeg sliter med etter og ha blitt misbrukt er min skyld....noe som er helt feil.

Episoder og hva man opplever i livet er det som "bestemmer" slikt.

Det vi som sliter med ting kan gjøre, er og ikke la det knekke oss:)

Lenke til kommentar

Nå renner det svarte over for meg! Jeg fant ut at jeg "ikke lever for idag, men i morgen" som det heter i ordtakene og i Ozzy-sanger.

Føler meg utestengt fra alt sosiale, alle fester... Alt! Jeg har lagt et hat over alle mine "virkelige" venner og dem jeg faktisk liker å omgås med bor enten i andre enden av Rogaland eller så har jeg aldri møtt dem IRL.

At jeg er depressiv har jeg funnet ut for lenge siden, men det er først nå som jeg har gitt opp at det blir galt. Skal ikke jeg ha "den beste tiden i mitt liv" på min alder? Her sitter jeg og ikke gjør noe annet enn å surmule og halvsove på skolen for å bruke helgen og fritiden min på å surfe 5 jævla nettsider og sove! Jeg orker ikke å spille engang

Jeg vil ikke jobbe, jeg vil ikke på skolen. Jeg har prøvd meg i arbeidslivet og jeg hatet alt med det, jeg hater å stå opp tidlig, jeg hater arbeidslinjen min. Jeg drømmer om å bli ingeniør innen data, men jeg føler ikke at jeg kommer til å klare det lenger. Jeg føler meg så smart ellers, men ikke noe flink på skolen!

Sist men ikke minst har jeg jævlig med kjærlighetssorg og eier ikke mot til å si hei til jenta engang! Alle andre jeg kjenner kunne jeg sagt hva som helst til, men jeg tør knapt å tenke på henne!

Beklager at dere må høre på meg diskusjon.no, men det må ut! Dere kan godt stemple meg som en sosial taper, uansett hvor utadvendt jeg later som jeg er i virkeligheten!

Noen som vil bytte liv?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Nå renner det svarte over for meg! Jeg fant ut at jeg "ikke lever for idag, men i morgen" som det heter i ordtakene og i Ozzy-sanger.

Føler meg utestengt fra alt sosiale, alle fester... Alt! Jeg har lagt et hat over alle mine "virkelige" venner og dem jeg faktisk liker å omgås med bor enten i andre enden av Rogaland eller så har jeg aldri møtt dem IRL.

At jeg er depressiv har jeg funnet ut for lenge siden, men det er først nå som jeg har gitt opp at det blir galt. Skal ikke jeg ha "den beste tiden i mitt liv" på min alder? Her sitter jeg og ikke gjør noe annet enn å surmule og halvsove på skolen for å bruke helgen og fritiden min på å surfe 5 jævla nettsider og sove! Jeg orker ikke å spille engang

Jeg vil ikke jobbe, jeg vil ikke på skolen. Jeg har prøvd meg i arbeidslivet og jeg hatet alt med det, jeg hater å stå opp tidlig, jeg hater arbeidslinjen min. Jeg drømmer om å bli ingeniør innen data, men jeg føler ikke at jeg kommer til å klare det lenger. Jeg føler meg så smart ellers, men ikke noe flink på skolen!

Sist men ikke minst har jeg jævlig med kjærlighetssorg og eier ikke mot til å si hei til jenta engang! Alle andre jeg kjenner kunne jeg sagt hva som helst til, men jeg tør knapt å tenke på henne!

Beklager at dere må høre på meg diskusjon.no, men det må ut! Dere kan godt stemple meg som en sosial taper, uansett hvor utadvendt jeg later som jeg er i virkeligheten!

Noen som vil bytte liv?

Du kan få bytte med meg, da skulle du i alle fall få til noe på skolen ;)

Resten kan jeg dog ikke gi deg noen garanti for... :(

Lenke til kommentar
Gjest Anonymplease

Gavekort: Å bytte liv med meg hadde nok gitt en svært liten virkning av den ene grunn at jeg kjenner meg veldig godt igjen. Skulle gjerne sittet med en løsning, men den eneste løsningen jeg har er å lære seg å leve med det... Har sittet isolert, hjemme på fritiden min i noen år nå så jeg tenker ikke noe særlig over det lenger. Mine høydepunkter gjennom uka består i å sove og se om det har skjedd noe spennede (surfe på differse nyhetssider). Men, irritasjonen er borte og jeg er i det hele tatt blitt ganske likegyldig... Antagelig ikke svaret du ville ha ;p

Lenke til kommentar

Jeg får bare mer og mer behov for å få en lang og god klem fra noen jeg er glad av det motsatte kjønn. Men det har jeg ikke mulighet til. Og det er ikke sikkert jeg får mulighet til det på en stund fordi jeg har nesten ingen jentevenner lenger som jeg omgås ofte med. Og det er lenge siden sist .____.

Lenke til kommentar

Jeg får bare mer og mer behov for å få en lang og god klem fra noen jeg er glad av det motsatte kjønn. Men det har jeg ikke mulighet til. Og det er ikke sikkert jeg får mulighet til det på en stund fordi jeg har nesten ingen jentevenner lenger som jeg omgås ofte med. Og det er lenge siden sist .____.

Ensomheten graver seg mer og mer inn ja ..

Jauda, igjen har jeg lurt meg selv. 'Du skal jobbe mer med studiene' var minimumsnyttårsforsett. Tok da et par uker før det ble brutt.

Kan nevne at å skaffe jobb og flytte hjemmefra var de to andre store. Løsningen er så enkel, det er bare å (blabla), men joda. En anoretiker kan jo 'bare spise mer', en selvskader kan jo 'bare la være å gjøre det'. Osv.

Min største 'tanke' ang. det her er mer at det er meg som er noe alvorlig galt med. Jeg har hverken vært uheldig når det gjelder oppvekst i familie, mobbing på barneskolen (ung- og vgs litt mer usikker), aldri blitt plaget av mine foreldre som sikkert har ofret mye for å gi meg og min søster en god oppvekst. Likefullt er ikke ting bra, da er eneste vettuge konklusjon at jeg er en dårlig person som ikke vet å sette pris på hvor godt jeg egentlig har det.

Kan nevne at denne kvelden har ikke humøret vært på topp, for å si det sånn, derfor et lite, negativt vinklet innlegg fra min side som en slags utblåsning.

Ellers var jeg hos legen, og fikk 20 poeng på PDMS (eller hva søren den testen de har der heter), så ble ikke henvist noe videre, annet enn et eller annet studenttilbud som jeg burde se å benytte.

Jauda, disse postene hjelper ihvertfall midlertidig.

Lenke til kommentar

Studieårene skal liksom være de beste årene i ens liv, men for meg har det vært hittil 2 kjedelige år foran dataskjermen med et eller annet litterært verk fra den juridiske verden på fanget.

Føler med deg Gavekort. Du får løfte hode opp og rette blikket mot den lyse enden av tunnelen, der etter er det bare å brette opp ermene og ta det derfra.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? Du finner nok en jente en dag du og. Bedre å lete lenge og finne en du virkelig liker, enn å ta første og beste.

Hjelper ikke å se 'alle' rundt en lykkes, i det minste på et punkt. Kanskje deikke gjøre det så bra karaktermessig, men da har de jobb, samboer/kjæreste/ektefelle, gode venner, stabilt liv eller en eller annen fancy kombinasjon av det. Selv går noen, eller, eksisterer i en slags tåke uten noe av dette, eller tilgang til minimalt av dette. Det er litt kjipt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...