Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Denne uken har jeg vært på skolen en time. Kommer nok ikke til å dra i morgen heller. Mandag hadde jeg kledd på meg, og skulle til å gå ut av ytterdøra. Så meg i speilet, kledde av meg og satt meg å så på tv. Hvordan kan jeg ut døra når jeg ser så jævlig ut? Tirsdag dro jeg på skolen, men fant ut at det orket jeg ikke, dro hjem. Onsdag fant jeg også ut at jeg rett og slett så dum ut, ble hjemme. I dag våkna jeg, fant ikke noen god grunn til i det hele tatt stå opp, så jeg la meg igjen. Har blitt så trist i løpet av uka at jeg ikke orker å dra i morgen heller.

 

Føler meg som en lat, svak og pinglete gutt. Jeg bryr meg så sinnsykt mye om hva folk syns og tenker om meg at det er helt sykt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn. Da her jeg bestemt meg for å nesten ikke være sosial i det hele tatt, på denne folkehøgskolen. Jeg hadde ansvaret for et datarom, men følte jeg ikke hadde gjort noe nyttig der, så jeg har nå flytta data'n min tilbake på rommet mitt, og har bestemt meg for å bli der. Jeg har ikke lyst til å være med folk som ikke bryr seg om jeg bidratt med noe på datarommet eller ikke, jeg kjøpte til og med en ny ruter, slik at den skulle bli bedre flyt i nettverket, men de trengte den tydeligvis ikke. Fildelingserveren jeg satte opp, som folk kunne laste ned fra ble heller aldri brukt av noen. Jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke får til noe, og at jeg ikke har noe å bidra når jeg er sammen med noen, så jeg valgte heller da å ikke være sammen med noen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Sånn. Da her jeg bestemt meg for å nesten ikke være sosial i det hele tatt, på denne folkehøgskolen. Jeg hadde ansvaret for et datarom, men følte jeg ikke hadde gjort noe nyttig der, så jeg har nå flytta data'n min tilbake på rommet mitt, og har bestemt meg for å bli der. Jeg har ikke lyst til å være med folk som ikke bryr seg om jeg bidratt med noe på datarommet eller ikke, jeg kjøpte til og med en ny ruter, slik at den skulle bli bedre flyt i nettverket, men de trengte den tydeligvis ikke. Fildelingserveren jeg satte opp, som folk kunne laste ned fra ble heller aldri brukt av noen. Jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke får til noe, og at jeg ikke har noe å bidra når jeg er sammen med noen, så jeg valgte heller da å ikke være sammen med noen i det hele tatt.

Hvorfor dro du i utgangspunktet til en folkehøgskole? Ble du presset av foreldre? Jeg hadde aldri dratt frivillig.

Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg kunne fått meg en venn på studiet. Bare én! Da ville ikke RSI-tilstanden og den kroniske depresjonen vært like overstadig tyngende. Begynte på cipralex og valium sist fredag. Vet ikke om jeg blir bedre eller verre, men har ikke hatt noen bivirkninger ennå. Trapper dog ikke opp til 10mg cipralex før fredag igjen.

 

Bare å snakke med folk, det! :) Joda, det fins idioter som ser rart på enhver fremmed som kommer og presenterer seg selv i håp om en videre samtale e.l. Men det fins også mange som setter stor pris på slikt. Hadde jeg vært der du er, og du hadde gått bort til meg og sagt "hei" eller noe, så hadde jeg gladelig gitt deg en plass ved bordet jeg satt ved.

Lenke til kommentar
Syns det er dumt du tenker at folk er lei av deg osv når de foreslår psykolog. Psykologen kan hjelpe deg på andre måter enn de rundt deg.

 

Mye mulig. De prøver jo ikke å bry seg engang.

Så hvorfor prøve å hjelpe.

Jeg hadde også en slik holdning til psykologer og andre hjelpere, som fikk betalt for å sitte å "jatte" med meg.

 

Faktumet er jo det at de som alltid er der for deg, er familien og gode venner. Det er ingen leger eller psykologer som hadde klart seg lenge i yrket hvis de skulle "bry" seg så forferdelig mye. De er der for å hjelpe deg, og støtte deg, men de har ikke alle verdens ressurser heller. De er tross alt mennesker, de og.

 

Man lærer mye om seg selv og andre av å gå i terapi, det har ingen magisk virkning, men det hjelper langt mer enn å grave seg ned.

 

Psykologen evt andre hjelpere har kunnskap som blir formidlet til deg, for å hjelpe deg. Det viktigste er å gi dem en sjanse, man finner ikke alltid kjemien etter første samtale. Hvis man har prøvd lenge og fortsatt ikke ser noen hjelp, så bytter man behandler.

 

De prøver å hjelpe fordi de bryr seg om mennesker, i hvertfall de aller fleste psykologer:)

Lenke til kommentar
Sånn. Da her jeg bestemt meg for å nesten ikke være sosial i det hele tatt, på denne folkehøgskolen. Jeg hadde ansvaret for et datarom, men følte jeg ikke hadde gjort noe nyttig der, så jeg har nå flytta data'n min tilbake på rommet mitt, og har bestemt meg for å bli der. Jeg har ikke lyst til å være med folk som ikke bryr seg om jeg bidratt med noe på datarommet eller ikke, jeg kjøpte til og med en ny ruter, slik at den skulle bli bedre flyt i nettverket, men de trengte den tydeligvis ikke. Fildelingserveren jeg satte opp, som folk kunne laste ned fra ble heller aldri brukt av noen. Jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke får til noe, og at jeg ikke har noe å bidra når jeg er sammen med noen, så jeg valgte heller da å ikke være sammen med noen i det hele tatt.

Hvorfor dro du i utgangspunktet til en folkehøgskole? Ble du presset av foreldre? Jeg hadde aldri dratt frivillig.

Jeg dro frivillig, trodde jeg kunne takle det, men nei..

Lenke til kommentar
Sånn. Da her jeg bestemt meg for å nesten ikke være sosial i det hele tatt, på denne folkehøgskolen. Jeg hadde ansvaret for et datarom, men følte jeg ikke hadde gjort noe nyttig der, så jeg har nå flytta data'n min tilbake på rommet mitt, og har bestemt meg for å bli der. Jeg har ikke lyst til å være med folk som ikke bryr seg om jeg bidratt med noe på datarommet eller ikke, jeg kjøpte til og med en ny ruter, slik at den skulle bli bedre flyt i nettverket, men de trengte den tydeligvis ikke. Fildelingserveren jeg satte opp, som folk kunne laste ned fra ble heller aldri brukt av noen. Jeg har ihvertfall funnet ut at jeg ikke får til noe, og at jeg ikke har noe å bidra når jeg er sammen med noen, så jeg valgte heller da å ikke være sammen med noen i det hele tatt.

Hvorfor dro du i utgangspunktet til en folkehøgskole? Ble du presset av foreldre? Jeg hadde aldri dratt frivillig.

Jeg dro frivillig, trodde jeg kunne takle det, men nei..

Det må være kjipt :/

 

Har du tenkt å være der til du er ferdig? En fattig trøst er i hvertfall tilleggspoeng :)

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke helt sikker på om jeg kommer til å være der helt til skoleslutt. Jeg vurerer litt å slutte pga at jeg føler at jeg ikke passer inn med de andre.

Hvor lenge har du vært der og hvor lenge har du igjen? Jeg skjønner at det ikke er spesielt gøy å bare være der for å være der, men det vil føles som en slags seier om du klarer det.

 

Jeg har selv slitt meg igjennom en leir som var mildt sagt jævlig for meg, men det hadde nok vært et større nederlag hvis jeg gav opp og dro hjem.

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke helt sikker på om jeg kommer til å være der helt til skoleslutt. Jeg vurerer litt å slutte pga at jeg føler at jeg ikke passer inn med de andre.

Hvor lenge har du vært der og hvor lenge har du igjen? Jeg skjønner at det ikke er spesielt gøy å bare være der for å være der, men det vil føles som en slags seier om du klarer det.

 

Jeg har selv slitt meg igjennom en leir som var mildt sagt jævlig for meg, men det hadde nok vært et større nederlag hvis jeg gav opp og dro hjem.

Jeg har vært der siden august, de første månedene brukte jeg mye på rommet mitt aleine, men i November og Desember, så prøvde jeg å være mer sosial, jeg fikk da ansvaret for dette data-rommet, men denne uka så har det rett og slett blitt for mye for meg, så jeg bestemte meg for å flytte alt tilbake til rommet mitt. Jeg sliter også med sosial angst, så jeg får behandling for det, samt sosial trening,

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke helt sikker på om jeg kommer til å være der helt til skoleslutt. Jeg vurerer litt å slutte pga at jeg føler at jeg ikke passer inn med de andre.

Hvor lenge har du vært der og hvor lenge har du igjen? Jeg skjønner at det ikke er spesielt gøy å bare være der for å være der, men det vil føles som en slags seier om du klarer det.

 

Jeg har selv slitt meg igjennom en leir som var mildt sagt jævlig for meg, men det hadde nok vært et større nederlag hvis jeg gav opp og dro hjem.

Jeg har vært der siden august, de første månedene brukte jeg mye på rommet mitt aleine, men i November og Desember, så prøvde jeg å være mer sosial, jeg fikk da ansvaret for dette data-rommet, men denne uka så har det rett og slett blitt for mye for meg, så jeg bestemte meg for å flytte alt tilbake til rommet mitt. Jeg sliter også med sosial angst, så jeg får behandling for det, samt sosial trening,

Får du behandling mens du går på denne skolen? Hvis du får det, så kan du jo ta det litt med ro, før du prøver et siste forsøk på å få det bedre?

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke helt sikker på om jeg kommer til å være der helt til skoleslutt. Jeg vurerer litt å slutte pga at jeg føler at jeg ikke passer inn med de andre.

Hvor lenge har du vært der og hvor lenge har du igjen? Jeg skjønner at det ikke er spesielt gøy å bare være der for å være der, men det vil føles som en slags seier om du klarer det.

 

Jeg har selv slitt meg igjennom en leir som var mildt sagt jævlig for meg, men det hadde nok vært et større nederlag hvis jeg gav opp og dro hjem.

Jeg har vært der siden august, de første månedene brukte jeg mye på rommet mitt aleine, men i November og Desember, så prøvde jeg å være mer sosial, jeg fikk da ansvaret for dette data-rommet, men denne uka så har det rett og slett blitt for mye for meg, så jeg bestemte meg for å flytte alt tilbake til rommet mitt. Jeg sliter også med sosial angst, så jeg får behandling for det, samt sosial trening,

Får du behandling mens du går på denne skolen? Hvis du får det, så kan du jo ta det litt med ro, før du prøver et siste forsøk på å få det bedre?

Jeg får behandling får det ja. Jeg får besøk fra dps til uka, så får se hvordan det går da. Tror jeg også skal snakke med læreren min om å trappe ned de sosiale sammenhengene som er obligatoriske. Jeg har allerede fått fritak fra kor, og håper også at jeg kan få fritak fra de obligatoriske elevkveldene som alltid har no form for intime leker.

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke helt sikker på om jeg kommer til å være der helt til skoleslutt. Jeg vurerer litt å slutte pga at jeg føler at jeg ikke passer inn med de andre.

Hvor lenge har du vært der og hvor lenge har du igjen? Jeg skjønner at det ikke er spesielt gøy å bare være der for å være der, men det vil føles som en slags seier om du klarer det.

 

Jeg har selv slitt meg igjennom en leir som var mildt sagt jævlig for meg, men det hadde nok vært et større nederlag hvis jeg gav opp og dro hjem.

Jeg har vært der siden august, de første månedene brukte jeg mye på rommet mitt aleine, men i November og Desember, så prøvde jeg å være mer sosial, jeg fikk da ansvaret for dette data-rommet, men denne uka så har det rett og slett blitt for mye for meg, så jeg bestemte meg for å flytte alt tilbake til rommet mitt. Jeg sliter også med sosial angst, så jeg får behandling for det, samt sosial trening,

Får du behandling mens du går på denne skolen? Hvis du får det, så kan du jo ta det litt med ro, før du prøver et siste forsøk på å få det bedre?

Jeg får behandling får det ja. Jeg får besøk fra dps til uka, så får se hvordan det går da. Tror jeg også skal snakke med læreren min om å trappe ned de sosiale sammenhengene som er obligatoriske. Jeg har allerede fått fritak fra kor, og håper også at jeg kan få fritak fra de obligatoriske elevkveldene som alltid har no form for intime leker.

Høres ut som en god idé,

 

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_guest_*
Jeg får behandling får det ja. Jeg får besøk fra dps til uka, så får se hvordan det går da. Tror jeg også skal snakke med læreren min om å trappe ned de sosiale sammenhengene som er obligatoriske. Jeg har allerede fått fritak fra kor, og håper også at jeg kan få fritak fra de obligatoriske elevkveldene som alltid har no form for intime leker.

Usj, må være ille. Kan tenke meg hvordan det er og nærmest være låst fast et sted hvor man ikke har fritt spillerom og eneste frie sted er å være på rommet sitt. Nei huff, aldri om det blir folkehøyskole på meg. Ikke for å være snuskete, men hvordan er det egentlig med din sosiale angst? Selv har jeg aldri problemer med å snakke med folk i utgangspunktet, men vipper antallet personer i rommet over 5, da kaldsvetter jeg nærmest om jeg må ta til ordet.

Lenke til kommentar
Jeg får behandling får det ja. Jeg får besøk fra dps til uka, så får se hvordan det går da. Tror jeg også skal snakke med læreren min om å trappe ned de sosiale sammenhengene som er obligatoriske. Jeg har allerede fått fritak fra kor, og håper også at jeg kan få fritak fra de obligatoriske elevkveldene som alltid har no form for intime leker.

Usj, må være ille. Kan tenke meg hvordan det er og nærmest være låst fast et sted hvor man ikke har fritt spillerom og eneste frie sted er å være på rommet sitt. Nei huff, aldri om det blir folkehøyskole på meg. Ikke for å være snuskete, men hvordan er det egentlig med din sosiale angst? Selv har jeg aldri problemer med å snakke med folk i utgangspunktet, men vipper antallet personer i rommet over 5, da kaldsvetter jeg nærmest om jeg må ta til ordet.

Det gar greit a ha en samtale med en person, hvis det blir flere enn det, sa blir jeg helt stille, og sier ingenting, redd for å si noe dumt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Henne_*

Dette kan ikke være noe jeg bare innbiller meg. Det kan ikke være bare i mitt hode. Spiseproblemene mine har kommet tilbake også. Men hei, jeg har jo litt kjøtt på kroppen. Har jeg ikke? Lårene disser. Former på feil steder. Jeg er svak. Spiste to brødskiver med egg, en banan og et glass vann. Så svakt. Hvordan skal jeg klare det jeg vil her i verden når jeg ikke klarer å holde kontroll? Jeg blir lubben igjen om dette fortsetter.

 

Hvorfor avlyser hun timen? "Går det bra?". NEI, for helvete. Det går ikke bra. Jeg følte meg så stygg, håpløs og ekkel at jeg ville dø.

Lenke til kommentar
Lårene disser. Former på feil steder. Jeg er svak. Spiste to brødskiver med egg, en banan og et glass vann. Så svakt. Hvordan skal jeg klare det jeg vil her i verden når jeg ikke klarer å holde kontroll? Jeg blir lubben igjen om dette fortsetter.

 

Unnskyld, var poenget ditt at de to brødskivene med egg og en banan var alt for mye? Det synes jeg hørtes ut som et bra måltid og hvertfall ikke var for mye. Og disse spiseforstyrrelsene kommer av at du har et for manisk forhold til mat. Begynn å tren, spis sunn og god mat og drikke. Og ikke tenk noe særlig over det. Du bør IKKE ha et så stresset forhold til mat!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...