MyBigMouth Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Ja du kan jo ta det opp med foreldren?! "hvor tror dere jeg hadde vært uten den pcen? Tror dere jeg hadde hatt flere venner da? Hvorfor tror dere jeg sitter her hele tiden osv." funker hvis du legger det fram riktig. Hjelper dog ikke på venne problemet Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 "PC fjern"? Mener du å fjerne PCen? Hvis det å fjerne PCen skal hjelpe så må du selvsagt selv innse at du har et problem. Ellers blir det nok, som du sier, bare verre. ja, at du ikke får bruke PCen lenger, og at alt skal løse seg av seg selv. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Leste det var noen som slet med å takle vekten sin, 2 utrolig effektive småe triks; - Når du lager mat så tygg tyggegummi da du ikke vil små spise (eks. smøre deg en skive med gulost så tar du ikke en skive og dytter i munnen.. også en til) - Når du får godtesjuken, eller veldig lyst på noe godt, potetgull frister eller noe. Gå og PUSS TENNA. Lysten vil ikke være så stor da. Funker fett! Lenke til kommentar
Vain Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Du godt fortelle foreldrene dine at det ikke funker å fjerne/begrense bruken av pcen. Du sitter foran pcn fordi du ikke har noe annet å finne på, right? Så hvis du er med venner, så vil det oppta mer tid, og du vil sitte mindre med pc. Å kun fjerne pcn vil bare føre til at du kommer til å kjede deg. Å bli mer sosial er noe som skjer gradvis over tid, ikke noe som plutselig skjer hvis de tar fra deg pcn. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 det jeg prøver å si, men de sier bare at det er sunt.... Og grunnen til at jeg sitter her er fordi jeg ikke har venner (ordentelige) Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Bra tips til de "usosiale": Spør folk om de blir med på kino. Slår ikke feil Hadde det slik at hver dag jeg kom hjem, satt jeg forran pc'en til kvelden. I helgene satt jeg der hele tiden. Så ble jeg drittlei, tenkte jeg fortjente bedre enn det, hadde trossalt masse venner på skolen jeg gikk med. (skikkelige venner, ikke dilte-venner) Så spurte jeg om noen ble med på kino, og etter det har det bygget seg opp, så nå har jeg et bra sosialt liv Endret 20. juni 2005 av Mongo FuRY Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Når folk sier "Du må bli mer sosial", wtf? De som er asosiale (som jeg har vært i en god periode, ikke nå lenger), kan da ikke bare gå bort til en kis etter to mnd og spørre om de skal finne på noe. Det er vanskelig. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Nepstun, helt enig, start i det små med kino Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Når folk sier "Du må bli mer sosial", wtf? De som er asosiale (som jeg har vært i en god periode, ikke nå lenger), kan da ikke bare gå bort til en kis etter to mnd og spørre om de skal finne på noe. Det er vanskelig. eller 2-3 år... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 - Når du lager mat så tygg tyggegummi da du ikke vil små spise (eks. smøre deg en skive med gulost så tar du ikke en skive og dytter i munnen.. også en til) Småspising er vel ikke problemet. Småspising av usunn mat er det man må passe seg for. Men hvis du står og småspiser på gulrøtter når du skjærer dem opp, så bidrar dette bare til å holde forbrenningen ved like. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 - Når du lager mat så tygg tyggegummi da du ikke vil små spise (eks. smøre deg en skive med gulost så tar du ikke en skive og dytter i munnen.. også en til) Småspising er vel ikke problemet. Småspising av usunn mat er det man må passe seg for. Men hvis du står og småspiser på gulrøtter når du skjærer dem opp, så bidrar dette bare til å holde forbrenningen ved like. jeg har vel den usunne småspisinga. Som når jeg spiller (hele tia) har jeg alltid lyst på sjokolade, eller noe søtt noe Lenke til kommentar
howzer Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Spis skikkelig mat så du blir mett Krom (tror jeg det var) kan visst også hjelpe mot søtsug. Det beste er likevel å rett og slett ikke kjøpe inn noe usunt. Det er et langt større steg å løfte baken fra stolen og dra seg til butikken for å få tak i det enn å bare grafse til seg fra skapet. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Spis skikkelig mat så du blir mett Krom (tror jeg det var) kan visst også hjelpe mot søtsug. Det beste er likevel å rett og slett ikke kjøpe inn noe usunt. Det er et langt større steg å løfte baken fra stolen og dra seg til butikken for å få tak i det enn å bare grafse til seg fra skapet. nei, det er jeg for lat til Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det stemmer at krom skal fjerne søtsuget. Personlig så har jeg gått over fra brus til eplenektar (i alle fall i ukedagene). Jeg biller meg inn at det er sunnere Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 hva er krom da? jeg drikker ikke brus midt i uka, kun fredag/lørdag/søndag. Får håpe noen sjekker meg opp på stranda da i sommer Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det stemmer at krom skal fjerne søtsuget. Personlig så har jeg gått over fra brus til eplenektar (i alle fall i ukedagene). Jeg biller meg inn at det er sunnere Cola light da? eventuelt meieriens juicer, alle uten sukker. Det beste for å unngå brus drikking er uansett masse vann. Lenke til kommentar
Vain Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 hva er krom da? jeg drikker ikke brus midt i uka, kun fredag/lørdag/søndag. Får håpe noen sjekker meg opp på stranda da i sommer Krom er et mineral, akkurat som jern.. Du får sikkert i deg nok. Ikke tenk på kosttilskudd osv hvis du har et normalt kosthold. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 hva er krom da? jeg drikker ikke brus midt i uka, kun fredag/lørdag/søndag. Får håpe noen sjekker meg opp på stranda da i sommer Krom er et mineral, akkurat som jern.. Du får sikkert i deg nok. Ikke tenk på kosttilskudd osv hvis du har et normalt kosthold. jeg spiser masse frukt (druer). opptill en kilo om dagen . søte druer... nam . Hvilken matvare gir krom da? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Uff, nå har dagen jeg har fryktet i evigheter kommet. 10. klasse er over og jeg må splittes fra verdens beste klasse Har aldri møtt en så kul og morsom gjeng før.. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Det stemmer at krom skal fjerne søtsuget. Personlig så har jeg gått over fra brus til eplenektar (i alle fall i ukedagene). Jeg biller meg inn at det er sunnere Eplenektar er sukker. Eplejuice, derimot, er bedre. Men drikk vann som tørstedrikk! Må du ha eplejuice (ligg unna nektar), så ta det f.eks. til lunsj, og la det være med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg