Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite spm bare.. vet jeg alltids kan prøve å lese meg opp på diverse faktasider, men alltid best å lære av dem som har opplevd ting selv.

Hvordan "fungerer" (i mangel av bedre ord akkurat nå) en depresjon m psykoser?? hva innebærer en psykose? Er kanskje et dumt spm, men har aldri helt skjønt va som ligger i det.. Har selv en alvorlig depresjon, men altså aldri helt skjønt hvordan det arter seg når det går over til å omfatte psykoser..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_blabla_*

Jeg merker at kulda kommer igjen. Ikke den norske vinterkulda, den kjenner alle. Jeg snakker om den kulda som sniker seg fram og ligger langs knoklene. Den som kommer når jeg spiser for lite og strekker ut energien for langt. Den som kommer når jeg bevisst sliter meg ut hver eneste dag, for å sikre at maten jeg spiste i går ikke ble for mye. Den som kommer når jeg hver dag kjenner på knokler og ben og lengter etter den dagen de stikker ut igjen. Den som kommer når den intense lengselen og angsten for nærhet er tilstede. Den som alltid stikker litt ekstra når jeg hater meg selv mer enn vanlig og vet at resten av verden gjør det samme.

 

Og på en eller annen pervers måte, gir det meg et snev av lykke. Jeg veit at jeg klarer å være kald igjen nå. Jeg vet at de ikke kommer for nære og jeg vet at masken ikke faller av. Jeg vet at det skal gå bedre denne gangen. Nå er det meg mot verden.

Lenke til kommentar
Ihvertfall når mennesker som aldri hadde sett på deg til vanlig, begynner og småhilse og smile.

 

 

Dette har faktisk begynt å skje nå, skjønner det ikke... HVORFOR?

Av en eller annen grunn hilser folk når du ser glad ut, men hvis du ser trist ut er du på en måte i din egen verden. Sånn føler jeg det hvertfall, hvis folk er litt borgjemt legger man ikke merke til de. Det kan man jo tenke litt på til vanlig, at de fleste liker å bli hilset på. Hvertfall jeg :)

Lenke til kommentar

Når jeg bodde i Trondheim så hadde jeg ei venninne, mora hennes hatet meg...hun sa at hun ikke likte meg. Men hver jul så var det klem og kyss( spy ).

Resten av året så var det samme gamle. Jeg smiler omtrent aldri når jeg er ute.

At folk reagerer positivt hvis man smiler osv. såklart, men mennesker er også så glad-falske i jula at jeg blir kvalm!

Lenke til kommentar
Sosionom.

Har ikke mye erfaring/peiling på sosionomer, men vil tro at det er best å oppsøke en psykolog, som mest sansynlig vil prøve ut kongitiv terapi.

Ah, men jeg har vist en klinisk sosionom, muligens en forskjell

 

Sålenge en person kan hjelpe deg så mener jeg at utdannelsen ikke har en døtt og si;)

Viktigste er at DU føler at ting blir bedre:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg synes det nesten er litt morsomt, at alle som blir kjent med meg ender opp med å enten hate meg, eller mislike meg. Vi kan komme fint overens, men så fort en blir bedre kjent så snur de mot meg.

 

Og de som sier de ikke snur mot meg kjenner meg bare ikke godt nok enda.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_magnus_*
Sosionom.

Har ikke mye erfaring/peiling på sosionomer, men vil tro at det er best å oppsøke en psykolog, som mest sansynlig vil prøve ut kongitiv terapi.

Ah, men jeg har vist en klinisk sosionom, muligens en forskjell

 

Sålenge en person kan hjelpe deg så mener jeg at utdannelsen ikke har en døtt og si;)

Viktigste er at DU føler at ting blir bedre:)

tja deg om det, eg like at folk e intelektuelle

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...