Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Jeg burde egentlig gjort noe med inntaket selv. Har klart å stabilisert vekten, men har fremdeles i meg for lite.

Ekstremt lav forbrenning ødelegger så mye. F.eks klarer jeg ikke å dra meg ut og gå med hundene fordi det blir for kaldt. Jeg fryser jo tilogmed innendørs når rommene holder 26-28C.

Det tar tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt motsatt hos meg og, har ekstremt høy forbrenning. Jeg klarer ikke å legge på meg, jeg veier bare 60 kilo mens jeg er 1.80 høy og 17 år :( føler meg ganske spinkel og puslete.

Jeg vet det bare er å trene, så legger jeg på meg muskler. Men lettere sagt enn gjort, jeg klarer aldri å få lyst nok til å begynne på treningsstudio etter ett miserabelt forsøk i fjor.

Lenke til kommentar
Helt motsatt hos meg og, har ekstremt høy forbrenning. Jeg klarer ikke å legge på meg, jeg veier bare 60 kilo mens jeg er 1.80 høy og 17 år :( føler meg ganske spinkel og puslete.

Jeg vet det bare er å trene, så legger jeg på meg muskler. Men lettere sagt enn gjort, jeg klarer aldri å få lyst nok til å begynne på treningsstudio etter ett miserabelt forsøk i fjor.

Er vel ikke noe jeg er direkte deppa for, men jeg har det HELT likt med deg... Eneste er at jeg veier et par kilo mer og er noen cm høyere... Kan leve på brus, godteri og whatnot og aldri trene (noe som jeg ikke gjør) men fortsatt veie rundt 60.

Lenke til kommentar

Vil også legge til at jeg har vært utrolig deppa siden i sommer... Og det var da jeg for alvor begynte å slanke meg. Da jeg var tjukk og dreit i hvordan jeg så ut var jeg glad hele tiden og fant på kule ting med venner o.l, men det siste halvåret så har jeg vært usosial til tusen og liker meg best aleine. :(

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe jeg er direkte deppa for, men jeg har det HELT likt med deg... Eneste er at jeg veier et par kilo mer og er noen cm høyere... Kan leve på brus, godteri og whatnot og aldri trene (noe som jeg ikke gjør) men fortsatt veie rundt 60.

Hvordan "får" man høy forbrenning egentlig?

Lenke til kommentar

Høy forbrenning kommer mest sansynlig av genene dine. Det kan også være en sykdom, om du kan kalle det. Hormonene i kroppen styrer i stor grad forbrenningen, og hvis kroppen produserer for mye av visse hormoner vil man gå ned i vekt uansett hva man gjør, så og si.

Ved å spise små måltider mange ganger om dagen, minst 5, vil du opprettholde en god forbrenning.

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar

Sett deg som mål å klare å få ned 0.5l jordbær/sjokolademelk på en dag. Tenk hard og lenge på hva som virkelig er værst; å godta å drikke det, eller å bli lagt inn. Forsetter du med det inntaket du har nå så blir du innlagt og tvangsforet.

Desto fortere du klarer å få i deg noen hundre kcal ekstra per dag desto lengre tid har du på deg før du blir tvangsinnlagt.

Lenke til kommentar

Er vel ikke akkurat deppa jeg heller, men ganske irriterende og frustrerende at uansett hvor mye jeg spiser, forblir jeg altfor tynn.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg liker meg best alene? før dro jeg på fester og flere aktiviteter med venner, i det siste har det avtatt. Jeg har aldri vært noe spesielt glad i stedet jeg bor, eller skolen jeg går på. Men jeg pleide å trives sammen med de vennene jeg har.

Lenke til kommentar
Sett deg som mål å klare å få ned 0.5l jordbær/sjokolademelk på en dag. Tenk hard og lenge på hva som virkelig er værst; å godta å drikke det, eller å bli lagt inn. Forsetter du med det inntaket du har nå så blir du innlagt og tvangsforet.

Desto fortere du klarer å få i deg noen hundre kcal ekstra per dag desto lengre tid har du på deg før du blir tvangsinnlagt.

Skal prøve..

Har planer om å klare å spise mye mer i jula nå og klare å trene igjen på nyåret. Men er stygt redd for at "ikke spis det der, du blir bare feit"-tankene kommer opp i hjernen igjen, og jeg dermed er på status quo på nyåret igjen og at dette bare fortsetter og fortsetter...

Lenke til kommentar

Og derfor kan det være lurt og få inn noen som jobber med slike ting.

For og slåss imot hjernen alene kan og er veldig tøft\tungt.

Det er en god del år siden jeg hadde !diagnosen" nå, men fremdeles så kommer tankene.

Men etterhvert så er det du som bestemmer, ikke maten.

Håper ihvertfall at du får en nokenlunde fin jul :)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Velg en treningsform som krever vektoppgang for å gi framgang.

Styrketrening er flott.

Startet selv på 52kg og trente meg opp til 68kg. (Jeg er 183-ish høy.) Nå er jeg nede på 60 igjen, og mangler overskuddet som skal til for å klare å trene.

Ta det rolig med treningen til å begynne med, og utnytt at det blir lettere å trene utover året. (Sollys er viktig!) Start med kun rolige gåturer fram til du nærmer deg et normalt dagsinntak.

Lenke til kommentar

Idag har væt en skikkelig drittdag, delvis hvertfall. Alt gikk galt på jobben, alle ting som kunne stå i veien sto i veien, og alt gikk generelt til helvete... Heldigvis fikk jeg 2 oppturer som hjalp så utrolig, hvis ikke hadde jeg ligget søvnløs i natt tror jeg. Fikk snakket med min bestevennine, som alltid er en sikker vinner for humøret, + at jeg fikk en C tilbake på en eksamen. Håper bare morgendagen blir bedre fordi jeg tror ikke jeg blir reddet engang til... :(

Lenke til kommentar

Skal prøve..

Har planer om å klare å spise mye mer i jula nå og klare å trene igjen på nyåret. Men er stygt redd for at "ikke spis det der, du blir bare feit"-tankene kommer opp i hjernen igjen, og jeg dermed er på status quo på nyåret igjen og at dette bare fortsetter og fortsetter...

Hvordan er det mulig å tenke sånn når du veier like mye som halve rompeballen min?

Lenke til kommentar

Hadde man kunne styrt det så, men det blir en del av deg som roper "du må ikke spise, du blir feit av et eple" og andre halvdelen roper "svarte for en løk du er, du kan dette".

Og førstnevnte vinner ofte.

Det som er så morsomt med og ha spiseproblemer er at når personen som er "syk" ser seg i speilet så ser han\hun seg som tykk selv om hun\han er beinete. Nå sier jeg ikke at Gjest har det, men for og forklare at det er noe en person ikke direkte styrer.

Hjernen vår er en merklig klump:P

Selv om jeg ikke syns det er noe merklig at folk sliter med sånt.

Samfunnet legger opp til vi skal være tynnest mulig, ha mest mulig penger osv.

Så er det rart at mennesker får problemer pga. press og andre ting....langt ifra.

Eller man opplever traumatiske ting.

Er så mange grunner at man kunne fylt et leksikon med det.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest Guest_random_*

Jeg er så ensom om dagen. Jeg prøver intenst å fylle opp tomrommet, men jeg klarer ikke.

Jeg spiser mindre, sover dårligere, drikker mer og savner alle. Jeg hater det når det er sånn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...