Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Javell da har jeg nettop brukt denne dagen inne....

Sol og fint vær jaja...kanke bruke det når jeg ikke har venner...

jævli irriterende, jeg er keen på en tur på stranda. men kem går på tur med foreldre? ser så jævla tåpelig ut...

kanke gå ut med noen andre siden de ikke vil ringe å spørr om jeg vil bli med, eller svare meg når jeg ringer de.

Idag var nok et helvette....

Satt i 25 minutter med kniven over håndleddet og vurderte saken.

vil liksom ikke mislykkes hvis jeg gjør det, men vil heller ikke dø...

:cry:  Orker ikke flere slike dager...

Er redd for hva jeg vil gjøre hvis det kommer flere av de.

jaja videregående, er fryktelig feil for at jeg har søkt feil....jeg har plutselig mista lysten på der jeg ville. Dessuten er det en skole uten muligheter for å utvikle meg musikalsk.

-fra inneværende gutt-

Jeg har sittet der selv. Jeg vet ikke hvorfor du ikke kuttet deg, men jeg er glad for at du ikke gjorde det. For det første ville det blitt et sværa griseri, for det andre så ville du fått veldig veldig vondt, og for det tredje så hadde du trolig ikke dødd av det uansett. Å kutte seg er det dummeste du kan gjøre hvis du vil prøve å ta livet ditt.

Hverdagen går opp og ned. Du er langt nede nå, men snart svinger det nok opp igjen. Det viktigste er at du tar deg sammen og virkelig PRØVER å se de små gledene i livet. Unn deg litt ekstra. Gå ut og nyt sommeren, kjøp deg en god is, se på damene på stranden. Solen vil gjøre deg godt og kanksje også lyser til sinns.

Neste steg er å tenke over hva du egentlig vil med livet ditt. Sett deg mål, så har du noe å se frem mot. Lykken kommer ikke flytende på ei fjøl.

Ønsker deg alt vel, og håper at det ordner seg. Bare husk at du er din egen lykkes smed (med forbehold om feilsitat). Det lille ekstra som gjør hverdagen ekstra ekstra god, det kommer av seg selv når du minst venter det.

ja.....blir for dumt å spørre "om måter jeg kan ta livet av meg da"

Kan henge meg selv da, men igjen det synes jeg blir for dumt.

Har ikke kontakter til å skaffe våpen.

den skolen jeg ahr søkt på er da kjnet for å være den skolen med mest røyking,drikking snusing og all mulig annet. Noe som er det stikk motsatte av d jeg er.

hadde egntlig ikke gjort noe om de andre jeg kjenner hadde fått litt søkelys på det....tenker alt for my på dette nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Jeg har sittet der selv. Jeg vet ikke hvorfor du ikke kuttet deg, men jeg er glad for at du ikke gjorde det. For det første ville det blitt et sværa griseri, for det andre så ville du fått veldig veldig vondt, og for det tredje så hadde du trolig ikke dødd av det uansett. Å kutte seg er det dummeste du kan gjøre hvis du vil prøve å ta livet ditt.

Hverdagen går opp og ned. Du er langt nede nå, men snart svinger det nok opp igjen. Det viktigste er at du tar deg sammen og virkelig PRØVER å se de små gledene i livet. Unn deg litt ekstra. Gå ut og nyt sommeren, kjøp deg en god is, se på damene på stranden. Solen vil gjøre deg godt og kanksje også lyser til sinns.

Neste steg er å tenke over hva du egentlig vil med livet ditt. Sett deg mål, så har du noe å se frem mot. Lykken kommer ikke flytende på ei fjøl.

Ønsker deg alt vel, og håper at det ordner seg. Bare husk at du er din egen lykkes smed (med forbehold om feilsitat). Det lille ekstra som gjør hverdagen ekstra ekstra god, det kommer av seg selv når du minst venter det.

Har vært der jeg også. Og har kommet til steg to der hvor jeg klarer å finne litt mer glede i livet. Prøver å gjøre mer ting, og slappe av. Har innsett at jeg ikke har noen planer for framtiden, men det plager meg ikke lenger. Har skjønt at jeg må leve her og nå. Ikke bare deppe.

Lenke til kommentar
den skolen jeg ahr søkt på er da kjnet for å være den skolen med mest røyking,drikking snusing og all mulig annet. Noe som er det stikk motsatte av d jeg er.

Da synes jeg du skal ta kontakt med skolekontoret der du bor og forklare situasjonen. Her i Bergen er de stort sett greie, så de lar deg sikkert gjøre om på søknaden.

Lenke til kommentar
ja.....blir for dumt å spørre "om måter jeg kan ta livet av meg da"

Kan henge meg selv da, men igjen det synes jeg blir for dumt.

Har ikke kontakter til å skaffe våpen.

hadde egntlig ikke gjort noe om de andre jeg kjenner hadde fått litt søkelys på det....tenker alt for my på dette nå...

Har letet etter måter å ta livet mitt på jeg også, men faktisk så er jeg så lat at jeg vurderte det til at jeg ikke gadd ;)

Kjør ditt eget løp på skolen. Det finnes nok flere likesinnede der enn du tror. Og trives du ikke så finnes det nok andre løsninger. LIvet ligger foran deg og du bestemmer selv hvordan det skal bli :)

Lenke til kommentar

Men skolen jeg søker er egentlig for el,motor og mekanisk...

men det jeg har søkt er allmenn realfag teknologi og ikt da.....håper det bli gøy.

Men er liksom ikke noe fag jenter søker. er redd for å komme med en hel hau med svette nerder.....redd for å miste kopntakten med de såkallte vennene mine på den skolen jeg er på nå....

DB1ofJ

Lenke til kommentar

ehh.....ja...egentlig så håper jeg at noen jeg kjenner detter innom siden og finner ut det er meg.....fikk 10% warn oxo :w00t: .....det irriterer meg egentlig jævli mye......jaja men snakk om å syte for ingenting......liten opptur da brann slo RBK 4-1 da ......men da datt vi ut av deppetråden...:s

Lenke til kommentar

Til dere som har dratt opp dette med selvmord:

Husk at depresjoner kan gå over og problem kan løses, mens selvmord er for alltid... Nå er jeg kanskje ikke den rette til å snakke siden jeg har flere forsøk bak meg fra tidligere da men. Blir liksom litt sånn "gjør hva jeg sier ikke hva jeg har gjort".

Eller kanskje det betyr at jeg faktisk vet hva jeg snakker om?

Skal ikke spekulere i det. Dere får selv avgjøre om dere vil høre på meg :)

Lenke til kommentar

Rxj0n : Nå har folk virkelig prøvd å få deg på bedre tanker, og ved måten du skriver så virker det som du ikke helt har skjønt det. prøv å les at folk faktisk bryr seg, og dette er folk som stortsett aldri har møtt deg!

Nå er det sommer og sol, dette betyr fyll og faenskap for noen, men om dette ikke passer deg finnes det andre ting også! sykt mange andre ting. Men én ting må jeg sette fingeren på : du sitter på dataen endel? Om dette er tilfellet kan dataen gjøre deg utrolig deprimert. se å komme deg ut! drit i at du drar med mor og far, jeg gjør det hele tiden! Det er flaut som faen å møte andre, men du er jo ihvertfall ute!

Lenke til kommentar
Rxj0n : Nå har folk virkelig prøvd å få deg på bedre tanker, og ved måten du skriver så virker det som du ikke helt har skjønt det. prøv å les at folk faktisk bryr seg, og dette er folk som stortsett aldri har møtt deg!

Nå er det sommer og sol, dette betyr fyll og faenskap for noen, men om dette ikke passer deg finnes det andre ting også! sykt mange andre ting. Men én ting må jeg sette fingeren på : du sitter på dataen endel? Om dette er tilfellet kan dataen gjøre deg utrolig deprimert. se å komme deg ut! drit i at du drar med mor og far, jeg gjør det hele tiden! Det er flaut som faen å møte andre, men du er jo ihvertfall ute!

Ja vet jo det....prøver desperat på alt det alle foreslår og dette er jeg takknemlig for.

Men jeg detter hele tiden tilbake på scratch....

Deppetråd....jeg skriver her så lenge jeg depper-

chokke Skrevet 19/06/2005 : 21:39

du fikk 10 % for hva?

Du kan jo sjekke tråden om Old school spammere..

Jeg synes faktisk at det er andre i tråden som spammet like mye som meg uten å få noe men men......ajja.....grine for småting

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at det er andre i tråden som spammet like mye som meg uten å få noe men men......ajja.....grine for småting

advarsel er gangster da! helt til du blir flinga ut av forumet :)

Lenke til kommentar

advarsel er gangster da! helt til du blir flinga ut av forumet :)

sa bare det var irriterende... :ermm:

Lenke til kommentar
ok, da skal vi gjøre en innsats for å komme i bedre form og spise sunnere. Så jeg trenger noen gode, og ikke krevende oppskrifter for da ender jeg bare opp med yoghurt og musli, eller en grandiosa. Kan man erstatte noen måltider med milkshake (ikke slankemilkshade, men sånn annen)?

Det sosiale blir vanskeligere for det kan ikke gjøres på enehånd :( .

Kan ikke gå på utesteder siden jeg er 16 så noen tips?

Et tips: Du har en søster som er fire år eldre enn deg. Bruk henne. Hvis du føler for det, så si nøyaktig hvordan du har det. Hun hjelper deg sikkert.

Lenke til kommentar
ok, da skal vi gjøre en innsats for å komme i bedre form og spise sunnere. Så jeg trenger noen gode, og ikke krevende oppskrifter for da ender jeg bare opp med yoghurt og musli, eller en grandiosa. Kan man erstatte noen måltider med milkshake (ikke slankemilkshade, men sånn annen)?

Det sosiale blir vanskeligere for det kan ikke gjøres på enehånd :( .

Kan ikke gå på utesteder siden jeg er 16 så noen tips?

Et tips: Du har en søster som er fire år eldre enn deg. Bruk henne. Hvis du føler for det, så si nøyaktig hvordan du har det. Hun hjelper deg sikkert.

vel, hun ble utestengt det meste av ungdomskolen så hun vet nok hvordan det er, men for henne har det løst seg.

Og hele familien har lidd av depresjon, så jeg har noe å slektes på.

Men det verste er vel mamma og pappa, og måten de har for å løse det. Fjern PCen så løser alt seg (yeah right). Og når mamma prøver å føre inn restriksjoner og andre lover og regler gidder ikke pappa følge de så de er glemt med en gang. Og jeg irriteres mer av foreldrene mine, eller pappa, han gjesper alltid høyt og stønner på gjespene for å vise at han er trøtt. Og han ler alltid lengst på sine egne vitser. Deprimerende...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...