Grundig Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Trist å høre Bluesky, jeg føler med deg. Håper det ordner seg. Har du ingen å snakke med? Jeg for min del er blitt fullstendig paranoid etter de siste måneders hendelser. Det er en ekkel følelse. Jeg klarer ikke å slappe av i 5 minutter lissom. Hva gjør man egentlig når man blir paranoid? Virkelig begynner å få angst? Jeg spurte mine foreldre om jeg kunne ta en tur til psykologen min før ferien starter for fullt. Da fikk jeg beskjed om at der har jeg faktisk "sluttet" Noen tips eller? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Noen tips eller? Siden du er over 16 så er det bare å ringe å bestille time selv Det nytter ikke å sitte og håpe at foreldra dine eller noen andre ordner det for deg. Det kan hende at du må kontakte fastlegen for å få ny henvisning da. Er det skikkelig ille så så har alle større steder et akutt-team man kan kontakte. verste fall så møter du opp der og ber om time. De fleste som jobber på slike steder er ikke bare leger men de har vanligvis opplevd nok til å kunne sette seg i din situasjon og er derfor lette å snakke med Det beste tipset jeg kan gi deg er bare å fikse det selv... Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Trist å høre Bluesky, jeg føler med deg. Håper det ordner seg. Har du ingen å snakke med? Jeg for min del er blitt fullstendig paranoid etter de siste måneders hendelser. Det er en ekkel følelse. Jeg klarer ikke å slappe av i 5 minutter lissom. Hva gjør man egentlig når man blir paranoid? Virkelig begynner å få angst? Jeg spurte mine foreldre om jeg kunne ta en tur til psykologen min før ferien starter for fullt. Da fikk jeg beskjed om at der har jeg faktisk "sluttet" Noen tips eller? Hvis du går på skole kan du benytte deg av PP-tjenesten. Du burde ta kontakt med rådgiver eller helsesøster i morgen, de kan henvise deg til PP-tjenesten. Det er forresten gratis Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Bluesky, mener du kastet ut for alltid eller kastet ut for dagen, sånn ikke mer PC idag, ut å få frisk luft? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Bluesky: Jobber du virkelig hardt så kommer du til å klare siste året på VGS selv om faren din kaster deg ut. Håper alt ordner seg til det beste for deg. Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 OK, takk for kjapp respons Det kjipe er at jeg er ferdig på skolen for denne gang. Jeg skal ta og spørre foreldra mine enda en gang også bare dra til en plass for å få snakket ut. Jeg har utsatt sånne ting før og det har fått katastrofale følger Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Bluesky, mener du kastet ut for alltid eller kastet ut for dagen, sånn ikke mer PC idag, ut å få frisk luft? Nei, her er det snakk om en permanent utkastelse Grundig: Du behøver vel egentlig ikke å gå via skolen din. Du kan også ringe PP-tjenesten selv. Jeg ville gjort det i dag for jeg tror de har stengt i juli, og du vil sikkert ha time før de stenger Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Bluesky, mener du kastet ut for alltid eller kastet ut for dagen, sånn ikke mer PC idag, ut å få frisk luft? Nei, her er det snakk om en permanent utkastelse Grundig: Du behøver vel egentlig ikke å gå via skolen din. Du kan også ringe PP-tjenesten selv. Jeg ville gjort det i dag for jeg tror de har stengt i juli, og du vil sikkert ha time før de stenger oj... seriøst? Du kan jo snakke med familie i nærheten eller noe da, om bosted osv. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 hvis du har slekninger i nærheten(besteforeldre, tanter, onkler etc) kan du spørre om de kan snakke vett i den tette skolten til faren din, eller du kan spørre om å flytte inn til de. lykke til uansett! Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Bluesky: Jobber du virkelig hardt så kommer du til å klare siste året på VGS selv om faren din kaster deg ut. Håper alt ordner seg til det beste for deg. oj... seriøst? Du kan jo snakke med familie i nærheten eller noe da, om bosted osv. hvis du har slekninger i nærheten(besteforeldre, tanter, onkler etc) kan du spørre om de kan snakke vett i den tette skolten til faren din, eller du kan spørre om å flytte inn til de. lykke til uansett! Selvfølgelig finnes det sikkert en utvei, men i løpet av mitt liv har jeg opplevd ganske mye, og jeg orker rett og slett ikke flere slike påkjenninger. Og ofte har jeg bare lyst til å gi opp hele greia Endret 19. juni 2005 av Bluesky Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg skjønner det. Jeg har ofte lyst til å gi opp jeg også. Tingen er , at du hadde funnet noe å glede deg til. Ikke gi opp drømmen.. hvis du vil så kan ikke noe slikt stoppe deg Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 ok, da skal vi gjøre en innsats for å komme i bedre form og spise sunnere. Så jeg trenger noen gode, og ikke krevende oppskrifter for da ender jeg bare opp med yoghurt og musli, eller en grandiosa. Kan man erstatte noen måltider med milkshake (ikke slankemilkshade, men sånn annen)? Det sosiale blir vanskeligere for det kan ikke gjøres på enehånd . Kan ikke gå på utesteder siden jeg er 16 så noen tips? Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Prøv å bli kjent med de "kule" og vis faren din ikke liker de så sier du det ikke hadde blitt sånn hadde det ikke vert for at du tok pcn min Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det sosiale blir vanskeligere for det kan ikke gjøres på enehånd .Kan ikke gå på utesteder siden jeg er 16 så noen tips? ballsport? eller noe lignende i området er en fin måte å treffe nye mennesker i din egen alder Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 slå ned faren din bakfra med et balltre og fortell han hva du syntes om at han oppsører seg å jævli ufyslig... fra spøk til alvor. har du prøvd å snakke med han om detta? kan være han ombestemmer seg, hvis du forteller alt du har fortalt oss. Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) fra spøk til alvor.har du prøvd å snakke med han om detta? kan være han ombestemmer seg, hvis du forteller alt du har fortalt oss. Har prøvd det ja, problemet er att han tror han gjør meg en tjeneste. Han sier bare at "jeg må lære meg att verden er mer en bare soving, spising og PC" Endret 19. juni 2005 av Bluesky Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Javell da har jeg nettop brukt denne dagen inne.... Sol og fint vær jaja...kanke bruke det når jeg ikke har venner... jævli irriterende, jeg er keen på en tur på stranda. men kem går på tur med foreldre? ser så jævla tåpelig ut... kanke gå ut med noen andre siden de ikke vil ringe å spørr om jeg vil bli med, eller svare meg når jeg ringer de. Idag var nok et helvette.... Satt i 25 minutter med kniven over håndleddet og vurderte saken. vil liksom ikke mislykkes hvis jeg gjør det, men vil heller ikke dø... Orker ikke flere slike dager... Er redd for hva jeg vil gjøre hvis det kommer flere av de. jaja videregående, er fryktelig feil for at jeg har søkt feil....jeg har plutselig mista lysten på der jeg ville. Dessuten er det en skole uten muligheter for å utvikle meg musikalsk. -fra inneværende gutt- Lenke til kommentar
MagE Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Javell da har jeg nettop brukt denne dagen inne....Sol og fint vær jaja...kanke bruke det når jeg ikke har venner... jævli irriterende, jeg er keen på en tur på stranda. men kem går på tur med foreldre? ser så jævla tåpelig ut... kanke gå ut med noen andre siden de ikke vil ringe å spørr om jeg vil bli med, eller svare meg når jeg ringer de. Idag var nok et helvette.... Satt i 25 minutter med kniven over håndleddet og vurderte saken. vil liksom ikke mislykkes hvis jeg gjør det, men vil heller ikke dø... Orker ikke flere slike dager... Er redd for hva jeg vil gjøre hvis det kommer flere av de. jaja videregående, er fryktelig feil for at jeg har søkt feil....jeg har plutselig mista lysten på der jeg ville. Dessuten er det en skole uten muligheter for å utvikle meg musikalsk. -fra inneværende gutt- Ikke gjør det! Snart begynner du på en ny skole og kan få en ny start. My 2 cent. "De fleste møter en vegg, eller iallefall en planke." synger Bjørn Eidsvåg, Men alle må komme seg fobi den veggen. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Javell da har jeg nettop brukt denne dagen inne....Sol og fint vær jaja...kanke bruke det når jeg ikke har venner... jævli irriterende, jeg er keen på en tur på stranda. men kem går på tur med foreldre? ser så jævla tåpelig ut... kanke gå ut med noen andre siden de ikke vil ringe å spørr om jeg vil bli med, eller svare meg når jeg ringer de. Idag var nok et helvette.... Satt i 25 minutter med kniven over håndleddet og vurderte saken. vil liksom ikke mislykkes hvis jeg gjør det, men vil heller ikke dø... Orker ikke flere slike dager... Er redd for hva jeg vil gjøre hvis det kommer flere av de. jaja videregående, er fryktelig feil for at jeg har søkt feil....jeg har plutselig mista lysten på der jeg ville. Dessuten er det en skole uten muligheter for å utvikle meg musikalsk. -fra inneværende gutt- akkurat samme med meg. Sittet inne i 10 timer nå. Er alt jeg har gjort og... Og har søkt på nordstrand, men vil ikke ha samme igjen. Er det for seint å søke på steinerskolen? Og jeg nekter å gå på stranda med muttern og fattern, flauere ting skal man lete lenge etter, ikke alene gidder jeg heller (enda) Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Javell da har jeg nettop brukt denne dagen inne....Sol og fint vær jaja...kanke bruke det når jeg ikke har venner... jævli irriterende, jeg er keen på en tur på stranda. men kem går på tur med foreldre? ser så jævla tåpelig ut... kanke gå ut med noen andre siden de ikke vil ringe å spørr om jeg vil bli med, eller svare meg når jeg ringer de. Idag var nok et helvette.... Satt i 25 minutter med kniven over håndleddet og vurderte saken. vil liksom ikke mislykkes hvis jeg gjør det, men vil heller ikke dø... Orker ikke flere slike dager... Er redd for hva jeg vil gjøre hvis det kommer flere av de. jaja videregående, er fryktelig feil for at jeg har søkt feil....jeg har plutselig mista lysten på der jeg ville. Dessuten er det en skole uten muligheter for å utvikle meg musikalsk. -fra inneværende gutt- Jeg har sittet der selv. Jeg vet ikke hvorfor du ikke kuttet deg, men jeg er glad for at du ikke gjorde det. For det første ville det blitt et sværa griseri, for det andre så ville du fått veldig veldig vondt, og for det tredje så hadde du trolig ikke dødd av det uansett. Å kutte seg er det dummeste du kan gjøre hvis du vil prøve å ta livet ditt. Hverdagen går opp og ned. Du er langt nede nå, men snart svinger det nok opp igjen. Det viktigste er at du tar deg sammen og virkelig PRØVER å se de små gledene i livet. Unn deg litt ekstra. Gå ut og nyt sommeren, kjøp deg en god is, se på damene på stranden. Solen vil gjøre deg godt og kanksje også lyser til sinns. Neste steg er å tenke over hva du egentlig vil med livet ditt. Sett deg mål, så har du noe å se frem mot. Lykken kommer ikke flytende på ei fjøl. Ønsker deg alt vel, og håper at det ordner seg. Bare husk at du er din egen lykkes smed (med forbehold om feilsitat). Det lille ekstra som gjør hverdagen ekstra ekstra god, det kommer av seg selv når du minst venter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg