Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra det bare var audi

Haha, samme tenkte jeg.

Uansett, håper alt fikser seg med bilen. Slikt er ufattelig lite kult. Har heldigvis aldri opplevd noe lignende selv.

Selvfølgelig fikser det seg, men det har jo en syk pris alt med karosseri å gjøre, og det blir ikke bedre om man har dårlig med penger. Mercedesen min fikk akuratt samme skjebne. Mest lyst å bare gå på skogen å bli der

Lenke til kommentar
Gjest Guest_frida_*

hva skal en gjøre hvis en sliter med angst og har elendig selvbilde og det viser seg faktisk at en oppfører seg rart og det lave selvbilde skyldes selvinsikt..

ofte sånn jeg tenker, føler meg så snål og dum..

får ofte bekreftet dette og:(

Lenke til kommentar

I den siste tiden på skolen har jeg jobbet kjempe bra, fått 5 og 6 på alle prøver og var drit fornøyd, men fikk sånn foreløpig karakter ark for noen dager siden, der var det mange 3 og 4. Ganske kjipt og få en sånn i trynet når jeg har jobba som et helvette før prøvene og fremføringene...

Sto også at jeg må være mere muntlig i timene, så nå har klassen min dette vi må fremføre for klassen innen neste uke: Noen akter fra Romeo og Juliet(Jeg er Romeo), Fremføring om Islam, En sånn annen ting om Islam, Novelle Analyse og Fremføring av Den kalde krigen! Helt jævelig!

Jeg som gruet meg så jævelig for en fremføring jeg skulle ha i engelsken som skulle vare 3 minutter, alle disse skal være over 5 minutter... Og jeg fikk nettopp vite at jeg ligger på 3 og 4 i fleste fag sykt demotiverende(heter det det?)!

Lenke til kommentar
I den siste tiden på skolen har jeg jobbet kjempe bra, fått 5 og 6 på alle prøver og var drit fornøyd, men fikk sånn foreløpig karakter ark for noen dager siden, der var det mange 3 og 4. Ganske kjipt og få en sånn i trynet når jeg har jobba som et helvette før prøvene og fremføringene...

Sto også at jeg må være mere muntlig i timene, så nå har klassen min dette vi må fremføre for klassen innen neste uke: Noen akter fra Romeo og Juliet(Jeg er Romeo), Fremføring om Islam, En sånn annen ting om Islam, Novelle Analyse og Fremføring av Den kalde krigen! Helt jævelig!

Jeg som gruet meg så jævelig for en fremføring jeg skulle ha i engelsken som skulle vare 3 minutter, alle disse skal være over 5 minutter... Og jeg fikk nettopp vite at jeg ligger på 3 og 4 i fleste fag sykt demotiverende(heter det det?)!

Ja, det heter det. :)

Ofte er det slik at man må vise jevn framgang for å gå opp i karakter. Det nytter ofte ikke å bare ha en god prøve i et fag, f.eks. Hva slags skole går du, forresten? Fortsett å jobbe, du ser jo at det nytter! Etter hvert kommer standpunkt etter også! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, det heter det. :)

Ofte er det slik at man må vise jevn framgang for å gå opp i karakter. Det nytter ofte ikke å bare ha en god prøve i et fag, f.eks. Hva slags skole går du, forresten? Fortsett å jobbe, du ser jo at det nytter! Etter hvert kommer standpunkt etter også! :thumbup:

Får håpe det, da :p

Jeg går i 10.klasse på Majorstua.

Lenke til kommentar

[offtopic]

En jeg vet om kolliderte under oppkjøringa. Og besto. Begrunnelsen til sensor var at det var den andre førerens skyld og han gjorde akkurat som man skulle gjøre i en slik situasjon. Det var bare ikke til å unngå at det smalt.

[/offtopic]

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_gutt16

Må bare få ut tankene mine, jeg...

I dag har jeg gjort følgende:

12.30 sto opp, var på pcen og så på tv. Spiste en kvart boks cottage cheese.

14.00 Jeg ble med muttern å handla i 3 timer.

17.00 Var på pcen.

19.00 Spiste bittelittegrann kyllinggryte og så på fotballkamp på tven.

21.00 Så på ny fotballkamp på tven og spiste druer og melon, men kastet seinere opp alt sammen grunnet dårlig samvittighet.

23.00 Bare vært på pcen helt til nå.

02.00 Har vondt i magaen, uvisst hvorfor, men har en klump i halsen kan du si...

Jeg begynte på almenn i august, men det var ikkeno for meg så jeg hoppa ut et par uker seinere... Og når fotballsesongen var slutt for 2-3 uker siden så har jeg kun vært på pcen og sett på tv. Også vært en daglig tur i butikken med muttern for å kjøpe tyggis, da.

Jeg har ingen venner... Jeg har dog 2 brødre som bor hjemme fortsatt, men snakker ikke så veldig mye med dem egentlig. Jeg tar forresten "brev-kurs" i matematikk og engelsk for å forbedre karakterne mine fra ungdomsskolen så jeg kommer inn på en annen linje neste år.

Noen som har tips til ett eller annet jeg kan finne på i hverdagen? Jobb føler jeg er uaktuelt, da jeg allerede har en liten "jobb" som jeg tjener greit på, men sesongen for den jobben er slutt nå i noen måneder.

Kan også legge til at jeg trente utrolig mye for inntil en måned siden til legen sa at jeg måtte trappe kraftig ned på treninga fordi jeg er underernært og ikke i "almenn-tilstand" til å trene noe særlig. Jeg har nok også en spiseforstyrrelse... Jeg tillater meg ikke en bitteliten bolle på lørdager en gang, for da tror jeg at jeg blir feit. For jeg èr i det minste stolt av en ting i livet, og det er at jeg har klart å slanka meg 30 kg (97-67 kg).

Før så kjeda jeg meg aldri, for når jeg ikke hadde noe å finne på så satte jeg i en film og henta potetgullposen og sjokolade-plata og storkosa meg. Egentlig så vil jeg tilbake dit, men da blir jeg jo tjukk igjen... Jeg tenker ofte "faen heller, folk ser meg jo aldri uansett nesten, så hvorfor kan jeg ikke bare gjøre det jeg vil hjemme her, og kanskje legge på meg noen kilo igjen? Jeg driter i dem uansett!". Har ikke spist noe usunt på over en måned nå... Savner det noe utrolig!

Akkurat nå har jeg bare vondt i magaen, klump i halsen og føler meg generelt uvel i hele kroppen. Lyst til å begynne å gråte, men orker det ikke...

Lenke til kommentar

Få deg en hobby. Få deg et dyr du kan stelle med, eller begynn med noe som tar lang tid.

Med tanke på spiseforstyrrelsen din: Du kan spise normalt uten å legge på deg. Spis mye fiber, frukt og grønnsaker så vil kroppen din klare seg mye bedre enn nå. Hvitt kjøtt og fisk er også veldig bra. All mat er bra i moderate mengder, så det skader ikke å kose seg på en lørdag. :)

Lenke til kommentar
Gjest gutt16år
Få deg en hobby. Få deg et dyr du kan stelle med, eller begynn med noe som tar lang tid.

Med tanke på spiseforstyrrelsen din: Du kan spise normalt uten å legge på deg. Spis mye fiber, frukt og grønnsaker så vil kroppen din klare seg mye bedre enn nå. Hvitt kjøtt og fisk er også veldig bra. All mat er bra i moderate mengder, så det skader ikke å kose seg på en lørdag. :)

Hobbyen min er jo fotball da, men sesongen er slutt for et par uker nå.

Så jeg vil ikke legge på meg om jeg spiser pizza og og snop i helga (lørdag og litt på søndag til cupfinalen)? Uansett hvor mye jeg spiser?

Lenke til kommentar

Hobbyen min er jo fotball da, men sesongen er slutt for et par uker nå.

Så jeg vil ikke legge på meg om jeg spiser pizza og og snop i helga (lørdag og litt på søndag til cupfinalen)? Uansett hvor mye jeg spiser?

Altså, det er nok ikke så lurt å spise ekstremt mye, men spis til du er mett (med mindre dette er mer enn 1 hel pizza da.) Går helt fint en gang i blant bare ikke hver dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...