Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

TheJan: Trente mye til tidlig i høst. Da skjedde det noe som gjorde at jeg mistet all lyst til trening, aktivitet og matlysten også. Har vel egentlig bare bygget seg opp gradvis. Sosial angst, lett paranoid og lav selvtillit hjelper ikke akkurat. Life sucks :thumbdown:

mener ikke at en skal overtrene hvis en er sikkelig neffor, men kansje ta seg en 2-3 "rolige" joggeturer samt styrketrening i uka for å ikke legge på seg og bli i dårlig form, tror det hjelper en del på selvbilde og at en er godt trent.

blir sånn at angst fører til depresjon... depresjon fører til angst..osv

blir en slags ond sirkel av det etterhvert (erfaring)

mitt råd er at du kontakter helsetjenesten (legen) og får henvisning til psykolog, dem vil

finne ut hvilket behandligstilbud som er best egnet for deg.

sånn ellers at du flyller dagene dine med ett eller anna, sånn at du har noe å bruke tid på.. som feks studier eller jobb hvis du klarer det. og seff spise sunt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det med angst ødelegger alt for mye, mennesker som aldri har hatt det kommer aldri til og forstå hvor ødeleggende den biten er.

Mennesker som har vært oppegående, trent hver dag og blabla har blitt totalt forandret når de har fått en form for angst.

Personlig så må jeg begynne og trene igjen, visse ting trening gjør som ikke noe annet i verden kan gjøre.....for min sin del altså.

Så drømmen er og klare og trene både vekter og kampsport fast igjen.

Har gjort første ting for og komme meg ditt, slanket meg siden vekten gjorde med mye selvtilliten min. Terapi skulle vært på listen, men har gitt opp håpet om hjelp utenom det jeg gjør selv.

Ikke at den har blitt noe bedre, men nå vet jeg at folk ikke kan si jeg er feit ihvertfall:P.

Har trent mye i livet mitt så det er bare og få begynt.....bare og bare, men finner ikke noe bedre ord på det.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Ja, jeg vil også understreke det som TheJan er innpå.. Jeg sier ikke at overtrening vil hjelpe psyken eller helsen på noen måte, for øyeblikket er jeg dødssliten, trøtt og lei pga den hardeste treningsøkten noen gang i helgen. Derfor skal jeg nå slutte å trene på en uke. Men det å bruke kroppen til noe og kjenne at man river litt i den har gjort meg lettere til sinns utrolig mange ganger :) Alt med måte!

Lenke til kommentar
ja, jeg vil faktisk gå så langt som og si at klarer man og gjøre seg så sliten at man knekker sammen når man kommer hjem så er det positivt. I den forstand at man får ut dritt da:)

yepp, men hvis man trener så hardt at en nesten knekker sammen så er det også lett å miste motivasjonen til å trene:P man skal ta i og skjenne det seff men ikke jogge slik at du knekker sammen:P

Lenke til kommentar
mitt råd er at du kontakter helsetjenesten (legen) og får henvisning til psykolog, dem vil

finne ut hvilket behandligstilbud som er best egnet for deg.

sånn ellers at du flyller dagene dine med ett eller anna, sånn at du har noe å bruke tid på.. som feks studier eller jobb hvis du klarer det. og seff spise sunt :)

Ja, tatt meg litt sammen de siste dagene og gjort noe, ikke at det hjelper på følelsen jeg sitter med, men er helt klart deilig å gjøre noe annet enn å sitte å drøvtygge på problemene. Å sitte å snakke med en vilt fremmed person om mine problemer er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det uaktuelt?

Er ikke det viktgiste at du blir bedre. Jeg ser den delen at det er en fremmed person osv. og du begynner ikke med første time og legge ut om alt.

Man blir kjent på en måte og liker man og prate med personen så fortsetter man eller så finner man en ny:)

Men er ikke alltid terapi er det beste, men veldig ofte så kan det hjelpe deg til og takle det som skjer inni deg.

Lenke til kommentar

Syns sånt er tullprat, såklart hvis vi prater om at du er så tykk at man ikke klarer og gå eller at det hindrer deg på andre måter.

Men det finnes masse store folk som er i bedre form enn tynne!!!!

Når jeg trente på det meste så hadde jeg ganske stor mage og blabla, men var i helsikkes god form.

Så ikke la samfunnet lure deg, for det er media og sauehuer sin skyld at i dag så er det og være tynn, helst så tynn slik at du kan gjemme deg bak en fyrstikk uten at noen ser deg som er best.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det uaktuelt?

Er ikke det viktgiste at du blir bedre. Jeg ser den delen at det er en fremmed person osv. og du begynner ikke med første time og legge ut om alt.

Man blir kjent på en måte og liker man og prate med personen så fortsetter man eller så finner man en ny:)

Men er ikke alltid terapi er det beste, men veldig ofte så kan det hjelpe deg til og takle det som skjer inni deg.

Leste en del om depresjoner på internett, og for alt jeg vet er det kanskje en fase? Jeg skal ikke si at jeg vil utelukke psykolog for alltid, men på nåværende tidspunkt, ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Forstår den biten:)

Men vær forsiktig med selvdiagnose, det finnes forskjellige typer depresjoner.

Såklart kan det være en fase, eller som jeg tenkte jeg takler det..har alltid klart det selv om det har vært beinhardt.

Og se hvor jeg er i dag.( en forbanna taper som ikke klarer en dritt på de områdene som betyr noe )

Min mening om depresjon er at den skal tas høyst alvorlig, spess. når vi begynner og snakke om måneder uten bedring.

Bare ikke vær for sta ovenfor deg selv=)

Vil føye til at grunnen til at jeg skriver og legger frem ting på måten jeg gjør er for at jeg unner ingen her inne og sitte slik jeg gjør når de er i 20-årene.

Det der hørtes ut som "jeg vil ha masse sympati", men det er det siste jeg vil ha.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan tida kan gå fortere til lørdag? Det er det eneste jeg gleder meg tli nå... Det eneste jeg har på planen før lørdag er fotballtrening i kveld...

Finnes det noe gratis spill som tar lang tid og er morsomt å spille på nettet? Tips?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Insider_*
Noen som har tips til hvordan tida kan gå fortere til lørdag? Det er det eneste jeg gleder meg tli nå... Det eneste jeg har på planen før lørdag er fotballtrening i kveld...

Finnes det noe gratis spill som tar lang tid og er morsomt å spille på nettet? Tips?

Pek og klikk spill. Om man liker det er litt varierende, men det tar det ivhertfall lang nok tid ;)

Lenke til kommentar

Fuckings drygt å ikke få besøk på evigheter , greit å dra på besøk til andre , men synes jo det er kjekt å få besøk hvertfall noen ganger pr halvår. Nytter ikke ringe heller , så da er det vel ingen som vil komme. Legge seg tildlig ikveld tror jeg , nytter ikke sitte å våken å kjede seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...