Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Gjest møkklei
Jeg synes rett og slett at livet er for kort til å ikke gjøre det man vil! Jeg blir glad av godteri og sjokolade. Jeg gleder meg til neste gang jeg kan spise det igjen! (Neste lørdag).

Du kan äta sjoklad närhelst du fan vill.

 

I teorien - ja. Men da blir jeg feit igjen (har gått ned 30 kg). Så jeg kan enten velge mellom å være tynn og deppa, eller feit og glad. Hva hadde du valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der hadde man kastet bort enda en lørdag på ingenting... sittet å stirret i veggen hele dagen :thumbdown:

Ikke for å være negativ, men du må selv ta ansvar og komme deg ut og være med venner/gjøre det du liker.

 

Jada, jeg veit det. Jeg har prøvd, i flere uker... men skjer det noe? neida....

 

Neste lørdag ringer du en kamerat og spør om dere vil finne på noe.

Selv om han eller hun ikke kan da har du ihvertfall prøvd.

 

Jeg har jo gjort det, ingen gidder, eller så er de opptatt med et eller annet!

 

ille med depresjoner ja, men hvis en sliter med angstproblemer i tillegg, som hindrer en å være med venner og ta kontakt, så er det helt for jævlig. det verste er at det er faen meg så jævlig vanskelig å komme seg ut av når det har gått en god stund... en jævla uendelig ond sirkel.. trengs ofte psykolog behandling for å bryte..

jeg selv har unngått sosial kontakt i en god stund (flere år) og det føles for jævlig å ikke klare ta kontakt og virke helt uinterisert i venner og slekt, og det er vanskelig å bli så sosial man var før.. føler at en er bare utafor..

 

i tillegg blir man ofte veldig innadvendt hvis en er deprimert, så det er rett og slett flaut å være med venner når en ikke makter å prate engang.

 

 

Ja, det å ta kontakt med folk er et H******!

Men det har blitt litt letter de siste månedene, selvtilliten har blitt bedre! Men er vel ikke lenge til neste nedtur...

Endret av Tom Ølboks
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Neste lørdag ringer du en kamerat og spør om dere vil finne på noe.

Selv om han eller hun ikke kan da har du ihvertfall prøvd.

 

Jeg har jo gjort det, ingen gidder, eller så er de opptatt med et eller annet!

 

Prøv, prøv igjen. Det verste en gjør er å gi opp.

Hvis de sier de er opptatt på grunn av at de ikke vil finne på noe med deg så burde du revurdere hvorvidt de er noe å samle på. Du bestemmer selv hvilke folk du vil bruke din tid på.

 

Er folk idioter så ikke kast bort tiden din på dem.

Lenke til kommentar
Jeg synes rett og slett at livet er for kort til å ikke gjøre det man vil! Jeg blir glad av godteri og sjokolade. Jeg gleder meg til neste gang jeg kan spise det igjen! (Neste lørdag).

Du kan äta sjoklad närhelst du fan vill.

 

I teorien - ja. Men da blir jeg feit igjen (har gått ned 30 kg). Så jeg kan enten velge mellom å være tynn og deppa, eller feit og glad. Hva hadde du valgt?

jeg hadde valgt å finne noe annet å glede meg over. livet er mer enn bare mat. men for all del, hvis du klarer og kontrollere deg og spiser med måte kan du fint slippe unna med å spise sjokolade oftere. mengden er nøkkelen.

Lenke til kommentar
Har drukket en del i de siste 5årene og nå sist hos en nabo bestemte jeg meg for å sitte på rekkverket eller hva det heter på verandaen til min nabo. Tenkte inni meg at samme det om jeg detter ned de 7 meterene da jeg tenkte selvmordstanker. Nå uker senere tenker jeg på det og blir redd da jeg kunne lett falle med hode og bli lam eller hjerneskadet. Så når jeg husker den episoden så får jeg nærmest panikkanfall. Vet ikke hvordan jeg skal bedres men en ting er sikkert og det er at nå kutter jeg ut alkoholen, har begynt på antabus. Anbefaler dere også til å gjøre det samme, for det er bevist at alkohol fører til depresjoner og angst.

 

http://www.akuttpost.no - En psykisk helse side.

 

Kjempebra at antabus fungerer bra på deg :thumbup:

Anbefaler du folk og kutte ut og drikke eller og begynne på antabus?

 

Begge?

 

Hvis du mener vanlig folk skal begynne på antabus så er det feil holdning mener jeg, antabus skal brukes hvis man har et problem med alkohol.

Jeg går på subuxone for og ikke begynne med heroin\morfin igjen, men jeg anbefaler ikke alle og begynne med det.

Blir akkuratt det samme siden antabus og subuxone er laget for at mennesker som har en avhengighet skal\kan få det litt lettere.

Men så lenge mennesker ser på alkohol som mindre farlig enn andre ting så kommer alkohol til og være her i høyeste grad.

Er enig med deg at man kan kutte ut alkoholen, men man trenger ikke antabus til det...hvis man ikke har et problem med det.

Jeg drikker ikke selv, men det er et valg jeg har tatt pga. hvis jeg drikker meg full 3-4 ganger i måneden eller mindre så risikerer jeg og havne på sykehus og til slutt må gå der fast pga. nyresykdommen jeg har.

 

 

Og det med slanking:

Har gått ned en god del nå og såklart det forandrer ikke sinnstilstanden min, men det hjelper på andre områder.

Er bare masse folk som tror livet blir så mye bedre hvis man går ned pga. det er slik samfunnet fremstiller det.

Skal man gå ned så gjør det for din egen sin del og ikke samfunnet.

 

 

TheMartine: Ordtaket "heller feit enn glad" kommer av at så og si alle tror livet blir forandret når de går ned mye, og mange blir skuffet når de når målet sitt siden de blir ikke noe lykkligere.

Man skal gå ned pga. det fedme kan bringe med seg av sykdommer kan man tenke foreks, men ikke tenk livet blir bedre når man går ned.

Såklart hvis man er så stor at man ikke kan bevege seg så tror jeg at man blir glad når man går ned. Men man vinner nesten aldri på og gå ned pga. at man tror man får bedre humør da.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Jeg synes rett og slett at livet er for kort til å ikke gjøre det man vil! Jeg blir glad av godteri og sjokolade. Jeg gleder meg til neste gang jeg kan spise det igjen! (Neste lørdag).

Du kan äta sjoklad närhelst du fan vill.

 

I teorien - ja. Men da blir jeg feit igjen (har gått ned 30 kg). Så jeg kan enten velge mellom å være tynn og deppa, eller feit og glad. Hva hadde du valgt?

 

Ikke nødvendigvis. Det kommer ann på hvor mye du spiser og hvor ofte. Men du kan jo bare ta deg en joggetur på kvelden for å forbrenne bort dagens inntak.

Lenke til kommentar
TheMartine: Ordtaket "heller feit enn glad" kommer av at så og si alle tror livet blir forandret når de går ned mye, og mange blir skuffet når de når målet sitt siden de blir ikke noe lykkligere.

Man skal gå ned pga. det fedme kan bringe med seg av sykdommer kan man tenke foreks, men ikke tenk livet blir bedre når man går ned.

Såklart hvis man er så stor at man ikke kan bevege seg så tror jeg at man blir glad når man går ned. Men man vinner nesten aldri på og gå ned pga. at man tror man får bedre humør da.

 

Det kan jeg ikke helt se for meg. Altså, kroppen min funker fint den, og jeg har ingen fysiske plager. Jeg er i god form og klarer meg bra i livet sånn sett. Men, det største problemet jeg har i livet, er tanken på hvordan jeg ser ut. Jeg hater se ut som jeg gjør, jeg tenker på det hele dagen, hver dag, og det hindrer meg i å gjøre ting jeg egentlig har lyst til.

 

Hvordan kan det da være, at man ikke får det bedre med seg selv når man blir slank og endelig fornøyd med kroppen?

Lenke til kommentar
Jeg synes rett og slett at livet er for kort til å ikke gjøre det man vil! Jeg blir glad av godteri og sjokolade. Jeg gleder meg til neste gang jeg kan spise det igjen! (Neste lørdag).

Du kan äta sjoklad närhelst du fan vill.

 

I teorien - ja. Men da blir jeg feit igjen (har gått ned 30 kg). Så jeg kan enten velge mellom å være tynn og deppa, eller feit og glad. Hva hadde du valgt?

 

Hvis du har klart og gå ned 30kg så kan du trygt spise godteri en dag, siden du vet hva du må gjøre;)

Har nå hatt 3 dager med bare og spise det jeg vil og det er viktig og ha så man ikke blir dritlei.

Og kanskje man går opp 1kg de 3 dagene eller mer, men det går du lett ned igjen.

Ikke stopp med alt pga. frykten for og gå opp igjen=)

Lenke til kommentar
TheMartine: Ordtaket "heller feit enn glad" kommer av at så og si alle tror livet blir forandret når de går ned mye, og mange blir skuffet når de når målet sitt siden de blir ikke noe lykkligere.

Man skal gå ned pga. det fedme kan bringe med seg av sykdommer kan man tenke foreks, men ikke tenk livet blir bedre når man går ned.

Såklart hvis man er så stor at man ikke kan bevege seg så tror jeg at man blir glad når man går ned. Men man vinner nesten aldri på og gå ned pga. at man tror man får bedre humør da.

 

Det kan jeg ikke helt se for meg. Altså, kroppen min funker fint den, og jeg har ingen fysiske plager. Jeg er i god form og klarer meg bra i livet sånn sett. Men, det største problemet jeg har i livet, er tanken på hvordan jeg ser ut. Jeg hater se ut som jeg gjør, jeg tenker på det hele dagen, hver dag, og det hindrer meg i å gjøre ting jeg egentlig har lyst til.

 

Hvordan kan det da være, at man ikke får det bedre med seg selv når man blir slank og endelig fornøyd med kroppen?

 

 

Svarer på siste setning først: For da kommer ofte andre ting opp..desverre.

Jeg har fått masse "du er flink" "stå på" osv., og jeg vet jeg ser bedre ut..hjelper ikke et døtt på hvordan jeg ser på meg selv.

Har også hørt det du sier der og så har personen gått ned og føler faktisk det samme.

Men du kan ikke la det stoppe deg fra og gå ned....som jeg vet du klarer hvis du setter i gang;)

For hvordan du får det vet ingen og det gjør ihvertfall ikke ting verre.

Men personlig så føler jeg ikke noe på at jeg har gått ned utenom at jeg er lettere........

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Svarer på siste setning først: For da kommer ofte andre ting opp..desverre.

Jeg har fått masse "du er flink" "stå på" osv., og jeg vet jeg ser bedre ut..hjelper ikke et døtt på hvordan jeg ser på meg selv.

Har også hørt det du sier der og så har personen gått ned og føler faktisk det samme.

Men du kan ikke la det stoppe deg fra og gå ned....som jeg vet du klarer hvis du setter i gang;)

For hvordan du får det vet ingen og det gjør ihvertfall ikke ting verre.

Men personlig så føler jeg ikke noe på at jeg har gått ned utenom at jeg er lettere........

 

Vel, jeg kan umulig få flere komplekser nå, så det tror jeg går bra. Jeg har issues med omtrent hver eneste centimeter på kroppen, så verre får det knapt blitt. Og ja, jeg er i gang med slanking. Tiende året nå, vel. Still going strong. :roll:

 

Men si meg, da. Før du mistet vekt, hvordan var forholdet til kroppen din? Jeg synes det høres veldig snålt ut at man ikke får det bedre hvis man fjerne et stort problem i livet. Veldig snålt, altså.

Lenke til kommentar
Bedre enn nå, for nå har jeg igjen blitt sykt opphengt i alt ved kroppen min:P

Før jeg slanket meg så så jeg på meg selv som en "stor kosete bamse" :!:

Nå finner jeg feil konstant og jeg skulle egentlig stoppe på 110kg, nå er jeg på 103 og målet er 100kg.

 

Hehe, men jenter skal ikke være store, kosete bamser. Jeg kan kanskje trives som tjukkas når jeg en dag blir bestemor og bare skal lage syltetøy og ha barnebarn på fanget, men enn så lenge? Nope. Heller død enn så tjukk resten av livet.

Lenke til kommentar

Martine: Prøv en måned slik jeg fortalte deg, du har ikke noe og tape på det;)

Så skal du se at det er fullt mulig og bli lettere.

Problemet mitt er at jeg ser ikke på meg selv at jeg har gått ned i vekt, før jeg begynte hadde jeg 2 bukser som jeg ikke fikk på meg, var som pølseskinn og beina. Nå er de 2 buksene blitt det man kaller sikkelig posete.

Men ser jeg meg i speilet så ser jeg meg som jeg var så og si.

 

 

ps: Forstår at du ikke vil være en kosete bamse:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...