Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Hva skal man gjøre når man er i den posisjonen at man ikke kan gjøre noe med depresjonen?

Jeg er student og knekker snart sammen, både psykisk og fysisk.

Tenker å kontakte psykolog, men vil det hjelpe? Trenger egentlig bare noen å snakke med problema mine.

Folk vet jeg har det tøfft, men jammen ikke hvor tøfft.

En psykolog kunne sikkert hjulpet deg ja, hvertfall hvis du har behov for å få snakket ut. Snakk først med fastlegen din og så vil han/hun hurtig skaffe deg en psykolog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal man gjøre når man er i den posisjonen at man ikke kan gjøre noe med depresjonen?

Jeg er student og knekker snart sammen, både psykisk og fysisk.

Tenker å kontakte psykolog, men vil det hjelpe? Trenger egentlig bare noen å snakke med problema mine.

Folk vet jeg har det tøfft, men jammen ikke hvor tøfft.

Og få gått fast til psykolog, selv om det er bare for og prate i starten...så kan de gjør underverker. Jeg sir kan pga. reglene for oss mennesler gjelder der også, så hvis man ikke liker psykologen så bytter man. For og si det lett.

Etterhvert som du har kommet inn i en rytme og begynner og "stole" på psykologen så kan dere jobbe på konkrete ting:)

Mennesker generelt liker og si de forstår og de "vet" hvor tøft du har det, man må ha vært der selv for og vite hvordan det er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
uff... så deprimert som jeg er nå har jeg aldri vært, alt er bare elendighet!

Kan snart ikke bli værre!

Hvis det ikke kan bli verre, så kan en jo se det positive i det?

Da kan det ihvertfall ikke bli verre. Det er en viss trøst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vel, du er klar over at det går nedover. Det er en begynnelse.

Nå gjelder det å snu ting. Begynn med det som gjør deg deprimert.

Hva er det som gjør deg deppa?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
neinei... skal jo litt mere til! Men jeg for min del holder meg unna alt slikt uansett!

Skaper bare flere problemer og jeg har nok med de jeg har fra før ;)

Jeg er delvis enig med deg. Alkohol er egentlig oppskrytt, men det er greit å kose seg med, og i riktig selskap. Det er bare det at jeg har fått nok av depressive venner/venninner (skal ikke skryte på meg at jeg aldri har blitt depressiv og slikt på fylla selv da) og folk som tror de er jævlig lure og plutselig kan gjøre hva som helst bare fordi de har drukket litt.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...