Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er drittlei folk. Egoistiske, ekle, falske, selvgode, idiotiske folk. Er lei av å sitte og se på hvordan de spiller rollene sine, men det er bedre enn å være like falsk selv.

Lenke til kommentar
Hvordan får man venner?

Er venneløs og på universitetet.

Im wondering the same thing... Alle de vennene jeg hadde på vgs fikk jeg plutselig bare, gikk venneløs i 1klasse også i 2klasse fikk jeg en gruppe med venner som betydde noe helt sinnsykt for meg og nå er det ingen i nærheten. Sugent deluxe :(

Lenke til kommentar
er så jævla redd hvær dag, redd for at det ringer på blir skremt når det ringer på store problemer med å åpne, redd hvis det kommer slekt på besøk(folk jeg ikke kjenner godt), redd for å ta kontakt med venner og redd for å ta telefonen; pågrunn av det er jeg redd for å virke avvisende, redd for å gjøre noe dumt; redd for å bli kritisert, redd for å ikke kunne være en god venn pga redselen, redd for å skuffe familien, redd for framtiden.

familien krever at jeg jobber, men tør ikke dra på jobbintervju fordi jeg er redd for å dumme meg ut, redd for å gå tur med hunden alene fordi jeg er redd for å møte naboen elr noen.

er redd for å snakke om følelser; redd for å si hvor redd jeg er.

skjønner ikke at det går an å bli slik.. skulle ønske jeg kunne flytta på en øde øy og gravd meg ned i et hull, bare slippe alle kravene..

 

 

Frykt er en følelse vi alle sitter med. Det er en ekkel følelse. Det sies at den beste måten å konfrontere frykten på er å møte den fullt utrustet. Jeg vil si, ikke vær redd for å dumme deg ut. Ta det et steg om gangen, gå en kort tur ut, så går du lengre turer osv. Men jeg vet det er lettere sagt enn gjort. Men du kan ikke la frykten ta overhånd. De eneste kravene du skal rette deg etter er de kravene du stiller selv.

 

Alle er redde from framtiden sin en eller annen gang. Det er naturlig. Men gjør det beste ut av det du har nå, og framtiden trenger ikke bli dårlig, men heller bra. Den eneste som kan sørge for dette er du. Det høres også ut som at du kan trenge å snakke med en psykolog. Ikke vær redd for dette i det hele tatt! Det vil være til en utrolig stor hjelp. Jeg er også sikker på at du har brukernes her sin fulle støtte, selv om det kanskje ikke betyr stort. Du har min ihvertfall.

Lenke til kommentar
Gjest molde_26

liker ikke hvordan samfunnet er, ser ut som om de som er egositisk, slue, uempatiske vesener er de som blir rike, hvordan de svindler og lurer andre mennesker og groler til seg alle godene, ser alle de flaske reklamene; feks vitaepro; vedder på at det sitter en elller annen slu jævel og ler av hvor lettlurte folk er.

og i finanskrisa fikk vi vite hvordan flere av rikingene dyrka seg selv ved å gi seg milliardlønninger, selv om firmaet gikk i durken.

blir kvalm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En dag skal jeg finne meg selv et lite sort hull jeg kan forsvinne i.

Forsvinne fra alt og alle.

 

Jeg tviler på så og si alle.

Hvorfor gidder de å bruke tid på meg?

De kan komme med alle slags gode ord de bare måtte ønske, men det hjelper lite.

Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder.

For de kan finne bedre venner enn meg.

 

En dag skal jeg finne meg et hull jeg kan forsvinne nedi.

Ingen bryr seg uansett..

Lenke til kommentar
Gjest De klager over ingenting

Jeg går ned i fosterstilling og gråter hver gang jeg leser om forumbrukere som føler seg invadert av sjalu kjærester. Tenk at det finnes mennesker som har råd til å bli sur av slike ting. Når det finnes personer som er glad i deg og bryr seg om deg, hvordan kan man anklage dem når de føler seg truet av at du forsvinner? Skjønner de ikke hvor bortskjemte de er når de har valget å vrake en annen fordi vedkommede er redd for å miste deg?

Lenke til kommentar

En venninne har det veldig vanskelig for tiden. Det gjelder et brudd mellom henne og kjæresten. Det er så utrolig vondt å se! Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli så påvirket da vi ikke kjenner hverandre så mye, men jeg liker henne veldig godt. Hun er et flott menneske og fortjener ikke dette her! Har sendt henne et par meldinger for å trøste, men jeg vet jo at det ikke fungerer her og nå. Ingenting gjør det.

 

Tips til hva jeg kan gjøre? Det er så vondt å se henne slik.

Lenke til kommentar

Om du har mulighet til å besøke henne, er face to face og direkte menneskelig kontakt gjerne noe som hjelper.

Man føler seg normalt ikke så alene om det er andre i rommet.

(selv om flere inne her sikkert vil være enig i at man kan føle seg helt alene blant masse folk også)

 

 

Jeg ønsker egentlig bare å få sove, klarer ikke slappe av, vært en helvetes stressendes uke, liker dette dårlig, jobb mandag kl8, må få slappet av før det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tror ting er på vei nedover igjen for min del. ting gikk for en gangs skyld ganske bra.

Jeg hadde det bra for det meste.

 

Nå føles det som det er på vei nedover igjen, paranoiaen er på vei tilbake, sterkere enn før.

 

Men jeg gidder ikke bry meg, føles som om ikke noe betyr noe lengre.

Jeg er lei. Lei av de fleste. Lei av meg selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...