Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greier ikke å sosialisere meg.

Alle jentene jeg faller for har enten type eller uintrisert i meg.

Strøyk på teori prøven på bil igjen, flere feil en sist enda jeg til og med åpnet boken denne gangen.

Eneste jeg gjør er å sitte inne på rommet mitt og drekke å skrive dikt.

Jobber innimellom, men føler meg som et gjenferd der, går bare rundt i en endeløs transe.

Eneste lyspunktet i dagen er tanken på pilsen og pc-en som alltid er her for meg.

Lenke til kommentar

Strøyk på teori prøven på bil igjen, flere feil en sist enda jeg til og med åpnet boken denne gangen.

Jobber innimellom, men føler meg som et gjenferd der, går bare rundt i en endeløs transe.

Eneste lyspunktet i dagen er tanken på pilsen og pc-en som alltid er her for meg.

viktig at du beholder jobben, ikke noe bra å være arbeidsledig heller.

jeg har vært arbeidsledig en stund og døgnet har blitt sundd på hodet, sover til ettermidagen, er trøtt og søvnig til langt på kveld.

med jobb / skole får du en fin døgnrytme ivertfall:P

Endret av TheJan
Lenke til kommentar

Er ikke så rart du stryker på teoriprøven hvis det er "til og med" å åpne boka. Dette bør være en selvfølge. Ikke noe kommer av seg selv.

Forsåvidt enig i at det er mye god trøst i pils. :)

Endret av krs1
Lenke til kommentar
Døgnrytme trengs ikke, har ikke noe problemer med å være våken i 3-4 dager i strekk før jeg er trøtt.

JO, døgnrytme trengs. Mye av problemet ditt kan ligge akkurat her. Du trenger hvile, hjernen din trenger hvile. Absolutt alt blir mye verre uten søvn. Du er mye bedre rusta til å klare alskens utfordringer med nok hvile og næring.

edit: og uten promille.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Det som skremmer meg når jeg reflekterer, glemte å nevne det i forrige post, er at det jeg føler meg hindrer meg ganske mye er faren for å skuffe mamma og pappa, spesielt mamma føler jeg har en slags sykelig kontroll på mine valg. At hvis hun ikke blir skuffa, så spiller det nesten ingen rolle hva jeg gjør. Selv om hun sier "er mine barn lykkelige er jeg lykkelig" blabla, men det er bare ord. På samme måte som folk sier, alt er bare ord, ord uten mening.

det er du og deg selv som skal bestemme hva du gjør i livet, ikke foreldre.

dessuten tror jeg foreldrene dine vill støtte deg uansett hvilken utdanning du tar etc

Lenke til kommentar
Folk går alltid bak ryggen din og svikter deg til slutt. :)

Ikke alle, men de fleste så.

Har gitt opp totalt menneskeheten, forstår ikke hva jeg gjør her på jorden engang.

Men det finnes noen gode mennesker....men faen meg ikke mange nei.

TheMartine: Folk som har det såkalt perfekt hadde sagt at du kanskje er litt paranoid ja:P, men folk flest vil ikke vite sannheten.

Som er det du sier.

Vil folk ha noen og stole på skaff deg en hund, katt eller hva slags dyr man liker.

De fleste i vesten er hvertfall det. 90% av vestlige mennesker er kun opptatt av såpe og reality, kjendiser og lignende lavpanna søppel. Egosentriske, uinteressante, hensynsløse, rotløse mennesker. Føler at folk generelt er mitt største problem, og alt hadde vært så mye enklere om man bare kunne slippe å forholdt seg til folk hele tiden.

Lenke til kommentar

Skulle ønske folk kuttet ut og dømme et menneske som sliter psykisk med ting.

Dritlei samfunnet osv., men alikevel må jeg sloss for og få hjelp og den dritten der.

Og spør man hva poenget med livet er får man som oftest bare de vanlige svarene.

Syk lei av og gå slik som dette, som et sjelløst menneskeskall som vandrer rastløst rundt for og finne svaret..........

Lenke til kommentar

enig i at det er alt for mye lavpanna søppel på tven. hvor mange reality serier er det egentlig? 100

skjønner ikke hva som er interessant med det, er ikke nå lærererikt i det hele tatt. kunne heller sendt interesange dokumentarer etc.

edit: beste kanalen er NGC:P

Endret av TheJan
Lenke til kommentar
samma her å, va aldeles ikke nå sosial når jeg gikk på vgs, dro heller hjem eller kjørte meg turer i friminuttene enn å sosialisere med de andre. tok aldri ordet og følt mæ bare dum.. ofte æ ikke gidda å møt opp engang..

man må prøve å lære seg at såndre tanka som "æ e kjedelig" "æ e uintresant" "dem andre er bedre" etc e bare tanker, ikke noe virkelig. typisk sosial angst

Joa, skjønner jo prinsippet bak det. Men hvordan kan jeg vite at *han* eller *hun* faktisk er genuine og ikke en forbanna idiot som enten er ute etter å drite meg ut, sympati eller en annen grunn annen enn at jeg faktisk er meg.

det er du og deg selv som skal bestemme hva du gjør i livet, ikke foreldre.

dessuten tror jeg foreldrene dine vill støtte deg uansett hvilken utdanning du tar etc

Joda, men føler at om jeg "hopper av" eller noe, noe jeg faktisk må gjøre til jul, har vel mer eller mindre ødelagt mine muligheter til å fortsette studiet. Så Hva jeg gjør neste år, aner jeg ikke. Kan alltids ta opp et fag fra forrige vår og ex. phil, og et annet fag så jeg kan få studielån eller noe.

Alternativt jobbe, men hvem vil vel ha en innesluttet, uerfaren 20-åring hvor jobben ikke baserer seg på å behandle (idiotiske) kunder?

Lenke til kommentar

Har gitt opp totalt menneskeheten, forstår ikke hva jeg gjør her på jorden engang.

TheMartine: Folk som har det såkalt perfekt hadde sagt at du kanskje er litt paranoid ja:P, men folk flest vil ikke vite sannheten.

Som er det du sier.

Vil folk ha noen og stole på skaff deg en hund, katt eller hva slags dyr man liker.

De fleste i vesten er hvertfall det. 90% av vestlige mennesker er kun opptatt av såpe og reality, kjendiser og lignende lavpanna søppel. Egosentriske, uinteressante, hensynsløse, rotløse mennesker. Føler at folk generelt er mitt største problem, og alt hadde vært så mye enklere om man bare kunne slippe å forholdt seg til folk hele tiden.

i agree, en god venn av meg, trodde vi ihvertfall var "gode venner"... så viste det seg at han hadde bursdag for ikke så lenge siden... Han ba meg skrive på msn at han hadde bursdag med sånn kake å hele pakka.... Også skulle han jo feire bursdag, seff... Men lurte han på om jeg ville komme?? NEI! Men han spørte jo en mørkperson som han så vidt kjenner om han ville komme da... også sier han at vi er bestevenner!!! Nei, f**** han...

Ting som er verre er falske personer.... og de som har flere "roller" dem spiller... f.eks: 1person på skolen, 1 person hjemme, 1 person på fritiden... :realmad::nei:

Lenke til kommentar
samma her å, va aldeles ikke nå sosial når jeg gikk på vgs, dro heller hjem eller kjørte meg turer i friminuttene e enn å sosialisere med de andre. tok aldri ordet og følt mæ bare dum.. ofte æ ikke gidda å møt opp engang..

man må prøve å lære seg at såndre tanka som "æ e kjedelig" "æ e uintresant" "dem andre er bedre" etc e bare tanker, ikke noe virkelig. typisk sosial angst

Joa, skjønner jo prinsippet bak det. Men hvordan kan jeg vite at *han* eller *hun* faktisk er genuine og ikke en forbanna idiot som enten er ute etter å dritmeg ut, sympati eller en annen grunn annen enn at jeg faktisk er meg.

et er du og deg selv som skal bestemme hva du gjør i livet, ikke foreldre.

folk du møter feks på skolen, er stort sett greie, sympatiske, når man er i tyve åra er det ikke slik som det kan være på ungdomsskolen, med slike "bråbasser" som er ute etter status, folk er mer modne og vokst i fra det (kan være barnslig på andre områder dog men det er normalt), man må gå ut i fra det, hvis en går rundt å tenker folk er onde, så er det ikke lett.

det er også mange forskjellige folk, med forskjellige intresser og slikt. så det er alltid noen som har samma intresser og synspunkter og meninger.

og

nav har et rekruteringsopplegg for de som har vært ute av arbeidslivet / sliter,

http://www.nav.no/page?id=295

man får et møte der, hvor du kommer med ønsker og behov, så hjelper de deg med å finne en job. (utplassering, betalt delvis av nav) nav finner jobben for deg altså.

men selvfølgelig anbefaler deg å prøve å fullføre studiene du holder på med hvis det er mulig.

og det er alltids muligheter uansett, i verdens rikeste land

men hvis en skal få hjelp vis en sliter med angst og slikt må man tørre å inrømme at en sliter og ikke skjemmes over det.

kansje er det lurt å få prata me en psykolog elr noen for å få mer motivasjon og veiledning.

Endret av TheJan
Lenke til kommentar

Som er det du sier.

i agree, en god venn av meg, trodde vi ihvertfall var "gode venner"... så viste det seg at han hadde bursdag for ikke så lenge siden... Han ba meg skrive på msn at han hadde bursdag med sånn kake å hele pakka.... Også skulle han jo feire bursdag, seff... Men lurte han på om jeg ville komme?? NEI! Men han spørte jo en mørkperson som han så vidt kjenner om han ville komme da... også sier han at vi er bestevenner!!! Nei, f**** han...

Ting som er verre er falske personer.... og de som har flere "roller" dem spiller... f.eks: 1person på skolen, 1 person hjemme, 1 person på fritiden... :realmad::nei:

:S det at han ba deg skrive invitasjoner, og du ikke ble bedd selv, virker ikke bra.

men hvis dere er "beste-venner" kansje han gikk ut i fra at du ville komme uten å bli "bedt"?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...