Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste det, tenkte mer generelt.

Om du vurderer å avbryte høyere studie, vær ops på regelverket til lånekassen, ikke så veldig mye som skal til før du må klare deg selv.

 

Så lenge man avbryter etter å ha fullført ett semester (og bestått emnene) er det null problem.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med sosial angst, og er for tiden ofte i situasjoner (jobbintervju) hvor jeg tror jeg kunne trengt sobril, valium eller lignende. Hva skal til for å få dette? Er det mulig å få det på dagen hvis jeg tropper opp hos fastlegen og forklare situasjonen, eller tar det lenger tid enn som så?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg sliter med sosial angst, og er for tiden ofte i situasjoner (jobbintervju) hvor jeg tror jeg kunne trengt sobril, valium eller lignende. Hva skal til for å få dette? Er det mulig å få det på dagen hvis jeg tropper opp hos fastlegen og forklare situasjonen, eller tar det lenger tid enn som så?

Så lenge du ikke er veldig ung og du forklarer situasjonen så burde det vel gå greit. Men jeg har inntrykk av at de er litt forsiktige med å gi ut sobril siden det er vanedannende.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med sosial angst, og er for tiden ofte i situasjoner (jobbintervju) hvor jeg tror jeg kunne trengt sobril, valium eller lignende. Hva skal til for å få dette? Er det mulig å få det på dagen hvis jeg tropper opp hos fastlegen og forklare situasjonen, eller tar det lenger tid enn som så?

 

har dette vært oppe med legen din før?

Har du tatt utredning på angsten din eller noe som "beviser" det?

 

Det er ikke lett og få de preperatene der, ofte må man jobbe leeenge med og få de. Og prøve masse dritt først.

Herregud så mye drit jeg måtte putte i meg, endte med nesten nyresvikt(pisset blod blabla)

Da fikk jeg de medisinene jeg trengte. De prøvde med alt mulig, men de måtte ha så store doser på visse medisiner at det begynte og bli farlig.

 

L4r5: det er også vansklig siden man skal egentlig få slikt av tannlegen.

 

 

Og for og være helt ærlig, det skal ikke være lett.

Samme hvor dobbelt det virker, men det er medisiner man blir hekta på. Og du blir DÅRLIG når du slutter.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Serriøst, jeg sliter med sosial angst, jeg får dårlig samvitighet for alt. Jeg redd for at alle hater meg og går rundt og snakker dritt om meg. At jeg er den taperen, jeg drømmer og tenker om at dårlige ting skal skje med meg, og jeg føler faktisk at det hadde vore godt for meg. + jeg har en del gjeld, jeg går bare rundt og tenker på triste ting. Når jeg kommer hjem fra jobb, så har jeg ikke lyst på noe mat. DRikker bare alkohol og spiser feite ting. Blir sprø av alt, føler bare at jeg ikke gidder mer. Jeg er utroligt dårlig og snakke om følesene mine og ting, klarer ikke og si dette til noen av vennene mi ne eller familien. Vil bare langt bort.. litt dårlig formulert kanskje men.

 

Det var mine ord for dagen...

Lenke til kommentar

Det starter med at jeg liker en jente som jeg blir god venn med, men finner ut at hu bare ser på meg som en venn å ikke kjæreste når jeg flørter med hu å masse slikt.... Så har prøvd å glemme det men kommer ikke over det:(

Er i spania nå på ferie, er glad jeg er bort fra skolen å alle der, er utrolig lei av det+ at da slipper jeg å se henne..

Men ligger å tenker på henne hele natta'n... Har nesten lyst til å grine av at jeg ikke får hu...

 

Er utrolig lei av livet mitt å har lyst til rømme....

Lenke til kommentar

Vi har alle vært der, og det er helt normalt. Er der delvis selv. :/ Men ta tiden til hjelp, hold deg opptatt, heng med venner og se på andre jenter! Når du tenker på den spesielle, ta deg selv i deg og gjør noe som får deg på andre tanker. På kvelden får du bare sørge for å være trøtt sånn at du sovner fort, eller lese Donald eller noe annet som tar fokus vekk fra problemet. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke til den jævla psykologen i morgen igjen. Ble så letta sist gang for at jeg slapp å gå siden han var syk, hadde håpt han ikke skulle ringe meg denne uken for å avtale ny time, men det gjorde han faen meg.

 

Jeg er så lei av å sitte der og mase om all slags dritt, jeg vil bare glemme det og komme meg videre. Klarer ikke tenke mye på, eller snakke om vonde ting uten at jeg kjenner tårene er på vei, og jeg takler ikke å knekke sammen mens han sitter rett foran meg. Det har bare blitt vanskeligere å snakke om ting, i alle fall med han, i det siste. Jeg vet ikke hvorfor.

Det har vel gått et år, og jeg føler egentlig jeg er tilbake på null igjen, i alle fall psykisk. Ingen fremgang, angsten er like jævlig som før, heldigvis kommer den ikke like ofte. Jeg er bare drittlei av å sitte og prate om alle de patetiske problemene mine, det skjer ikke en dritt likevel av at jeg bare prater, og jeg klarer ikke ta tak i ting nå. Enkelte ting kan jeg bare ikke styre. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal si til han at jeg vil ha pause, eller begynne å gå skjeldnere. Egentlig er jeg drittlei hele psykologgreiene, jeg vil bare slutte. Men noe(n) sier meg at det ikke er så lurt.

/utblåsning.

Lenke til kommentar

Finnes det noe hjelp for fattig student med noen hull i tennene?

+ jeg har lett angst. Har ikke vært hos tannlegen siden jeg var 16-17 (og er snart 22).

Jeg tørr jo knapt og klippe meg!

 

Har 2 knuste jeksler oppe helt bakerst på begge sidene.

Datt noen biter av i forgårs.

 

Det ser bra dyrt ut siden det ikke er fryktelig mye som stikker opp.

 

Og bittet mitt har forandret seg. Forestill deg at man har fått fikset et hull der man har for mye "fyll" på toppen.

Endret av Toast Is Pimp!
Lenke til kommentar
Vi har alle vært der, og det er helt normalt. Er der delvis selv. :/ Men ta tiden til hjelp, hold deg opptatt, heng med venner og se på andre jenter! Når du tenker på den spesielle, ta deg selv i deg og gjør noe som får deg på andre tanker. På kvelden får du bare sørge for å være trøtt sånn at du sovner fort, eller lese Donald eller noe annet som tar fokus vekk fra problemet. :)

 

Sliter litt med å sovne for tiden, men har mange gode jente venner som er der for meg ihvertfall... Alt tar sin tid, man vet jo aldri hva som kommer til å skje neste dag "today is history, tomorrow is a mystery" eller noe slikt...

Lenke til kommentar
Sliter litt med å sovne for tiden, men har mange gode jente venner som er der for meg ihvertfall... Alt tar sin tid, man vet jo aldri hva som kommer til å skje neste dag "today is history, tomorrow is a mystery" eller noe slikt...
The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Står om det her. :)

 

Stå på, alle sammen.... :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...