Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er 28 og føler mye av det samme som deg, bare at jeg har på en måte slått meg til ro med tanken at jeg ikke er en person som har et stort nettverk.

Gjennom hardware.no har jeg blitt kjent med mennesker som virklig bryr seg.

Jeg er en utrolig slitsom fjott til tider ( pga. mine "lidelser", så jeg er bare glad for at folk vil kjenne meg.

Men man må tro at en dag så forandrer det seg:)

Du er ikke slitsom, og definitivt ikke en fjott! Jeg føler meg priviligert av å ha fått ta del i erfaringen du har bygd opp :)

Håper bare at du klarer deg helt allright og at jeg kan snakke med deg innimellom.

Lenke til kommentar

Nå ble det mye her:P

 

Reka: Var ekstremt sosial før jeg fikk angst\panikk, men jeg snakker med folk mest på msn. Noen få ganger å året treffer jeg noen, hvis jeg klarer og komme meg ut.

Man må bare prøve videre og ikke gi opp.

 

 

SF: Setter pris på og høre det, men følelser og fakta er ofte veldig forskjellig:)

Har ikke noe bra periode nå nei, men jeg klarer meg som alltid.

Lenke til kommentar

Jeg har maks tannlege angst igjen, kjenner jeg er varm og svett. Utsatt det en gang, pga jeg var ikke i form, og takler så evig dårlig å ikke kunne puste skikkelig via nesa.

 

Vet jeg burde gå til timen på torsdag, men har heller ikke noen smerter, er "bare" den årlige timen, gikk greit i fjor, hater at dette kommer.

Lenke til kommentar

Vel, er ikke overrasket over at du tolker det sånn, men gud hvor god hjelp du har gitt meg. Den kan jeg ikke betale tilbake.

Jeg håper bare jeg får en melding en sjelden gang i blant :) Det er fakta at du er en real kar. Det er garantert fakta at du har gitt meg uvurdelig hjelp selv om jeg ikke nødvendigvis liker alt hva det innebærer.

Du klarer deg nok :)

@amanita

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

lain:

Tannleger liker ikke jeg heller. Pga skoletannlegen som har rassert kjeften min har jeg måtte punge ut med over 10000kr i regning til privat tannlege for å fikse opp alt. Har bare hatt dårlig erfaring på alle kommunale tannleger.

 

Amanita:

Virker for meg som at du gir mange gode kommentarer og råd her også. Virker ikke slitsom eller noe sånt i heletatt.

Det værste som er, er den forbanna sosial angsten. Bare å gå forbi en VGS for å komme til DPS er et helvete.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Folk er jævler, ingen vits å stole på dem.

Når en slipper de innpå seg ender de bare opp med å ødelegge en mer.

Ihvertfall i de fleste tilfellene.

 

Vurderer å gi opp.

Jeg liker ikke folk, og de færreste liker meg.

Og det bryr meg egentlig ganske lite. Føler meg bare likegyldig.

 

Dog, de har god grunn å hate meg.

Fins nok av folk jeg bare har vært ren jævel mot.

Angrer jeg? Ikke så mye. Det føltes godt der og da.

 

Det er nok mye av grunnen til at jeg ikke skjønner hvorfor folk vil bruke tid på meg.

Jeg kan være snill og hyggelig, men jeg ender bare opp med å få de til å hate meg.

Det kan ta noen få måneder, eller det kan ta år. Men tilslutt skjer det likevel.

Slår aldri feil.

Lenke til kommentar

Neinei, her på forumet kan jeg til tider være utrolig fort-sint.

Men i det virklige liv så har jeg et par diagnoser som gjør at det ikke er hver dag Soppen er så artig og være sammen med.

 

Deppe-tråden er en viktig tråd for meg siden jeg liker og kunne hjelpe mennesker. Noe jeg får muligheten til her.

Er ikke noe flink til og bruke tråden selv vel og merke.

Angsten er et helvette ja, men ikke la den vinne.

Jeg får anfall ,men nå blir jeg bare utrolig sliten av de...ikke så redd lengre siden jeg har lært meg at det ikke er farlig. Men den ødelegger like mye uansett.

Driver og planlegger en måte og få meg utdannelse på, det blir en kjempeutfordring...men hadde jeg klart det så har jeg kommet MYE lengre.

 

 

Lain: Uff:(

Jeg har den dårlige vanen at jeg venter bare til jeg kan trekke:P

Du kan jo spørre om beroligende?

 

 

Pacern: Å nei du, du er en god fyr som har mye dritt inni deg. Og en vei kommer den ut.

Har sett den delen selv, liker jeg deg noe mindre for det...NEI

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Er ikke alltid det er så lett å vinne over den angsten. Har ikke hatt anfall så mange ganger men kjenner ofte at det er like før. Man blir dødsliten av det. Føles som om hjertet skal eksplodere også blir man helt desorientert. Jeg holder på å lete etter nettbasert studie. Noe jeg synes virker veldig enkelt og greit. Da får man ta alt i sitt eget tempo også.

Lenke til kommentar

Jeg har ventet på svar fra nav angående Rehabpenger siden før nyttår. Fikk nylig et brev om at det ble utvidet til 4 ekstra MND. De er virkelig ute etter å gjøre det værste for oss som trenger de. Noe annet jeg misliker sterkt er at de ansetter utlendinger som såvidt kan norsk også så ingenting av det man sier blir forstått og man forstår ikke de selv heller. Folk som ikke kan norsk har ingenting i et sånt yrke å gjøre. Og nei jeg er ikke rasist men akkurat det der irriterer meg noe sinsykt.

Lenke til kommentar
Jeg har ventet på svar fra nav angående Rehabpenger siden før nyttår. Fikk nylig et brev om at det ble utvidet til 4 ekstra MND. De er virkelig ute etter å gjøre det værste for oss som trenger de. Noe annet jeg misliker sterkt er at de ansetter utlendinger som såvidt kan norsk også så ingenting av det man sier blir forstått og man forstår ikke de selv heller. Folk som ikke kan norsk har ingenting i et sånt yrke å gjøre. Og nei jeg er ikke rasist men akkurat det der irriterer meg noe sinsykt.

 

De brukte 8 måneder på min sak, og han som hadde saken sendte sikkert 30 hastesaks-meldinger til de.

Nav har tapt seg virklig på det medbehandling av mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...