Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Det som gjør med litt små deppa for tiden, er at den store forandringen på videregående enda ikke har skjedd. Gledet meg veldig til endelig å få utvidet vennekretsen min, men etter bare drøye én og en halv uke har jeg begynt å falle inn i den samme rytmen fra ungdomsskolen. Æsj, ser ikke noe særlig frem til tre nye år som "geek", men jeje, blir sikkert bedre på universitet eller w/e

 

Gjør du ikke noe drastisk blir det like ille på uni/uni college, dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Sliten_*

En skal aldri undervurdere musikk :)

 

Jeg burde oftere bare legge meg godt nedi senga med øynene og med musikk på høretelefonene. Bringe frem følelser jeg sjelden kjenner.

Jeg er trossalt så og si følesesløs resten av det daglige liv.

 

Av og til får jeg litt dårlig samvittighet for at jeg faktisk sliter.

Jeg har ikke dårlig selvtilitt, synes ikke synd på meg, det er ei nydelig jente som er intresert i meg, jeg tenker som regel positiv og tar meg aldri nær av noe eller bekjymrer meg.

Derimot har jeg har så og si ingen følelser; rett og slett likegyldig. Er så og si hele tiden sliten og sliter med konsentrasjonen og hukommelsen.

Sliter med å kommunisere og selv om jenter tydligvis blir intresert så funker det sjeldent.

Er midt i 20 åra og har hatt ganske mange på dealern, rota med byen/fest, men jeg har bare hatt 2 forhold. Hvor det lengste var på 2 måneder.

Det er rart hvordan 10år med med depresjon, selvmordstanker skal ha fucka opp en så mye at en føler en aldri blir frisk. Uansett hvordan livet er så går en bare rundt med maske og later som om alt er bra.

Det at en har for mye stolthet til å søke psykolog, men heller vil prøve å fikse det selv, gjør ikke saken bedre.

Det blir som å gå og gå uten å stoppe, selv om kroppen skriker om at du skal stoppe opp. En nekter og stoppe og bare fortsetter, litt mer sliten for hvert steg en tar.

Lenke til kommentar
Wææ, nå har jeg hatt sånn prosjekt sak to ganger på en uke hvor jeg måtte snakke høyt for klassen..

Det var helt jævlig, jeg husker at jeg kunne alt men når jeg kan ikke huske noe etter at jeg gikk opp foran klassen, jeg husker ikke hva. Kan hende jeg blandet ord og masse sånt.. Flaut.

 

Har akkurat samme problem! HATER framvisninger, og jeg glemmer alt, skjelver og snakker lavt... Så sier folk jeg må snakke høyere og sånt, og da går det bare enda verre...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Hadde slike som bråket under ett framlegg jeg hadde for en god stund siden, mens de satt å tullet å laget grimaser sa jeg høyt.

 

"Random!, har ikke du noe bedre å gjøre enn å lage grimaser å tulle under mitt framlegg så kan du bare gå ut!"

 

Da ble det stille.

Lenke til kommentar
Den skjønner jeg at du reagerer for, men sånne folk er bare idioter. Ingen har vært så frekk mot meg, men huff som jeg hater framlegg uansett :/ Klarer ikke å se på folka, bare manus og gulv. Blir dritnervøs.

 

Jeg skulle snakke om ideologien til frp, uten manus :ohmy:

Det var hard og huske alt når jeg var rød som en tomat og så alle i klassen stirre på meg..

I 8 og 9 klasse slapp jeg alltid høytlesing siden jeg bare sa fack deg til læreren :p

Men nå er det nye lærere og må få bedre karakterer, så får vel bare stå på..

Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde fått et par venner på skolen nå.. (Er på intarnatskole). Men hver gang jeg spør dem om vi skal finne på noe så svarer de bare at de er slitne og heller vil slappe av på rommet sitt, dette svarer de hver eneste gang jeg spør, spør sånn ca. 1 gang om dagen, jeg begynner å vurdere at de ikke vil være sammen med meg i det hele tatt, ikke tør jeg å spørre dem om det faktisk er sånn heller.

Lenke til kommentar

Jeg har definitivt valgt feil studium.. Hehe. Ikke bare har jeg null venner her, men jeg forstår at dette vil drepe interessen min på hobbybasis (og rygg og armer) for resten av livet dersom jeg skal bruke 40 år etter utdanningen på det. Ufghhhhhhhhh.

 

SKal i alle fall prøve å bestå alt til jul, slik at jeg får noe lån omgjort.. Hvordan blir det med lånekassen hvis man vil begynne igjen til neste høst - får man innvilget utsettelse?

Lenke til kommentar
Gjest Ingen andre

Jaja, jeg er i 20 åra, og begynte på et studie for ikke mange år siden, men nå så har det sagt stopp. Jeg har problemer med å engasjere meg i det, og jeg har nådd det punkt at jeg har meldt meg av eksamen for et av de. Og jeg har tenkt på å ihvertfall ta eksamen for de to andre. Men det spørs hvordan det går. Jeg føler at jeg har et problem når det gjelder PC bruk, eller misbruk. At jeg kan sitte ved PCen lenge uten å egentlig ha gjort noe nevneverdig. Og at det "hindrer" meg, eller jeg lar det hindre meg i å utføre andre oppgaver.

Så er spørsmålet, om studiet ikke passer, hvilke alternativer har jeg? Sånn det ser ut nå, ikke mange, eneste er eventuelt å fortsette å bo hjemme og jobbe med en eller annen drittjobb (er da ikke så lett å få seg en interessant jobb uten erfaring og lav alder) før jeg finner noe annet, ellers blir det ingenting noe som ikke er akseptabelt i mine øyne.

 

Så hva skriver jeg her for? Refleksjon, tips, støtte? Egentlig mer søken etter aksept til en viss grad, om at alle som ikke er A4 ikke må låses ute.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...