Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker

Goophy

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981287349

Blir deppa av hvor overvektig jeg er, ikke noe kult.

Har vært plaget med det hele livet, og har endelig bestemt meg for å gjøre noe med det.

Vil helst komme i bedre form til høstferien, det er over en måned til.

Noen som har noen tips til meg angående trening ? Har begynt med jogging 2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en god metode er å alltid ta trappene isteden for heisen, ikke spis den burgeren, men ta deg heller en salat. Til middag dropper du ferdigpizzaen og kjøper inn gode råvarer(grønnsaker, fisk, kjøtt, kylling etc) og lager ordentlig middag. Og gå heller den lille kilometeren istedet for å ta trikken ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
en god metode er å alltid ta trappene isteden for heisen, ikke spis den burgeren, men ta deg heller en salat. Til middag dropper du ferdigpizzaen og kjøper inn gode råvarer(grønnsaker, fisk, kjøtt, kylling etc) og lager ordentlig middag. Og gå heller den lille kilometeren istedet for å ta trikken ;)

Går til skolen hver dag, tar bestandig trappene, men bor på hybel så det er ikke så mye og velge imellom (jeg er ikke den matlagings fyren). Går mest i fjordland osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Skal kutte ut alt som heter brus nå, bestemt for at jeg skal ta meg selv i nakken, fra nå av blir det bonaqua, det er kullsyren jeg er avhengig av :!:

Snusen venter jeg litt med, den hjelper meg og fjerne godtesuget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Eller man kjører på med en blandings-diett med Nutrilett og sunn mat;)

Har ihvertfall funket ypperlig for meg.

Hvor får jeg tak i denne nutrilett dietten ?

Og hvilken mat spiste du under perioden du trente ?

Lenke til kommentar

Har vært plaget med det hele livet, og har endelig bestemt meg for å gjøre noe med det.

Noen som har noen tips til meg angående trening ? Har begynt med jogging 2 ganger i uken.

Få med deg noen å trene. Det krever god viljestyrke og gjøre det alene og det blir som oftest bare over en periode (av egen erfaring i allefall...).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Få med deg noen å trene. Det krever god viljestyrke og gjøre det alene og det blir som oftest bare over en periode (av egen erfaring i allefall...).

Har flyttet til en ny plass, å guttene i klassen min er mer feste og røyke gutter, noe som jeg ikke er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, det å trene sammen med noen gir en god del ekstra viljestyrke.

Jeg har bestemt meg for å trene, og bli kvitt den overvekten jeg har.

Før hadde jeg ikke særlig med viljestyrken til det, men etter at en kamerat kjøpte seg sykkel så endte det med at jeg kjøpte sykkel, og vi skal begynne å ta oss små treningsturer. Og nå skal vi begge begynne å trene.

Må bare få sparket han bak og komme i gang.

Kostholdet har jeg også begynt å legge om i det små, jeg spiser litt mindre (Jeg hadde en tendens til å hive i meg mat til jeg var overmett), og litt sunnere.

Ikke mye resultater enda, men tror det kommer etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ting skjer ikke over natten og det må ikke være en ekstrem forvandling og tvangstanke-nei-ikke-spise-kallorier/fett kur :p

Helt klart, jeg får ikke dårlig samvittighet av å spise usunn mat, og er heller ikke snakk om en skikkelig nazi kur jeg setter meg selv på.

Er snarere snakk om å kutte ut store mengder Cola, spise litt sunnere. Frosenpizza er verken sunt eller så alt for godt..

Å bygge muskler har jeg heller ikke store planer om, bare gå ned i vekt, og bli litt bedre form..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Har vært å handlet nå, den 1km lange turen til butikken føltes tung men men.

Usunn frokost som Weetos er nå byttet ut med havregryn, usunn drikke som cola og pepsi er nå byttet ut med fun light saft og snopet er byttet ut med epler og annet småsnacks.

Nå er det min tur til å vise at jeg kan visst jeg vil!

Lenke til kommentar

Syyykt deppa, første gruppeprosjektet i 10endeklasse og vi skal fremføre noe fram for klassen.

Hater og snakke høy, finner ingen ting som jeg kan bruke til prosjektet, har ikke helt forstår hva jeg egentlig skal gjør på prosjektet og de andre på gruppa mi jobber nesten ikke noe...

Går rundt med sånn kjempe udigg følelse nå! Gjort det i noen dager.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...